marcin Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Witam! Z racji tego, że dopiero niedawno zacząłem zabawę w dżiti zauważyłem pewne zjawiska w moim egzemplarzu. Mianowicie czasem czuć paliwo, tak jakby nie było spalane do końca. Czasem rano przy odpalaniu, jak również po mocniejszym przegonieniu koników. Paliwo czuć z tyłu auta. Czy to normalne? Spalanie jak na razie zmierzone to ok 9l na trasie. Poza tym auto ma stożek. Jak rozpoznać czy on jest "suchy" czy trzeba go nawilżać i czym? Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr? Jeszcze jedna sprawa to raz tankując pistolet był zrypany i odbijał, więc walcząc z nim nie zauważyłem, że paliwko już się nalało do pełna. Przyzwyczajony z innych aut, że jak się nadgorliwie naleje to "zwróci" przez wlew a tu nagle patrze pod auto a tam za kołem kapie :shock: Niebezpieczne to z deka, bo na trasie to i wydech i hamulce mogą być ciepłe... Coś nie bangla z wlewem, czy ten typ tak ma? ok... To by było na tyle z tych istotniejszych rzeczy, których nie kumam... No i dzięki za rzeczowe odpowiedzi w mym temacie :] Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 W każdym Subaru z którym miałem do czynienia pistolet odbijał przy pełnym wciśnieciu. Ja zawsze lekko bokiem go wkładam i wtedy jest OK, przelać mi się nie zdarzyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 u mnie tez wsadzenie pistoletu delikatnie pod katem poprawia wlewanie paliwa (nie odbija wczesniej niz powinien) raz udalo mi sie przelac, ze polecialo na kolo, tylko i wylacznie przez gapiostwo, przynajmniej wiem, ze nalezy robic to uwaznie co do paliwa to moze przewodem gdzies podcieka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr? dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię.też tak zrobiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted July 24, 2009 Author Share Posted July 24, 2009 Może w ogóle zmienić na fabryczny filtr? dżwięk stozka uzależnia, ale ja bym zmienił na serię. Z tego co wiem, to standardowy dolot ma dosyć dobrą przepustowość i jeśli się nie chce robić modów silnika, to założenie stożka niewiele poprawia. Tylko że ja już nabyłem autko ze stożkiem więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi? A co z zapachem paliwa? Wie ktoś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi? silnikowi nie, przepływce tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted July 24, 2009 Author Share Posted July 24, 2009 więc pytam bardziej o konkrety a dokładniej czy to silnikowi zaszkodzi? silnikowi nie, przepływce tak Dzięki, a mogę wiedzieć jeszcze jakie są obiawy kulejącej przepływki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Często bezobjawowo, czasami nierówna praca, wysokie spalanie lub zubożenie mieszanki i wysokie EGT (a tłoki lubią płynąć), dlatego dodatkowy zegar się przydaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 jak dobrze zrozumialem to pocieklo Ci paliwo pod blotnikiem - nie po blotniku - sprawdz wlew bo najprawdopodobniej jest dziurawy i paliwo Ci ucieka - radze to szybko zrobic w czasie jazdy nie powinno byc czuc paliwa Gt sa mocno podlane ale nigdy w seryjnym GTku nie czulem paliwa - mam u siebie auto zmałpowane i nie do konca spalona mieszanke czuc dopiero przy pelnym ogniu z gazem w podlodze - w czasie normalnej jazdy nie jak widze masz GT98 wiec masz jeszcze pancerna przeplywke - nie powinienes sie martwic za bardzo - przeplywki w 99/00 sa duzo slabsze daj zdjecie jaki masz stozek - bo mozesz miec stozek ale warto zalozyc suchy z przegroda odgradzajaca go od komory silnika - w innym wypadku bez sensu bo ciagnie gorace powietrze co tez moze spowodowac spalanie stukowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę. Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Ok jak wrócę z miasta, to pstryknę fotkę. Podczas jazdy mam taki objaw, że przy obrotach ok 2-3krpm, gaz w jednym położeniu - wyczuwalne są leciutkie szarpnięcia, taka malutka, ledwo wyczuwalna nerowowość. Wiem, że na forum nie ma wróżek, ale może to też jest spowodowane stożkiem? moze byc spowodowane wieloma przyczynami: przeplywka, swiece, przewody, cewka, dziura w dolocie itp itd Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Porobiłem fotki: Świece tak czy siak wymienię i zobaczę czy objaw zniknie z "nerwowością" EDIT: Jakie świece proponujecie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 NGK BKR7EIX irydowe. No chyba, że "zwykłe" platynowe PFR6B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 wywal ten filtr czympredzej mokry poza tym zalozony bez sensu - zasysa powietrze prosto znad kolektora wydechowego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 wywal ten filtr czympredzej mokry poza tym zalozony bez sensu - zasysa powietrze prosto znad kolektora wydechowego Dokładnie, stożek ma sens jak dostarczysz do niego zimne powietrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 adamusmax, dzięki. Skoro mam już kupować, to może.... dobry stożek? Kto zna zalety i wady stożka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 APEXI POWER INTAKE proponuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 Więc tak. Po lekkich poszukiwaniach znalazłem obudowę, która na moje oko by pasowała (bo fachowcy od używek bez zobaczenia starej stwierdzili, że nie wiedzą która to). Jest to puszka wyciągnięta bodajże z legacy '94 wzwyż z silnikiem ej20... Schody zaczynają się po usłyszeniu ceny za to cudo - 250 zł :shock: plus przewód do przepływki to wyjdzie pewnie ok 300... Z drugiej strony poszukałem stożka APEXI i uniwersalny zestaw kosztuje Ł70, czyli razy ok 4.8 daje też ok 350zł... i jestem w kropce.. co wybrać? Albo inaczej... Ma ktoś oryg. obudowę filtra w cenie, w której wydaje się być zasadne jej kupienie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 marcin.f1, ze swojej strony mogę Ci doradzić jedynie seryjny dolot - działa najlepiej i ma bardzo dużą rezerwę. Nie warto inwestować kasy w dolot bo jest dobry, lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu a tuning jeśli chcesz najlepiej zacząć od zrobienia wydechu i remapu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Droga brać forumowa powiedzcie jak to w końcu jest w GTkach - wlew paliwa jest szczelny, że przy odkręcaniu kurka słychać krótki syk powietrza, czy "otwarty", że fabrycznie ten "syk" nie występuje? :???: U mnie tego "syku" nie ma a na dodatek już drugi raz polało mi paliwem po oponie, tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu Mam już szukać wlewu paliwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 tyle że nie przez wylew a gdzieś w nadkolu prawdopodobnie spleśniała rura wlewowa pod plastikową obudową w nadkolu, w tym przypadku potrzebna natychmiastowa ingerencja, bo masz duże szanse na dostanie się przy tej pogodzie syfu do zbiornika - patrz - awaria pompy paliwa.... nosz motyla noga! no to lecępędzę w dział k/s Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 lepiej zainwestuj w doprowadzenie auta do idealnego fabrycznego stanu Tylko tak naprawdę co zrobić, jak się ma "pełną serię", a konie seryjne wyszły na pastwisko... ? zakładałem taki temat z 2 lata temu :wink: generalnie to: filtr powietrza, katalizator, przewody zapłonowe, intercooler, turbina, silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now