cypis Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 odrazy mowie w manualu nie znalazlem ani nigdzie na forum Mam pytanie ile potrzeba płynu na wymiane w całym układzie hamulcowym (skrzynia AT bo nie wiem czy w manualu jest hydrauliczne). Kupilem ferrodo 5.1 i jest uwaga ze nie wolno go lac do układow przeznaczonych do płynow mineralnych>...tzn czy moge go smialo zalac (auto ma abs )czy moga byc komplikacje. Tak asekuracyjnie sie pytam:PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Kup 1L - wejdzie pewnie 0,7. Generalnie jak nie masz przewodów w stalowym oplocie to 5.1 Ci niepotrzebne ale problemu nie będzie jeżeli zalejesz 5.1 do układu pod mineralne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 hehehe wlasnie kupilem 1l i sie zastanawialem czy starczy .... a przewody w stalowym oplocie juz dawno goszcza w aucie:)))) czyli smiało zmieniac:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Tylko częściej musisz zmieniać. 5.1 jest mocno higroskopijny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 cypis, starczy, zmieniać i hamować ile wlezie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 jak w gl mozna mowic o hamowaniu.......ale kilkoma zabiegami udalo mi sie troche to poprawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 w/g mnie 5.1 nie nadaje sie do seryjnego układu, rozwala gumowe przewody :???: do tego tak jak Hogi napisał trzeba go często wymieniać. tylko nie mówicie, że nie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 ale przewody mam juz nowe, pozatym 2 razy zagotowal mi sie uklad i jakos tak....pewniej bede sie czół :cool: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 w/g mnie 5.1 nie nadaje sie do seryjnego układu, rozwala gumowe przewody Nadaje się, nie daje się 5.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 lukass, miałem 5.1 i wiem co sie po roku stało z gumowymi przewodami (fakt miały już 6lat) ale ok niech będzie że sie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomir Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 KASIAiMIŚ, ja właśnie będę zmieniał zacisk z przodu i od razu będę wymieniał płyn. Polecono mi płyn (który już zresztą kupiłem) dot 5.1. Jeżeli ma się coś złego dziać to nie zastosuje. Można prosić o więcej info ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Tomir, czy coś złego ?? z doświadczenia wiem, że "stare" gumowe przewody go zbytnio nie tolerują i po pewnym czasie sie poddają czytaj - puchną przy hamowaniu i trzeba je w końcu wymienić do tego trzeba ten płyn często zmieniać w/g mnie co 6miesięcy to max, bo wchłania tyle wody. oczywiście z jednym sie zgodze po wymianie efekty są świetne i ciężko go zagotować, nawet bardzo tylko patrząc perspektywicznie to słabo wychodzi, chyba że masz metalowe przewody to problem jeden znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 KASIAiMIŚ, ja właśnie będę zmieniał zacisk z przodu i od razu będę wymieniał płyn. Polecono mi płyn (który już zresztą kupiłem) dot 5.1. Jeżeli ma się coś złego dziać to nie zastosuje. Można prosić o więcej info ? nie kombinuj, i zalewaj sprawdzony DOT4 - ATE Super Blue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomir Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 KASIAiMIŚ,eddie_gt4, Dzięki za rady !! zamieni się ktoś na płyn ? :smile: mam taki w zamian 0.5 litra x 2 a chce DOT4 - ATE Super Blue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 KASIAiMIŚ,eddie_gt4, Dzięki za rady !! zamieni się ktoś na płyn ? :smile: mam taki w zamian 0.5 litra x 2 Obrazek a chce DOT4 - ATE Super Blue ktory to, btw, jest tanszy i ma lepsze charakterystyki niz Motul DOT5.1 (ach, ta magia Motulu ) Brake Fluid Spec Dry Boiling Point Wet Boiling Point Castrol SRF DOT5.1 590°F 518°F Neo Super DOT610 610°F 421°F Motul RBF600 593°F 420°F AP Super 600* 590°F 410°F ATE Super Blue 536°F 392° Motul DOT5.1 509°F 365°F Valvoline Synpower DOT4 503°F 343°F ATE Sl 500°F 329°F Castrol LMA 450°F 311°F AP 551 DOT3 527°F 302°F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomir Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 ach, ta magia Motulu użytkownik który nie zna się na motoryzacji ufa sprzedawcy A dokładnie opisałem do czego używam samochodu i że jest seryjny, więc twoje uwagi są nie na miejscu, ale spoko Jeżeli jest tańszy to może się ktoś zamieni :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 eddie_gt4, nie ma w Twoim zestawieniu RBF660 ktort ja nieśmiało polecam :roll: ach ta magia motula :razz: ps. oczywiście też go trzeba często zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
as1313 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Ja teraz do swojego N/A zaleję ATE DOT4 TYP 200 z tego znalazłem w sieci wynika, że to to samo co ATE SUPER BLUE tylko kolor inny. To chyba najlepszy kompromis między ceną, jakością i częstotliwością wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 panowie ja pisalem ze przewody mam nowe w stalowym oplocie + zrobilem uszczelnieniea tloczkow(nowy zestaw regeneracyjny) tak jak by co bo cena byla smieszna.... Jak ktos zagotowal plyn to wie ze to niemile uczucie..... Dzis zmienilem stary w zbiorniczku mial 160C tem wrzenia, nowy 5.1 ma 243C w zbiorniczku, A za 1Lferrodo racing dot 5.1 40zl..........to sie chyba oplacao:)) zobaczcie cena płynu (mowie dla tych wyczynowców:PP) ze castrol czy motul mega wypasny kosztuje sporo ponad 200zl!!!! Ps co odrazu zauwarzylem hamulec chodzi lżej bardziej płynnie...moze autosugestia ale watpie:PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Miałem w corsie MY98 5-letniej zalany Ferodo 5.1 Jeździłem dwa lata (ze zmianami na taki sam) i nic mi się z przewodami nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 mój kolega ma 13letniej cordobie od 3 lat niezmieniany 5.1 i też mu sie nic nie dzieje. może "niemieckie" samochody takie dobre są :wink: napisałem swoje przeżycia i to wszystko, wiadomo że ile osób tyle zdań, każdy inaczej jeździ, inaczej hamuje, inaczej "dba" o samochód to wszystko ma znaczenie. ja tak jak napisałem po zmianie byłem bardzo zadowolony jednak uważam, że są lepsze rozwiązania a i tak każdy robi jak chce. pozdrawiam miś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 mój kolega ma 13letniej cordobie od 3 lat niezmieniany 5.1 i też mu sie nic nie dzieje. może "niemieckie" samochody takie dobre są :wink: Olej też raz na pięć lat zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 W zależności od grubości klocków wejdzie Ci 0,7-0,9L płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 a zadalem tak mi sie zdalo tak proste pytanie a tu taka wojna Mi weszlo ok 0,6 przy nowych klockach (GL!!!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Zależy jeszcze ile zużyjesz na odpowietrzanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się