RWD tamer Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Witam, jako przyszły (już za kilka dni) właściciel Legacy '92 2.0 kombi debiutuje na tym forum i od razu mam techniczne pytanie: czy istnieje możliwość ustawienia centralnego dyfra (mówię o sensownych spsobach, bez prymitywnych chwytów) tak, żeby większość momentu obrotowego była przekazywana na tylne koła? Ideałem dla mnie jest np. taki rozdział jak w Escorcie Cosworth: 35% przód, 65% tył. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Przeciez taki rozklad jest w legacy :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 29 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Wszystkie moje źródła wskazują, że Legacy wyposażone w wiskotyczny centralny dyfer ma rozdział momentu 50:50; skąd masz dane że jest inaczej? Swoją drogą tak byłoby idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Nie ma takiej możliwości, chyba że do Spec B byś przeszczepił DCCD-A z STIaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku? pozdrawiam Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 29 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku? W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny... Ale na TVR-a Cerbera jeszcze trzeba będzie trochę pozbierać $$$ :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny... Widziałem jaksię zachowuje na torze w Kielcach Solberg i o kilkadziesiąt koni mocniejsze M3 i M3 się nie umywało - smutek panie, smutek. Jak chcesz mieć 4WD bez wad 4WD to potrzebujesz Skyline'a - proponuję się przenieść do UK albo Japonii :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 29 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu nad integrale, swoją drogą przedni napęd też nadaje się do sprawnej jazdy, ale dla mnie nie ma nic lepszego niż poczucie pełnej kontroli i swobody jakie daje RWD. Zobaczę jak będzie prowadzić się Legacy i wtedy to ocenię... A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-) ale Ty masz chudego kompakta, a on to gruby średniak A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją. FWD z lepszą trakcją? e-e. jak przedobrzysz w FWD to giniesz na drzewie, ale wiesz przez cały czas co się dzieje. ja kiedyś Justy dałem trochę w rurę przy skręcie na skrzyżowaniu w straszną chlapę, to ledwo się wykaraskałem jak mi zaczął tył tańcować. Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu a nie lepiej zamiast Legaca kupić było BMW 320i? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 29 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek... Przez 7 lat jezdziłem M-B 260E i chociaż nie jest to auto sportowe, ma całkiem przyjemną zrównoważoną charakterystykę (komfortowego) zawieszenia, a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ, zresztą cały czas korzystam z obecnej aury i codziennie robię kilkadziesiąt km "oesowych"; na śniegu przy temp <0 st. prowadzi się bajecznie! A przesiadam się do Legacy dla odmiany i z ciekawości... Przekonam się czy lepsza trakcja Legacy da więcej satysfakcji niż klasyczny, przewidywalny i nadsterowny na życzenie RWD... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 AWD też jes nadsterowne na życzenie - potrzebujesz tylko odpowiednie AWD i odpowiednio duzo mocy w stosuku do przyczepności :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 ...a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ... witam . jakby legacy bylo wczesniej, to niepotrzebna bylaby pomoc na pasterniku :wink: . legas poszedlby do gory, merc nie mial sie czym wyciagnac (jak juz opuscil optymalny tor) pzdr, jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek (...) a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! e tam wizerunek. ja sam chętnie pośmigałbym sobie na co dzień czarnym 740d bez względu na to, czy patrzą na mnie jak na mafioso, czy jak na biznesmena. nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 Ja tez najprzychylniej patrze na rwd. Tyle ze jak na moj gust ten rodzajn napedu nie nadaje sie na a)polskie drogi b)snieg. Owszem, mozna takim autem poruszac sie szybko, ale w 4wd bedzie szybciej i co najwazniejsze, bezpieczniej. A na publicznych drogach bezpieczenstwo, tj. kontrola nad autem, i przewidywalnosc jego zachowania, sa najwazniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 30 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania. No jasne, zapomniałem, że jestem w świątyni napędu na cztery koła i taka "herezja" jest sporym wykroczeniem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 4 Lutego 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 Legacy MT 50:50 Legacy H6 (AT) 36:64 Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 4 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 Dziękuję za info. Szkoda tylko że H6 występuje wyłącznie z automatem, poza tym byłoby idealnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2005 A Legacy spec B czasem nie ma silnika H6 ? i manuala ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 7 Lutego 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2005 Spec B ma naturalnie manualną skrzynie biegów (z STi). Rozkład momentu jak w innych manulanych, czyli 50:50. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Hmmmmm, tak z ciekawosci, dalo by sie do Spec.B wsadzic DCCD :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 8 Lutego 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Czysto teoretycznie tak. W praktyce jednak powstaną poważne kłopoty z sensorami. Ponadto DCCD jest opracowane do współpracy z innymi dyferencjałami (przód + tył), niż stosowanymi w Spec B. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RWD tamer Opublikowano 10 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 Czy istnieją jakiekolwiek przeszkody natury technicznej, by Subaru wypuściło auto z dyfrem centralnym, w którym będzie można w zależności od preferencji regulować płynnie rozkład momentu pomiędzy osie, nawet w zakresie 0:100% - 100:0%? To byłby najciekawsze rozwiązanie i ucinałoby wszelkie dyskusje na temat optymalnych proporcji (również w zależności od nawierzchni). Wydaje mi się, że Evo VII/VIII ma trójstopniową regulację centalnego dyferencjału - krok w dobrym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Lutego 2005 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 Evo VII (VIII) ma 3 różne programy sterowania dyferencjałem. Sterowanie dyferencjałem odbywa się poprzez stopniowe blokowanie nierównomiernego rozdziału momentu międzyosiowego; z tego wynika, że przejście od 100:0 do 0:100 w takiej konstrukcji nie jest możliwe. Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy... Kiedy w wyniku poslizgu tylne koła znajdą się nad rowem? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się