Skocz do zawartości

z serii kilka pytań świeżaka- proszę o pomoc


DOGI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!! To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje że nie zostane odrazu pojechany z ziemią ponieważ nigdy nie miałem doczynienia z marką jaką jest Subrau. Do tej pory jeździłem Hondami - Civciem 1.5 ( dość dobrze zrobione n/a(90->144KM) et:15,4 - wiem rewelacji nie ma ale to wolnossące 1.5 sohc ;-) ) i obecnie poruszam się Prelude V gen. 2.2 VTEC(185KM)- jednak chyba nadeszła pora na zmianę autka- ponieważ zakochałem się w Imprezie ze światełkami zaraz po bug eye czyli chyba "łezki" tak się to u Was nazywa ( roczniki 2003,04,05). Zamierzam rozpocząć poszukiwanie takiego autka w wersji WRX i tu rodzi się kilka pytań..... Mianowicie z kim bym nie gadał na temat tego autka wszyscy mnie gaszą tekstami o skrzyni biegów- i tu pytanie nr 1- czy faktycznie jest tak źle z wytrzymałością tych skrzynek, czy jest to regułą w tym modelu czy może tylko odosobnione przypadki?? Jeżeli faktycznie jest tak źle jak orientacyjnie wyglądają koszta związane z jej wymianą lub wymianą na coś trwalszego.

 

Kolejna sprawa to napęd- który jest moim zdaniem boski w tym autku w porównaniu do jedno osiówek- jak tu wygląda z jego trwałością??

 

Mój styl jazdy raczej jest na umiarkowanym poziomie, ale czasami kiedy przychodzi weekend lubię ustawić się na kilku kreskach pod rząd.

 

Dalej- czy są jakieś inne mankamenty tego modelu- bardzo podatne na zużywanie się- czyli są tzw. błędem modelu?? Chodzi mi o to na co zwracać szczególnie uwagę przy kupnie tego autka- jeżeli chodzi o blachę, układ napędowy, kierowniczy, zawieszenie i silnik a także wnetrze ( czyli sprawy związane z tym jak sprawdzić stan napędu, skrzyni, turbinki i całego tego najważniejszego osprzetu)

 

Wreszcie na koniec chętnie usłyszałbym obiektywne zdanie na temat spalania tego modelu- czyli tryb ekonomik(wiem ciężko o taki w tym aucie :-D) średnie, trasa, miasto, butowanie. Prelka obecnie pali przy mojej jeździe około 13-14l w trybie mieszanym bez zbyt dużego VTECowania, a jak sie parę razy jej dołoży do red line to i 18 też jest-a porównania osiągów do WRX to napewno nie ma jak to wygląda w WRX??

 

Czy dostanę coś sensownego w tym modelu- do 45k??Honda niestety nic sensownego w tej cenie nie ma- a subaru to także Japan więc nie bedzie az takiej zdrady bo niemieckich autek nie uznaję... Trochę dużo tych pytan ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na te pytajniki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie na koniec chętnie usłyszałbym obiektywne zdanie na temat spalania tego modelu- czyli tryb ekonomik(wiem ciężko o taki w tym aucie :-D ) średnie, trasa, miasto, butowanie. Prelka obecnie pali przy mojej jeździe około 13-14l w trybie mieszanym bez zbyt dużego VTECowania, a jak sie parę razy jej dołoży do red line to i 18 też jest-a porównania osiągów do WRX to napewno nie ma jak to wygląda w WRX??

o spalaniu obiektywne zdania znajdziesz tutaj :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=108183&start=0

o kosztach utrzymania :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=104355

 

 

Czy dostanę coś sensownego w tym modelu- do 45k??Honda niestety nic sensownego w tej cenie nie ma- a subaru to także Japan więc nie bedzie az takiej zdrady bo niemieckich autek nie uznaję... Trochę dużo tych pytan ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na te pytajniki :wink:

tutaj mamy wątek, w którym możesz uzyskać opinie o autach z ogłoszenia (jeżeli ktoś zna) :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=803147#803147

z czasem sam zobaczysz za ile można coś sensownego kupić :cool:

 

 

Dalej- czy są jakieś inne mankamenty tego modelu- bardzo podatne na zużywanie się- czyli są tzw. błędem modelu?? Chodzi mi o to na co zwracać szczególnie uwagę przy kupnie tego autka- jeżeli chodzi o blachę, układ napędowy, kierowniczy, zawieszenie i silnik a także wnetrze ( czyli sprawy związane z tym jak sprawdzić stan napędu, skrzyni, turbinki i całego tego najważniejszego osprzetu)

na co zwrócić uwagę przy kupnie :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=445771#445771

 

 

 

Witam wszystkich!!

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=6200

 

 

Co do skrzyni to zależy to od wielu czynników.

Polecam lekturę forum, uzywanie szukajki i zaglądanie do faq :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakochałem się w Imprezie ze światełkami zaraz po bug eye czyli chyba "łezki" tak się to u Was nazywa ( roczniki 2003,04,05).

 

Ten model nazywa sie Teardrop.

Zamierzam rozpocząć poszukiwanie takiego autka w wersji WRX i tu rodzi się kilka pytań..... Mianowicie z kim bym nie gadał na temat tego autka wszyscy mnie gaszą tekstami o skrzyni biegów- i tu pytanie nr 1- czy faktycznie jest tak źle z wytrzymałością tych skrzynek, czy jest to regułą w tym modelu czy może tylko odosobnione przypadki?? Jeżeli faktycznie jest tak źle jak orientacyjnie wyglądają koszta związane z jej wymianą lub wymianą na coś trwalszego.

 

Wszystko zalezy od stylu jazdy, kiedys mialem WRXa i przy przebiegu 150 000 skrzynia chodzila idealnie a sa na frum tacy co sadzaja skrzynie przy 15 000 :mrgreen: Generalnie nie demonizowal bym problemu ze skrzynia, chyba ze duzo upalasz, wtedy lepszym rozwiazaniem jest STi ze swoja pancerna 6 biegawa kista.

Kolejna sprawa to napęd- który jest moim zdaniem boski w tym autku w porównaniu do jedno osiówek- jak tu wygląda z jego trwałością??

 

Jak szanujesz auto i postepujesz zgodnie z zasadami eksploatacji auta 4x4 to nie ma wiekszych problemow.

 

Mój styl jazdy raczej jest na umiarkowanym poziomie, ale czasami kiedy przychodzi weekend lubię ustawić się na kilku kreskach pod rząd.

 

Bedzie problem ze sprzeglem :mrgreen: A aucie 4x4 nie zerwies zprzyczepnosci jak w osce a cos sie musi usliznac ... Wiec nie wroze dlugiego zywota sprzeglu ...

 

Chodzi mi o to na co zwracać szczególnie uwagę przy kupnie tego autka- jeżeli chodzi o blachę, układ napędowy, kierowniczy, zawieszenie i silnik a także wnetrze ( czyli sprawy związane z tym jak sprawdzić stan napędu, skrzyni, turbinki i całego tego najważniejszego osprzetu)

 

W subaru zwracaj uwage na wszystko, bo zaniedbane Subaru gdzie ktos katowal i oszczedzal na serwisie to worek bez dna. Zadbane auto odwdzieczy sie dluga bezawaryjna jazda.

 

Wreszcie na koniec chętnie usłyszałbym obiektywne zdanie na temat spalania tego modelu- czyli tryb ekonomik(wiem ciężko o taki w tym aucie :-D) średnie, trasa, miasto, butowanie.

 

W moim wypadku od 12 litrow do 40 litrow... (te 12 to tak 2/3 miasto 1/3 trasa) (raz zrobilem 10,5 jadac spokojnie nad morze ale tego nie licze :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie z kim bym nie gadał na temat tego autka wszyscy mnie gaszą tekstami o skrzyni biegów- i tu pytanie nr 1- czy faktycznie jest tak źle z wytrzymałością tych skrzynek, czy jest to regułą w tym modelu czy może tylko odosobnione przypadki?? Jeżeli faktycznie jest tak źle jak orientacyjnie wyglądają koszta związane z jej wymianą lub wymianą na coś trwalszego.
Jak masz seryjną moc, to nie powinno się nic dziać. Mój WRX ma 140k km i jeździ. Przy modyfikacjach granicą przy której już jest bardzo łatwo zmielić skrzynie to ponoć 260 KM. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Prelude 2.2 w wersji na rynek japonski (195KM i lzejsza buda bez 4WSa), mam teraz WRXa 05. Jezdzi szybciej, skreca nieporownywalnie lepiej, srednie spalanie z ostatnich 2000km 2-3 litry wiecej przy normalnej jezdzie do pracy + w weekend na trawke. Skrzynia za to bedziesz zawiedziony, brakuje jej precyzji preludowej (szczegolnie podczas zmiany z 1 na 2 bieg), skok lewarka jest tez dluzszy. Ale to akurat sa drobiazgi, ktorymi przestaniesz sobie zawracac glowe po pierwszym zakrecie na mokrym asfalcie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie problem ze sprzeglem :mrgreen: A aucie 4x4 nie zerwies zprzyczepnosci

 

E tam. Da się. :cool:

Seryjnym WRX-em? Na śniegu owszem, na mokrym asfalcie tylko na baaaaardzo wyszmelcowanych oponach. Pytanie tylko: po co? :P

 

Co do skrzyń w WRX-ach - przy seryjnej mocy i odpowiednim traktowaniu (nie wbijanie biegów na siłę itp.) nie powinno się nic dziać niedobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy modyfikacjach granicą przy której już jest bardzo łatwo zmielić skrzynie to ponoć 260 KM. :wink:

 

U mnie 86 kkm przebiegu na seryjnym sprzęgle i cały czas ta sama skrzynia.

Od remapu ( 265 KM i 367 Nm) minęło dokładnie rok i auto cały czas chodzi jak burza.

Może trafiłem na wyjątkowo udany egzemplarz bo ani nie jeżdżę po emerycku, a od pojeżdżawek też nie stronię.

Dla mnie te problemy ze skrzynią/sprzęgłem to taki sam urban legend jak panewki - moim zdaniem wszystko zależy od kierowcy i od tego jak się obchodzi z własnym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy modyfikacjach granicą przy której już jest bardzo łatwo zmielić skrzynie to ponoć 260 KM. :wink:

(...) Dla mnie te problemy ze skrzynią/sprzęgłem to taki sam urban legend jak panewki - moim zdaniem wszystko zależy od kierowcy i od tego jak się obchodzi z własnym autem.

Andrzej, ale Ty przeciez masz drop eye'ja (MY'04), ktory to przeciez ma mocniejsza skrzynie :smile:

 

 

p.s. skrzynie w GT/WRX (pre-MY'04) mozna latwo/szybko zmielic nawet przy seryjnej mocy...

szczegolnie przy nie-seryjnym sprzeglie :idea::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Edi, mam MY04 ale przecież na początku kolega DOGI, pytał o roczniki MY03-05. Z tego co wiem to dopiero skrzynia od 05 jest sporo mocniejsza, nie mam niestety porównania z bugeye'ami. Faktycznie przy nieseryjnym sprzęgle zmielić skrzynię można chyba nawet przy seryjnej mocy ale i do tego trzeba trochę samozaparcia :wink:

Ja bym podsumował to tak - jak będziesz jeździł tak Ci będzie samochód służył :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Edi, mam MY04 ale przecież na początku kolega DOGI, pytał o roczniki MY03-05 (...)

tak, wiem, ale urban legends dotycza przede wszystkim tych starszych WRX'ow - bo jakos najczesciej skrzynia pada wlasnie w tych autach :mrgreen:

 

Z tego co wiem to dopiero skrzynia od 05 jest sporo mocniejsza, nie mam niestety porównania z bugeye'ami (...)

ja z kolei slyszalem, ze juz od MY'04 byly mocniejsze skrzynie (przede wszytskim obudowa + synchro), ale nie bede sie sprzeczal, amm nadzieje, ze ktos to sprecyzuje :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i wszystko, jeszcze pozostaje pytanie, czy zgodnie z naszą tradycja, chcąc dołączyć do szanownego grona Forumowiczów i Wielbicieli Marki Subaru, byłeś na stronie: Tutaj Się Witamy, i złożyłeś przysięgę dla Forum? :lol:

 

Byłem na stronie Witamy się- aczkolwiek nie rozumię o co chodzi z przysięgą :razz:

 

Co do traktowania autek- to choć czasem lubie im przyłożyć do pieca- ale dbam o wszelkie wymiany na czas bo każde auto to moje oczko w głowie. staram się nie bawić w borowanie dentysty :lol: Aczkolwiek w przypadku Civica zdarzało się z racji short shifta- bardzo krótkiego- tutaj taka rzecz raczej chyba nie ma bytu - bo faktycznie mogło by się to źle skończyć dla skrzynki...

 

Prawdę mówiąc jestem bardzo ciekaw tego napędu w subarynce( nie mówiąc już dmuchawce) i z dnia na dzień czuje się coraz bardziej zarażony subaromanią czytając niektóre tematy na tym forum :grin: Dzięki chłopaki za bardzo ważne informacje i oczywiście czekam na więcej :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na stronie Witamy się- aczkolwiek nie rozumię o co chodzi z przysięgą

Nie przejmuj się , kolega emotek to serdeczny facet, tylko taki trochę non-standard :mrgreen:

 

A co do meritum - ja co prawda jeżdzę Forkiem ale na żadną inną furę bym się nie zamienił. Awaryjność na poziomie na pewno mniejszym od średniej, serwis - czy to ASO, czy ty poza ASO - również bardzo przystępny, modyfikacje coby było jeszcze szybciej, stabilniej, hamującej ( :mrgreen: ) szeroko dostępne zarówno dla tego średniego portfela, jak i tym bardziej mocniej wypchanego. Najważniejsze -fun z jazdy gruuuuubo ponad średnią.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr 1- czy faktycznie jest tak źle z wytrzymałością tych skrzynek, czy jest to regułą w tym modelu czy może tylko odosobnione przypadki?? Jeżeli faktycznie jest tak źle jak orientacyjnie wyglądają koszta związane z jej wymianą lub wymianą na coś trwalszego.

 

Jak była robiona to będzie ok, jak nie to koszt nie duży - naprawisz i jeździsz dalej. Zależy jak jeździł (jeździli) poprzedni właściciele. Niektórzy nigdy nie wymieniali nic w skrzyni a mają po 200 kkm. Będziesz szanował to nie będziesz płacił...

 

Kolejna sprawa to napęd- który jest moim zdaniem boski w tym autku w porównaniu do jedno osiówek- jak tu wygląda z jego trwałością??

 

Napęd można zepsuć przez niewłaściwe użytkowanie - inaczej nic mu nie będzie.

 

Mój styl jazdy raczej jest na umiarkowanym poziomie, ale czasami kiedy przychodzi weekend lubię ustawić się na kilku kreskach pod rząd.

 

WRX to nie jest najlepszy samochód na "kreskę" ale co ma się zepsuć przy takiego typu zabawie to przeguby, sprzęgło, skrzynia. Wszystko zależy od tego jak delikatny jesteś i jak traktujesz poszczególne elementy. Tak czy inaczej Subaru należy do bardzo wytrzymałych samochodów...

 

 

Dalej- czy są jakieś inne mankamenty tego modelu- bardzo podatne na zużywanie się- czyli są tzw. błędem modelu??

 

Paliwo, klocki i ogumienie... wszystko jest wprost propocjonalne do sposobu i intensywności użytkowania - nic tu nie jest podatne na zużywanie... to jest pewne.

 

Wreszcie na koniec chętnie usłyszałbym obiektywne zdanie na temat spalania tego modelu- czyli tryb ekonomik(wiem ciężko o taki w tym aucie :-D) średnie, trasa, miasto, butowanie.

 

Miałem WRX-a MY05, miałem WRX-a MY02. Spalanie podobne. Średnie - nie ma takiego pojęcia.

Trasa - spokojnie można spalać 10

Miasto korki - 15

Miasto bez korków spokojna jazda - 13

Miasto bez korków jazda dynamiczna - 15

Miasto bez korków jazda b. dynamiczna ;) - >15

 

Czy dostanę coś sensownego w tym modelu- do 45k??

 

Tak, ja sprzedałem swojego podobnie. Bardzo zadbany - może nie kolekcjonerski z garażu ale zadbany, w 100% sprawny i od dobrego właściciela oczywiście ;)

 

Powodzenia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest jakiś sposób na sprawdzenie stanu dmuchawki?? Ile pompuje?? A ile powinna pompowac?? Chodzi o to że z tego co się orientuję to seryjnie nie było żadnego wskaźnika doładowania, no chyba poza tym takim budowanym w miejscu zegara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest jakiś sposób na sprawdzenie stanu dmuchawki?? Ile pompuje?? A ile powinna pompowac?? Chodzi o to że z tego co się orientuję to seryjnie nie było żadnego wskaźnika doładowania, no chyba poza tym takim budowanym w miejscu zegara...

 

Kazdy warsztat ogarniajacy auto z turbo powinien w stanie zmierzyc ladowanie, ja bym tez wage przywiazal do tego czy nie turbo jest szczelne czyli czy nie puszcza oleju, co bardzo latwo sprawdzic naocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest jakiś sposób na sprawdzenie stanu dmuchawki?? Ile pompuje?? A ile powinna pompowac?? Chodzi o to że z tego co się orientuję to seryjnie nie było żadnego wskaźnika doładowania, no chyba poza tym takim budowanym w miejscu zegara...

Podłączyć możesz zegar w jakimś warsztacie lub ASO i zmierzyć ciśnienie doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...