Skocz do zawartości

Rozkład momentu przód/tył w Legacy


RWD tamer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako przyszły (już za kilka dni) właściciel Legacy '92 2.0 kombi debiutuje na tym forum i od razu mam techniczne pytanie: czy istnieje możliwość ustawienia centralnego dyfra (mówię o sensownych spsobach, bez prymitywnych chwytów) tak, żeby większość momentu obrotowego była przekazywana na tylne koła? Ideałem dla mnie jest np. taki rozdział jak w Escorcie Cosworth: 35% przód, 65% tył. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku?

 

W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny... Ale na TVR-a Cerbera jeszcze trzeba będzie trochę pozbierać $$$ :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny...

 

Widziałem jaksię zachowuje na torze w Kielcach Solberg i o kilkadziesiąt koni mocniejsze M3 i M3 się nie umywało - smutek panie, smutek.

 

Jak chcesz mieć 4WD bez wad 4WD to potrzebujesz Skyline'a - proponuję się przenieść do UK albo Japonii :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu nad integrale, swoją drogą przedni napęd też nadaje się do sprawnej jazdy, ale dla mnie nie ma nic lepszego niż poczucie pełnej kontroli i swobody jakie daje RWD. Zobaczę jak będzie prowadzić się Legacy i wtedy to ocenię... A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-)

ale Ty masz chudego kompakta, a on to gruby średniak ;)

A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją.

FWD z lepszą trakcją? e-e. jak przedobrzysz w FWD to giniesz na drzewie, ale wiesz przez cały czas co się dzieje. ja kiedyś Justy dałem trochę w rurę przy skręcie na skrzyżowaniu w straszną chlapę, to ledwo się wykaraskałem jak mi zaczął tył tańcować.

Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu

a nie lepiej zamiast Legaca kupić było BMW 320i?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek... Przez 7 lat jezdziłem M-B 260E i chociaż nie jest to auto sportowe, ma całkiem przyjemną zrównoważoną charakterystykę (komfortowego) zawieszenia, a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! :D I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ, zresztą cały czas korzystam z obecnej aury i codziennie robię kilkadziesiąt km "oesowych"; na śniegu przy temp <0 st. prowadzi się bajecznie! A przesiadam się do Legacy dla odmiany i z ciekawości... Przekonam się czy lepsza trakcja Legacy da więcej satysfakcji niż klasyczny, przewidywalny i nadsterowny na życzenie RWD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! :D I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ...

 

witam :D .

jakby legacy bylo wczesniej, to niepotrzebna bylaby pomoc na pasterniku :wink: .

legas poszedlby do gory, merc nie mial sie czym wyciagnac (jak juz opuscil optymalny tor)

 

pzdr,

jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek (...) a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! :D

e tam wizerunek. ja sam chętnie pośmigałbym sobie na co dzień czarnym 740d bez względu na to, czy patrzą na mnie jak na mafioso, czy jak na biznesmena.

 

nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez najprzychylniej patrze na rwd. Tyle ze jak na moj gust ten rodzajn napedu nie nadaje sie na a)polskie drogi b)snieg. Owszem, mozna takim autem poruszac sie szybko, ale w 4wd bedzie szybciej i co najwazniejsze, bezpieczniej. A na publicznych drogach bezpieczenstwo, tj. kontrola nad autem, i przewidywalnosc jego zachowania, sa najwazniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania.

 

No jasne, zapomniałem, że jestem w świątyni napędu na cztery koła i taka "herezja" jest sporym wykroczeniem! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Czysto teoretycznie tak.

W praktyce jednak powstaną poważne kłopoty z sensorami.

Ponadto DCCD jest opracowane do współpracy z innymi dyferencjałami (przód + tył), niż stosowanymi w Spec B.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieją jakiekolwiek przeszkody natury technicznej, by Subaru wypuściło auto z dyfrem centralnym, w którym będzie można w zależności od preferencji regulować płynnie rozkład momentu pomiędzy osie, nawet w zakresie 0:100% - 100:0%? To byłby najciekawsze rozwiązanie i ucinałoby wszelkie dyskusje na temat optymalnych proporcji (również w zależności od nawierzchni). Wydaje mi się, że Evo VII/VIII ma trójstopniową regulację centalnego dyferencjału - krok w dobrym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Evo VII (VIII) ma 3 różne programy sterowania dyferencjałem.

Sterowanie dyferencjałem odbywa się poprzez stopniowe blokowanie nierównomiernego rozdziału momentu międzyosiowego; z tego wynika, że przejście od 100:0 do 0:100 w takiej konstrukcji nie jest możliwe.

Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...