Skocz do zawartości

Nowy WRX z salonu - pierwsze kroki


Piotor

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne są na forum użytkownicy, którzy mieli przyjemność odbierać nowiutkiego WRX'a z salonu. Byłbym wdzięczny gdyby udzielili mi cennych rad i wskazówek dotyczących "pierwszych kroków" w tym samochodzie. Na co zwrócić szczególną uwagę a czym się nie przejmować (pomińcie żużycie paliwa :wink: ) ? Uwagi osób, które mają to już za sobą i jakiś czas ekspolatują WRX'a będą na pewno cenniejsze niż instrukcja obsługi czy słowa pana dealera :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

(...)Kilka tysięcy kilometrów pasuje zrobić w miarę delikatnie (...)

Zdaję sobie sprawę, że właśnie to będzie najtrudniejsze :) Ale będę o niego dbał - pomimo, że to mój 16-ty samochód w życiu to będzie on dopiero czwartym którego kochałem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważne jest odpowiednie dotarcie auta.

Jakis czas temu Szanowna Dyrekcja dokladnie opisywala procedure dotarcia Subaraczka.

Mysle, ze warto odszukac ten topic i zastosowac sie do rad.

Z tego co pamietam, to koncowym etapem bylo bezgraniczne upalanie przez 1 bak. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w sumie to po każdym jeżdżeniu daj turbinie troszkę ostygnąć - lepiej posiedzieć w aucie 5 minut za długo niż potem robić turbo za kilka tysięcy PLN.

 

nie wiem jak to teraz z tymi nowymi skrzyniami jest ale na wszelki wypadek nie wpychaj biegów zbyt mocno, bo kiedyś (np. w moim) były podobno delikatne synchronizatory i można je popsuć zbyt szybkimi (a co za tym idzie silnymi) zmianami (kto wyprzedzał dwa auta i już kończył mu się zegar obrotów na "czwórce" a z naprzeciwka jechał TIR wie o co chodzi ;) ).

 

naucz wszystkich, że używając drzwi NIE łapie się za szybę ("eee bo tutaj powinna być ramka...") :)

 

hmm... potrenuj manewry, bo to auto nie skręca ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w sumie to po każdym jeżdżeniu daj turbinie troszkę ostygnąć - lepiej posiedzieć w aucie 5 minut za długo

5 minut to chyba po 5 kolkach na torze :wink: .

Z reguly wystarczy 1-2. Ewentualnie "zasada jednej piosenki" w radio :D .

No chyba, ze ja rozgrzales do czerwonosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważne jest odpowiednie dotarcie auta.

Jakis czas temu Szanowna Dyrekcja dokladnie opisywala procedure dotarcia Subaraczka.

Mysle, ze warto odszukac ten topic i zastosowac sie do rad.

Z tego co pamietam, to koncowym etapem bylo bezgraniczne upalanie przez 1 bak. :twisted:

Po rejestracji na forum poświęciłęm kilka dni na przekopanie się przez te prawie 50 tyś postów, żeby nie powielac topiców. Niestety nie natrafiłem na wspomniany przez ciebie :wink: . Może jakaś mała podpowiedź? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję- jestem już mądrzejszy :)

Kolejne pytanie: Troszkę zmroziła mnie informacja (jedna z niewielu jaką udało mi się wydobyć :wink: ), że samochód jest fabrycznie na japońskich Bridgestonach. Moje dotychczasowe doświadczenia z tym czymś nie są najlepsze. Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje dotychczasowe doświadczenia z tym czymś nie są najlepsze. Wasze zdanie?

Zmienisz zdanie gdy zalozysz Potenzy S-03 8) .

Poza tym mysle, ze nie powinno byc tragedii na tych seryjnych.

Nie ma sie czego bac. A jak je zjedziesz to wybierzesz cos innego - np. te nowe Yokohamy o ktorych pisal miedzy innymi Iwan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum to istna skarbnica wiedzy więc będę dalej drążył temat zadając madrzejsze lub głupsze pytania :)

Kolejne pytanie: Samochód ma podobno (!) przyjechać jako MY2005. Czy oprócz kosmetyki (inna kierownica, pokrętełka wentylacji) są jeszcze jakieś zmiany w stosunku do poprzedniego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo wieksze zmiany zaszly w STi MY2005.

Za cienki jestem na STi. Zresztą przyjemnosci trzeba dozować, a ja do STi jeszcze nie dorosłem :wink: Ale skoro jesteśmy przy STi to kolejne, kontrowersyjne żeby nie było nudno, pytanie :twisted: :

Czy przeróbki "wizualne" WRX'a na STi - wysoki spojler, wlot, złote felgi (czesto amatorsko malowane), zderzak to wioska czy raczej oznaka modnego ostatnio słowa "trendy"?

Ze względu na zainteresowania (patrz www) zdecydowanie mi bliżej do "stylu" Rally niż NeedForSpeed, ale pomimo tego ograniczę się do naleśnika i jakiegoś fajnego końcowego (a'propos tego pewnie będzie kolejne pytanie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przeróbki "wizualne" WRX'a na STi - wysoki spojler, wlot, złote felgi (czesto amatorsko malowane), zderzak to wioska czy raczej oznaka modnego ostatnio słowa "trendy"?

 

Rzecz gustu, ale na pewno nie wioska. Co kto lubi.

 

ograniczę się do naleśnika i jakiegoś fajnego końcowego

 

I tak będzie najlepiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy "trendy" :?:

 

Rzecz gustu :wink:

 

Dla niektorych trendy jest płyta cd pod lusterkiem, kolorowe pokrowce na fotele czy naklejka "Bad Boy" itd.

 

Lecz stylizowanie WRXa na STi jest bardzo popularne i osobiscie bym tego wioska nie nazywał :twisted:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz stylizowanie WRXa na STi jest bardzo popularne i osobiscie bym tego wioska nie nazywał :twisted:

 

To było, jak zaznaczyłem, kontrowersyjne pytanie. Też nie nazywam tego wioską, ale spotkałem się z takimi opiniami i dlatego chciałem publicznie zadać to pytanie w samym "gnieździe os" :wink: Nie miałem absolutnie zamiaru żeby kogoś urazić i mam nadzieję, że tego tak nie odebraliście.

 

Kolejne pytanie: Często słyszę/czytam, że zwłaszcza na początku "uważaj na sprzęgło!" - nie bardzo wiem czego mam się "bać"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie WRX-a na STi to nie wioska. Jak bym kupił WRX-a, to na pewno do wymiany byłby spojler, felgi na większe i obowiązkowo wydech. Poza tym nie wiem jak tam teraz z fotelami jest.

 

Jeśli chodzi o sprzęgło, to bardzo mu szkodzą zmiany biegów ze strzelaniem. To sprzęgło trzeba wyczuć, skrzynię również i tak jak już zostało napisane: nie przypalać oraz nie strzelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...