Skocz do zawartości

moc GT-ka


rydzada

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem GT-ka 1999 model 218 KM, zbiera się pięknie, ma przyjemnie brzmiący zawór upustowy, turbo ładuje do 1,3 (zegar). Podobno auto nie jest dłubnięte, ale tego się nie dowiem, bo przyjechało ze Szwajcarii. Na hamowni wyszło 227 KM przy 5530 obr. i 321 Nm przy 3360. Czy taka moc może jednoznacznie wskazywać na np. większą turbinę? Czy seryjny GT-ek może tyle z siebie wykrzesać ? Ktoś założył kiedyć BOV, też nie wiem, czy dla samego syknięcia, czy może coś w tym jest ? Auto wg GPS ciągnie na A1 (nie z górki) 235-240 km/h. Wydaje mi się, że trochę przydużo. Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne parametry GT-ka (pozazdrościć), z wyjątkiem turbiny lub wskaźnika doładowania. Tak jak pablonas zauważył, powinno być max ok. 0,9 ~ 0,95 bara.

 

227 KM może być spowodowane właśnie tym doładowaniem, lub np wydechem, jeśli nie jest w pełni seryjny. Niutków też sporo, wiadomo - norma mówi o 290 nm.

 

Co do prędkości maksymalnej katalog i książka mówi o 240 km/h.

 

 

Przy okazji podłączę się: mój GT-ek nie ma pełnej seryjnej mocy, parę % stracił przez te 10 lat i 120 tys.km. Doładowuje 0,95 w peak-ach. Jak można go zdiagnozować i wyleczyć? zapewne odpowiedzią jest "trzeba rozebrać silnik" ale będę zobowiązany za wskazówki i pomysły. Kompresji póki co nie sprawdzałem. Zacznę od tego, a co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ta nadzwyczajna moc przychodzi z ciśnienia ładowania,a nie z innej turbiny. I nie przesadzaj, różnica 9KM nie jest aż taką przepaścią do serii, żeby podejrzewać niewiadomo jakie przeróbki...jakis wydech, ciśnienie 1,3 i masz spoko te konie, albo po prostu udany dobrze dotarty i sprawny egzemplarz Ci się trafił, tylko jest jedno pytanie, jeżeli masz podniesione ciśnienie bez robionej na nowo mapy (sprawdź czy nie masz zaworka lub zwężki na przewodach podciśnieniowych, bardzo możliwe, jak auto ze Szwajcarii) bo to może być niezdrowe dla silnika, który oprócz wiekszej ilości powietrza chciałby na pewno więcej paliwa i np.nowe parametry zapłonu :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne parametry GT-ka (pozazdrościć)

 

ja gdybym miał takie na cisnieniu 1,3 to bym sie załamał :mrgreen:

z 1,3bara to myslę że juz powinien pod 280km podchodzić.

 

227 KM może być spowodowane właśnie tym doładowaniem

 

nie moze być a jest :wink:

 

rydzada, 1,3 jeżeli nie był strojony ( a mysle że nie był, bo mocy było by wiecej) to sporo- na Twoim miejscu sprawdziłbym AFR i EGT czy te wartości są w normie.

 

Ktoś założył kiedyć BOV, też nie wiem, czy dla samego syknięcia, czy może coś w tym jest ?

 

bov mocy nie dodaje :wink:

 

 

edit: a może macie racje i wskażnik jest padnięty? :mrgreen: Wtedy wszystko w jak najlepszym porządku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rydzada, 1,3 jeżeli nie był strojony ( a mysle że nie był, bo mocy było by wiecej) to sporo- na Twoim miejscu sprawdziłbym AFR i EGT czy te wartości są w normie.

 

Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia zegara. Znam co najmniej trzy osoby, którym pewien zegar "ładuje" 1,4 bara bara. :roll: :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja gdybym miał takie na cisnieniu 1,3 to bym sie załamał

z 1,3bara to myslę że juz powinien pod 280km podchodzić.

 

ze zrobioną mapą tak, ale z tylko podkręconym cisnieniem? a u Szwajcarów to modne, usunąć napis Subaru z tylnej klapy i wsadzić zaworek podnoszący doładowanie... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ?

 

Odczytać model turbiny. Jak TD04L to masz serię. Wskaźnik doładowania wsadź do...pieca. :wink:

 

 

jesli masz TD04L to nie masz serii :)

 

1,3bara i tylko 227km? to porazka jakas...

 

 

emotorsport zwężkę i tak musi miec. kwestia jakiej srednicy jest w niej otwor.

 

 

mialem kiedys zegar autogalgana i pokazywal mi 1,2bara... a de facto jest 1,0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ?

 

Odczytać model turbiny. Jak TD04L to masz serię (...)

 

jesli masz TD04L to nie masz serii :) (...)

 

Wilczek ( :mrgreen: ), co masz na mysli z ta "nieseryjna" TD04L :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym przy 1,3 bara, a ściślej przy 1,25 powinien odcinać paliwo. Chyba, że założyli również fuel cut defenser.

 

A sama moc mnie nie dziwi. Jeśli faktycznie doładowanie jest mocno podkręcone, ale wydech i wszystko seryjne, to wielkiej mocy się nie wygeneruje. I tak przyrost 40 Nm jest niemały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie:) akcja drucik :)

 

znaleźliśmy taki wkładzik w Foresterze S Turbo, pochodzącym z Wawy....Fura automat, dziwnie szarpał, właściciel, mechanik....stwierdził że to chyba skrzynia pada jak tak szarpie....po podłączeniu zegara ładowania okazało się, że całkowicie seryjny samochód ma ładowanie 1,5.... :lol: i znalazła się zwężka firmy Parker.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...