Michal K Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 W moim STI szykuje się wymiana uszczelek pod głowicami (3 lata, 70kkm). Z tej okazji mam pytanie czy warto wymienić szpilki na ARP przy założeniu że auto nie będzie remapowane? Chodzi o to, czy wydanie dodatkowej kasy przedłuży życie nowych uszczelek. Przyznaje sie, że nie przeczytałem całego wątku o awaryjności 2.5T ale czas wyjątkowo nagli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Michal K, szpilki ARP są bardziej wytrzymałe na rozciąganie - jak już wymieniasz to moim zdaniem warto założyć coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Kruk, dzięki za odpowiedź. To ma iść jeszcze gwarancyjne wiec jeżeli przy demontażu wyjdzie że ze śrubami jest coś nie tak to pewnie zostaną wymienione na nowe seryjne. A może przy wymianie uszczelki śruby trzeba zmienić na nowe tak czy inaczej? :roll: Zasugerowałem się tym "jak już wymieniasz [...]". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 cóż Ci mam powiedzieć, śruba ARP wszystkiego nie załatwi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 skad masz pewnosc ze uszczelki sa do wymiany :roll: dmucha plynem ? masz olej w zbiorniku plynu chlodzacego ? grzeje sie auto powyzej 120 stopni...? mysle ze tak czy siak zrobisz te uszczelke i dasz w serwisie sruby arp to na pewno ci zaloza.ja nie wiem jakas poruta i zadyma z tymi 2,5 silnikami.ja zakuem sruby arp dalem a i tak po 5000 km auto sie zagotowalo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 A może przy wymianie uszczelki śruby trzeba zmienić na nowe tak czy inaczej? :roll: Zasugerowałem się tym "jak już wymieniasz [...]". Śruby do głowicy zawsze muszą być nowe! Nawet gdy mają przebieg 1km i wykręcisz to wyrzucasz i dajesz nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 cóż Ci mam powiedzieć, śruba ARP wszystkiego nie załatwi :wink:podejrzewam że pisząc to miałeś na myśli zmiane silnika na 2.0 :wink: skad masz pewnosc ze uszczelki sa do wymiany :roll:twarde węże + syf w zbiorniku + test na CO2 mysle ze tak czy siak zrobisz te uszczelke i dasz w serwisie sruby arp to na pewno ci zaloza.oczywiście że tak, mnie chodzi o to co będzie jak nie dam śrub.czy po rozmontowaniu może się okazać że są do wymiany? ja nie wiem jakas poruta i zadyma z tymi 2,5 silnikami.ja zakuem sruby arp dalem a i tak po 5000 km auto sie zagotowalo...tutaj jak pisałem dało rade przez 70kkm, licze że na następnej zrobie drugie tyle.chyba że mi się styl jazdy znacząco poprawi EDIT: Śruby do głowicy zawsze muszą być nowe! Nawet gdy mają przebieg 1km i wykręcisz to wyrzucasz i dajesz nowe.właśnie o to mi chodziło, tzn. czy są "jednorazowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 A może przy wymianie uszczelki śruby trzeba zmienić na nowe tak czy inaczej? :roll: Zasugerowałem się tym "jak już wymieniasz [...]". Śruby do głowicy zawsze muszą być nowe! Nawet gdy mają przebieg 1km i wykręcisz to wyrzucasz i dajesz nowe. Kruk z całym szacunkiem ale to nie jest tak do końca, śruby zakłada się nowe jeśli producent zaleca lub nakazuje zrobić pomiar :cool: . W większości aut nie zaleca sie wymiany śrub :roll: Powiem szczerze nawet nie patrzyłem do manuala w SUB bo zawsze zakładalismy nowe, ale w N/A coś czuje że można skóładać na starych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Kruk z całym szacunkiem ale to nie jest tak do końca, śruby zakłada się nowe jeśli producent zaleca lub nakazuje zrobić pomiar :cool:Pomiar czego, czyżby wytrzymałości? W większości aut nie zaleca sie wymiany śrub :roll:W większości Subaru 2.5T czy ogólnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 jak seryjne auto to po co wymieniac sruby.przecie japonce nie robia silnikow pod wymiane srub problem jes w grzaniu sie bloku a nie puszczaniu srub :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Niech w manualach pisze sobie co chce - ja mam zasadę że śruby głowicy zawsze wkręcam nowe i koniec, niezależnie od silnika. Wszystkim polecam tą samą zasadę. Nie oszczędzajmy na ważnych "drobiazgach". Ja mam dość mocno wysilony silnik na bloku STi 2,5 na ciś.doład.1,7-1,8bara upalany bez chłodnicy oleju i jakoś nie mam z nim żadnych problemów, trzyma stabilną temperaturę oleju, stabilną kompresję, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Pomiar czego, czyżby wytrzymałości? Po demontażu śrub robi się pomiar ich długości , jeśli trzymają wymiar a producent dopuszcza montaż starych śrub , zakręca sie na starych :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 jeśli trzymają wymiar a producent dopuszcza montaż starych śrub , zakręca sie na starych :roll:Ale po co, jak można przy okazji założyć nowe, mniej zniszczone :?: :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 ja bym wymienil swojego subaraka na na .....subaraka edwina.ewo to pasztet :cool: [ Dodano: Pią Sty 02, 2009 11:18 pm ] jeśli trzymają wymiar a producent dopuszcza montaż starych śrub , zakręca sie na starych :roll:Ale po co, jak można przy okazji założyć nowe, mniej zniszczone :?: :neutral: bombelku ale co ci sie niszczy :shock: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Niech w manualach pisze sobie co chce - ja mam zasadę że śruby głowicy zawsze wkręcam nowe i koniec, niezależnie od silnika. Wszystkim polecam tą samą zasadę. Nie oszczędzajmy na ważnych "drobiazgach". oczywiście że tak, :roll: też jestem tego zdania, ale nie można wszystkiego wrzucac do jednego worka , jak masz silnik 60 KM np. z ASTRY , który jest prosty jak cep i nie wyrzyłowany nie zmieniasz śrub :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 vert, zużywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 jak masz silnik 60 KM np. z ASTRY , który jest prosty jak cep i nie wyrzyłowany nie zmieniasz śrub :roll: może i tak ale taką mam zasadę, poza tym nie korzystam z silników 60KM i podobnych a tym bardziej ich nie rozbieram i nie składam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 z tego co wiem to większość firm nie karze wymieniać śrub przy zmianie uszczelki pod głowicą, albo tak jak mówi carfit dokonuje się pomiaru i jeśli wartości są przekroczone to śruby idą na złom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 harvester co ty gadasz nic sie nie niszczy.sruba ci sie zuzywa ? :shock: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 vert, Dobra nie znam się, ale coś mi podpowiada, że zawsze nowe jest lepsze od starego BTW PW :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 z tego co wiem to większość firm nie karze wymieniać śrub przy zmianie uszczelki pod głowicą, albo tak jak mówi carfit dokonuje się pomiaru i jeśli wartości są przekroczone to śruby idą na złom generalnie jest tak, że im mocniejsze i nowocześniejsze auto, a zarazem mocniejsze wymienia się śruby, typu BMW, Mercedes . W starszych autach, mniej wysilonych nie :roll: W autach z blokiem aluminiowym zawsze :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 ja nie wiem jakas poruta i zadyma z tymi 2,5 silnikami.ja zakuem sruby arp dalem a i tak po 5000 km auto sie zagotowalo... nie chcę zaczynać tematu rzeki ale uważam, że jak ktoś umie dobrze zrobić 2,5 to nic się nie będzie działo - tak jak pisałem wyżej u mnie jest coś w okolicach 450KM na 1,7bara bez chłodnicy oleju, auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 w Astrze II benzynie śruby wymienia się co 3 wymiany uszczelki, pomimo tego że moją być dobre wytrzymałościowo, jednak chyba w STi lepiej założyć nowe śruby, po porostu tak dla własnej zasady :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 harvester co ty gadasz nic sie nie niszczy.sruba ci sie zuzywa ? :shock: :roll: śruba się wykręca ponad wymiar , tzn że jeśli ma nominalnie np. 130 mm , po wykręceniu jej ma wymiar 131mm , tzn nadaje sie na złom i się ją wymienia, dlatego m.inn. daje sie szpilki ARP które sa mniej podatne na rozciąganie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 u mnie jest coś w okolicach 450KM na 1,7bara bez chłodnicy oleju, auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5. w takim razie może tylko Ty masz jakiś patent na złożenie 2,5l :smile: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się