Skocz do zawartości

Geometria - WRX


kanap4

Rekomendowane odpowiedzi

Chlopaki, co to sa te milimetry zbieznosci :shock: Pojecie minut i stopni katowych rozumiem, ale mm??? Hilfe.

 

Ustawialem dzisiaj Impreze i niestety cos przod powichrowany, z lewej maksymalnie pochylenie -1 a z prawej -0,5. W zwiazku z tym poszukuje reulowanych topmountow w dobrej cenie. W ostatecznosci bede wiercil wieksze dziury w amortyzatorze, ale ze to Ivi autko to niech beda delicje.

 

Tyl jest OKi, po -1 stopien z kazdej strony. Zbieznosci - z przodu 0, z tylu rozbiezne po 3 minuty na strone.

 

Taka różnica to żadna tragedia, praktycznie niewyczuwalne, łapie się w tolerancji :lol: , mimo, że groźnie brzmi.... :grin: odradzam Ci do cywila topmounty z unibolami, bo to jest fajne i sztywne do rajdówki, a w cywilu zaraz się rozklepie i będzie napiżdżało tak, że nie będziesz słyszał radia ani swoich myśli...możesz zrobić delikatne fasolki w górnych otworach, naprawdę nic nie zaszkodzą i nie są absolutnie druciarstewem :smile: jak zrobisz fasolki, pod śruby zakładasz duże podkładki i po ustawieniu geometrii dajesz parę punktów migomatem ustalając te podkładki w miejscu na amorze, żeby się nie przesuwały i trzymały geometrię. Spawasz tak, żeby można było je w miarę potrzeby przy następnej regulacji łatwo odciąć flexem.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra, teraz to brzminiezle. Pytania tylko takie:

- co to fasolki? Rozfrezowany w poziomie otwor? Czy jego ksztalt ma przypominac dokladnie fasolke, nerke czy jak to nazwac (takie 'c'). Duzo tego nie trzeba zebrac, kilka mm?

- duze podkladki rozumiem, a czy moga zostac obecne sruby? Wiem ze mimosrody juz nic nie dadza. A moze lepiej kupic nowe solidne sruby. Tylko eM-ile i jakie dlugie?

 

Sorry za takie infantylne pytania, ale specjalisci ktorzy to beda robic z cala pewnoscia wszystko wiedza ;)

Elku, WIELKIE DZIEKI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to sa te milimetry zbieznosci Pojecie minut i stopni katowych rozumiem, ale mm???

 

Nie wiem, czy czegoś nie przekręcam, ale wydaje mi się, że chodzi o zwięszenie rozstawu kół (na stronę) po ich jednym pełnym obrocie. Czyli przy średnicy koła 625,3mm - zakładam seryjną oponę WRX (215/45R17) przy rozbieżności rzędu 3 minut kątowych mamy

625,3mmx3,14xsin(0st3')=1,71mm

Czyli jeżeli dobrze kombinuję, to po jednym obrocie koła "niezblokowanego poprzecznie" oddali się ono o około 1,7mm od piasty. I o to chodzi w tych milmetrach. Chyba.

 

z tylu rozbiezne po 3 minuty na strone
= 1,7mm na stronę rozbieżnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

OK odgrzebię dinozaura i zapytam

Jestem po zmianie opon i sprężyn na tein (-ok 35mm) i zauważyłem, że auto stało się jeszcze bardziej podsterowne. Nie wiem czego to jest wieksza zasługa, opon, czy ustawień. Tak czy siak trzeba ustawić kąty. Jak mogę go maksymalnie ustawić na seryjnych śrubach żeby zniwelować podsterownośc w 2004r sti? Na co pozwala seria i czy w ogóle zabierać się za to bez dodatkowych gadżetów?

Rozumiem, że najlepiej jest mieć ok -1,5 na przodzie i ok -1- -1,2 na tyle przy szybkim szmiganiu po bułki? Czy osiągnę to na serii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obniżenie auta przez włożenie niższych sprężyn powoduje większy negatyw, czyli większe ujemne pochylenie koła.

 

u mnie, po obniżeniu auta, na przodzie zrobiło się -2,5 stopnia a z tyłu -3,5 stopnia.

 

na seryjnej śrubie z przodu udało się ustawić ok. 1 stopień 50 minut negatywu na każdej ze stron,

tył się seryjnie nie reguluje więc wsadziłem camber bolty i udało się ustawić około -1,5 stopnia na obu stronach.

 

ja bym na Twoim miejscu najpierw zaopatrzył się na aftermarketowe śruby do regulacji pochylenia koła / camber bolts, żeby można było tył wyregulować.

 

ustaw ok. -1,5 ~ -2 stopnie z przodu, około -1,0 ~ -1,5 stopnia z tyłu, i będziesz zadowolony.

zbieżność - przód na zero, tył minimalnie rozbieżny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, dzięks za szybką odpowiedź. Teraz tylko zastanawia mnie dlaczego tak wyjeżdża skoro kąt się zwiększył co jest jakby oczywiste, choć nie wiedziałem, że aż tak bardzo się zwiększy. Czy zbyt duży kąt powoduje podsterowność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę nieco temat

Pacjent: WRX 02 ale z krótszymi sprężynami (na oko stoi niżej niż STI). Jazda uliczna, czasem trochę szybciej po zakrętach (ale nie chce takich ustawień żeby CIĘŁO opony)

 

Czy takie ustawienia będą OK?

 

Kąt pochylenia (negatyw) stopnie

przód -1,5

tył -1
 

zbieżność

Przód 0

tył rozbieżny 1 mm na stronę

 

Wg oryginalnego manuala powinno być tak:

 

geometria_erwnhqx.jpg

 

Jak się to ma do tych ustawień, które podałem wyżej? Ktoś mi to przeliczy? ;) Dzięki i pozdrowienia


uupp

Edytowane przez lyssy23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Oś w której zastosujemy twardszy stabilizator będzie chętniej wyjeżdżać na zewnątrz zakrętu. W obu przypadkach chodzi o większe wyjeżdżanie względem drugiej osi, a nie o stratę przyczepności na osiach w ogóle"

Co to znaczy lekko rozbieżny tył? To 30min, 20,10 ?

Edytowane przez Pawlo20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...