Skocz do zawartości

Napęd rozrządu w 2.5 turbo 230KM


Thomas

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam na tym forum bo interesuje mnie jak sytuacja wygląda z tymi silnikami w Foresterach.

Podobno starsze, do 2008 miały napęd paskiem i co 105tyś km trzeba było wymieniać rozrząd za jakieś 3300zł brutto z robocizną.

Od 2009 podobno ten sam silnik (pojemnościowo i mocowo) ma już łańcuch i się nie wymienia.

Czy to prawda???

Czy Forestery w starej budzie mają pasek, a w nowej łańcuch???

Może mi ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć, a najlepiej objaśnić...

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Forestery w starej budzie mają pasek, a w nowej łańcuch???

Wszystkie maja pasek , do wym. przy 105 tys.

AK

Dzieki za szybkie info. Teraz wszystko jasne.

 

Jeszcze jedno pytanie przy okazji w tym temacie pozwolę sobie zadać:

Wg katalogu starego Forestera:

moc max 230KM przy 5600obr moment max 320Nm przy 3600obr.

 

Wg katalogu nowego Forestera, analogiczne wartości osiągane są przy obrotach odpowiednio: moc 5200obr, moment 2800obr.

 

Z czego wynika ta różnica???

Czy zastosowano np. inny wałek rozrządu, czy jest to tylko kwestia oprogramowania?

 

dzięki za odp.

 

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 5:53 pm ]

za jakieś 3300zł brutto z robocizną.

 

to chyba cena z przeglądem na 100tys :?: :idea: bo nie sądze że za sam rozrzad :shock:

Z tego co się dowiedziałem telefonicznie w serwisie Subaru POINT w Łodzi to za sam rozrząd. A że robi się tę wymianę paska podczas przeglądu 105tyś km to razem wychodzi około 5200-5300zł.

Tak mnie poinformowali.

 

Może zaboleć, nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję popytać w kilku miejscach. Jak 2 lata temu w swoim Foresterze ( wolnossący) dzwoniłem z podobnym pytaniem do ASO, to w jednym z nich powiedziano, że bez 4000 się nie obędzie, bo trzeba wyjąć silnik :shock: . W innym za cały przegląd 105 tys z wymianą rozrządu ( ale olej był mój) zapłaciłem 2200 brutto i od tego zniżka klubowa. I silnika nie wyjmowali

Przypuszczam, że jeśli zechcesz to zrobic poza ASO, wówczas cena będzie podobna do tej jak pisze emotorsport

 

Pozdrawiam

 

Dopisano: Jeszcze sprawa regulacji zaworów - nie wiem, czy to trzeba robić i czy już wliczone w cenę o której piszesz. Uważam, że regulację przeprowadzić trzeba, choć niektórzy mogą twierdzić inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem telefonicznie w serwisie Subaru POINT w Łodzi to za sam rozrząd. A że robi się tę wymianę paska podczas przeglądu 105tyś km to razem wychodzi około 5200-5300zł.

Tak mnie poinformowali.

To jakies nieporozumienie :idea: zadzwoń jeszcze raz albo spróbuj w innym ASO.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...