Jump to content

przelewa?


marcin
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Z racji tego, że dopiero niedawno zacząłem zabawę w dżiti zauważyłem pewne zjawiska w moim egzemplarzu.

 

Mianowicie czasem czuć paliwo, tak jakby nie było spalane do końca. Czasem rano przy odpalaniu, jak również po mocniejszym przegonieniu koników. Paliwo czuć z tyłu auta.

Czy to normalne? Spalanie jak na razie zmierzone to ok 9l na trasie.

 

Poza tym auto ma stożek. Jak rozpoznać czy on jest "suchy" czy trzeba go nawilżać i czym? Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr?

 

Jeszcze jedna sprawa to raz tankując pistolet był zrypany i odbijał, więc walcząc z nim nie zauważyłem, że paliwko już się nalało do pełna. Przyzwyczajony z innych aut, że jak się nadgorliwie naleje to "zwróci" przez wlew a tu nagle patrze pod auto a tam za kołem kapie :shock:

Niebezpieczne to z deka, bo na trasie to i wydech i hamulce mogą być ciepłe...

Coś nie bangla z wlewem, czy ten typ tak ma?

 

ok... To by było na tyle z tych istotniejszych rzeczy, których nie kumam... No i dzięki za rzeczowe odpowiedzi w mym temacie :]

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

u mnie tez wsadzenie pistoletu delikatnie pod katem poprawia wlewanie paliwa (nie odbija wczesniej niz powinien) raz udalo mi sie przelac, ze polecialo na kolo, tylko i wylacznie przez gapiostwo, przynajmniej wiem, ze nalezy robic to uwaznie

 

co do paliwa to moze przewodem gdzies podcieka?

Link to comment
Share on other sites

Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr?

 

dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię.

 

Z tego co wiem, to standardowy dolot ma dosyć dobrą przepustowość i jeśli się nie chce robić modów silnika, to założenie stożka niewiele poprawia. Tylko że ja już nabyłem autko ze stożkiem więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi?

 

A co z zapachem paliwa? Wie ktoś?

Link to comment
Share on other sites

więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi?

 

silnikowi nie, przepływce tak

 

Dzięki, a mogę wiedzieć jeszcze jakie są obiawy kulejącej przepływki?

Link to comment
Share on other sites

jak dobrze zrozumialem to pocieklo Ci paliwo pod blotnikiem - nie po blotniku - sprawdz wlew bo najprawdopodobniej jest dziurawy i paliwo Ci ucieka - radze to szybko zrobic

 

w czasie jazdy nie powinno byc czuc paliwa

 

Gt sa mocno podlane ale nigdy w seryjnym GTku nie czulem paliwa - mam u siebie auto zmałpowane i nie do konca spalona mieszanke czuc dopiero przy pelnym ogniu z gazem w podlodze - w czasie normalnej jazdy nie

 

 

jak widze masz GT98 wiec masz jeszcze pancerna przeplywke - nie powinienes sie martwic za bardzo - przeplywki w 99/00 sa duzo slabsze

 

daj zdjecie jaki masz stozek - bo mozesz miec stozek ale warto zalozyc suchy z przegroda odgradzajaca go od komory silnika - w innym wypadku bez sensu bo ciagnie gorace powietrze co tez moze spowodowac spalanie stukowe

Link to comment
Share on other sites

Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę.

Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem?

Link to comment
Share on other sites

Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę.

Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem?

 

moze byc spowodowane wieloma przyczynami: przeplywka, swiece, przewody, cewka, dziura w dolocie itp itd

Link to comment
Share on other sites

wywal ten filtr czympredzej

 

mokry poza tym zalozony bez sensu - zasysa powietrze prosto znad kolektora wydechowego

Dokładnie, stożek ma sens jak dostarczysz do niego zimne powietrze.

Link to comment
Share on other sites

Więc tak.

Po lekkich poszukiwaniach znalazłem obudowę, która na moje oko by pasowała (bo fachowcy od używek bez zobaczenia starej stwierdzili, że nie wiedzą która to). Jest to puszka wyciągnięta bodajże z legacy '94 wzwyż z silnikiem ej20... Schody zaczynają się po usłyszeniu ceny za to cudo - 250 zł :shock: plus przewód do przepływki to wyjdzie pewnie ok 300...

 

Z drugiej strony poszukałem stożka APEXI i uniwersalny zestaw kosztuje Ł70, czyli razy ok 4.8 daje też ok 350zł...

 

i jestem w kropce.. co wybrać?

 

Albo inaczej... Ma ktoś oryg. obudowę filtra w cenie, w której wydaje się być zasadne jej kupienie? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

marcin.f1, ze swojej strony mogę Ci doradzić jedynie seryjny dolot - działa najlepiej i ma bardzo dużą rezerwę. Nie warto inwestować kasy w dolot bo jest dobry, lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu a tuning jeśli chcesz najlepiej zacząć od zrobienia wydechu i remapu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Droga brać forumowa powiedzcie jak to w końcu jest w GTkach - wlew paliwa jest szczelny, że przy odkręcaniu kurka słychać krótki syk powietrza, czy "otwarty", że fabrycznie ten "syk" nie występuje? :???:

 

U mnie tego "syku" nie ma a na dodatek już drugi raz polało mi paliwem po oponie, tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu :twisted:

 

Mam już szukać wlewu paliwa? :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu

 

prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa....

Link to comment
Share on other sites

lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu

Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ?

Link to comment
Share on other sites

tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu

 

prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa....

 

nosz motyla noga! :twisted:

 

no to lecępędzę w dział k/s

Link to comment
Share on other sites

lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu

Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ?

 

zakładałem taki temat z 2 lata temu :wink:

 

generalnie to: filtr powietrza, katalizator, przewody zapłonowe, intercooler, turbina, silnik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...