Olleo Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Albo mi sie cos wydaje, albo od ostatniego weekendu Forek bardzo szybko zaczal sie rozgrzewac. Dzis zmierzylem i ok. 12.20 wyjezdzajac z pracy (a stal na parkingu w deszczu, ok. 12-15st C od 9:20) zimnym forkiem przejechalem jakis 1km predkosciami jednostajnymi 20-30km na II (lekki korek) i wskazowka temperatury plynu chlodniczego juz byla na 90st. Jesli dobrze pamietam, to dotychcas w tych okolicach dopiero ruszala z 0. Tak poza tym, to nie widze specjalnie innych objawow - spalanie mniej wiecej w normie, dynamika tez, plyn chlodniczy i olej obecne. Jak myslicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Pewnie ktoś nim "po cichu" jeździł w międzyczasie A tak na poważnie to była ostatnio nawet dyskusja o wskazówce od płynu i jej przypadłościach, jak znajdę to odeślę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Olleo, dzisiaj pojechałem po dziewczynę około 7 rano, zrobiłem jakieś 12km spokojnie. O 1020 pojechałem do sklepu, 700m + stanie na czerwonym i wskazówka też była na prawie 90stopni :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Ok, jutro sprawdzam ile przejade rano, ale dzis rano tez bylo cos znacznie szybciej, niz normalnie. Mozliwe to, ze np. mieszanka jest za uboga, wiec temperatura spalin jest ponad norme, a poza szybkim rozgrzewaniem nie ma zadnych innych objawow? Po osiagnieciu 90st C tez wskazowka dalej sie nie rusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Olleo, ta wskazówka podnosi się błyskawicznie. Są dni, że dosłownie na moich oczach wyraźnie się podnosi. Ta kwestia była poruszana na forum. Należy tę wskazówkę traktować bardzo orientacyjnie. Nijak się ma do temperatury oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romans Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 ...u mnie jest to samo - mam wrażenie, że wskazówka osiąga poziom max (90 stopni C) 10 x szybciej niż w moim zacnym poprzedniku, czyli Legacy II 2.0 z '95r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Nijak się ma do temperatury oleju. To na pewno :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Olleo, ta wskazówka podnosi się błyskawicznie. Są dni, że dosłownie na moich oczach wyraźnie się podnosi. Ta kwestia była poruszana na forum. Należy tę wskazówkę traktować bardzo orientacyjnie. Nijak się ma do temperatury oleju. Ok... ale ja mam to auto juz 2.5 roku i wydaje mi sie (wydaje mi sie?), ze zazwyczaj dzialo sie to mniej wiecej 2x wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 No coz. Globalne ocieplenie daje sie we znaki Sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego albo oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Sprawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego Czy czasem jakby coś było nie tak z płynem to raczej wskazówka nie zatrzymywałaby się na 90C :?: Jeżeli się zatrzymuje, to znaczy, że z chłodzeniem jest wszystko ok.. tak mi się wydaje :roll: Co do wskazówki; już się przyzwyczaiłem, że w Leśniku podnosi się dużo szybciej niż w innych samochodach. Teraz może po prostu jest cieplej, silnik dłużej stygnie, szybciej się nagrzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Mnie to bardzo cieszy,że nie trzeba czekać godziny jak w Oplu,żeby nagrzać w aucie Ledwo wyjadę z domq,przejadę może 3 km i już ciepełko leci a temperaturka stoi w poziomie jak zaczarowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Teraz może po prostu jest cieplej, silnik dłużej stygnie, szybciej się nagrzewa tutaj tez upatrywalbym przyczyny, sam sie kiedys zlapalem na mysleniu, ze cos zaczyna szwankowac i auto zaczyna za szybko sie nagrzewac, tylko zapomnialem jakie temperatury wowczas panowaly na zewnatrz (szczegolnie w nocy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Sprawdzilem dzis rano (8:20), jak to wyglada. Po paruset m zaczyna sie podnosic wskazowka, a 90st C osiaga przy ok. 1500-1600m, przy czym po drodze mam 1 swiatla z dwoma dosc krotkimi cyklami (maly korek). Temperatura powietrza na oko ciut ponizej 15st C. Jak to oceniacie? Norma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Olleo, zdecydowanie norma. U mnie od kilkunastu dni wygląda to tak samo, nie przejmuj się. NORMA! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 No ok w takim razie. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Olleo, oczywiście założenie jest takie, że poziom płynu jest w normie, a układ nie jest zapowietrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Sprawdzalem wczoraj - poziomy i plynu, i oleju sa ok. Jeszcze sprawdze dzis zapowietrzenie, ale jesli nic nie bylo robione ostatnio (a tylko skrzynia byla robiona u mechanika), to nie powinno sie zapowietrzyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Ja ostatnio słyszę na postoju dźwięki bulgotania wody z pod maski, jak sobie gazuję tak do 2500rpm na ciepłym silniku. Parę razy tak zrobię i przestaje. To jest dopiero zagadka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 jesli temperatura jest taka jak piszesz to raczej norma, moj subarak rowniez rozgrzewa sie momentalnie (temp. wody) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 (...) moj subarak rowniez rozgrzewa sie momentalnie (temp. wody) chyba wszystkie turbo-Subaraki (benzynowe) tak maja (nie wiem, jak jest z 2.0D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Założę się, że niektórzy użytkownicy, niekoniecznie forumowicze( :wink:) , po osiągnieciu 90stopni pałują samochód, a potem się dziwią, że panewki słabe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Ja ostatnio słyszę na postoju dźwięki bulgotania wody z pod maski, jak sobie gazuję tak do 2500rpm na ciepłym silniku. Parę razy tak zrobię i przestaje. To jest dopiero zagatka. No to bedzie zapowietrzenie - mialem raz, czy dwa. Pomoglo odpowietrzenie. [ Dodano: Sro Maj 20, 2009 12:17 pm ] Założę się, że niektórzy użytkownicy, niekoniecznie forumowicze( :wink:) , po osiągnieciu 90stopni pałują samochód, a potem się dziwią, że panewki słabe... Nie ja, czekam zawsze jeszcze 1km minimum od tego momentu, a i tak nigdy nie paluje 100% od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Olleo, problem w tym, że odpowietrzałem. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Hm to ciekawe. Choc z drugiej strony ja musialem odpowietrzac dwa razy, bo za pierwszym razem nie udalo mi sie do konca. Albo ja nie znam jakiegos latwego sposobu, albo w Subaru sie to kijowo robi (lalem plyn do tego metalowego zbiorniczka na silniku i "pompowalem" grubym wezem przy chlodnicy - na chlodnicy nie mam zadnego korka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Olleo, ja ściągałem metalowy zbiorniczek przy okazji zdejmowania kolektora ssącego, po założeniu odpowietrzałem, dwa razy. Może spróbuję jeszcze raz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się