Skocz do zawartości

Stuk w silniku.


georg_drugi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam mały dylemat. Jakiś czas temu pojawił się w Subaraku dziwny dźwięk, coś jak stukanie młotkiem w dechę :mrgreen: . Nie wiem skąd pochodzi. Właziłem pod spód i nic. Skombinowałem tubę i dalej nie wiem skąd ten dźwięk dochodzi.

Niżej zapodaję link z tym dźwiękiem:

link do dźwięku

Na początku nagrania jest załączona skrzynia na D, po ok. 10 sekundach przestawiam na N i w 21s znowu przestawiam na D. Dźwięk ten słychać lepiej im niższe obroty, dlatego nagrałem to na gorącym silniku. Na wysokich obrotach ponoć też to jest (tak powiedzieli mechaniory) ale silnik zagłusza. W ASO też nic mundrego nie wymyślili. Sugerują po kolei rozbierać i sprawdzać. Na początku popychacze.

PS Dodam, że silnik łyka olej w ilości ok. pół litra na 1000km, a wcześniej wymieniałem rozrząd. Oczywiście stuk nie pojawił się od razu po wymianie.

Może ktoś miał coś podobnego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że mechanior wymieniając rozrząd powiedział, że był on źle złożony. Przesunięcie było o jeden ząbek i on to poprawił. Poza tym samochód mimo, że łyka olej, nie kopci. Jedzie całkiem nieźle, choć turbo dobija tylko do 0,4 bara (sprawdzane na kolektorze - tak powiedzieli gazownicy i pokazali wykres z kompa).

Jeśli chodzi o nagranie to zrobiłem je telefonem, siedząc w kabinie i trzymając tel. przy podłodze.

Jeśli mam nagrać film to gdzie kierować mikrofon? W jakie miejsca?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakręciłem w końcu dwa filmy z pracy silnika:

1/ praca gdy skrzynia w pozycji Neutral (obroty nieco wyższe):

2/ nagranie gdy skrzynia ustawiona na Drive:

 

Czy może ktoś coś wywnioskuje z tych filmów i opisu. Będę wdzięczny. :lol:

 

PS. Dźwięk dochodzi raczej z dołu. Czy nagranie z kanału po zdjęciu osłony coś pomoże w identyfikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Dźwięk dochodzi raczej z dołu. Czy nagranie z kanału po zdjęciu osłony coś pomoże w identyfikacji?

 

Tak na youtubeowe ucho, to ten dzwiek przypomina mi luzny tlok. Dzwiek jest slyszalny

pod lekkim obciazeniem, a takie daje "D". Mozliwe, ze podobne efekty moze generowac

jeszcze cos innego, ale jako doswiadczony pistonslapper ;-) cos o tym moge powiedziec.

(po rozebraniu silnika w zasadzie nie bylo tragedii)

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pistonslap to drugie imię połowy Subaraków....i chyba żaden specyfik nie pomaga, poza wymianą tłoków... :sad: wychodzi katowanie na zimno albo kiszkowaty olej....bo to, że przy przebiegu 180.000km nalejesz motulka nic nie pomoże, najwyżej zaszkodzi, bo dobry olej szybciej wypłucze i puści w magistralkę olejową wszystkie syfy nagromadzone przez lata w motorze...a tak naprawdę to nikt nie wie co robił z autem poprzednik... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na razie mie przejmować się i jeździć :cry: ? Może jakieś specyfiki pomogą choć częściowo - mam na myśli coś ze stajni LIQUI MOLY a nie np. wióry ze stolarni :mrgreen:

 

turdziGT takie dźwięki wydaje sporo Subaraków nie tylko uboty :razz:

 

Jaki olej masz obecnie w silniku ? Lepkosc, marka, ile od wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. 10k km temu zalałem Mobil1 10w40. W zasadzie powinienem go już wymienić. Jak pojawił mi się stuk ok. pół roku temu, to wlałem butelkę dwusiarczku molibdenu z Liqui Moly. Oczywiście nie za wiele pomógł :sad:.

Jak kupowałem tego Forestera we wrześniu zeszłego roku to trochę miałem obawy, bo od człowieka z warsztatu samochodowego.Sprzedawał Subaraka po pół roku jazdy oczywiście nic nie mówiąć o wadach. Trochę uległem urokowi i teraz płaczę :cry: .

Czy już mam szykować kasę na nowy silnik czy też remont? Ile to może mnie wynieść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien olej, tani wariant to LM 10W40 z MoS2, mam z nim dobre doswiadczenia w Legacy. Silnik lepiej remontowac niz zakladac inny uzywany, no chyba ze stac cie na nowy :)

A swoja droga podobnie stuka hydrauliczny napinacz paska rozrzadu, moze warto sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i napinacz paska bo stuk pojawił się po kilku tygodniach po wymianie.

Mam jeszcze trzy pytania:

- jeśli to tłok, to jakie kuku zrobię jak będę dalej jeździł i jak będzie wyglądać the end - tłok się zaczopuje? :sad:

- jeśli to napinacz to czy dźwięk nie powinien dochodzić bardziej z przodu, tam gdzie jest rozrząd?

- co może być z silnikiem jeśli mechanior się pomylił w swojej nieomylności :mrgreen: i to on przestawił o jeden ząbek rozrząd?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za słowa otuchy :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...