Skocz do zawartości

Krotsze laczniki stabilizatora przedniego...


AMI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Myslalem nad tym, ale za cienki w pecinach jestem na tego typu dywagacje, wiec chetnie bym uslyszal od praktykow - jaki bedzie efekt zalozenia krotszych lacznikow stabilizatora (zakladam, ze w ogole beda pasowac)?

Konkretnie chodzi o laczniki do aluminiowych wahaczy, gdzie te z new age sa nieco krotsze od tych klasykowych...

 

Czy bedzie jakis dobry/zly efekt w prowadzeniu? Czy jednymy efektem bedzie zniszczenie tychze lacznikow? ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Myslalem nad tym, ale za cienki w pecinach jestem na tego typu dywagacje, wiec chetnie bym uslyszal od praktykow - jaki bedzie efekt zalozenia krotszych lacznikow stabilizatora (zakladam, ze w ogole beda pasowac)?

Konkretnie chodzi o laczniki do aluminiowych wahaczy, gdzie te z new age sa nieco krotsze od tych klasykowych...

 

Czy bedzie jakis dobry/zly efekt w prowadzeniu? Czy jednymy efektem bedzie zniszczenie tychze lacznikow? ;)

 

Pozdrawiam

masz klasyka z alu wahaczami i chcesz zalozyc laczniki od new-age'a, dobrze rozumiem?

 

jak duze/male sa te roznice w dlugosci lacznikow?

przeciez stabilizator obraca sie wokol swej osi na gumowych tulejach, wiec teoretycznie nie powinno byc zadnej roznicy, imho najwazniejsze, aby laczniki z obu stron mialy jednakowa dlugosc

 

powiem nawet, ze to chyba lepiej, ze laczniki z new-age sa nieco krotsze (zakladam, ze krotszy (o ile grubosc i material jest identyczny) bedzie trudniej schylic :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies 1.5-2cm chyba tak na oko.

 

No wlasnie generalnie tez tak sie zastanawiam- bo z jednej strony niby teoretycznie powinno wystarczyc przekrecic stabilizator nieco - z drugiej strony nie wiem, czy wlasnie nie braknie mi jakos dlugosci lacznika. Poza tym tam jednak wchodza w rachube pewne sily, ktore moga sie w jakis inny sposob przenosic zapewne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies 1.5-2cm chyba tak na oko.

 

No wlasnie generalnie tez tak sie zastanawiam- bo z jednej strony niby teoretycznie powinno wystarczyc przekrecic stabilizator nieco - z drugiej strony nie wiem, czy wlasnie nie braknie mi jakos dlugosci lacznika. Poza tym tam jednak wchodza w rachube pewne sily, ktore moga sie w jakis inny sposob przenosic zapewne...

tak wyglada moj klasyk z alu wahaczami i lacznikami stab'a od klasyka

 

picture015xxj.jpg

 

mysle, ze absolutnie nic zlego sie nie stanie, jezeli koncowka stab'a przesunie sie w dol o jakies 1,5-2 cm (to tak na zdrowy chlopski rozum)

 

p.s. badz pionierem i przetestuj to na wlasnej skorze (rozumiem, ze tak czy siak juz masz laczniki od new-age'a) oraz podziel sie wrazeniami :wink:

wtedy bede wiedzial, jakich lacznikow (od klasyka, czy od new-age'a) szukac, jak juz przyjdzie czas na wymiane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie zmienia sie delikatnie kat miedzy stabilizatorem a lacznikiem a co za tym idzie sila jaka potrzebna jest do jego ugiecia .....czyli bardziej lub mniej giba:))

ps white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!!

 

Ps jak pisali poprzednicy jak nic nie chaczy smigac:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że końcówka stabilizatora przesunie się w górę a nie w dół (...)

no jak to w GORE, jezeli dolne mocowanie lacznika stab'a pozostaje na swoim miejscu :?: :roll:

(no bo jest przeciez na stale "przywiazana" do wahacza)

 

imho koncowki stab'a przesuna sie troche DO DOLU, blizej wahacza

 

dla porownania - tak wyglada new-age z alu wahaczami i krotszymi lacznikami stab'a

 

img4177.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!!

 

Ztcw nie jest on za bardzo polecany.

 

Też słyszałem takie opinie.

 

No tak, ale z drugiej strony wiele firm robi same drążki z możliwością regulacji sztywności, np. z trzema otworami do zamontowania łącznika - tylko to na tył chyba, ale nie wiem, czy to robi jakąś różnicę w naszych rozważaniach. Więc też wprowadzany jest inny od seryjnego kąt pomiędzy łącznikiem a stabilizatorem, albo jak kto woli - przy stałej długości łącznika i montowaniu do różnych otworów w końcówce drążka w tym wypadku też drążek jest już początkowo obracany za każdym razem o inny kąt i generalnie pracuje inaczej. To znaczy "te" firmy też działają w myśl zasady, że jeżeli w całym zakresie pracy zawieszenia nic nie haczy, to znaczy, że jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

white line chyba robi lacznik o regulowalnej dlogosci czyli mozna to zmieniac w jakims zakresie!!

 

Ztcw nie jest on za bardzo polecany.

 

Też słyszałem takie opinie (...)

tak wygladal regulowany lacznik Whiteline'a po kilkutygodniowej eksploatacji na WRX'ie znajomego... :shock:

 

dsc02244tn4.jpg

 

dsc02256qo8.jpg

 

panowie z Australii przyznali, ze to wada fabryczna (cala partia byla wadliwa) i wymienili dwa laczniki bez zbednego gadania i wywodow :idea:

obecny zestaw, jak na razie, "zyje"

 

poza tym, odnosze wrazenie, ze ostatnio WL schodzi na psy... moj "pierwszy" ALK tez byl z wadami fabrycznymi, dopiero drugi zestaw okazal sie byc ok :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GT seryjnie sa stalowe.

W STi aluminiowe.

 

duza róznica w wadze tych elementów? Co oprocz wagi przemiawia na korzyść alu?

tak na oko stalowe sa 2x ciezsze...

 

alu sa mocniejsze i lzejsze, ale do tych wahaczy sa potrzebne inne niz w GT laczniki stab'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wytrzymalosci - aluminiowe sa niezle pewnie, ale nie to, zeby mi sie nie udalo takiego peknac ;)

wszystko da sie zdemolowac :mrgreen:

ale w pewnym sensie stalowe raczej maja ta przewage, ze sie gna, a nie pekaja jak alu...

 

AMI, to kiedy zakladasz w koncu te laczniki od new-age'a :?: :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w pewnym sensie stalowe raczej maja ta przewage, ze sie gna, a nie pekaja jak alu...

 

Nie wiem czy to przewaga prawde mowiac - oba w sumie zniszczone, a aluminiowy jak peknie, to przynajmiej widac, gdzie mamy problem. A nie potem badanie, mierzenie, to tamto.

 

A laczniki jeszcze poczekaja chwile - zastanawiam sie nad zalozeniem 22mm stabilizatora na przod i na tyl - chyba nie powinno byc jeszcze jakiejs ekstremy, nie?

Bo niedawno widzialem okazyjnie 25mm przod i tyl, ale to chyba nie jest juz rozwiazanie do codziennego samochodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) zastanawiam sie nad zalozeniem 22mm stabilizatora na przod i na tyl - chyba nie powinno byc jeszcze jakiejs ekstremy, nie?

Bo niedawno widzialem okazyjnie 25mm przod i tyl, ale to chyba nie jest juz rozwiazanie do codziennego samochodu ;)

zakladaj smialo, ja mam 21mm'owe stab'y (+seryjne laczniki :mrgreen: ) i imho jest git

(i w ogole uwazam, ze grubszy tylny stab byl najlepszym mod'em pod wzgledem relacji efekt/cena :idea: )

 

a 25mm do "ulicznego" klasyka to chyba jednak overkill... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że końcówka stabilizatora przesunie się w górę a nie w dół (...)

no jak to w GORE, jezeli dolne mocowanie lacznika stab'a pozostaje na swoim miejscu :?: :roll:

(no bo jest przeciez na stale "przywiazana" do wahacza)

 

imho koncowki stab'a przesuna sie troche DO DOLU, blizej wahacza

 

dla porownania - tak wyglada new-age z alu wahaczami i krotszymi lacznikami stab'a

 

Obrazek

 

Hehe, to się popisałem :P Nie przeczytałem dokładnie posta AMI i cały czas wydawało mi się że mowa jest o dłuższych łącznikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie - dziekuje wszystkim i jak przyjdzie pora zaloze i dam znac ;)

i co slychac w temacie lacznikow? :smile:

 

chyba moje laczniki zblizaja sie do konca dni swych, wiec trzeba przymierzac sie do wymiany... :mrgreen:

 

 

 

p.s. zmierzyles moze jaka jest dokladna roznica (w mm) w dlugosci pomiedzy lacznikami z klasyka i new-age'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...