emotorsport Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Chlopaki, co to sa te milimetry zbieznosci :shock: Pojecie minut i stopni katowych rozumiem, ale mm??? Hilfe. Ustawialem dzisiaj Impreze i niestety cos przod powichrowany, z lewej maksymalnie pochylenie -1 a z prawej -0,5. W zwiazku z tym poszukuje reulowanych topmountow w dobrej cenie. W ostatecznosci bede wiercil wieksze dziury w amortyzatorze, ale ze to Ivi autko to niech beda delicje. Tyl jest OKi, po -1 stopien z kazdej strony. Zbieznosci - z przodu 0, z tylu rozbiezne po 3 minuty na strone. Taka różnica to żadna tragedia, praktycznie niewyczuwalne, łapie się w tolerancji , mimo, że groźnie brzmi.... :grin: odradzam Ci do cywila topmounty z unibolami, bo to jest fajne i sztywne do rajdówki, a w cywilu zaraz się rozklepie i będzie napiżdżało tak, że nie będziesz słyszał radia ani swoich myśli...możesz zrobić delikatne fasolki w górnych otworach, naprawdę nic nie zaszkodzą i nie są absolutnie druciarstewem :smile: jak zrobisz fasolki, pod śruby zakładasz duże podkładki i po ustawieniu geometrii dajesz parę punktów migomatem ustalając te podkładki w miejscu na amorze, żeby się nie przesuwały i trzymały geometrię. Spawasz tak, żeby można było je w miarę potrzeby przy następnej regulacji łatwo odciąć flexem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Dobra, teraz to brzminiezle. Pytania tylko takie: - co to fasolki? Rozfrezowany w poziomie otwor? Czy jego ksztalt ma przypominac dokladnie fasolke, nerke czy jak to nazwac (takie 'c'). Duzo tego nie trzeba zebrac, kilka mm? - duze podkladki rozumiem, a czy moga zostac obecne sruby? Wiem ze mimosrody juz nic nie dadza. A moze lepiej kupic nowe solidne sruby. Tylko eM-ile i jakie dlugie? Sorry za takie infantylne pytania, ale specjalisci ktorzy to beda robic z cala pewnoscia wszystko wiedza Elku, WIELKIE DZIEKI! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Fasolki to otwory rozfrezowane czy rozwiercone a reszta instrukcji na PW :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Fasolki to otwory rozfrezowane czy rozwiercone a reszta instrukcji na PW Podeślij mi też Elku proszę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Kuba, OKI :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 co to sa te milimetry zbieznosci Pojecie minut i stopni katowych rozumiem, ale mm??? Nie wiem, czy czegoś nie przekręcam, ale wydaje mi się, że chodzi o zwięszenie rozstawu kół (na stronę) po ich jednym pełnym obrocie. Czyli przy średnicy koła 625,3mm - zakładam seryjną oponę WRX (215/45R17) przy rozbieżności rzędu 3 minut kątowych mamy 625,3mmx3,14xsin(0st3')=1,71mm Czyli jeżeli dobrze kombinuję, to po jednym obrocie koła "niezblokowanego poprzecznie" oddali się ono o około 1,7mm od piasty. I o to chodzi w tych milmetrach. Chyba. z tylu rozbiezne po 3 minuty na strone = 1,7mm na stronę rozbieżnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 OK odgrzebię dinozaura i zapytam Jestem po zmianie opon i sprężyn na tein (-ok 35mm) i zauważyłem, że auto stało się jeszcze bardziej podsterowne. Nie wiem czego to jest wieksza zasługa, opon, czy ustawień. Tak czy siak trzeba ustawić kąty. Jak mogę go maksymalnie ustawić na seryjnych śrubach żeby zniwelować podsterownośc w 2004r sti? Na co pozwala seria i czy w ogóle zabierać się za to bez dodatkowych gadżetów? Rozumiem, że najlepiej jest mieć ok -1,5 na przodzie i ok -1- -1,2 na tyle przy szybkim szmiganiu po bułki? Czy osiągnę to na serii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 obniżenie auta przez włożenie niższych sprężyn powoduje większy negatyw, czyli większe ujemne pochylenie koła. u mnie, po obniżeniu auta, na przodzie zrobiło się -2,5 stopnia a z tyłu -3,5 stopnia. na seryjnej śrubie z przodu udało się ustawić ok. 1 stopień 50 minut negatywu na każdej ze stron, tył się seryjnie nie reguluje więc wsadziłem camber bolty i udało się ustawić około -1,5 stopnia na obu stronach. ja bym na Twoim miejscu najpierw zaopatrzył się na aftermarketowe śruby do regulacji pochylenia koła / camber bolts, żeby można było tył wyregulować. ustaw ok. -1,5 ~ -2 stopnie z przodu, około -1,0 ~ -1,5 stopnia z tyłu, i będziesz zadowolony. zbieżność - przód na zero, tył minimalnie rozbieżny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 tzd, dzięks za szybką odpowiedź. Teraz tylko zastanawia mnie dlaczego tak wyjeżdża skoro kąt się zwiększył co jest jakby oczywiste, choć nie wiedziałem, że aż tak bardzo się zwiększy. Czy zbyt duży kąt powoduje podsterowność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 (edytowane) Odświeżę nieco temat Pacjent: WRX 02 ale z krótszymi sprężynami (na oko stoi niżej niż STI). Jazda uliczna, czasem trochę szybciej po zakrętach (ale nie chce takich ustawień żeby CIĘŁO opony) Czy takie ustawienia będą OK? Kąt pochylenia (negatyw) stopnie przód -1,5 tył -1 zbieżność Przód 0 tył rozbieżny 1 mm na stronę Wg oryginalnego manuala powinno być tak: Jak się to ma do tych ustawień, które podałem wyżej? Ktoś mi to przeliczy? Dzięki i pozdrowienia uupp Edytowane 18 Marca 2014 przez lyssy23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Seryjny WRX, ale grubszy stab z tyłu czy takie ustawienie będzie git? zbieznosc przod 0, negatyw na wszystkich kolach po minus 1, zbieznosc tyl po 1mm rozbiezny na strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 (edytowane) "Oś w której zastosujemy twardszy stabilizator będzie chętniej wyjeżdżać na zewnątrz zakrętu. W obu przypadkach chodzi o większe wyjeżdżanie względem drugiej osi, a nie o stratę przyczepności na osiach w ogóle" Co to znaczy lekko rozbieżny tył? To 30min, 20,10 ? Edytowane 29 Marca 2014 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się