Skocz do zawartości

Niewłaściwe smarowanie turbiny?


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się trochę kręcę po sklepach w ju-es-end-ej po graty do Booykashy (wiecie - dawno nie dostała żadnego większego prezentu 8) ) i szukając nowej trubiny :twisted: natrafiłem na taki artykuł dotyczący słabego smarowania turbo w subaru. Problem ten ma wynikać, według autorów, z zainstalowania przez fabrykę jakiegoś filtra, który to filtr ponoć może się zapchać i wymaga czyszczenia. W przypadku zapchania może dojść do usterki turbiny.

 

Czy ktoś się z tym spotkał?

 

Czy jest to problem znany naszym ASO?

 

Tu są wycinki z artykułu:

 

Turns out that there is an oil filter screen built into the factory oil feed banjo bolt at the cylinder head, and Subaru wants it either serviced regularly or removed completely in order to avoid turbocharger oil starvation and failure. The Subaru Service Technicians (from dealerships) we interviewed on this subject reported recurring turbocharger failures even on completely stock 2.5 WRX, STi, Forrester and Baja vehicles due to this problem, prompting an Official Subaru Service Bulletin in October 2007.

 

Most enthusiasts are not aware that they even have a turbo oil filter in their oil supply line; much less that it requires periodic cleaning with each oil change. The following text is from the Service Bulletin titled "Turbocharger Oil Supply Mesh Screen #02-103-07";

 

"the mesh screen which is located inside the banjo bolt that secures the turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się trochę kręcę po sklepach w ju-es-end-ej po graty do Booykashy (wiecie - dawno nie dostała żadnego większego prezentu 8) ) i szukając nowej trubiny :twisted: natrafiłem na taki artykuł dotyczący słabego smarowania turbo w subaru. Problem ten ma wynikać, według autorów, z zainstalowania przez fabrykę jakiegoś filtra, który to filtr ponoć może się zapchać i wymaga czyszczenia. W przypadku zapchania może dojść do usterki turbiny.

 

Czy ktoś się z tym spotkał?

 

Czy jest to problem znany naszym ASO?

 

Tu są wycinki z artykułu:

 

Turns out that there is an oil filter screen built into the factory oil feed banjo bolt at the cylinder head, and Subaru wants it either serviced regularly or removed completely in order to avoid turbocharger oil starvation and failure. The Subaru Service Technicians (from dealerships) we interviewed on this subject reported recurring turbocharger failures even on completely stock 2.5 WRX, STi, Forrester and Baja vehicles due to this problem, prompting an Official Subaru Service Bulletin in October 2007.

 

Most enthusiasts are not aware that they even have a turbo oil filter in their oil supply line; much less that it requires periodic cleaning with each oil change. The following text is from the Service Bulletin titled "Turbocharger Oil Supply Mesh Screen #02-103-07";

 

"the mesh screen which is located inside the banjo bolt that secures the turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie Ciebie to nie dotyczy bo masz AVCS, problem moze dotyczyc WRXow

"The Subaru Service Technicians (from dealerships) we interviewed on this subject reported recurring turbocharger failures even on completely stock 2.5 WRX, STi, Forrester and Baja vehicles due to this problem, prompting an Official Subaru Service Bulletin in October 2007."

masz AVCS

AVCs tez ma swoj filterek. I tez moze sie zapchac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaru wypuscilo nawet biuletyn dla swoich serwisantow ze w okreslonych przypadkach maja sprawdzic czy ow filterki nie wypadly z przewodu i zapchaly kanalu olejowego AVCS, Subaru wogole zrezygnowalo z tych filterkow po 2005 roku. Ja u siebie je wywalilem i faktycznie wypadly z przewodu olejowego.

W przypadku smrowania turbo wyglada to podobnie jak AVCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się jeździ na markowym oleju, który nie zostawia, jak jeden wcześniej wspomniany w dziale technicznym...., ,,markowy", fuzli na dnie.....i zmienia się go w czas, oczywiście z filtrem, i ten filtr nie nazywa się Filtron, to nic się nie dzieje ze smarowaniem turbiny, strachy na lachy... :lol: Przemeq, śpij spokojnie, ci wszyscy ,,straszyciele" nie robią szumu bezinteresownie...ciekawe, kto stoi za takimi artykułami...? Producent zamiennych przewodów bez filterka? :twisted::lol: Czy specjalnego oleju, który ma znakomite własności filtroprzenikalne... :lol: , nie dajmy się zwariować, w końcu mały, żółty brat wybaltował ileś tam milionów dularów na skonstruowanie i przetestowanie naszych silników.... :smile: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport, ja się akurat nieszczególnie tym przejąłem - tę wiadomość potraktowałem raczoj jako "ciekawostkę Dropsa" (pamiętacie taki program w TV? :) ) i byłem ciekaw, czy polskie serwisy się z tym spotkałem. Tak że nie ukrywam, że liczyłem głównie na wpisy forumowych speców technicznych, czyli na przykład na Twój 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wiedzą, że silniki 2,5T to jedna wielka pomyłka techniczna, więc dlaczego akurat smarowanie turbiny miałoby być lepsze? Ha? :wink:

 

W każdej plotce jest zawsze trochę prawdy i jeśli ktoś, kiedyś miał problem związany z tym filtrem, to lepiej go się pozbyć i mieć święty spokój.

Chyba, że nie upalasz :lol: ... dobra wiem, że Antyk mocniej dostaje, ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się jeździ na markowym oleju, który nie zostawia, jak jeden wcześniej wspomniany w dziale technicznym...., ,,markowy", fuzli na dnie.....i zmienia się go w czas, oczywiście z filtrem, i ten filtr nie nazywa się Filtron, to nic się nie dzieje ze smarowaniem turbiny, strachy na lachy... :lol: Przemeq, śpij spokojnie, ci wszyscy ,,straszyciele" nie robią szumu bezinteresownie...ciekawe, kto stoi za takimi artykułami...? Producent zamiennych przewodów bez filterka? :twisted::lol: Czy specjalnego oleju, który ma znakomite własności filtroprzenikalne... :lol: , nie dajmy się zwariować, w końcu mały, żółty brat wybaltował ileś tam milionów dularów na skonstruowanie i przetestowanie naszych silników.... :smile: :?:

Najwyższy czas powołać komisję subarową , aby wyjaśniła sprawę lobbowania na rzecz jakiegoś producenta olejów , filtrów i przewodów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że silniki 2,5T to jedna wielka pomyłka techniczna

 

no może nie aż tak....2,5T przecież to ewolucja znakomitego silnika 2T, która boryka się z chorobami wieku dziecięcego.... :grin: trochę długo...

 

[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 3:47 pm ]

wpisy forumowych speców technicznych, czyli na przykład na Twój

 

dziekuję :smile: nawet jeżeli było to z mniej czy więcej ironicznym podtekstem.... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mielismy podobna sytuacje na warsztacie z fordem TDCI, padła turbina , ktos wymienil na nową , znowu padla, przyjechało do nas i sie okazalo że w śrubie do przewodu olejowego jest małe sitko wielkoscie 2 łebków od zapałki,

 

wywalilismy sitko i zobaczymy, podobno to ich wada.

 

A w ktorym miejscu w subaraku w przewodzie jest ten filterek , czy w GT tez to montowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq Ty sie nie musisz tego obawiać :cool: . Choc osobiście uważam że dobrą jest rzeczą wymiana przewodu olejowego , zasilającego, z jednego powodu, :cool: lubią te przewody po jakimś czasie rdzewieć , i czasami pękają. Jeśi to ma miejsce na drodze , w mieście, no problem, poczujemy zapach oleju, i dym z pod maski, gorzej jak bedziemy gdzieś grzali na autostradzie, czy jakimś upalaniu, wtedy zwyczajnie pożar. :evil: . Najlepiej wymienić przewód na giętki teflonowy w stalowym oplocie, mozna go kupić gotowy, mozną dorobić.

 

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 8:30 pm ]

Mielismy podobna sytuacje na warsztacie z fordem TDCI, padła turbina , ktos wymienil na nową , znowu padla, przyjechało do nas i sie okazalo że w śrubie do przewodu olejowego jest małe sitko wielkoscie 2 łebków od zapałki,

 

wywalilismy sitko i zobaczymy, podobno to ich wada.

 

A w ktorym miejscu w subaraku w przewodzie jest ten filterek , czy w GT tez to montowali?

 

Teraz praktycznie w każdym aucie tak jest :idea: , my jak wymieniamy turbine klientowi , aby zachował gwarancje , musi wymienić przewód zasilający , koniec kropka :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...