RWD tamer Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Witam, jako przyszły (już za kilka dni) właściciel Legacy '92 2.0 kombi debiutuje na tym forum i od razu mam techniczne pytanie: czy istnieje możliwość ustawienia centralnego dyfra (mówię o sensownych spsobach, bez prymitywnych chwytów) tak, żeby większość momentu obrotowego była przekazywana na tylne koła? Ideałem dla mnie jest np. taki rozdział jak w Escorcie Cosworth: 35% przód, 65% tył. Z góry dzięki za pomoc.
ComeToDaddy Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Przeciez taki rozklad jest w legacy :?: :roll:
RWD tamer Posted January 29, 2005 Author Posted January 29, 2005 Wszystkie moje źródła wskazują, że Legacy wyposażone w wiskotyczny centralny dyfer ma rozdział momentu 50:50; skąd masz dane że jest inaczej? Swoją drogą tak byłoby idealnie.
Azrael Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Nie ma takiej możliwości, chyba że do Spec B byś przeszczepił DCCD-A z STIaja.
bartek@klubsubaru.pl Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku? pozdrawiam
Azrael Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku? pozdrawiam Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-)
RWD tamer Posted January 29, 2005 Author Posted January 29, 2005 a przy takim rozkładzie nie ryzykuje się od czasu do czasu małego zakopante w śniegu/błotku? W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny... Ale na TVR-a Cerbera jeszcze trzeba będzie trochę pozbierać $$$ :wink:
Azrael Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 W żadnym wypadku! Trakcja 4WD i charakterystyka prowadzzenia RWD to jest dla mnie ideał, zresztą napęd na tył z mocną szperą jest rewelacyjny... Widziałem jaksię zachowuje na torze w Kielcach Solberg i o kilkadziesiąt koni mocniejsze M3 i M3 się nie umywało - smutek panie, smutek. Jak chcesz mieć 4WD bez wad 4WD to potrzebujesz Skyline'a - proponuję się przenieść do UK albo Japonii :-(
RWD tamer Posted January 29, 2005 Author Posted January 29, 2005 Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu nad integrale, swoją drogą przedni napęd też nadaje się do sprawnej jazdy, ale dla mnie nie ma nic lepszego niż poczucie pełnej kontroli i swobody jakie daje RWD. Zobaczę jak będzie prowadzić się Legacy i wtedy to ocenię... A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją.
bartek@klubsubaru.pl Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Ja sie w czwartek nie zakopałem, Legacy Turbo się zakopało ;-) ale Ty masz chudego kompakta, a on to gruby średniak A moje dotychczasowe doświadczenia ze stałym napędem na cztery koła nie były najlepsze - charakterystyka FWD z lepszą trakcją. FWD z lepszą trakcją? e-e. jak przedobrzysz w FWD to giniesz na drzewie, ale wiesz przez cały czas co się dzieje. ja kiedyś Justy dałem trochę w rurę przy skręcie na skrzyżowaniu w straszną chlapę, to ledwo się wykaraskałem jak mi zaczął tył tańcować. Moim celem nie jest wykazanie wyższości tylnego napędu a nie lepiej zamiast Legaca kupić było BMW 320i? pozdrawiam
RWD tamer Posted January 29, 2005 Author Posted January 29, 2005 BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek... Przez 7 lat jezdziłem M-B 260E i chociaż nie jest to auto sportowe, ma całkiem przyjemną zrównoważoną charakterystykę (komfortowego) zawieszenia, a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ, zresztą cały czas korzystam z obecnej aury i codziennie robię kilkadziesiąt km "oesowych"; na śniegu przy temp <0 st. prowadzi się bajecznie! A przesiadam się do Legacy dla odmiany i z ciekawości... Przekonam się czy lepsza trakcja Legacy da więcej satysfakcji niż klasyczny, przewidywalny i nadsterowny na życzenie RWD...
Azrael Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 AWD też jes nadsterowne na życzenie - potrzebujesz tylko odpowiednie AWD i odpowiednio duzo mocy w stosuku do przyczepności :-)
Abt Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 ...a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ... witam . jakby legacy bylo wczesniej, to niepotrzebna bylaby pomoc na pasterniku :wink: . legas poszedlby do gory, merc nie mial sie czym wyciagnac (jak juz opuscil optymalny tor) pzdr, jacek
bartek@klubsubaru.pl Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek (...) a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! e tam wizerunek. ja sam chętnie pośmigałbym sobie na co dzień czarnym 740d bez względu na to, czy patrzą na mnie jak na mafioso, czy jak na biznesmena. nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania. pozdrawiam
ComeToDaddy Posted January 30, 2005 Posted January 30, 2005 Ja tez najprzychylniej patrze na rwd. Tyle ze jak na moj gust ten rodzajn napedu nie nadaje sie na a)polskie drogi b)snieg. Owszem, mozna takim autem poruszac sie szybko, ale w 4wd bedzie szybciej i co najwazniejsze, bezpieczniej. A na publicznych drogach bezpieczenstwo, tj. kontrola nad autem, i przewidywalnosc jego zachowania, sa najwazniejsze.
RWD tamer Posted January 30, 2005 Author Posted January 30, 2005 nadal uważam, że zachwalanie napędu na tył tutaj jest co najmniej nie na miejscu. to mi bardzo podnosi ciśnienie - i nie mówię tu o ciśnieniu w komorze spalania. No jasne, zapomniałem, że jestem w świątyni napędu na cztery koła i taka "herezja" jest sporym wykroczeniem!
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted February 4, 2005 Ojciec Założyciel Posted February 4, 2005 Legacy MT 50:50 Legacy H6 (AT) 36:64 Pozdrowienia
RWD tamer Posted February 4, 2005 Author Posted February 4, 2005 Dziękuję za info. Szkoda tylko że H6 występuje wyłącznie z automatem, poza tym byłoby idealnie...
Piskoor Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 A Legacy spec B czasem nie ma silnika H6 ? i manuala ?
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted February 7, 2005 Ojciec Założyciel Posted February 7, 2005 Spec B ma naturalnie manualną skrzynie biegów (z STi). Rozkład momentu jak w innych manulanych, czyli 50:50. Pozdrowienia
ComeToDaddy Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 Hmmmmm, tak z ciekawosci, dalo by sie do Spec.B wsadzic DCCD :?:
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted February 8, 2005 Ojciec Założyciel Posted February 8, 2005 Czysto teoretycznie tak. W praktyce jednak powstaną poważne kłopoty z sensorami. Ponadto DCCD jest opracowane do współpracy z innymi dyferencjałami (przód + tył), niż stosowanymi w Spec B. Pozdrowienia
RWD tamer Posted February 10, 2005 Author Posted February 10, 2005 Czy istnieją jakiekolwiek przeszkody natury technicznej, by Subaru wypuściło auto z dyfrem centralnym, w którym będzie można w zależności od preferencji regulować płynnie rozkład momentu pomiędzy osie, nawet w zakresie 0:100% - 100:0%? To byłby najciekawsze rozwiązanie i ucinałoby wszelkie dyskusje na temat optymalnych proporcji (również w zależności od nawierzchni). Wydaje mi się, że Evo VII/VIII ma trójstopniową regulację centalnego dyferencjału - krok w dobrym kierunku.
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted February 11, 2005 Ojciec Założyciel Posted February 11, 2005 Evo VII (VIII) ma 3 różne programy sterowania dyferencjałem. Sterowanie dyferencjałem odbywa się poprzez stopniowe blokowanie nierównomiernego rozdziału momentu międzyosiowego; z tego wynika, że przejście od 100:0 do 0:100 w takiej konstrukcji nie jest możliwe. Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy... Pozdrowienia
Azrael Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy... Kiedy w wyniku poslizgu tylne koła znajdą się nad rowem? :wink:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.