Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Witam wszystkich chciałbym zapytac o następującą rzecz..... Od poczatku...wczoraj byłem ( w zasadzie żona była ) na szkole jazdy Evolution na Bemowie. Jeździliśmy sobie dwie godzinki z Panem Adamem Tuszyński i oprócz tego że było superowo to podczas gwałtownego przyśpieszania Pan Adam stwierdził że słyszy jak lekko dzwonią zawory i może ti by oznaką spalania stukowego. Co to spalanie stukowe mniej więcej ( ale raczej mniej ) wiem i podobno specjalnie nie jest to zdrowe dla silnika. Stwierdził też że ponieważ miałem wlaną benzyne 95 oktanów byc może benzyna jest kiepska. I teraz pytania: 1. Czy Forester 2001 ma czujnik spalania stukowego i czy komputer jest w stanie sam to korygowac ? 2. Czym tak naprawdę to grozi ?3. Jak się przed tym ustrzec ? 4. W jaki sposób to weliminowac ? 5. Czy zdiagnozowanie tego w ASO jest łatwe ? No i czy ewentualne dzwonienie zaworów ( przebieg 117 000km ) może byc spowodowane czyms innym ? Ze stresu ręce mi się pocą, tętnow wzrasta......... W ofercie Ecuteka jest wyświetlacz, który może by montowany we wnękę 1 Din...w opisie podają że potrafi zdiagnozowa występowanie sp.st. i wprowadza ewentualne korekty...Może cos takiego zapodac ?? Zdjęcia ze szkolenia odpalę w następnym wątku pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scooby Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Witam, W ASO zdiagnozuja Ci to bez problemu, od reki. Podepna kompa i wszystkie wyjdzie jak na dloni. Czujnik spalania stukowego jest, tak samo jak korekcja zaplonu tak aby tego spalania uniknac. Najprostszym sposobem zeby sie tego ustrzcec jest paliwo o wysokiej LO, ktora to wlasnie liczba mowi nam o "odpornosci" paliwa na spalanie detonacyjne. A czym grozi? Generalnie uszkodzeniem tloka chyba. Dlatego, ze spalenie mieszanki nastepuje za wczesnie, w momenci kiedy tlok wykonuje jeszcze suw do gory (raczej w bok w bokserze ) i zanim osiagnie gorny martwy punkt czy jak tam to sie zwalo to uderza w niego sila z eksplodujacej mieszanki paliwowo-pow. Jesli napisalem jakas glupote to niech mnie ktos obeznany poprawi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Piskoor miałem to samo w Forysiu o podobnym przebiegu jak zalałem jakiś syf z CPNu o nazwie 95 (tylko nazwie). Od tej pory tankuję 98 lub 95 vpower shella i cisza. Niestety minimum dla tego auta zgodnie z instrukcją to 95, więc trzeba mieć dobre paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 zalałem 95 na BP niby dobra stacja... Co do tego dzwonienia...Ja tego nie słyszałem... Pan Adam twierdzi że słyszy...i pewnie on ma racje... Przy spokojnej jeździe chyba cos takiego nie ma miejsca...Zona generalnie 4000 obrotów żadko osiąga :-) Ale i tak pojade sprawdzic bo stres będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 upsss wstyd...rzadko.... powinno byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loki Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Zawory łatwo usłyszeć przy ruszaniu szczególnie jak wjeżdżasz na krawężnik. Na BP leję tylko 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Ale skoro czujnik spalania stukowego jest to nic nie powinno się dziac ????? Komputer sam jest w stanie to zlikwidowac ??? Bo generalnie nie wiem co mam robic.... Jutro ide i doleje V-Pover tak aby troszke podniesc to co w baku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 NIe no...jak Wy laskii lejecie do zaturbionych 95 to luz ...tylko nie przekraczajcie dziewczynki 3000 rpm bo coś spsujecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Nooooo bez przesady Leje 95 ale od czasu do czasu...nie non stop... Swoją drogą to jeśli na naszych stacjach 98 ma rzeczywiście 98 to kurde mój foryś ma 300 KM. i często 3000 obrotów przekraczam . Moja żona rzadziej co nie znaczy że wolno jeździ..uwierz mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Nooooo bez przesady Leje 95 ale od czasu do czasu...nie non stop... Swoją drogą to jeśli na naszych stacjach 98 ma rzeczywiście 98 to kurde mój foryś ma 300 KM. i często 3000 obrotów przekraczam . Moja żona rzadziej co nie znaczy że wolno jeździ..uwierz mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 upsss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OZ Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 1. LO nie ma nic wspólnego z mocą samochodu. 2. Spalanie stukowe jest spowodowane syfem, które w Polsce ktoś nazwał paliwem, występuje najczęściej jak z niskich obrotów wbijasz pedał w podłogę i masz silnik z turbiną. Unikaj tego typu zagrań. 3. Zawory mają tyle do spalania stukowego co palmy na biegunie północnym. 4. Niektóre kompy to wyeliminują, inne nie, nawet te które powinny mogą nie dać rady (tzn. nie zdążyć) na polskiej gnojówce. 5. Lej tylko 98 jak ostro jeździsz, nieważne na jakiej stacji, prawdopodobieństwo trafienia gnojówki jest - wbrew pozorom - identyczne wszędzie. Lanie przemiennie 95 i 98 nie jest wskazane i przy pałowaniu kończy sie remontem silnika. 6. Spalanie stukowe słychać lub nie. Zależy od wielu czynników. Od tego są czujniki a nie głusi instruktorzy. 7. Spalanie stukowe docelowo powoduje przepalenie tłoka przy jego krawędzi lub wypalenie dziury na wylot. Jest spowodowane zbyt szybkim spalaniem się mieszanki najczęściej w nieodpowiednim położeniu tłoka (im wyższe LO tym wolniej sie spala, paliwo wtedy jest mniej kaloryczne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 NIe no...jak Wy laskii lejecie do zaturbionych 95 to luz ...tylko nie przekraczajcie dziewczynki 3000 rpm bo coś spsujecie W poniedziałek zalałem do Legacy 2.0 turbo 98 na Orlenie i d. blada. Auto gorzej jedzie niż na 95 z Shela... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Ok leje od dziś tylko 98 i VPower W jaki sposób można poza lepszą benzyną uniknąć tego typu spalania Co do "głuchych instruktorów" Wydaje mi się że ktoś kto był kilka razy mistrzem polski i zajmuje się zawodowo szkoleniem w jakiś sposób na pewno ma słuch bardziej wyczulony. Nie strwierdził że mam spalanie stukowe, tylko że słyszy lekkie dzwonienie zaworó a jedną z przyczyn może być właśnie SS. Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 ja tylko v-pover 99 zalewam do forysia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 W poniedziałek zalałem do Legacy 2.0 turbo 98 na Orlenie i d. blada. Auto gorzej jedzie niż na 95 z Shela... Heh, o ile wiem na stronie UOKIK jest czarna lista stacji, Orlen też ma tam swoje placówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ? Doskonałym czyściwem zaworów może być instalacja gazowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OZ Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 nic nie mam do instruktora, nie wiedziałem że jest również mistrzem w dźwiękach tak jak napisałem ss sprawdza się czujnikiem a nie na słuch, wątpię abyś miał tyle nagaru aby mógł on mieć wpływ na ss, to jest pojęcie raczej z lat 80-tych, v-power - bez przesady, 98 wystarczy, chyba nie jeździsz non stop rajdowo ss można się pozbyć ostatecznie montując stand alone comp, wtedy sam stroisz pod konkretne paliwo i nawet z konkretnej stacji (trochę to bez sensu ale nikt nie zabrania), wydatek duży, może najpierw zdiagnozuj czy Twój komp/czujnik się zwyczajnie nie zepsuł, z całym szacunkiem dla sip raczej jedź z tym do zakładu, który robi auta do sportu i specjalizuje się w subaru/evo, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ? Słyszałem, że najlepszym sposobem na nagar jest ostra jazda. CZy to prawda to nie wiem. Ja też leje tylko 98 wychodząc z założenia, że może jest to chociaż 95. (Neste - częściej i BP - rzadziej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Witam, ...wczoraj byłem ( w zasadzie żona była ) na szkole jazdy Evolution na Bemowie. Jeździliśmy sobie dwie godzinki z Panem Adamem Tuszyński i oprócz tego że było superowo to podczas gwałtownego przyśpieszania Pan Adam stwierdził że słyszy jak lekko dzwonią zawory i może ti by oznaką spalania stukowego. Co to spalanie stukowe mniej więcej ( ale raczej mniej ) wiem i podobno specjalnie nie jest to zdrowe dla silnika. Stwierdził też że ponieważ miałem wlaną benzyne 95 oktanów byc może benzyna jest kiepska. I teraz pytania: (.......) Na temat spalania stukowego udzieliłem objaśnień tutaj...(przedostatni post na stronie). Jak kto zainteresowany, to zapraszam do lektury.... długiej lektury ) Dobranoc Maruda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2005 Przyczyną może też być nagar i tu kolejne pytanie.... wjaki sposób można oczyścić zawory z nagaru i ewentualnie wtryskiwacze ? Słyszałem, że najlepszym sposobem na nagar jest ostra jazda. CZy to prawda to nie wiem. Ja też leje tylko 98 wychodząc z założenia, że może jest to chociaż 95. (Neste - częściej i BP - rzadziej) Do czyszczenia zaworów używa się dodatku do benzyny, który kosztuje na cepeenie(o ile dobrze pamiętam) jakieś 50 zł/ ćwiartuchna (wlewa sie do pełnego baku, producententem jest jakaś szwedzka firma). Opcjonalnie można zamiast tego wlać izopropanolu.... w ilości tej samej. Różnica? Cena: izopropanol kupowany w każdej hurtowni chemicznej lub w firmach handlujących materiałami dla drukarzy kosztuje od 9 do 6 zł za litr. Jak kupuje się go w hurtowniach "drukarskich" to często trza podpisać cyrograf, że się tego nie będzie piło, sprzedawało nieletnim, ani też wlewało do baku ) (A tak poza tym, jest to dokładnie TA SAMA substancja.... czyli izopropanol - inaczej, propan-2-ol, żeby było "fachowo" ) pzdr Maruda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się