Skocz do zawartości

przelewa?


marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Z racji tego, że dopiero niedawno zacząłem zabawę w dżiti zauważyłem pewne zjawiska w moim egzemplarzu.

 

Mianowicie czasem czuć paliwo, tak jakby nie było spalane do końca. Czasem rano przy odpalaniu, jak również po mocniejszym przegonieniu koników. Paliwo czuć z tyłu auta.

Czy to normalne? Spalanie jak na razie zmierzone to ok 9l na trasie.

 

Poza tym auto ma stożek. Jak rozpoznać czy on jest "suchy" czy trzeba go nawilżać i czym? Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr?

 

Jeszcze jedna sprawa to raz tankując pistolet był zrypany i odbijał, więc walcząc z nim nie zauważyłem, że paliwko już się nalało do pełna. Przyzwyczajony z innych aut, że jak się nadgorliwie naleje to "zwróci" przez wlew a tu nagle patrze pod auto a tam za kołem kapie :shock:

Niebezpieczne to z deka, bo na trasie to i wydech i hamulce mogą być ciepłe...

Coś nie bangla z wlewem, czy ten typ tak ma?

 

ok... To by było na tyle z tych istotniejszych rzeczy, których nie kumam... No i dzięki za rzeczowe odpowiedzi w mym temacie :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez wsadzenie pistoletu delikatnie pod katem poprawia wlewanie paliwa (nie odbija wczesniej niz powinien) raz udalo mi sie przelac, ze polecialo na kolo, tylko i wylacznie przez gapiostwo, przynajmniej wiem, ze nalezy robic to uwaznie

 

co do paliwa to moze przewodem gdzies podcieka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr?

 

dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię.

 

Z tego co wiem, to standardowy dolot ma dosyć dobrą przepustowość i jeśli się nie chce robić modów silnika, to założenie stożka niewiele poprawia. Tylko że ja już nabyłem autko ze stożkiem więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi?

 

A co z zapachem paliwa? Wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze zrozumialem to pocieklo Ci paliwo pod blotnikiem - nie po blotniku - sprawdz wlew bo najprawdopodobniej jest dziurawy i paliwo Ci ucieka - radze to szybko zrobic

 

w czasie jazdy nie powinno byc czuc paliwa

 

Gt sa mocno podlane ale nigdy w seryjnym GTku nie czulem paliwa - mam u siebie auto zmałpowane i nie do konca spalona mieszanke czuc dopiero przy pelnym ogniu z gazem w podlodze - w czasie normalnej jazdy nie

 

 

jak widze masz GT98 wiec masz jeszcze pancerna przeplywke - nie powinienes sie martwic za bardzo - przeplywki w 99/00 sa duzo slabsze

 

daj zdjecie jaki masz stozek - bo mozesz miec stozek ale warto zalozyc suchy z przegroda odgradzajaca go od komory silnika - w innym wypadku bez sensu bo ciagnie gorace powietrze co tez moze spowodowac spalanie stukowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę.

Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę.

Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem?

 

moze byc spowodowane wieloma przyczynami: przeplywka, swiece, przewody, cewka, dziura w dolocie itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.

Po lekkich poszukiwaniach znalazłem obudowę, która na moje oko by pasowała (bo fachowcy od używek bez zobaczenia starej stwierdzili, że nie wiedzą która to). Jest to puszka wyciągnięta bodajże z legacy '94 wzwyż z silnikiem ej20... Schody zaczynają się po usłyszeniu ceny za to cudo - 250 zł :shock: plus przewód do przepływki to wyjdzie pewnie ok 300...

 

Z drugiej strony poszukałem stożka APEXI i uniwersalny zestaw kosztuje Ł70, czyli razy ok 4.8 daje też ok 350zł...

 

i jestem w kropce.. co wybrać?

 

Albo inaczej... Ma ktoś oryg. obudowę filtra w cenie, w której wydaje się być zasadne jej kupienie? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin.f1, ze swojej strony mogę Ci doradzić jedynie seryjny dolot - działa najlepiej i ma bardzo dużą rezerwę. Nie warto inwestować kasy w dolot bo jest dobry, lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu a tuning jeśli chcesz najlepiej zacząć od zrobienia wydechu i remapu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Droga brać forumowa powiedzcie jak to w końcu jest w GTkach - wlew paliwa jest szczelny, że przy odkręcaniu kurka słychać krótki syk powietrza, czy "otwarty", że fabrycznie ten "syk" nie występuje? :???:

 

U mnie tego "syku" nie ma a na dodatek już drugi raz polało mi paliwem po oponie, tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu :twisted:

 

Mam już szukać wlewu paliwa? :twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu

 

prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu

 

prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa....

 

nosz motyla noga! :twisted:

 

no to lecępędzę w dział k/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu

Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ?

 

zakładałem taki temat z 2 lata temu :wink:

 

generalnie to: filtr powietrza, katalizator, przewody zapłonowe, intercooler, turbina, silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...