Skocz do zawartości

RWD tamer

Nowy
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Kraków

Osiągnięcia RWD tamer

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Chyba będę musiał się zainteresować takimi obręczami, albo po prostu kupię oryginalne aluminiowe 15" z Legacy turbo lub z Imprezy 2.0 - mam na oku 2 takie oferty. Wszystko zależy od ceny.
  2. Hm, ale Passat 88-96 ma najwyraźniej 4 śruby, a Legacy 5! http://www.opony-alufelgi.pl/index.php? ... 6&otwory=4
  3. Teoretycznie tak jest z łożyskami, ale kilka lat i ok. 80 tys. km przejechałem swoim W124 do którego założyłem felgi od W140 (vide: foto) i nie ma najmniejszych negatywnych następstw tego faktu. A jak widać na zdjęciach, rozstaw kół powiększył się znacząco... Myślę, że w Legacy +2,6 cm będzie w sam raz, bo oryginalnie koła są schowane stosunkowo głęboko. Dzięki za link, ciekawa strona. PS. Wpisałem 5,5" 55mm vs. 6" 35mm i wyszło, że "The clearance from stut housing to the inside of the wheel will be THE SAME The outside edge of the wheel will extend to THE SAME point as the stock wheel"
  4. Sprawdziłem wymiary oryginalnych stalowych 14": 14x5.5 100x5 ET55 otwór 56 Rzeczywiście Golf, A3, Leon, etc. mają ten sam rozstaw śrób, ale otwór 57 i odsadzenie tylko 35. Niestety prawdopodobnie nie ma niczego bardziej zbliżonego wymiarami, ale jeszcze poszukam..
  5. Rzeczywiście, nie zwróciłem na to uwagi. Zatem czekam na Subaru z ręcznie regulowanym centralnym dyfrem 50:50 - 0:100 ze stałymi proporcjami rozdziału momentu między osie w każdej konfiguracji...
  6. Chcę kupić 15" stalowe felgi do mojego "nowego" Legacy 2.0 kombi rocznik '92 (wczoraj je odebrałem, ale wymaga kilku drobnych poprawek i regulacji, nowego oleju, świec, etc., więc za kilka dni będzie gotowe do jazdy) i dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie samochody miały ten sam rozstaw śrub, średnicę piasty, itp. Oferta do np. marek niemieckich jest na rynku przebogata i chcę mieć większy wybór. Słyszałem, że felgi z Audi 100 podchodzą idealnie, ale nie mam pewności. Z góry dzięki za info.
  7. Tak to widzę: 1. Stałe napędzanie 4 kół jest okupione większymi oporami układu przeniesienia napędu i wyższym zużyciem paliwa, więc możliwość 'odciążenia' jednej osi mogłoby mieć uzasadnienie ekonomiczne (np. jazda autostradą z przyczepą kempingową). 2. Coś dla fanów driftingu Po prostu dla odmiany. Np. tylny napęd też ma swój urok, a w ogóle możliwość zmiany właściwości jezdnych w pełnym zakresie byłaby czymś niewątpliwie interesującym dla najbardziej wymagających.
  8. Czy istnieją jakiekolwiek przeszkody natury technicznej, by Subaru wypuściło auto z dyfrem centralnym, w którym będzie można w zależności od preferencji regulować płynnie rozkład momentu pomiędzy osie, nawet w zakresie 0:100% - 100:0%? To byłby najciekawsze rozwiązanie i ucinałoby wszelkie dyskusje na temat optymalnych proporcji (również w zależności od nawierzchni). Wydaje mi się, że Evo VII/VIII ma trójstopniową regulację centalnego dyferencjału - krok w dobrym kierunku.
  9. Dziękuję za info. Szkoda tylko że H6 występuje wyłącznie z automatem, poza tym byłoby idealnie...
  10. O, to dobra wiadomość. Dzięki za info, w przyszłym tygodniu zadzwonię do Goduli. Za kilka dni moje Legacy przyjeżdża do Krakowa, więc chcę mieć gotowe plany co z tym autkiem uczynić.
  11. Ale chodzi o to, żeby nie było konieczności wyjazdów do Tarnowa na regulacje i przeglądy. To ciekawe, że nikt nie zna żadnej krakowskiej firmy potrafiącej założyć gaz do Legacy.
  12. Proszę o wskazówki dot. instalacji gazowej w Legacy, podobno niewiele firm potrafi ją zamontować bez uszczerbku na stanie technicznym silnika. Czy jest jakaś firma godna polecenia w Krakowie? Czy macie doświadczenia z użytkowania Subaru na gazie?
  13. No jasne, zapomniałem, że jestem w świątyni napędu na cztery koła i taka "herezja" jest sporym wykroczeniem!
  14. BMW ma jedną (sporą) wadę w Polsce: wizerunek... Przez 7 lat jezdziłem M-B 260E i chociaż nie jest to auto sportowe, ma całkiem przyjemną zrównoważoną charakterystykę (komfortowego) zawieszenia, a przede wszystkim ma napęd przenoszony na właściwe koła! I im bardziej zaśnieżona droga tym przyjemniej się jeździ, zresztą cały czas korzystam z obecnej aury i codziennie robię kilkadziesiąt km "oesowych"; na śniegu przy temp <0 st. prowadzi się bajecznie! A przesiadam się do Legacy dla odmiany i z ciekawości... Przekonam się czy lepsza trakcja Legacy da więcej satysfakcji niż klasyczny, przewidywalny i nadsterowny na życzenie RWD...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...