Skocz do zawartości

szarpanie w foresterze


Mumas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

mam taki problem od pewnego czasu. w trakcie jazdy pojawia się lekkie szarpanie, tak jakby coś go ciągnęło do tyłu. Często tez jest tak, że jadąc, zmieniam bieg, dodaję gazu, a samochód jakby stał w miejscu, dopiero po chwili zaczyna przyspieszać - jakby się urwał ze smyczy.

Początkowo myślałem że to jakiś problem z paliwem, ale leję albo supreme albo ultimate ew. vpower.

Czy ktoś ma jakiś pomysł ?

 

pozdrawiam,

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo !

 

Pogadam w serwisie przy okazji przeglądu.

 

Robert

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł ?

 

uzyć szukajki i znaleźć odpowiedź? :wink:

 

ale pomoge ci - byc moze chodzi o soft - zobacz tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=120617

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

mam taki problem od pewnego czasu. w trakcie jazdy pojawia się lekkie szarpanie, tak jakby coś go ciągnęło do tyłu. Często tez jest tak, że jadąc, zmieniam bieg, dodaję gazu, a samochód jakby stał w miejscu, dopiero po chwili zaczyna przyspieszać - jakby się urwał ze smyczy.

Początkowo myślałem że to jakiś problem z paliwem, ale leję albo supreme albo ultimate ew. vpower.

Czy ktoś ma jakiś pomysł ?

 

pozdrawiam,

 

Robert

 

Hill holder.

Może masz źle wyregulowany. :wink:

 

 

Masz forka turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Pogadam w serwisie przy okazji przeglądu.

 

daj znać co wyszło :wink:

 

Cześć,

 

Jestem po wizycie w serwisie, winne jest paliwo, w związku z czym dokonano stosownego przeprogramowania. Kochani, jak to teraz chodzi :-)

Tylko obroty na jakłowym mają tendencję do spadania prawie do zera, więc jeszcze raz do serwisu :-)

 

pozdrawiam,

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w serwisie, winne jest paliwo, w związku z czym dokonano stosownego przeprogramowania

 

tez nie kumam... jezeli to paliwo, to po co zmieniac soft? chyba ze chcesz sie przeprogramowac na stałe na jakies rozwodnione czy co :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaciłeś coś za tą wymiane softu? Bo jeśli tak, to być może paliwo było tylko ściemą, żeby uniknąć dyskusji i szarpania się z klientem, który mógłby mieć wątpliwości w kwestii płacenia za wymianę wadliwego softu... :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie ostatnio zaobserwowałem szarpanie przy ruszaniu, wyklucz paliwo bo zawsze tankuje na BP Pb98 ultimate-a, bądź verve 98. Ostatnio śpieszyłem się do Wa-wy i na dojeździe trafiłem na korek i przy ruszaniu notorycznie szarpało. W czym może być problem??

 

[ Dodano: Pią Lut 13, 2009 11:25 am ]

nadmienię że jak jest zimny problemu w ogóle nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio śpieszyłem się do Wa-wy i na dojeździe trafiłem na korek i przy ruszaniu notorycznie szarpało. W czym może być problem??

Problem w tym , że trzeba się przyzwyczaić..... w mniejszym lub większym stopniu wystepuje we wszystkich modelach przy mocno rozgrzanym aucie w korku.... :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to szarpanie o ktorym mowa w wątku nie ma związku z jazda w korku... wiem, bo sam już to mialem 2 razy - podczas jazdy w trasie auto poszarpuje i mija sekund pare zanim zacznie normalnie wchodzic na obroty (dlatego podrzuciłem tu na początku linka do wątku - wydaje mi sie ze tam była wlasnie o tym mowa i ze zmiana softu zaradziła).

 

u mnie trwało to w miare krotko, powiedzmy przez jakieś 200 km i po "przegazowaniu" auta przeszlo, wiec nic z tym nie robie na razie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w serwisie, winne jest paliwo, w związku z czym dokonano stosownego przeprogramowania

 

tez nie kumam... jezeli to paliwo, to po co zmieniac soft? chyba ze chcesz sie przeprogramowac na stałe na jakies rozwodnione czy co :shock:

 

Witam,

 

już odpowiadam. Soft został zmieniony za free, nic nie płaciłem. Podobno pomaga też tankowanie na stacjach w Niemczech i w Czechach, tam szarpanie nie występuje. W serwisie powiedzieli mi, że ze względu na kiepską jakość paliwa w Polsce i na wschód od Bugu w forkach trzeba zmieniać soft.

Poza tym nie znam się na tyą. Wiem że po zmianie softu wyraźnie czuć poprawę pracy silnika.

informacyjnie: jeżdżę wersją 06 z dwulitrowym silnikiem bez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

już odpowiadam. Soft został zmieniony za free, nic nie płaciłem. Podobno pomaga też tankowanie na stacjach w Niemczech i w Czechach, tam szarpanie nie występuje. W serwisie powiedzieli mi, że ze względu na kiepską jakość paliwa w Polsce i na wschód od Bugu w forkach trzeba zmieniać soft.

Poza tym nie znam się na tyą. Wiem że po zmianie softu wyraźnie czuć poprawę pracy silnika.

informacyjnie: jeżdżę wersją 06 z dwulitrowym silnikiem bez turbo.

 

Hmmm, nie jestem z wykształcenia mechanikiem, ale to chyba jakieś opowieści wielorybnicze tego serwisu. Na wschód od Odry jest gorsze paliwo, więc trzeba przeprogramować komputer? Znaczy, że każdy sprowadzany z zachodu na własna rękę samochód szarpie? Albo może w Niemczech, jak już przypłyną samochody i wiadomo, który jedzie do Polski, to robią zmianę softu? Coś tu nie gra. Chyba, że to jakaś taka gotowa odpowiedź dla klientów, bo prawdziwą przyczyną jest wadliwy fabrycznie soft, o czym nie zawsze chcą mówić producenci. Grunt, że zaczęło działać poprawnie. Ale na niektóre opowieści serwisów to trzeba brać poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyklucz paliwo bo zawsze tankuje na BP Pb98 ultimate-a, bądź verve 98

 

Moim zdaniem wszystkie ulepszone paliwa typu v-power, verva itp., a nawet wszystkie zwykle 98. Leżą w zbiornikach miesiącami i są przestarzałe ponieważ mało osób je tankuje. Wcześniej miałem bardzo wrażliwy samochód na paliwo jak jeszcze o tym nie wiedziałem to tankowałem 98 na lotosie nie daleko mojego domu, następnie opowiedziałem swoje problemy w serwisie Renault i kazali lać mi dobre paliwo, wiec zacząłem lać różne wynalazki v-powery i inne super paliwa na jednych było lepiej na innych gorzej, ale cały czas było źle wiec zacząłem tankować zwykłe 98 na różnych stacjach też nie pomogło wiec zostało 95. Z super paliw to najlepiej było na 98supremie, a na v-power95 zauważyłem ze mniej piszczała pompa wtryskowa(wiec pewnie ma jakieś właściwości smarne), najgorzej było 98 z lotosu koło mnie, troche lepiej bylo na 95, jako drugie 95 zalałem na Neste i na tym skończyłem testy, przez pól roku jeździłem bez problemów ze strony układu paliwowego, ale pewnego dnia straciłem cierpliwość do tego samochodu i odwiedzania serwisu minimum 1raz w miesiącu. Postanowiłem kupić jakiś stary samochód który nie będzie miał tysiąca zbędnych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...