Skocz do zawartości

Olej w IC


kubeku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie małe pytanko otóż wczoraj ściągłem w swoim STI 2008 na chwile Intercooler zeby zobaczyc jak to tam jest z tylu wszystko zbudowane i zaniepkoila mnie jedna rzecz ze w Intercoolerze w miejsce gdzie jest flansza łącząca go z kolektorem i przy flanszy gdzie jest wkręcony DV znajduje sie olej. Wiadomo że sa to sladowe ilości no ale są i moje -pytanko czy to jest normalne?? Czy są to powody do niepokoju. :neutral: :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro normalne to spoko ale wolałem się upewnić żeby ząka nie było. Mam jeszcze jedno a własciwie dwa pytanka odnośnie tego, pierwsza sprawa czy takie ustrojstwo jak Oil catch Tank załatwi sprawe z tym olejem?? Z tego co patrzylem na IWSTI.COM to prawie każda subarka ma to zamontowane. No i pytanie kolejne co sie stanie jak założe Blow Offa?? na chłopski rozum wtedy będzie rzucał olejem z bova :neutral: :neutral: Tylko pytanie czy tak może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie ustrojstwo jak Oil catch Tank załatwi sprawe z tym olejem??

 

Tak.

 

No i pytanie kolejne co sie stanie jak założe Blow Offa?? na chłopski rozum wtedy będzie rzucał olejem z bova :neutral: :neutral: Tylko pytanie czy tak może być??

 

Będzie trochę oleju na BOV'ie, ale nic mu się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączasz go do odm, w subaru są chyba trzy. Zaślepiasz miejsce gdzie były podłączone w dolocie i to wszystko chyba. Są też catch tanki które podłącza się z powrotem do dolotu i chyba te rozwiązanie jest chyba najlepszy ze względów ekologicznych. W pierwszym rozwiązaniu wszystkie gazy powstałe w silniku lecą do atmosfery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem to własnie podłącza sie go na przewodach idących od odmy, i tak jak pisze Mati olej osadza się w Oil Catchu a reszta gazów powietrza czy co to tam jest idzie tak jak seryjnie do dolotu. Tylko nie moge nigdzie znalesc schematu jak to podlaczyc fizycznie zeby nic nie spieprzyc. Jakby ktos mial jakies fotki albo cos takiego to bede wdzieczny :wink: :wink: No i jeszcze pytanko czy ten Oil Catch nic nie spiepszy w silniku??

Sorky za takie glupie pytania ale jestem laikiem w tych sprawach :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to tylko krople to podłączenie Oil Catch załatwi sprawę, ale jeśli turbo zaczyna pompować mocniej olej to już robią się przedmuchy w układzie korb-tłok,...

ja niedawno( na początku roku) złożyłem EJ25 STi '06-po dotarciu, przy ładowaniu 1.5bar nie bierze ani grama oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niedawno( na początku roku) złożyłem EJ25 STi '06-po dotarciu, przy ładowaniu 1.5bar nie bierze ani grama oleju
to że silnik nie bierze oleju nie znaczy że jest dobrze spasowany, bo co z tego że nie bierze oleju jak go poupalasz na wysokich obrotach, spuchnie i się zatrze. Sama informacja że silnik nie bierze oleju o niczym nie świadczy. Ważne jest jakie są pasowania, na jakich tłokach i do czego ma być ten silnik.

 

[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 7:49 am ]

jeśli turbo zaczyna pompować mocniej olej
:roll: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dziękuję. Szukam powodów dlaczego przy rozruchu na zimno pluje olejem z wydechu, a przy rozruchu na ciepło (po mocnym upalaniu) jest zasłona dymna za autem :|

Silnik zakuty ok 50-60kkm temu, ale jakie pasowania itp to cholera wie i co dokładnie było robione

 

To nie wina turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w sobote będę sprawdzać. Czyli wynik kompresji powie wszystko o stanie silnika?

 

Coś czuje że bedzie słabo z tą kompresją, gdyż 290/370 na 98 przy dmuchaniu 1.4 (Defi pokazuje max i 1.5 - 1.55) to raczej kiepski wynik. Do tego dochodzi fakt, że auto jakby troche ciężko odpala i za którymś razem nie pracuje przez chwile na wszystkich cylindrach (świece i przewody niedawno zmieniane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dochodzi fakt, że auto jakby troche ciężko odpala i za którymś razem nie pracuje przez chwile na wszystkich cylindrach

 

 

No to może być cienką z kompresją. Ale coś pocieszającego w tej nieciekawej sytuacji - może to tylko kwestia głowic, luzów zaworów ???

Choć ten olej w dolocie i dymienie wskazywałoby raczej na pierścienie...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. A pucha filtra powietrza ? Sucha, czy mokra na dnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz schemat podłączenia catch tank'u w STi '97, u ciebie pewnie jest podobnie.

 

 

 

A dorysuje ktos na tym rysunku jak przebiegalo oryginalne polaczenie.

A już całkiem miodzio byłoby, żeby za zdjęciu komory silnika oznaczył numerkami (i na schemacie ) gdzie co jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...