Skocz do zawartości

Rozkład momentu przód/tył w Legacy


RWD tamer

Rekomendowane odpowiedzi

Ponadto nie bardzo wobrażam sobie sytuację, w której podział 100:0 miał by byc celowy...

 

Pozdrowienia

 

Tak to widzę:

1. Stałe napędzanie 4 kół jest okupione większymi oporami układu przeniesienia napędu i wyższym zużyciem paliwa, więc możliwość 'odciążenia' jednej osi mogłoby mieć uzasadnienie ekonomiczne (np. jazda autostradą z przyczepą kempingową).

2. Coś dla fanów driftingu :D

Po prostu dla odmiany. Np. tylny napęd też ma swój urok, a w ogóle możliwość zmiany właściwości jezdnych w pełnym zakresie byłaby czymś niewątpliwie interesującym dla najbardziej wymagających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, nie zwróciłem na to uwagi. Zatem czekam na Subaru z ręcznie regulowanym centralnym dyfrem 50:50 - 0:100 ze stałymi proporcjami rozdziału momentu między osie w każdej konfiguracji...

 

 

Chyba nie doczekasz się takiego czegoś. Ale polecam Porsche one mają taki system, ja osobiście chyba wolę jednak zachować mechaniczny centralny dyfer a nie tylko jakieś sprzęgła lepkościowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie bardzo rozumiem, dlaczego stały napęd ma miec większe opory od dołączanego (wyjątek: samochody terenowe ze sprzęgiełkami przy przednich kołach).

To, czy od centralnego dyfra dalej napęd jest przekazywany "odsilnikowo", czy tez od kół praktycznie nie ma znaczenia: i tak wszystko sie kręci :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...