Skocz do zawartości

Dzwonienie zaworów / Spalanie stukowe


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

chciałbym zapytac o następującą rzecz.....

Od poczatku...wczoraj byłem ( w zasadzie żona była ) na szkole jazdy Evolution na Bemowie. Jeździliśmy sobie dwie godzinki z Panem Adamem Tuszyński i oprócz tego że było superowo to podczas gwałtownego przyśpieszania Pan Adam stwierdził że słyszy jak lekko dzwonią zawory i może ti by oznaką spalania stukowego.

Co to spalanie stukowe mniej więcej ( ale raczej mniej ) wiem i podobno specjalnie nie jest to zdrowe dla silnika.

Stwierdził też że ponieważ miałem wlaną benzyne 95 oktanów byc może benzyna jest kiepska.

I teraz pytania:

1. Czy Forester 2001 ma czujnik spalania stukowego i czy komputer jest w stanie sam to korygowac ?

2. Czym tak naprawdę to grozi

?3. Jak się przed tym ustrzec ?

4. W jaki sposób to weliminowac ?

5. Czy zdiagnozowanie tego w ASO jest łatwe ?

 

No i czy ewentualne dzwonienie zaworów ( przebieg 117 000km ) może byc spowodowane

czyms innym ?

 

Ze stresu ręce mi się pocą, tętnow wzrasta.........

 

W ofercie Ecuteka jest wyświetlacz, który może by montowany we wnękę 1 Din...w opisie podają że potrafi zdiagnozowa występowanie sp.st. i wprowadza ewentualne korekty...Może cos takiego zapodac ??

 

 

Zdjęcia ze szkolenia odpalę w następnym wątku

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W ASO zdiagnozuja Ci to bez problemu, od reki. Podepna kompa i wszystkie wyjdzie jak na dloni.

Czujnik spalania stukowego jest, tak samo jak korekcja zaplonu tak aby tego spalania uniknac.

 

Najprostszym sposobem zeby sie tego ustrzcec jest paliwo o wysokiej LO, ktora to wlasnie liczba mowi nam o "odpornosci" paliwa na spalanie detonacyjne.

 

A czym grozi? Generalnie uszkodzeniem tloka chyba. Dlatego, ze spalenie mieszanki nastepuje za wczesnie, w momenci kiedy tlok wykonuje jeszcze suw do gory (raczej w bok w bokserze :) ) i zanim osiagnie gorny martwy punkt czy jak tam to sie zwalo to uderza w niego sila z eksplodujacej mieszanki paliwowo-pow.

 

Jesli napisalem jakas glupote to niech mnie ktos obeznany poprawi :oops: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piskoor miałem to samo w Forysiu o podobnym przebiegu jak zalałem jakiś syf z CPNu o nazwie 95 (tylko nazwie). Od tej pory tankuję 98 lub 95 vpower shella i cisza. Niestety minimum dla tego auta zgodnie z instrukcją to 95, więc trzeba mieć dobre paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem 95 na BP niby dobra stacja...

Co do tego dzwonienia...Ja tego nie słyszałem... Pan Adam twierdzi że słyszy...i pewnie on ma racje...

Przy spokojnej jeździe chyba cos takiego nie ma miejsca...Zona generalnie 4000 obrotów żadko osiąga :-)

 

Ale i tak pojade sprawdzic bo stres będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro czujnik spalania stukowego jest to nic nie powinno się dziac ?????

Komputer sam jest w stanie to zlikwidowac ???

 

Bo generalnie nie wiem co mam robic....

Jutro ide i doleje V-Pover tak aby troszke podniesc to co w baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooooo bez przesady

 

Leje 95 ale od czasu do czasu...nie non stop...

Swoją drogą to jeśli na naszych stacjach 98 ma rzeczywiście 98 to kurde mój foryś ma 300 KM.

 

i często 3000 obrotów przekraczam . Moja żona rzadziej co nie znaczy że wolno jeździ..uwierz mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooooo bez przesady

 

Leje 95 ale od czasu do czasu...nie non stop...

Swoją drogą to jeśli na naszych stacjach 98 ma rzeczywiście 98 to kurde mój foryś ma 300 KM.

 

i często 3000 obrotów przekraczam . Moja żona rzadziej co nie znaczy że wolno jeździ..uwierz mi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. LO nie ma nic wspólnego z mocą samochodu.

2. Spalanie stukowe jest spowodowane syfem, które w Polsce ktoś nazwał paliwem, występuje najczęściej jak z niskich obrotów wbijasz pedał w podłogę i masz silnik z turbiną. Unikaj tego typu zagrań.

3. Zawory mają tyle do spalania stukowego co palmy na biegunie północnym.

4. Niektóre kompy to wyeliminują, inne nie, nawet te które powinny mogą nie dać rady (tzn. nie zdążyć) na polskiej gnojówce.

5. Lej tylko 98 jak ostro jeździsz, nieważne na jakiej stacji, prawdopodobieństwo trafienia gnojówki jest - wbrew pozorom - identyczne wszędzie. Lanie przemiennie 95 i 98 nie jest wskazane i przy pałowaniu kończy sie remontem silnika.

6. Spalanie stukowe słychać lub nie. Zależy od wielu czynników. Od tego są czujniki a nie głusi instruktorzy.

7. Spalanie stukowe docelowo powoduje przepalenie tłoka przy jego krawędzi lub wypalenie dziury na wylot. Jest spowodowane zbyt szybkim spalaniem się mieszanki najczęściej w nieodpowiednim położeniu tłoka (im wyższe LO tym wolniej sie spala, paliwo wtedy jest mniej kaloryczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

leje od dziś tylko 98 i VPower

 

W jaki sposób można poza lepszą benzyną uniknąć tego typu spalania

 

Co do "głuchych instruktorów" Wydaje mi się że ktoś kto był kilka razy mistrzem polski i zajmuje się zawodowo szkoleniem w jakiś sposób na pewno ma słuch bardziej wyczulony.

Nie strwierdził że mam spalanie stukowe, tylko że słyszy lekkie dzwonienie zaworó a jedną z przyczyn może być właśnie SS.

Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie mam do instruktora, nie wiedziałem że jest również mistrzem w dźwiękach ;) tak jak napisałem ss sprawdza się czujnikiem a nie na słuch,

 

wątpię abyś miał tyle nagaru aby mógł on mieć wpływ na ss, to jest pojęcie raczej z lat 80-tych, v-power - bez przesady, 98 wystarczy, chyba nie jeździsz non stop rajdowo ;)

 

ss można się pozbyć ostatecznie montując stand alone comp, wtedy sam stroisz pod konkretne paliwo i nawet z konkretnej stacji (trochę to bez sensu ale nikt nie zabrania), wydatek duży, może najpierw zdiagnozuj czy Twój komp/czujnik się zwyczajnie nie zepsuł, z całym szacunkiem dla sip raczej jedź z tym do zakładu, który robi auta do sportu i specjalizuje się w subaru/evo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ?

 

Słyszałem, że najlepszym sposobem na nagar jest ostra jazda. CZy to prawda to nie wiem.

 

Ja też leje tylko 98 wychodząc z założenia, że może jest to chociaż 95. (Neste - częściej i BP - rzadziej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

...wczoraj byłem ( w zasadzie żona była ) na szkole jazdy Evolution na Bemowie. Jeździliśmy sobie dwie godzinki z Panem Adamem Tuszyński i oprócz tego że było superowo to podczas gwałtownego przyśpieszania Pan Adam stwierdził że słyszy jak lekko dzwonią zawory i może ti by oznaką spalania stukowego.

Co to spalanie stukowe mniej więcej ( ale raczej mniej ) wiem i podobno specjalnie nie jest to zdrowe dla silnika.

Stwierdził też że ponieważ miałem wlaną benzyne 95 oktanów byc może benzyna jest kiepska.

I teraz pytania: (.......)

Na temat spalania stukowego udzieliłem objaśnień tutaj...(przedostatni post na stronie).

Jak kto zainteresowany, to zapraszam do lektury.... długiej lektury ;))

Dobranoc :)

 

Maruda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ?

 

Słyszałem, że najlepszym sposobem na nagar jest ostra jazda. CZy to prawda to nie wiem.

 

Ja też leje tylko 98 wychodząc z założenia, że może jest to chociaż 95. (Neste - częściej i BP - rzadziej)

Do czyszczenia zaworów używa się dodatku do benzyny, który kosztuje na cepeenie(o ile dobrze pamiętam) jakieś 50 zł/ ćwiartuchna (wlewa sie do pełnego baku, producententem jest jakaś szwedzka firma).

 

Opcjonalnie można zamiast tego wlać izopropanolu.... w ilości tej samej.

Różnica? Cena: izopropanol kupowany w każdej hurtowni chemicznej lub w firmach handlujących materiałami dla drukarzy kosztuje od 9 do 6 zł za litr. Jak kupuje się go w hurtowniach "drukarskich" to często trza podpisać cyrograf, że się tego nie będzie piło, sprzedawało nieletnim, ani też wlewało do baku :))

(A tak poza tym, jest to dokładnie TA SAMA substancja.... czyli izopropanol - inaczej, propan-2-ol, żeby było "fachowo" :))

 

pzdr

Maruda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...