Jump to content

Nowy WRX z salonu - pierwsze kroki


Piotor

Recommended Posts

Posted

Zapewne są na forum użytkownicy, którzy mieli przyjemność odbierać nowiutkiego WRX'a z salonu. Byłbym wdzięczny gdyby udzielili mi cennych rad i wskazówek dotyczących "pierwszych kroków" w tym samochodzie. Na co zwrócić szczególną uwagę a czym się nie przejmować (pomińcie żużycie paliwa :wink: ) ? Uwagi osób, które mają to już za sobą i jakiś czas ekspolatują WRX'a będą na pewno cenniejsze niż instrukcja obsługi czy słowa pana dealera :) .

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply
Posted
. Byłbym wdzięczny gdyby udzielili mi cennych rad i wskazówek dotyczących "pierwszych kroków" w tym samochodzie.

Dbaj o turbine - rozgrzej silnik zanim ostro przycisniesz i daj mu troche ochlonac po upalaniu.

Posted

Bardzo ważne jest odpowiednie dotarcie auta. Kilka tysięcy kilometrów pasuje zrobić w miarę delikatnie i auto będzie długo służyło.

Posted
(...)Kilka tysięcy kilometrów pasuje zrobić w miarę delikatnie (...)

Zdaję sobie sprawę, że właśnie to będzie najtrudniejsze :) Ale będę o niego dbał - pomimo, że to mój 16-ty samochód w życiu to będzie on dopiero czwartym którego kochałem :wink:

Posted
Bardzo ważne jest odpowiednie dotarcie auta.

Jakis czas temu Szanowna Dyrekcja dokladnie opisywala procedure dotarcia Subaraczka.

Mysle, ze warto odszukac ten topic i zastosowac sie do rad.

Z tego co pamietam, to koncowym etapem bylo bezgraniczne upalanie przez 1 bak. :twisted:

Posted

hmm w sumie to po każdym jeżdżeniu daj turbinie troszkę ostygnąć - lepiej posiedzieć w aucie 5 minut za długo niż potem robić turbo za kilka tysięcy PLN.

 

nie wiem jak to teraz z tymi nowymi skrzyniami jest ale na wszelki wypadek nie wpychaj biegów zbyt mocno, bo kiedyś (np. w moim) były podobno delikatne synchronizatory i można je popsuć zbyt szybkimi (a co za tym idzie silnymi) zmianami (kto wyprzedzał dwa auta i już kończył mu się zegar obrotów na "czwórce" a z naprzeciwka jechał TIR wie o co chodzi ;) ).

 

naucz wszystkich, że używając drzwi NIE łapie się za szybę ("eee bo tutaj powinna być ramka...") :)

 

hmm... potrenuj manewry, bo to auto nie skręca ;)

 

pozdrawiam

Posted
hmm w sumie to po każdym jeżdżeniu daj turbinie troszkę ostygnąć - lepiej posiedzieć w aucie 5 minut za długo

5 minut to chyba po 5 kolkach na torze :wink: .

Z reguly wystarczy 1-2. Ewentualnie "zasada jednej piosenki" w radio :D .

No chyba, ze ja rozgrzales do czerwonosci...

Posted

Z tymi biegami to prawda, że dobrze jest wrzucać je "na dwa". Trzeba to wyczuć, bo wbijanie na siłę do niczego dobrego nie prowadzi.

Posted
Bardzo ważne jest odpowiednie dotarcie auta.

Jakis czas temu Szanowna Dyrekcja dokladnie opisywala procedure dotarcia Subaraczka.

Mysle, ze warto odszukac ten topic i zastosowac sie do rad.

Z tego co pamietam, to koncowym etapem bylo bezgraniczne upalanie przez 1 bak. :twisted:

Po rejestracji na forum poświęciłęm kilka dni na przekopanie się przez te prawie 50 tyś postów, żeby nie powielac topiców. Niestety nie natrafiłem na wspomniany przez ciebie :wink: . Może jakaś mała podpowiedź? :)

Posted

Dziękuję- jestem już mądrzejszy :)

Kolejne pytanie: Troszkę zmroziła mnie informacja (jedna z niewielu jaką udało mi się wydobyć :wink: ), że samochód jest fabrycznie na japońskich Bridgestonach. Moje dotychczasowe doświadczenia z tym czymś nie są najlepsze. Wasze zdanie?

Posted
Moje dotychczasowe doświadczenia z tym czymś nie są najlepsze. Wasze zdanie?

Zmienisz zdanie gdy zalozysz Potenzy S-03 8) .

Poza tym mysle, ze nie powinno byc tragedii na tych seryjnych.

Nie ma sie czego bac. A jak je zjedziesz to wybierzesz cos innego - np. te nowe Yokohamy o ktorych pisal miedzy innymi Iwan.

Posted

Duzo czesu nie bedziesz potrzebował aby bieznik zniwelowac do stanu zerowego 8)

 

Ale to dopiero po dotarciu :!: :wink:

 

I problem sam sie rozwiaze :)

Posted

To forum to istna skarbnica wiedzy więc będę dalej drążył temat zadając madrzejsze lub głupsze pytania :)

Kolejne pytanie: Samochód ma podobno (!) przyjechać jako MY2005. Czy oprócz kosmetyki (inna kierownica, pokrętełka wentylacji) są jeszcze jakieś zmiany w stosunku do poprzedniego modelu?

Posted

Tak: inne amortyzatory, wykonane w technologi up-side-down, lakierowane na czerwone zaciski hamulcowe, ulepszony uklad hamulcowy. Duzo wieksze zmiany zaszly w STi MY2005.

Posted
Duzo wieksze zmiany zaszly w STi MY2005.

Za cienki jestem na STi. Zresztą przyjemnosci trzeba dozować, a ja do STi jeszcze nie dorosłem :wink: Ale skoro jesteśmy przy STi to kolejne, kontrowersyjne żeby nie było nudno, pytanie :twisted: :

Czy przeróbki "wizualne" WRX'a na STi - wysoki spojler, wlot, złote felgi (czesto amatorsko malowane), zderzak to wioska czy raczej oznaka modnego ostatnio słowa "trendy"?

Ze względu na zainteresowania (patrz www) zdecydowanie mi bliżej do "stylu" Rally niż NeedForSpeed, ale pomimo tego ograniczę się do naleśnika i jakiegoś fajnego końcowego (a'propos tego pewnie będzie kolejne pytanie) :)

Posted
Czy przeróbki "wizualne" WRX'a na STi - wysoki spojler, wlot, złote felgi (czesto amatorsko malowane), zderzak to wioska czy raczej oznaka modnego ostatnio słowa "trendy"?

 

Rzecz gustu, ale na pewno nie wioska. Co kto lubi.

 

ograniczę się do naleśnika i jakiegoś fajnego końcowego

 

I tak będzie najlepiej :wink:

Posted

Czy "trendy" :?:

 

Rzecz gustu :wink:

 

Dla niektorych trendy jest płyta cd pod lusterkiem, kolorowe pokrowce na fotele czy naklejka "Bad Boy" itd.

 

Lecz stylizowanie WRXa na STi jest bardzo popularne i osobiscie bym tego wioska nie nazywał :twisted:

 

Pozdrawiam

Posted

Lecz stylizowanie WRXa na STi jest bardzo popularne i osobiscie bym tego wioska nie nazywał :twisted:

 

To było, jak zaznaczyłem, kontrowersyjne pytanie. Też nie nazywam tego wioską, ale spotkałem się z takimi opiniami i dlatego chciałem publicznie zadać to pytanie w samym "gnieździe os" :wink: Nie miałem absolutnie zamiaru żeby kogoś urazić i mam nadzieję, że tego tak nie odebraliście.

 

Kolejne pytanie: Często słyszę/czytam, że zwłaszcza na początku "uważaj na sprzęgło!" - nie bardzo wiem czego mam się "bać"?

Posted

delikatnie uzywaj go przy ruszaniu, nigdy nie staraj się zerwać przyczepności - nie buksować ruszająć bo jego żywot będzie bardzo krótki, pozatym staraj się go nie przypalać...

Posted

Przerobienie WRX-a na STi to nie wioska. Jak bym kupił WRX-a, to na pewno do wymiany byłby spojler, felgi na większe i obowiązkowo wydech. Poza tym nie wiem jak tam teraz z fotelami jest.

 

Jeśli chodzi o sprzęgło, to bardzo mu szkodzą zmiany biegów ze strzelaniem. To sprzęgło trzeba wyczuć, skrzynię również i tak jak już zostało napisane: nie przypalać oraz nie strzelać.

Posted
(...) Jak bym kupił WRX-a, to na pewno do wymiany byłby spojler, felgi na większe i obowiązkowo wydech. (...)

Skoro jesteśmy przy wydechu to kolejne pytanie: Jaki końcowy? Połóżcie nacisk głównie na doznania akustyczne :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...