marcin Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam! Z racji tego, że dopiero niedawno zacząłem zabawę w dżiti zauważyłem pewne zjawiska w moim egzemplarzu. Mianowicie czasem czuć paliwo, tak jakby nie było spalane do końca. Czasem rano przy odpalaniu, jak również po mocniejszym przegonieniu koników. Paliwo czuć z tyłu auta. Czy to normalne? Spalanie jak na razie zmierzone to ok 9l na trasie. Poza tym auto ma stożek. Jak rozpoznać czy on jest "suchy" czy trzeba go nawilżać i czym? Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr? Jeszcze jedna sprawa to raz tankując pistolet był zrypany i odbijał, więc walcząc z nim nie zauważyłem, że paliwko już się nalało do pełna. Przyzwyczajony z innych aut, że jak się nadgorliwie naleje to "zwróci" przez wlew a tu nagle patrze pod auto a tam za kołem kapie :shock: Niebezpieczne to z deka, bo na trasie to i wydech i hamulce mogą być ciepłe... Coś nie bangla z wlewem, czy ten typ tak ma? ok... To by było na tyle z tych istotniejszych rzeczy, których nie kumam... No i dzięki za rzeczowe odpowiedzi w mym temacie :] Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 W każdym Subaru z którym miałem do czynienia pistolet odbijał przy pełnym wciśnieciu. Ja zawsze lekko bokiem go wkładam i wtedy jest OK, przelać mi się nie zdarzyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 u mnie tez wsadzenie pistoletu delikatnie pod katem poprawia wlewanie paliwa (nie odbija wczesniej niz powinien) raz udalo mi sie przelac, ze polecialo na kolo, tylko i wylacznie przez gapiostwo, przynajmniej wiem, ze nalezy robic to uwaznie co do paliwa to moze przewodem gdzies podcieka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr? dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię.też tak zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr? dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię. Z tego co wiem, to standardowy dolot ma dosyć dobrą przepustowość i jeśli się nie chce robić modów silnika, to założenie stożka niewiele poprawia. Tylko że ja już nabyłem autko ze stożkiem więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi? A co z zapachem paliwa? Wie ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi? silnikowi nie, przepływce tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi? silnikowi nie, przepływce tak Dzięki, a mogę wiedzieć jeszcze jakie są obiawy kulejącej przepływki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Często bezobjawowo, czasami nierówna praca, wysokie spalanie lub zubożenie mieszanki i wysokie EGT (a tłoki lubią płynąć), dlatego dodatkowy zegar się przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 jak dobrze zrozumialem to pocieklo Ci paliwo pod blotnikiem - nie po blotniku - sprawdz wlew bo najprawdopodobniej jest dziurawy i paliwo Ci ucieka - radze to szybko zrobic w czasie jazdy nie powinno byc czuc paliwa Gt sa mocno podlane ale nigdy w seryjnym GTku nie czulem paliwa - mam u siebie auto zmałpowane i nie do konca spalona mieszanke czuc dopiero przy pelnym ogniu z gazem w podlodze - w czasie normalnej jazdy nie jak widze masz GT98 wiec masz jeszcze pancerna przeplywke - nie powinienes sie martwic za bardzo - przeplywki w 99/00 sa duzo slabsze daj zdjecie jaki masz stozek - bo mozesz miec stozek ale warto zalozyc suchy z przegroda odgradzajaca go od komory silnika - w innym wypadku bez sensu bo ciagnie gorace powietrze co tez moze spowodowac spalanie stukowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę. Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę. Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem? moze byc spowodowane wieloma przyczynami: przeplywka, swiece, przewody, cewka, dziura w dolocie itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Porobiłem fotki: Świece tak czy siak wymienię i zobaczę czy objaw zniknie z "nerwowością" EDIT: Jakie świece proponujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 NGK BKR7EIX irydowe. No chyba, że "zwykłe" platynowe PFR6B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 wywal ten filtr czympredzej mokry poza tym zalozony bez sensu - zasysa powietrze prosto znad kolektora wydechowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 wywal ten filtr czympredzej mokry poza tym zalozony bez sensu - zasysa powietrze prosto znad kolektora wydechowego Dokładnie, stożek ma sens jak dostarczysz do niego zimne powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 28 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 adamusmax, dzięki. Skoro mam już kupować, to może.... dobry stożek? Kto zna zalety i wady stożka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 APEXI POWER INTAKE proponuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Więc tak. Po lekkich poszukiwaniach znalazłem obudowę, która na moje oko by pasowała (bo fachowcy od używek bez zobaczenia starej stwierdzili, że nie wiedzą która to). Jest to puszka wyciągnięta bodajże z legacy '94 wzwyż z silnikiem ej20... Schody zaczynają się po usłyszeniu ceny za to cudo - 250 zł :shock: plus przewód do przepływki to wyjdzie pewnie ok 300... Z drugiej strony poszukałem stożka APEXI i uniwersalny zestaw kosztuje Ł70, czyli razy ok 4.8 daje też ok 350zł... i jestem w kropce.. co wybrać? Albo inaczej... Ma ktoś oryg. obudowę filtra w cenie, w której wydaje się być zasadne jej kupienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 marcin.f1, ze swojej strony mogę Ci doradzić jedynie seryjny dolot - działa najlepiej i ma bardzo dużą rezerwę. Nie warto inwestować kasy w dolot bo jest dobry, lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu a tuning jeśli chcesz najlepiej zacząć od zrobienia wydechu i remapu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Droga brać forumowa powiedzcie jak to w końcu jest w GTkach - wlew paliwa jest szczelny, że przy odkręcaniu kurka słychać krótki syk powietrza, czy "otwarty", że fabrycznie ten "syk" nie występuje? :???: U mnie tego "syku" nie ma a na dodatek już drugi raz polało mi paliwem po oponie, tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu Mam już szukać wlewu paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa.... nosz motyla noga! no to lecępędzę w dział k/s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ? zakładałem taki temat z 2 lata temu :wink: generalnie to: filtr powietrza, katalizator, przewody zapłonowe, intercooler, turbina, silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się