Skocz do zawartości

Padła skrzynia w WRX


Fx

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli to by znacząco skrócało 1,2 i 3 przy głównym 4,444 , a resztę nieco mniej ale również...

Pod uwagę trzeba też wziąć, że w WRX silnik kręci się do ~7200obr , a w forku do 6500...

Czyli V-max powinien ... pozostać taki sam (??) -

wg. danych forek ma 214km/h więc dodając dłuższy zakres obrotowy to powinno się wyrównać - ciekawe

 

Dzięki dzibi :)

 

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 9:43 am ]

Jak mogę sprawdzić przełożenia tej skrzyni:

 

TY755VG8AA-PM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podczepie się pod temat i zapytam fachowców: jaka jest różnica pod względem wytrzymałości i jazdy skrzyni z STI 97roku a GT 99-00?

z góry dziękuję

 

Prawopodobnie duzo mocniejsza nie bedzie - ale 280-300KM powinna wytrzymac.

Chociaz i na tym forum sa uzytkownicy, ktorzy wygolili i mocniejsze (teoretycznie-jak widac) zestawy biegow ;)

 

Generalnie duzo zalezy od stylu jazdy, zwlaszcza stylu ruszania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To zestawienie jest jakby niekompletne.

 

Mojej (TY754VN1AB) skrzyni tu nie ma :)

 

 

Najbliższa, bo z MY99 jest taka:

UK/Europe Impreza Turbo 2000 / GT MY99

TY754VN1AA

 

a ja w MY00 mam taką:

 

TY754VN1AB

 

Ktoś wie, jakie ona ma przełożenia? Czym się różni od tej z końcówką A? za co te literki odpowiadają? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepie się pod temat i zapytam fachowców: jaka jest różnica pod względem wytrzymałości i jazdy skrzyni z STI 97roku a GT 99-00?

z góry dziękuję

z tego co pamiętam to już w starych STI pierwsze trzy biegi były podwójnie synchronizowane, koła zębate szersze, no i szpera mocniejsza...

 

e, chyba trochę namieszałem :roll:

JDM Impreza WRX STi Ver.III/IV MY97-98 - TY752VBCAA - Double-cone 3rd synchro added

JDM Impreza WRX RA MY97-98 - TY752VB5BA - Widened 1st,2nd,3rd gears

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm także dorobienie wałka sprzęgłowego, jedynki i dwójki to koszt ~ 6000 zł wg. Pana :roll:

Człowiek twierdzi, że z tej stali co to on by zrobił to wszystko się może zmielić ale nie to co on zrobi. A cena taka duża nie ze względu na dużą ilość roboty tylko na jej dokładność. Powiedział, że na 2 tygodnie musi zająć maszyny numeryczne, żeby to zrobić jak należy i stąd tak drogo.

 

Tak więc pozostaje tylko skrzynia od forka z przełożeniem 4.444 ...

 

Kto pomoże w rozkodowaniu tej skrzyni - TY755VG8AA-PM ?

 

Tutaj jej nie ma: http://spda-online.ca/modules/tinyconte ... tc_28.html

 

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 9:42 am ]

Dostałem odpowiedz od rallispec. Ich wkłady są to OEMowe wkłady uszlachetniane w sposób "REM ISF" czyli powierzchnię metalu... Stąd też wynika ich słabość. Rdzeń jest za miękki i wyrywa z niego zęby - OT cała tajemnica...

 

Jeżeli ktoś się jednak będzie decydować to są oni skłonni udzielić hurtowych zniżek jak im się prześle dokumenty firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałem się pochwalić, że właśnie skończyliśmy ze znajomym składać wszystko w całość i samochód jeździ ze skrzynią od forestera :wink:

"nowe" turbo, wycięty DP (i ten kto mi powie, że bez samochodu się nie da tego zrobić dokładnie to niech tego lepiej nie robi :P ), nowe sprzęgło, łożysko.... także roboty było ale opłacało się (chyba :) )

 

Co do samej skrzyni to przełożenia są chyba fajniejsze - wiadomo kto co jak lubi ale moje jest takie wrażenie po 30km.

Co do v-max to nie wiem :P ale przy 120km/h mam ~ 3000 obr. to możecie sobie porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się pod temat bo mi dwójka robi "brzyd" - możecie napisać jakis koszt przy najgorszym scenariuszu naprawy?

Trochę mnie ten wątek odstraszył od remapu, bo słyszałem, że nawet mapy z Poznania kończą skrzynie w wrx'ach całkiem szybko, powinni sprzedawać skrzynie w pakiecie z mapą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma mapa do skrzyni? :roll:

 

Najtaniej - zrobić zanim zrobi bzrzgzrzzzzz.... :mrgreen:

Najdrożej kupić od razu nowa skrzynie :lol:

A normalnie to rozebrać już i sprawdzić co się dzieje - jeżeli stwierdzisz / ktoś to stwierdzi, że może to rozsypać skrzynię :)

U Ciebie to pewnie coś z synchronizatorem się dzieje, a to nie są duże koszta w częściach - dopóki jeździ :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdrożej kupić od razu nowa skrzynie :lol:

Ciekawostka: dowiadywałem się w ASO, nowa skrzynia do GT kosztuje ok. 18k PLN + vat.

 

A normalnie to rozebrać już i sprawdzić co się dzieje

Bardzo chętnie bym to zrobił, gdybym wiedział gdzie, i żeby samo rozłożenie i diagnoza nie kosztowała 2 klocki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabójczy dla "papierowych" WRXowych skrzyń moment

 

Ja bym się nie zgodził tak do końca z tym stwierdzeniem. Wszystko zależy od tego jak się jeździ - mnie po półtora roku od remapu skrzynia pracuje jak przed, nie ma żadnych niepokojących objawów. Sprzęgło z resztą też :grin:

 

Na Twoim miejscu citto jednak przed remapem zrobiłbym rewizję skrzyni tak dla spokojności - koszt niewielki, a może uratować sporo biletów NBP :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma mapa do skrzyni? :roll:

 

Ano ma tyle, że zazwyczaj w wyniku zremapowania jednostki, rosną jej osiągi, w tym zabójczy dla "papierowych" WRXowych skrzyń moment.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Jasne, że tak :)

 

Mi chodziło o to, że z programem czy bez to i tak skrzynie można zabić - szczególnie w WRX :evil:

 

Co do cen to zależy ile Ci powiedzą za zdjęcie/założenie skrzyni. Jeżeli jeździ to części myślę, że nie powinny przekraczać 1000zł (zakładając, że nie wymieniasz łożysk ale nie powinno być takiej potrzeby)

W rozumieniu prawa cena nie stanowi oferty. hehe :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zgodził tak do końca z tym stwierdzeniem. Wszystko zależy od tego jak się jeździ - mnie po półtora roku od remapu skrzynia pracuje jak przed, nie ma żadnych niepokojących objawów. Sprzęgło z resztą też :grin:

Patrząc na skalę zjawiska jednak ww. związku przyczyno-skutkowego bym się dopatrywał. I oczywiście, prawdą jest to co pisze Fx, że przy serii poprzez nieumiejętną obsługę też można skrzynię "zabić". Prawdopodobieństwo "zabicia" seryjnej będzie rosło wraz ze wzrostem przenoszonych niutków. J.Bauer, spróbuj już przy jakiś 500Nm pojeździć serią i tak wiesz, czasami inaczej niż po bułki :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 370 - 380 Nm czyli tyle co w Stage 1, 2 seryjna skrzynia powinna wytrzymać.

 

Ja już bym się zastanawiał nad tym...

Nie wiem ile ja mam - ale u mnie jest i tak mniej, bo mam lekki zamach, a skrzynka padła (bynajmniej nie przez nieumiejętną obsługę czy wybitne katowanie startu...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...