AMI Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Witam, Myslalem nad tym, ale za cienki w pecinach jestem na tego typu dywagacje, wiec chetnie bym uslyszal od praktykow - jaki bedzie efekt zalozenia krotszych lacznikow stabilizatora (zakladam, ze w ogole beda pasowac)? Konkretnie chodzi o laczniki do aluminiowych wahaczy, gdzie te z new age sa nieco krotsze od tych klasykowych... Czy bedzie jakis dobry/zly efekt w prowadzeniu? Czy jednymy efektem bedzie zniszczenie tychze lacznikow? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Wydaje mi się, że będzie tylko niszczonko łączników, mocowań. Średnica staba ta sama, więc na pewno nie będzie się mnie bujał na boki, za to łączniki będą cholernie obciążone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Witam, Myslalem nad tym, ale za cienki w pecinach jestem na tego typu dywagacje, wiec chetnie bym uslyszal od praktykow - jaki bedzie efekt zalozenia krotszych lacznikow stabilizatora (zakladam, ze w ogole beda pasowac)? Konkretnie chodzi o laczniki do aluminiowych wahaczy, gdzie te z new age sa nieco krotsze od tych klasykowych... Czy bedzie jakis dobry/zly efekt w prowadzeniu? Czy jednymy efektem bedzie zniszczenie tychze lacznikow? Pozdrawiam masz klasyka z alu wahaczami i chcesz zalozyc laczniki od new-age'a, dobrze rozumiem? jak duze/male sa te roznice w dlugosci lacznikow? przeciez stabilizator obraca sie wokol swej osi na gumowych tulejach, wiec teoretycznie nie powinno byc zadnej roznicy, imho najwazniejsze, aby laczniki z obu stron mialy jednakowa dlugosc powiem nawet, ze to chyba lepiej, ze laczniki z new-age sa nieco krotsze (zakladam, ze krotszy (o ile grubosc i material jest identyczny) bedzie trudniej schylic ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 jakies 1.5-2cm chyba tak na oko. No wlasnie generalnie tez tak sie zastanawiam- bo z jednej strony niby teoretycznie powinno wystarczyc przekrecic stabilizator nieco - z drugiej strony nie wiem, czy wlasnie nie braknie mi jakos dlugosci lacznika. Poza tym tam jednak wchodza w rachube pewne sily, ktore moga sie w jakis inny sposob przenosic zapewne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 jakies 1.5-2cm chyba tak na oko. No wlasnie generalnie tez tak sie zastanawiam- bo z jednej strony niby teoretycznie powinno wystarczyc przekrecic stabilizator nieco - z drugiej strony nie wiem, czy wlasnie nie braknie mi jakos dlugosci lacznika. Poza tym tam jednak wchodza w rachube pewne sily, ktore moga sie w jakis inny sposob przenosic zapewne... tak wyglada moj klasyk z alu wahaczami i lacznikami stab'a od klasyka mysle, ze absolutnie nic zlego sie nie stanie, jezeli koncowka stab'a przesunie sie w dol o jakies 1,5-2 cm (to tak na zdrowy chlopski rozum) p.s. badz pionierem i przetestuj to na wlasnej skorze (rozumiem, ze tak czy siak juz masz laczniki od new-age'a) oraz podziel sie wrazeniami :wink: wtedy bede wiedzial, jakich lacznikow (od klasyka, czy od new-age'a) szukac, jak juz przyjdzie czas na wymiane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Twoje wygladaja na dluzsze - takie jak u mnie. No tak sie stalo, ze faktycznie mam Zrywanie ich po miesiacu byloby nieco kosztowna metoda testowania, ale z drugiej strony nie takie koszta juz sobie robilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Tyle że końcówka stabilizatora przesunie się w górę a nie w dół. Jeśli podczas pracy zawieszenia w całym zakresie ani stabilizator ani łącznik nic nie zaczepi to można tak spokojnie jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 wg mnie zmienia sie delikatnie kat miedzy stabilizatorem a lacznikiem a co za tym idzie sila jaka potrzebna jest do jego ugiecia .....czyli bardziej lub mniej giba:)) ps white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!! Ps jak pisali poprzednicy jak nic nie chaczy smigac:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!! Ztcw nie jest on za bardzo polecany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Tyle że końcówka stabilizatora przesunie się w górę a nie w dół (...) no jak to w GORE, jezeli dolne mocowanie lacznika stab'a pozostaje na swoim miejscu :?: :roll: (no bo jest przeciez na stale "przywiazana" do wahacza) imho koncowki stab'a przesuna sie troche DO DOLU, blizej wahacza dla porownania - tak wyglada new-age z alu wahaczami i krotszymi lacznikami stab'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!! Ztcw nie jest on za bardzo polecany. Też słyszałem takie opinie. No tak, ale z drugiej strony wiele firm robi same drążki z możliwością regulacji sztywności, np. z trzema otworami do zamontowania łącznika - tylko to na tył chyba, ale nie wiem, czy to robi jakąś różnicę w naszych rozważaniach. Więc też wprowadzany jest inny od seryjnego kąt pomiędzy łącznikiem a stabilizatorem, albo jak kto woli - przy stałej długości łącznika i montowaniu do różnych otworów w końcówce drążka w tym wypadku też drążek jest już początkowo obracany za każdym razem o inny kąt i generalnie pracuje inaczej. To znaczy "te" firmy też działają w myśl zasady, że jeżeli w całym zakresie pracy zawieszenia nic nie haczy, to znaczy, że jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!! Ztcw nie jest on za bardzo polecany. Też słyszałem takie opinie (...) tak wygladal regulowany lacznik Whiteline'a po kilkutygodniowej eksploatacji na WRX'ie znajomego... :shock: panowie z Australii przyznali, ze to wada fabryczna (cala partia byla wadliwa) i wymienili dwa laczniki bez zbednego gadania i wywodow obecny zestaw, jak na razie, "zyje" poza tym, odnosze wrazenie, ze ostatnio WL schodzi na psy... moj "pierwszy" ALK tez byl z wadami fabrycznymi, dopiero drugi zestaw okazal sie byc ok :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Kurcze, a ja bym obstawiał, że szybciej gumę wybije i rozwali, niż pęknie na objęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 delikatny Off top. Seryjnie w GTku wahacze nie sa alu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 W GT seryjnie sa stalowe. W STi aluminiowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 W GT seryjnie sa stalowe.W STi aluminiowe. duza róznica w wadze tych elementów? Co oprocz wagi przemiawia na korzyść alu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 W GT seryjnie sa stalowe.W STi aluminiowe. duza róznica w wadze tych elementów? Co oprocz wagi przemiawia na korzyść alu? tak na oko stalowe sa 2x ciezsze... alu sa mocniejsze i lzejsze, ale do tych wahaczy sa potrzebne inne niz w GT laczniki stab'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Niestety stalowego w reku nie mialem - wiece zakladam, ze jest tak jak Eddie mowi. A co do wytrzymalosci - aluminiowe sa niezle pewnie, ale nie to, zeby mi sie nie udalo takiego peknac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 A co do wytrzymalosci - aluminiowe sa niezle pewnie, ale nie to, zeby mi sie nie udalo takiego peknac wszystko da sie zdemolowac ale w pewnym sensie stalowe raczej maja ta przewage, ze sie gna, a nie pekaja jak alu... AMI, to kiedy zakladasz w koncu te laczniki od new-age'a :?: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 ale w pewnym sensie stalowe raczej maja ta przewage, ze sie gna, a nie pekaja jak alu... Nie wiem czy to przewaga prawde mowiac - oba w sumie zniszczone, a aluminiowy jak peknie, to przynajmiej widac, gdzie mamy problem. A nie potem badanie, mierzenie, to tamto. A laczniki jeszcze poczekaja chwile - zastanawiam sie nad zalozeniem 22mm stabilizatora na przod i na tyl - chyba nie powinno byc jeszcze jakiejs ekstremy, nie? Bo niedawno widzialem okazyjnie 25mm przod i tyl, ale to chyba nie jest juz rozwiazanie do codziennego samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 (...) zastanawiam sie nad zalozeniem 22mm stabilizatora na przod i na tyl - chyba nie powinno byc jeszcze jakiejs ekstremy, nie?Bo niedawno widzialem okazyjnie 25mm przod i tyl, ale to chyba nie jest juz rozwiazanie do codziennego samochodu zakladaj smialo, ja mam 21mm'owe stab'y (+seryjne laczniki ) i imho jest git (i w ogole uwazam, ze grubszy tylny stab byl najlepszym mod'em pod wzgledem relacji efekt/cena ) a 25mm do "ulicznego" klasyka to chyba jednak overkill... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 tak wygladal regulowany lacznik Whiteline'a po kilkutygodniowej eksploatacji na WRX'ie znajomego... OMFG!!! Chyba te opinie nie były bezpodstawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Tyle że końcówka stabilizatora przesunie się w górę a nie w dół (...) no jak to w GORE, jezeli dolne mocowanie lacznika stab'a pozostaje na swoim miejscu :?: :roll: (no bo jest przeciez na stale "przywiazana" do wahacza) imho koncowki stab'a przesuna sie troche DO DOLU, blizej wahacza dla porownania - tak wyglada new-age z alu wahaczami i krotszymi lacznikami stab'a Obrazek Hehe, to się popisałem Nie przeczytałem dokładnie posta AMI i cały czas wydawało mi się że mowa jest o dłuższych łącznikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Panowie - dziekuje wszystkim i jak przyjdzie pora zaloze i dam znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Panowie - dziekuje wszystkim i jak przyjdzie pora zaloze i dam znac i co slychac w temacie lacznikow? :smile: chyba moje laczniki zblizaja sie do konca dni swych, wiec trzeba przymierzac sie do wymiany... p.s. zmierzyles moze jaka jest dokladna roznica (w mm) w dlugosci pomiedzy lacznikami z klasyka i new-age'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się