Skocz do zawartości

Wibracje


toks

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zauważyłem dość mocne wibracje nadwozia przy hamowaniu silnikiem oraz już na postoju przy nawet lekkim przegazowaniu silnika. Zajrzałem oczywiście pod maskę i pod samochód i zauważyłem nabity śnieg między skrzynię biegów a dolną osłonę komory silinika. Pytanie dotyczy dwóch rzeczy: czy taki nabity śniego mógł aż tak przenosić wibracje przez osłone i dlaczego po całej zimie jazdy dopiero teraz doszło do takiego zjawiska. Może ktoś miał podobne objawy.

Po pobieżnym przejrzeniu nie wydaje mi się żeby brakowało jakejś części osłon dolnych - tzn. po stronie prawej za przednim zawieszeniem już nic nie ma (tylko pod skrzynią na śroku jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gwarancję - jak najbardziej. Problem polega na tym że ostatnio się sporo mówi na różnych forach że coraz trudniej coś na tej gwarancji zrobić.

Poza tym np dzisiaj po wibracjach ani śladu (a były BARDZO wyraźne) - więc pewnie w serwisie nic nie znajdą a kiedyś gdzieś w nocy, w polu samochód się rozkraczy. Niedługo jadę na przegląd (15kkm) więc zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mogę zaczynać się martwić - pewnie jakieś koło dwumasowe lub inne cholerstwo

Jakie są objawy dogorywania dwumasowego?

Wibracje karoserii/silnika nie maja związku z kołem dwumasowym :idea:

Mam gwarancję - jak najbardziej. Problem polega na tym że ostatnio się sporo mówi na różnych forach że coraz trudniej coś na tej gwarancji zrobić.

W Subaru z silnikami diesla problem koł dwumasowych nie wystepuje.

Gwarancja nie obejmuje tzw. spalonego sprzegła i w tej kwestii nie było nigdy trudniej ani łatwiej :wink: a pewnie o takim przypadku Pan czytał.( wym. spalonego :!: sprzegła niestety wymaga wym. i koła dwumasowego i docisku.)

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru z silnikami diesla problem koł dwumasowych nie wystepuje.

 

śmiała teza... być moze prawdziwa, ale czy aby nie zbyt przedwczesna? te auta maja jeszcze za krótki okres eksploatacji i jest ich za mało, zeby stwierdzac jednoznacznie ze cos jest be albo cacy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się , a na serwisie są juz auta po 45 , 60 tyś...

 

OK, rozumiem, natomiast mysle sobie, ze iles takich aut powinno byc na serwisie po przynajmniej 100.000 km zeby cos zdecydowanie powiedziec :wink:

 

Pewnie gdzies jakieś testy były....ale z powodu różnych sposobów traktowania sprzegła przez kierowców ( łagodne/agresywne ruszanie ) takie sprawy wychodza wczesniej......

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wracam do mojej teorii z pierwszego wpisu tego wątku - czy wibracje mogły mieć związek z nabitym śniegiem? Całą zimę jeździłem i nic. Wibrowanie i głośniejsza, głucha praca silnika była słyszalna w prawie całym zakersie obrotów (aczkolwiek z różnym nasileniem)- wyraźnie jakby silnik był przykręcony na sztywno do nadwozia. Może ktoś się już z tym spotkał.

Ględzę tutaj otym ponieważ wyjazd do serwisu to dla mnie spora wyprawa (i brak czasu i odlegołość min. 100km), więc proszę o wyrozumiałość ale nie lubię gdy w samochodzie coś się dzieje niepokojącego :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Doświadczyłem czegoś takiego podczas ostatnich intensywnych opadów śniegu w Lublinie. Przewrażliwiony niedawną awarią silnika zakończoną jego wymianą, pojechałem czym prędzej do serwisu, gdzie okazało się, że przyczyną wibracji był mokry, zlodowaciały śnieg nabity w tunel środkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...