Jump to content

Odpalanie forestera


Urabus
 Share

Recommended Posts

Serwis wgrał mi ostatnio do Forka 2.0 MY06 nowy soft, od tego czasu obserwuję, że często muszę kręcić rozrusznik 2-3 razy zanim samochód odpali. Wcześniej podobna sytuacja zdarzyła mi się zaledwie parokrotnie, a teraz praktycznie po każdym dłuższym postoju, a szczególnie, gdy postój ma miejsce po dłuższej trasie.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem :?:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

W zasadzie w Subaru to normalne. Jesli naprawde dlugo trzeba krecic, to przyczyna moze byc cofanie sie paliwa do zbiornika, od MY99 montowano zaworki zwrotne na przewodzie paliowym, moze u Ciebie zapomnieli ?

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie w Subaru to normalne.

Tak się właśnie zastanawiam, czy jest to norma, czy też pierwsze sygnały jakichś niedomagań. Dlatego też ciekaw jestem opinii innych użytkowników.

Link to comment
Share on other sites

Tzn. zawsze odpala Ci za pierwszym razem, tak :?:

ZAWSZE.

NIGDY nie musiałem kręcić rozrusznikiem drugi raz.

Ups... przepraszam, raz nie zapalił za pierwszym razem... Nie wyłączyłem wtedy immobilajzera :grin:

Link to comment
Share on other sites

Chyba zle zrozumialem pytanie. Otoz normalne jest ze przy zapalaniu rozrusznik kreci kilka razy walem az subarynka zapali. Natomiast jesli trzeba kilka razy przekrecac kluczyk i wlaczac rozrusznik, to jest definitywnie nie normalne.

Link to comment
Share on other sites

normalne jest ze przy zapalaniu rozrusznik kreci kilka razy walem az subarynka zapali

To wiem, staram się jednak długo nie kręcić i po chwili próbuję ponownie. Za 2-3 razem zapala.

Sabor, Legacy96, wasze forki mają mniej wysilone jednostki, więc może rozrusznikowi trochę łatwiej.

 

Ciekaw jestem, czy ktoś użytkujący forka takiego jak mój ma podobne problemy, spostrzeżenia :?:

Link to comment
Share on other sites

wasze forki mają mniej wysilone jednostki, więc może rozrusznikowi trochę łatwiej

 

177, ale z turbiną w moim jest 158 bez turbiny, a silnik chyba ten sam

 

177KM z 2l jest raczej bardziej wysilone niz 158KM z 2l :wink:

a bardziej w temacie, po pierwsze - rozruszanie silnika a moc to chyba nie ma nic do rzeczy, po drugie - oba moje wolnossaki 125KM i 158KM odpalają zawsze od razu, jezeli musisz krecic kilka razy z pewnoscia cos masz nie tak :!:

Link to comment
Share on other sites

Urabus, prozaiczne pytanie -> czy po przekręceniu kluczyka czekasz kilka sekund aż pompa paliwa naciągnie sobie brynę z baku ?? Jeśli autko stoi kilka godzin albo nawet dzień czy dwa to przed odpaleniem warto poczekać kilka sekund aż pompa dociągnie paliwo. Próba odpalenia natychmiastowego faktycznie może nie dawać rezultatu. Jeśli natomiast odczekujesz wspomniane kilka sekund to faktycznie coś może nie banglać.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli natomiast odczekujesz wspomniane kilka sekund to faktycznie coś może nie banglać.

 

byc moze jest cos na rzeczy, ja w swoim odczekuje chwile, ale powiem tez ze moja zona nigdy nie czeka nawet sekunde i zawsze odpala jej forek od razu :wink:

Link to comment
Share on other sites

A powiedzcie mi, jak krowie na rowie, co miałoby sie stać z tym paliwem, co zostało wpompowane w układ przed zgaszeniem silnika? Wyparowało? Spłynęło? Którędy? Jak, przez pompę do zbiornika? :shock:

Link to comment
Share on other sites

ale powiem tez ze moja zona nigdy nie czeka nawet sekunde i zawsze odpala jej forek od razu :wink:

Generalnie powinien odpalić od razu, nawet bez czekania, zakręci 2 razy więcej, w międzyczasie doleci paliwko i zapali. Inaczej ma się sprawa jak zgaśnie np.: na skrzyżowaniu. Wtedy nawet nie cofam kluczyka tylko kręcę i zapala od dotknięcia.

Link to comment
Share on other sites

A powiedzcie mi, jak krowie na rowie, co miałoby sie stać z tym paliwem, co zostało wpompowane w układ przed zgaszeniem silnika? Wyparowało? Spłynęło? Którędy? Jak, przez pompę do zbiornika? :shock:

 

Tak, paliwo moze sie cofac do zbiornika. Dlatego niektore modele maja zalozone zaworki zwrotne na przewodach paliwowych, np. Legacy III 2,5 lub moj Forester XT. Legacy MY96 nie mial takiego zaworka i istotnie gdy dluzej stal trzeba bylo pokrecic ze 2 sekundy az zapalil. Forester pali od razu.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie powinien odpalić od razu, nawet bez czekania, zakręci 2 razy więcej, w międzyczasie doleci paliwko i zapali.

 

no wlasnie, wiec nawet jak nie czekasz te pare sekund tylko od razu zapalasz - jezeli musisz krecic 2-3 razy jest cos nie tak. ja bym obstawiał cos z oprogramowaniem skoro urabus ma problem z odpalaniem akurat po zmienie softu, to wydaje sie chyba prawdopodobną przyczyną

Link to comment
Share on other sites

Urabus, ja miałem w Łodzi wgrywany jako pierwszy i trzykrotnie, bo pierwsze próby były lekko nieudane, ale za każdym razem zapalał bez problemu - na ciepło, zimno, z i bez dłuższej przerwy. Nie ulegało poprawie dławienie się silnika między 2,5 a 3,2 tyś obrotów, ale innych problemów nie zarejestrowałm. Myśle, że może być to problem z oprogramowaniem - za bogata, lub uboga mieszanka, albo zbieg okoliczności z jakąś inna usterką mechaniczną. Podjedź do sewisu w którym wgrywali nowy soft i poproś o kontrolę.

 

PS W razie czego mogę ci dać kontakt do chłopaków z POINTA w Łodzi na PW :cool:

Link to comment
Share on other sites

177KM z 2l jest raczej bardziej wysilone niz 158KM z 2l

177KM to jest chyba 125KM + reszta z turbinki, ja myślałem, że turbinka się nie liczy do wysilenia tylko do przypakowania :wink: :mrgreen:

rozruszanie silnika a moc to chyba nie ma nic do rzeczy

Nie znam się na tym do tego stopnia, by zajmować zdecydowane stanowisko, ale wielokrotnie słyszałem, że mocno wysilone jednostki trudniej rozruszać. Wydaje mi się, że ostatnio wspomniał o tym Adam Kornacki przy okazji testów Porsche Cayenne GTS, ale może mi się tylko wydaje.

 

Ale wracając do sedna.

 

czy po przekręceniu kluczyka czekasz kilka sekund aż pompa paliwa naciągnie sobie brynę z baku

W zasadzie nigdy nie czekam, przekręcam, patrzę, że kontrolki świecą i kręcę. Zawsze też uruchamiam silnik z wciśniętym sprzęgłem, ale nie zawsze zastanawiam się nad położeniem dźwigni zmiany biegów więc pewnie najczęściej jest to na jedynce, na luz wrzucam dopiero po uruchomieniu silnika. Może to mea culpa :???:

mogę ci dać kontakt do chłopaków z POINTA

Soft wgrywałem właśnie w Point-cie, jeśli dojdę do wniosku, że coś jest nie tak to na pewno się do nich wybiorę. Wychodzę jednak z założenia, że skoro problem nie jest do końca czytelny to nie ma co grzebać w aucie.

niektore modele maja zalozone zaworki zwrotne na przewodach paliwowych

A można to jakoś zweryfikować samodzielnie :?:

Link to comment
Share on other sites

177KM to jest chyba 125KM + reszta z turbinki, ja myślałem, że turbinka się nie liczy do wysilenia tylko do przypakowania

 

ja rozumiem "wysilony" jako ilość KM z litra pojemnosci, niezaleznie od wspomagania turbiną czy bez :wink: tak czy inaczej, ja bym na twoim miejscu poczekal chwile moze nowy soft sie "ulozy" z silnikiem i problem sam zniknie, jezeli nie to wgrac nowy soft i zobaczyc co wtedy... wgranie nowego softu mozna uznac chyba na operacje małoinwazyjną. moze tez sprawdzic te zaworki... a dopiero potem faktycznie grzebac dalej w silniku

Link to comment
Share on other sites

ja rozumiem "wysilony" jako ilość KM z litra pojemnosci, niezaleznie od wspomagania turbiną czy bez

Podobają mi się te nasze dywagacje na temat wysilenia :wink:

Nim jednak ktoś nie łupnie fachową definicją to będę się trzymał mojej wersji :mrgreen:

Weźmy dla przykładu dwóch jednakowych wkręcaczy wkrętów,

jeden wkręca zwykłym wkrętakiem, drugi wkrętarką, który się bardziej wysilił :?:

ja bym na twoim miejscu poczekal chwil

Czekam, ale w tzw. międzyczasie zbieram właśnie dokumentację :wink: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Zeby nie robic OT

W moim wątku OT, a szczególnie takie, mile widziane :twisted:

Tu sa fachowe definicje

Definicje długaśne, czynników wiele, i dalej nie wiadomo, który silnik jest bardziej wysilony: 2 litrowy wolny ssak 158KM, czy 2 litrowy turbo-doładowany 177KM :?:

 

moze zresetuj ECU

Ale co to maiłoby dać :?: Pamiętaj, że problem z odpalaniem obserwuję tylko po postoju, który ma miejsce po długich przelotach, trudno go więc precyzyjnie zdiagnozować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...