Jump to content

Rozkład momentu przód/tył w Legacy


RWD tamer

Recommended Posts

Posted

Witam, jako przyszły (już za kilka dni) właściciel Legacy '92 2.0 kombi debiutuje na tym forum i od razu mam techniczne pytanie: czy istnieje możliwość ustawienia centralnego dyfra (mówię o sensownych spsobach, bez prymitywnych chwytów) tak, żeby większość momentu obrotowego była przekazywana na tylne koła? Ideałem dla mnie jest np. taki rozdział jak w Escorcie Cosworth: 35% przód, 65% tył. Z góry dzięki za pomoc.

Posted

Wszystkie moje źródła wskazują, że Legacy wyposażone w wiskotyczny centralny dyfer ma rozdział momentu 50:50; skąd masz dane że jest inaczej? Swoją drogą tak byłoby idealnie.

Posted
a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku?

 

pozdrawiam

 

 

Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-)

Posted
a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku?

 

W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny... Ale na TVR-a Cerbera jeszcze trzeba będzie trochę pozbierać $$$ :wink:

Posted

W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny...

 

Widziałem jaksię zachowuje na torze w Kielcach Solberg i o kilkadziesiąt koni mocniejsze M3 i M3 się nie umywało - smutek panie, smutek.

 

Jak chcesz mieć 4WD bez wad 4WD to potrzebujesz Skyline'a - proponuję się przenieść do UK albo Japonii :-(

Posted

Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu nad integrale, swoją drogą przedni napęd też nadaje się do sprawnej jazdy, ale dla mnie nie ma nic lepszego niż poczucie pełnej kontroli i swobody jakie daje RWD. Zobaczę jak będzie prowadzić się Legacy i wtedy to ocenię... A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją.

Posted
Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-)

ale Ty masz chudego kompakta, a on to gruby średniak ;)

A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją.

FWD z lepszą trakcją? e-e. jak przedobrzysz w FWD to giniesz na drzewie, ale wiesz przez cały czas co się dzieje. ja kiedyś Justy dałem trochę w rurę przy skręcie na skrzyżowaniu w straszną chlapę, to ledwo się wykaraskałem jak mi zaczął tył tańcować.

Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu

a nie lepiej zamiast Legaca kupić było BMW 320i?

 

pozdrawiam

Posted

BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek... Przez 7 lat jezdziłem M-B 260E i chociaż nie jest to auto sportowe, ma całkiem przyjemną zrównoważoną charakterystykę (komfortowego) zawieszenia, a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! :D I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ, zresztą cały czas korzystam z obecnej aury i codziennie robię kilkadziesiąt km "oesowych"; na śniegu przy temp <0 st. prowadzi się bajecznie! A przesiadam się do Legacy dla odmiany i z ciekawości... Przekonam się czy lepsza trakcja Legacy da więcej satysfakcji niż klasyczny, przewidywalny i nadsterowny na życzenie RWD...

Posted

AWD też jes nadsterowne na życzenie - potrzebujesz tylko odpowiednie AWD i odpowiednio duzo mocy w stosuku do przyczepności :-)

Posted
...a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! :D I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ...

 

witam :D .

jakby legacy bylo wczesniej, to niepotrzebna bylaby pomoc na pasterniku :wink: .

legas poszedlby do gory, merc nie mial sie czym wyciagnac (jak juz opuscil optymalny tor)

 

pzdr,

jacek

Posted
BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek (...) a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! :D

e tam wizerunek. ja sam chętnie pośmigałbym sobie na co dzień czarnym 740d bez względu na to, czy patrzą na mnie jak na mafioso, czy jak na biznesmena.

 

nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania.

 

pozdrawiam

Posted

Ja tez najprzychylniej patrze na rwd. Tyle ze jak na moj gust ten rodzajn napedu nie nadaje sie na a)polskie drogi b)snieg. Owszem, mozna takim autem poruszac sie szybko, ale w 4wd bedzie szybciej i co najwazniejsze, bezpieczniej. A na publicznych drogach bezpieczenstwo, tj. kontrola nad autem, i przewidywalnosc jego zachowania, sa najwazniejsze.

Posted
nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania.

 

No jasne, zapomniałem, że jestem w świątyni napędu na cztery koła i taka "herezja" jest sporym wykroczeniem! :lol:

Posted

A Legacy spec B czasem nie ma silnika H6 ? i manuala ?

  • Ojciec Założyciel
Posted

Spec B ma naturalnie manualną skrzynie biegów (z STi).

Rozkład momentu jak w innych manulanych, czyli 50:50.

 

Pozdrowienia

  • Ojciec Założyciel
Posted

Czysto teoretycznie tak.

W praktyce jednak powstaną poważne kłopoty z sensorami.

Ponadto DCCD jest opracowane do współpracy z innymi dyferencjałami (przód + tył), niż stosowanymi w Spec B.

 

Pozdrowienia

Posted

Czy istnieją jakiekolwiek przeszkody natury technicznej, by Subaru wypuściło auto z dyfrem centralnym, w którym będzie można w zależności od preferencji regulować płynnie rozkład momentu pomiędzy osie, nawet w zakresie 0:100% - 100:0%? To byłby najciekawsze rozwiązanie i ucinałoby wszelkie dyskusje na temat optymalnych proporcji (również w zależności od nawierzchni). Wydaje mi się, że Evo VII/VIII ma trójstopniową regulację centalnego dyferencjału - krok w dobrym kierunku.

  • Ojciec Założyciel
Posted

Evo VII (VIII) ma 3 różne programy sterowania dyferencjałem.

Sterowanie dyferencjałem odbywa się poprzez stopniowe blokowanie nierównomiernego rozdziału momentu międzyosiowego; z tego wynika, że przejście od 100:0 do 0:100 w takiej konstrukcji nie jest możliwe.

Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy...

 

Pozdrowienia

Posted

Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy...

 

 

Kiedy w wyniku poslizgu tylne koła znajdą się nad rowem? :wink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...