Jump to content

GWARANCJA


mario-wrx

Recommended Posts

Posted

Droga Dyrekcjo, a jak sie Dyrekcja zapatruje na gwarancje Europejskie badz Amerykanskie .... respektuje je Subaru Import Polska :?: Jednym slowem mam gwarancje czy nie ?

Posted

stara sprawa - poszukaj w postach;

ogólnie:

europa tak ale bez holandii

USA nie obejmuje

  • Ojciec Założyciel
Posted

Gwarancja USA obejmuję Stany i Kanadę.

Samochody sprzedawane w USA generalnie nie spełniają warunków homologacji w Europie. Ponadto nie są przygotowane do stałego poruszania się z najwyższymi prędkościami (różnice techniczne).

Powyższa wypowiedź dotyczy nota bene nie tylko Subaru.

 

Pozdrowienia

Posted
A tak z reka na sercu czy Subaru Impreza WRX US SPEC tak bardzo rozni sie technicznie od Euro Speca ?

tak z ręką na sercu to trochę się różni :wink:

Posted
A tak z reka na sercu czy Subaru Impreza WRX US SPEC tak bardzo rozni sie technicznie od Euro Speca ?

tak z ręką na sercu to trochę się różni :wink:

 

i tak z reka na sercu proponowalbym przejrzenie Forum, temat jest prawie tak stary, jak samo Forum :twisted:

Posted
Ponadto nie są przygotowane do stałego poruszania się z najwyższymi prędkościami (różnice techniczne). Powyższa wypowiedź dotyczy nota bene nie tylko Subaru.

Co to tak naprawdę znaczy? Czym to grozi i jakie to są najwyższe prędkości? Jakich marek jeszcze to dotyczy?

Posted

Co to tak naprawdę znaczy? Czym to grozi i jakie to są najwyższe prędkości? Jakich marek jeszcze to dotyczy?

 

dotyczy: fiata 126p, zastawy i daci

grozi trudnościami w panowaniu nad wechikułem po przekroczeniu 100km/h :wink: :D

  • Ojciec Założyciel
Posted

Dotyczy prawie wszystkich marek (nie mogę napisać wszystkich, bo po prostu nie wszystkie sprawdzałem).

Pytanie czym to grozi jest bardzo obszerne. Więc tylko kilka przykładów:

- (w Niemczech) natychmiatowym zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, gdyż samochód nie spełnia warunków homologacji europejskiej

- (brak chłodzenia skrzyni) - wybuchnięciem tejże przy eksploatacji z dużymi prędkościami; w systemach ze zblokowanym ze skrzynią dyfrem (przednie napęd, większość napędów na 4 łapy) zablokowaniem dyfra = przy wielkim szczęściu może się przeżyje.

- (opny US spec) wybuchnięciem tychże przy wysokim obciążeniu / dużej prędkości, lub rozkładem na czynniki pierwsze przy dużym obciązeniu termicznym

- (symetryczne światła) - mandat od policjanta, "w pysk" od oślepionego, w ekstremalnym przypadku (oślepienie jadącego z naprzeciwka jako przyczyna wypadku) odpowiedzialnością z KK (świadome spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym)

- (zawieszenie pod USA) - gorsze trzymanie się drogi

 

Itd :wink:

 

Pozdrowienia

Posted

Ciekawi mnie ta kwestia z reflektorami. Jeśli dobrze kombinuję, to ich asymetryczność w Europie polega na świeceniu prawego ostro do przodu i po poboczu, a lewego tylko przed samochodem. Mam rację? Czy w związku z tym "oślepianiem" chce Pan powiedzieć, że oba światła w US świecą jak europejskie prawe (myślałem, że tu będzie raczej odwrotnie - oba będą świeciły jak europejskie lewe)? Mógłby Pan wymienić najważniejszych czynności, które należy wykonać przy dostosowywaniu reflektorów do standardów europejskich?

Posted

Wymienić na takie, które posiadają homologację na rynek europejski.

Albo coś pokombinować, jedną lampkę trochę w dół i znajomego na stacji diagnostycznej :D

Posted
Dotyczy prawie wszystkich marek (nie mogę napisać wszystkich, bo po prostu nie wszystkie sprawdzałem).

Pytanie czym to grozi jest bardzo obszerne. Więc tylko kilka przykładów:

- (w Niemczech) natychmiatowym zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, gdyż samochód nie spełnia warunków homologacji europejskiej

- (brak chłodzenia skrzyni) - wybuchnięciem tejże przy eksploatacji z dużymi prędkościami; w systemach ze zblokowanym ze skrzynią dyfrem (przednie napęd, większość napędów na 4 łapy) zablokowaniem dyfra = przy wielkim szczęściu może się przeżyje.

- (opny US spec) wybuchnięciem tychże przy wysokim obciążeniu / dużej prędkości, lub rozkładem na czynniki pierwsze przy dużym obciązeniu termicznym

- (symetryczne światła) - mandat od policjanta, "w pysk" od oślepionego, w ekstremalnym przypadku (oślepienie jadącego z naprzeciwka jako przyczyna wypadku) odpowiedzialnością z KK (świadome spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym)

- (zawieszenie pod USA) - gorsze trzymanie się drogi

 

Itd :wink:

 

Pozdrowienia

Proszę Dyrekcję o szczegóły!!! Czy specyfikacja US dopuszcza mniejsze max prędkości? Czy STI 2.5 US nie jest przygotowany do jazdy 250km/h?

Posted

Bzdura!, US Spec jest lepszy od Eu spec za wyjątkiem opon i sprężyn, amortyzatorów, US Spec to prawie RA Spec C, toteż bajanie o symetryczności czy asymetryczności reflektorów, czy wadach opon to jakby

nie na miejscu jest. Us Spec lepiej jeździ, lepiej swieci :twisted: i ma rozwiercony silnik co zaowocowało momentem dostępnym od samego dołu, lepiej dostępnym nawet niż w STi SE. A w US spec to dopiero początek zabawy..., jedyne co nie jest OK to inne wtyczki serwisowe i caly ten balagan zwiazany z obsługą serwisową auta nie jest taki sam jak w EU :cry:

 

Pozdrawiam

Posted
Bzdura!, US Spec jest lepszy od Eu spec za wyjątkiem opon i sprężyn, amortyzatorów, US Spec to prawie RA Spec C, toteż bajanie o symetryczności czy asymetryczności reflektorów, czy wadach opon to jakby

nie na miejscu jest. Us Spec lepiej jeździ, lepiej swieci :twisted: i ma rozwiercony silnik co zaowocowało momentem dostępnym od samego dołu, lepiej dostępnym nawet niż w STi SE. A w US spec to dopiero początek zabawy..., jedyne co nie jest OK to inne wtyczki serwisowe i caly ten balagan zwiazany z obsługą serwisową auta nie jest taki sam jak w EU :cry:

 

Pozdrawiam

Ciekawe co na to Dyrekcja w szczegółach....

Posted

Hahahaha ... opony wybuchaja i skrzynia tez !! :lol: To kiepsciutko to wymyslio Subaru ...hahahaha - ze jeszcze nie maja tysiaca pozwow sadowych w USA. STI US spec ma 300 koni i ten samochod nie jest przystosowany do jazdy z wysoka predkoscia.

A tak na marginesie skad polica w Niemczech wie ze spotkala np WRX us spec ... no chyba ze jakis policjant - fan Subaru sie trafi :) ...

Posted

W USA wszyscy jada te 80 (?) mil i nie przekraczaja ich, niechby sie walilo i palilo. Dlatego US-speci nie sa do wyzszych predkosci przystosowane.

 

A policja pozna to chociazby po tym, ze samochod nie ma tablic rejestracyjnych (jak nie ma homologacji na Europe to tez nie moze zostac zarejestrowany) :roll:

Posted
- (brak chłodzenia skrzyni) - wybuchnięciem tejże przy eksploatacji z dużymi prędkościami; w systemach ze zblokowanym ze skrzynią dyfrem (przednie napęd, większość napędów na 4 łapy) zablokowaniem dyfra = przy wielkim szczęściu może się przeżyje.

 

To znaczy mam rozumieć, że wersja europejska ma chłodnicę oleju? Wydawało mi się że nie.

Posted
oj dobre "po braku tablic" hahaha - a kto Cie tam wpusci bez tablic ?

 

gratuluje spostrzegawczosci, trafiles w sedno sprawy :)

 

 

 

omg

  • Ojciec Założyciel
Posted

:shock:

Nieomal zabawne, gdyby mogło byc potraktowane jako żart.

Cieszy mnie niezmiernie, że mamy na forum specjalistów doskonale wiedzących jak reaguje niemiecka policja oraz znających zasady homologacji.

Interesujące są także informacje na temat podobieństwa STI-a w wersji US, do wersji RA: znowu się czegoś dowiedziałem.

Ale po kolei:

1. Dla policjanta stwierdzenie np. sym,etryczności swiateł naprawdę nie jest problemem - wystarczy spojrzeć na ładny znaczek E w kółeczku (lub jego brak :twisted: ). Znaczek, który nota bene potwierdza zgodność z normą europejską (ECE) na bardzo wielu elementach samochodu. Proponuję spojrzeć np. na szyby ... ale także opony :wink:

2. Odpowiedź, zgodnie z wątkiem dotyczyła najogólniej różnic pomiędzy specyfikacjami europejskimi a amerykańskimi. Wybuchające tylne dyfry to typowy przykład z Nissana 300 ZX TT w wersji USA eksploatowane w Europie.

Interpretacja tej wypowiedzi jako dotyczącej konkretnie STi świadczy o dość mało uważnym czytaniu - w innym przypadku szanowny Forumowicz z pewnąścią by zauważył uwagi dotyczące np. napędu na przód - no chyba że jest również taka wersja STi, o czym nie wiem :wink:

3. STi US ma ograniczenie do 237 km/godz (EU: 250)

Przyjmuję do wiadomości, że US spec to "prawie RA spec C".

Pewnie z tej przyczyny ma silnik 2,5l, automatyczną klimatyzację oraz, jakże w samochodach rajdowych potrzebny... tempomat.

Ponadto jest oczywiście pozbawiony wygłuszenia, ma odelżony dach, tylną klapę itd ....... a jego wyższy (nawet wersji EU) ciężar wynika z pewnością tylko z ilości standarodowo implementowanych w bagażniku .... hamburgerów wraz z przynależną Coca-Colą.

 

Na serio - jeździłem zarówno wersją US jak i Spec C ...

Pozwolę sobie w tym miejscu na zacytowanie starego przysłowia - nie powinno się rzucać kamieniami, gdy jest się w szklarni 8)

 

Łączę pozdrowienia

Posted

Sprawa stara jak swiat, czyli dwie strony sporu. Po jednej fani 2.0 STi, po drugiej 2.5 STi. Tak sie sklada, ze mialem przyjemnosc powozenia niemal wszystkimi nowymi modelami Imprezy z 1.6 TS i Type25 wlacznie, niestety spec.C mi jeszcze w lapki nie wpadlo i chcialbym dodac cos od siebie. Na co dzien jak niektorzy wiedza powoze STi S.E. i musze powiedziec, iz mialem nie lada problem przy zamawianiu samochodu, gdyz zastanawialem sie nad sprowadzeniem z USA wersji 2.5 STi. Czemu tego nie zrobilem? Otoz procz wspomnianych roznic (reflektory symetryczne, brak bocznych kierunkow, gorsze zawieszenik i inne) auto mialo dla mnie jeszcze kilka innych wad. Primo moje zboczenie, czyli brak pilota do alarmu w kluczyku, oraz ciezszy przod w porownaniu z 2.0 STi. Poza tym jezdzac STi 2.5 notowalem spalania rzedu 18l, podczas gdy 2.0 STi PPP pochlani mi stednio 15l. Wedlug specjalistow branzy tuningowej rowniez sam motor 2.5 jest wykonany ze "slabszych" elementow niz ma to miejsce w motorze 2.0. I rzecz bardzo wazna, czyli brak gwarancji w Europie. Jak dla mnie najwieksza zaleta jednostki 2.5 STi jest fakt, iz turbina dmucha zaledwie 0.7, podczas gdy u mnie pompuje 1.2 przy niemal identycznej mocy. P.S. Nie zamierzalem tym postem stwierdzac, iz STi 2.5 jest zlym samochodem. Jezeli ktos tak odebral to przepraszam.

Posted

Dyskusja poszla w innym kierunku niz pytanie - "czemu wersje usa subaru nie obejmuje gwarancja Subaru Improt Polska - firmy ktora reprezentuje koncern w Polsce" - Dyrekcja nam udowadnia, ze niemoze dzialac bo ...

a ja sadze ze jest jeden jedyny powod - Kasa !! Bo tak jak pisze szczesliwy posiadacz STI SE - gwarancja byla dla niego bardzo wazna i dlatego kupil samochod od SIP i dal im zarobic - mimo ze STI 2,5 us spec kosztowal by go ca. 30-40 tys pln mniej !!

Bo w bogatym kraju jakim jest usa STI kosztuje 32 tys USD - a u nas duuuuzo wiecej.

 

Pozdrawiam i milego weekendu !

Posted
mimo ze STI 2,5 us spec kosztowal by go ca. 30-40 tys pln mniej !!

 

No i wlasnie czesc z tej kasy trzebaby wydac na przystosowanie samochodu, aby spelnial europejskie wymogi. Oczywiscie jak wiadomo w Polsce wystarczy isc z czekoladkami do pani Basi w urzedzie komunikacyjnym, a wtedy nawet zarejestrujemy przystanek autobusowy.

 

Bo w bogatym kraju jakim jest usa STI kosztuje 32 tys USD - a u nas duuuuzo wiecej.

 

To dyskusja na zupelnie inny temat. Sam czasami sie wsciekam na ceny samochodow w Europie porownujac je do cen w USA. A sam fakt, iz cena nowego Mustanga V8 jest nieprzyzwoicie niska powoduje u mnie depresje maniakalna ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...