kubeku Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam. Mam takie małe pytanko otóż wczoraj ściągłem w swoim STI 2008 na chwile Intercooler zeby zobaczyc jak to tam jest z tylu wszystko zbudowane i zaniepkoila mnie jedna rzecz ze w Intercoolerze w miejsce gdzie jest flansza łącząca go z kolektorem i przy flanszy gdzie jest wkręcony DV znajduje sie olej. Wiadomo że sa to sladowe ilości no ale są i moje -pytanko czy to jest normalne?? Czy są to powody do niepokoju. :neutral: :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 To normalne, nie przejmuj się tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubeku Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Skoro normalne to spoko ale wolałem się upewnić żeby ząka nie było. Mam jeszcze jedno a własciwie dwa pytanka odnośnie tego, pierwsza sprawa czy takie ustrojstwo jak Oil catch Tank załatwi sprawe z tym olejem?? Z tego co patrzylem na IWSTI.COM to prawie każda subarka ma to zamontowane. No i pytanie kolejne co sie stanie jak założe Blow Offa?? na chłopski rozum wtedy będzie rzucał olejem z bova :neutral: :neutral: Tylko pytanie czy tak może być?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 czy takie ustrojstwo jak Oil catch Tank załatwi sprawe z tym olejem?? Tak. No i pytanie kolejne co sie stanie jak założe Blow Offa?? na chłopski rozum wtedy będzie rzucał olejem z bova :neutral: :neutral: Tylko pytanie czy tak może być?? Będzie trochę oleju na BOV'ie, ale nic mu się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Będzie miał smarowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubeku Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Hmmmm to teraz najwazniejsze pytanko gdzie podlaczyc ten Oil Catch tank?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Podłączasz go do odm, w subaru są chyba trzy. Zaślepiasz miejsce gdzie były podłączone w dolocie i to wszystko chyba. Są też catch tanki które podłącza się z powrotem do dolotu i chyba te rozwiązanie jest chyba najlepszy ze względów ekologicznych. W pierwszym rozwiązaniu wszystkie gazy powstałe w silniku lecą do atmosfery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 No ale chyba wlasnie o to chodzi, zeby olej do dolotu nie lecial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 No ale chyba wlasnie o to chodzi, zeby olej do dolotu nie lecial Olej osadza się w catch tanku, a opary wracają do dolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Aaaa to pardon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubeku Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Z tego co się orientowałem to własnie podłącza sie go na przewodach idących od odmy, i tak jak pisze Mati olej osadza się w Oil Catchu a reszta gazów powietrza czy co to tam jest idzie tak jak seryjnie do dolotu. Tylko nie moge nigdzie znalesc schematu jak to podlaczyc fizycznie zeby nic nie spieprzyc. Jakby ktos mial jakies fotki albo cos takiego to bede wdzieczny :wink: :wink: No i jeszcze pytanko czy ten Oil Catch nic nie spiepszy w silniku?? Sorky za takie glupie pytania ale jestem laikiem w tych sprawach :roll: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Tu masz schemat podłączenia catch tank'u w STi '97, u ciebie pewnie jest podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KosteR Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 jeśli to tylko krople to podłączenie Oil Catch załatwi sprawę, ale jeśli turbo zaczyna pompować mocniej olej to już robią się przedmuchy w układzie korb-tłok,... ja niedawno( na początku roku) złożyłem EJ25 STi '06-po dotarciu, przy ładowaniu 1.5bar nie bierze ani grama oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 ja niedawno( na początku roku) złożyłem EJ25 STi '06-po dotarciu, przy ładowaniu 1.5bar nie bierze ani grama oleju to że silnik nie bierze oleju nie znaczy że jest dobrze spasowany, bo co z tego że nie bierze oleju jak go poupalasz na wysokich obrotach, spuchnie i się zatrze. Sama informacja że silnik nie bierze oleju o niczym nie świadczy. Ważne jest jakie są pasowania, na jakich tłokach i do czego ma być ten silnik. [ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 7:49 am ] jeśli turbo zaczyna pompować mocniej olej :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KosteR Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 tak tu się zgadzam, składa się silnik do "wymaganych" warunków pracy,....przecież można go luźno spasować, odpalić, i ogień ... ja nie mówię, że tak nie można, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Kop, kop, odkopłem To normalne, nie przejmuj się tym. Czy to faktycznie normalne? Olej mam od połowy dolotu, w IC i w recyrkulacji DV. Catch tank mam zamontowany ale chyba nie do tych odm co potrzeba, gdyż nic nie zebrał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 zawsze troche oleju w intercooler napluje, naprawde nic szczegolnie dziwnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Czy to faktycznie normalne? Olej mam od połowy dolotu, w IC i w recyrkulacji DV. Grzegorz, jak szklanki (lub więcej) oleju z IC nie wylałeś to jest OK ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Dziękuję. Szukam powodów dlaczego przy rozruchu na zimno pluje olejem z wydechu, a przy rozruchu na ciepło (po mocnym upalaniu) jest zasłona dymna za autem :| Silnik zakuty ok 50-60kkm temu, ale jakie pasowania itp to cholera wie i co dokładnie było robione To nie wina turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 gpruszko, sprawdź kompresję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 I nie pekaj - 6 barow i tak na 300 koni wystarczy jakby co (to oczywiscie taki zart okolicznosciowy dla wiernych czytelnikow ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Właśnie w sobote będę sprawdzać. Czyli wynik kompresji powie wszystko o stanie silnika? Coś czuje że bedzie słabo z tą kompresją, gdyż 290/370 na 98 przy dmuchaniu 1.4 (Defi pokazuje max i 1.5 - 1.55) to raczej kiepski wynik. Do tego dochodzi fakt, że auto jakby troche ciężko odpala i za którymś razem nie pracuje przez chwile na wszystkich cylindrach (świece i przewody niedawno zmieniane) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Do tego dochodzi fakt, że auto jakby troche ciężko odpala i za którymś razem nie pracuje przez chwile na wszystkich cylindrach No to może być cienką z kompresją. Ale coś pocieszającego w tej nieciekawej sytuacji - może to tylko kwestia głowic, luzów zaworów ??? Choć ten olej w dolocie i dymienie wskazywałoby raczej na pierścienie... Pozdrawiam Grzegorz PS. A pucha filtra powietrza ? Sucha, czy mokra na dnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Dzięki Grzesiek, tak puszka filtra jest całkowicie sucha, olej zaczyna się za tą częścią giętką/połączeniową między filtrem a kolektorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Tu masz schemat podłączenia catch tank'u w STi '97, u ciebie pewnie jest podobnie. A dorysuje ktos na tym rysunku jak przebiegalo oryginalne polaczenie. A już całkiem miodzio byłoby, żeby za zdjęciu komory silnika oznaczył numerkami (i na schemacie ) gdzie co jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się