rydzada Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Kupiłem GT-ka 1999 model 218 KM, zbiera się pięknie, ma przyjemnie brzmiący zawór upustowy, turbo ładuje do 1,3 (zegar). Podobno auto nie jest dłubnięte, ale tego się nie dowiem, bo przyjechało ze Szwajcarii. Na hamowni wyszło 227 KM przy 5530 obr. i 321 Nm przy 3360. Czy taka moc może jednoznacznie wskazywać na np. większą turbinę? Czy seryjny GT-ek może tyle z siebie wykrzesać ? Ktoś założył kiedyć BOV, też nie wiem, czy dla samego syknięcia, czy może coś w tym jest ? Auto wg GPS ciągnie na A1 (nie z górki) 235-240 km/h. Wydaje mi się, że trochę przydużo. Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Na pewno ciśnienie doładowania masz nieseryjne (albo zegar niedokładny). Seryjny GT z tego rocznika ładuje niecałe 1,0 bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Bardzo ładne parametry GT-ka (pozazdrościć), z wyjątkiem turbiny lub wskaźnika doładowania. Tak jak pablonas zauważył, powinno być max ok. 0,9 ~ 0,95 bara. 227 KM może być spowodowane właśnie tym doładowaniem, lub np wydechem, jeśli nie jest w pełni seryjny. Niutków też sporo, wiadomo - norma mówi o 290 nm. Co do prędkości maksymalnej katalog i książka mówi o 240 km/h. Przy okazji podłączę się: mój GT-ek nie ma pełnej seryjnej mocy, parę % stracił przez te 10 lat i 120 tys.km. Doładowuje 0,95 w peak-ach. Jak można go zdiagnozować i wyleczyć? zapewne odpowiedzią jest "trzeba rozebrać silnik" ale będę zobowiązany za wskazówki i pomysły. Kompresji póki co nie sprawdzałem. Zacznę od tego, a co dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 I ta nadzwyczajna moc przychodzi z ciśnienia ładowania,a nie z innej turbiny. I nie przesadzaj, różnica 9KM nie jest aż taką przepaścią do serii, żeby podejrzewać niewiadomo jakie przeróbki...jakis wydech, ciśnienie 1,3 i masz spoko te konie, albo po prostu udany dobrze dotarty i sprawny egzemplarz Ci się trafił, tylko jest jedno pytanie, jeżeli masz podniesione ciśnienie bez robionej na nowo mapy (sprawdź czy nie masz zaworka lub zwężki na przewodach podciśnieniowych, bardzo możliwe, jak auto ze Szwajcarii) bo to może być niezdrowe dla silnika, który oprócz wiekszej ilości powietrza chciałby na pewno więcej paliwa i np.nowe parametry zapłonu :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ? Odczytać model turbiny. Jak TD04L to masz serię. Wskaźnik doładowania wsadź do...pieca. :wink: W sumie niedaleko mieszkasz :arrow: PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 rydzada, ano właśnie, kolejny fajny GT-ek na Pomorzu witome :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Kompresji póki co nie sprawdzałem. Zacznę od tego, a co dalej? Dalej będzie (albo i nie) jak sprawdzisz kompresję. Nie myśl za dużo tylko działaj. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Bardzo ładne parametry GT-ka (pozazdrościć) ja gdybym miał takie na cisnieniu 1,3 to bym sie załamał z 1,3bara to myslę że juz powinien pod 280km podchodzić. 227 KM może być spowodowane właśnie tym doładowaniem nie moze być a jest :wink: rydzada, 1,3 jeżeli nie był strojony ( a mysle że nie był, bo mocy było by wiecej) to sporo- na Twoim miejscu sprawdziłbym AFR i EGT czy te wartości są w normie. Ktoś założył kiedyć BOV, też nie wiem, czy dla samego syknięcia, czy może coś w tym jest ? bov mocy nie dodaje :wink: edit: a może macie racje i wskażnik jest padnięty? Wtedy wszystko w jak najlepszym porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 rydzada, 1,3 jeżeli nie był strojony ( a mysle że nie był, bo mocy było by wiecej) to sporo- na Twoim miejscu sprawdziłbym AFR i EGT czy te wartości są w normie. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia zegara. Znam co najmniej trzy osoby, którym pewien zegar "ładuje" 1,4 bara bara. :roll: :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 a jaki wskaźnik masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 tzd napisał/a:Bardzo ładne parametry GT-ka (pozazdrościć) ja gdybym miał takie na cisnieniu 1,3 to bym sie załamał Twój silnik też by się "załamał". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 ja gdybym miał takie na cisnieniu 1,3 to bym sie załamał z 1,3bara to myslę że juz powinien pod 280km podchodzić. ze zrobioną mapą tak, ale z tylko podkręconym cisnieniem? a u Szwajcarów to modne, usunąć napis Subaru z tylnej klapy i wsadzić zaworek podnoszący doładowanie... :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 emotorsport, czytaj dalej.. jeżeli nie był strojony ( a mysle że nie był, bo mocy było by wiecej) ps. dostałes bov ode mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ? Odczytać model turbiny. Jak TD04L to masz serię. Wskaźnik doładowania wsadź do...pieca. :wink: jesli masz TD04L to nie masz serii 1,3bara i tylko 227km? to porazka jakas... emotorsport zwężkę i tak musi miec. kwestia jakiej srednicy jest w niej otwor. mialem kiedys zegar autogalgana i pokazywal mi 1,2bara... a de facto jest 1,0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 kwestia jakiej srednicy jest w niej otwor i czy jakiś mejsterkowicz nie zamontował w niej np. wkładu do długopisu... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 no dokladnie:) akcja drucik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Jak poznać (laik jeśli chodzi o GT), czy turbina jest nieseryjna ? Odczytać model turbiny. Jak TD04L to masz serię (...) jesli masz TD04L to nie masz serii (...) Wilczek ( ), co masz na mysli z ta "nieseryjna" TD04L :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Poza tym przy 1,3 bara, a ściślej przy 1,25 powinien odcinać paliwo. Chyba, że założyli również fuel cut defenser. A sama moc mnie nie dziwi. Jeśli faktycznie doładowanie jest mocno podkręcone, ale wydech i wszystko seryjne, to wielkiej mocy się nie wygeneruje. I tak przyrost 40 Nm jest niemały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 no dokladnie:) akcja drucik znaleźliśmy taki wkładzik w Foresterze S Turbo, pochodzącym z Wawy....Fura automat, dziwnie szarpał, właściciel, mechanik....stwierdził że to chyba skrzynia pada jak tak szarpie....po podłączeniu zegara ładowania okazało się, że całkowicie seryjny samochód ma ładowanie 1,5.... i znalazła się zwężka firmy Parker.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Zegar przekłamuje. A i hamownia też nie jest w 100% wyrocznią. rydzada, masz zdrową serię. I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Zegar przekłamuje. A i hamownia też nie jest w 100% wyrocznią. rydzada, masz zdrową serię. I tyle. też tak myślę, a zegar pewno Gaugan.... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 A sama moc mnie nie dziwi. Jeśli faktycznie doładowanie jest mocno podkręcone, ale wydech i wszystko seryjne, to wielkiej mocy się nie wygeneruje. a pamietasz gtka hogulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 a zegar pewno Gaugan.... autogej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 autogiej chiba... :grin: [ Dodano: Sro Paź 14, 2009 11:00 am ] wbrew pozorom, autogieje działają :!: :!: :!: fakt, że niedokładnie i krótko.... :razz: :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 autogiej chiba... :grin: a nio tiak :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się