Jump to content

Kod błedu P0741


barytosz
 Share

Recommended Posts

Witam!!!

 

Od niedawna jestem "nieszczęśliwym" posiadaczem Legacy z 2005roku silnik 2.0 o mocy 138 KM w automacie. I cały problem tkwi w automacie - wyskakuje błąd ze skrzyni automatycznej o kodzie P0741,"Sprzęgło przetwornika momentu - problemy z osiągami lub zatrzymanie". Po zapaleniu sie check engina i mruganiu tempomatu oraz kontrolki "sport" nie zauważyłem żadnych innych niepokojących objawów. Wszystki niby git, a jednak. Dodam tylko że dziś po wizycie w Subaru Emil Frey w Krakowie wymieniono olej i skasowano błędy, lecz cóż z tego skoro po wjeździe na zutostrade A4 do Katowic znów się sytuacja powtórzyła. Może ktoś coś wie więcej na ten temat. Wyczytałem na innym forum ( pewnej niemieckiej marki), że w samochodach z automatami wyskakiwały te same błędy i wina tkwiła nie w skrzyni biegów tylko w alternatorze i zacisku DL - nie wiem co to znaczy i z czym się to je. Ale ponoć skrzynia typu tiptronic do prawodłowego działania pobiera również dane z zacisku DL alternatora do prawidłowego działania. Ktoś coś może wie? Pomocy!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Dla wszystkich!!! - nie kupujcie nigdy subaru z automatem!!! Subaru porostu nie umie ich robić. Problem błędu P0741 w moim wozie tkwił w konwerterze. Na 3 i 4 biegu w momencie poruszania się ze stałą prędkościa i dodania minimalnie gazu następuję poślizg, który zależnie od obciążenia i różnych innych składowych może wywołać błąd lub nie:

 

1) Jeśli poślizg jest mały i mieści się w granicach tolerancji to nie zaświeci się check engine

ale błąd zapiszę się w pamięci komputera

 

2) Jeśli poślizg jest duży i mieści się w granicach tolerancji to wtedy włącza się tryb awaryjny

i świeci się check engine

 

Generalnie chodzi o to że na biegach 2,3 i 4 nie powinno dochodzić do poślizgu... a dochodzi bo Subaru nie umie zrobić dobrej autopmatycznej skrzyni, która przy przebiegu 60.000 wymaga remontu - skandal!!!!

Link to comment
Share on other sites

nie możesz pisać od razu takich herezji na :evil: temat automatu w subaru.zdarzają się jakieś usterki,tak jak w każdym innym aucie.osobiście mam nakręcone 155000km i jestem zadowolony z auta i skrzyni automatycznej:smile:

Link to comment
Share on other sites

W każdym innym aucie usterki automatu zdarzają się dopiero po 200.000km a nie po 60.000. I akurat wiem co piszę bo automaty w Subaru ,szczególnie 4 biegowe są bardzo do kitu, wolno pracują , nie wiedzą co zrobić, długo myślą - porażka. Poza tym nie nazywa się wymiany konwertera drobną usterką szczególnie kiedy jego wymiana w ASO kosztuje 11.000zł!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam.

Może jednak ktoś podpowie co to może być.

Kupiłem niedawno Legacy 2.0 automat, w trasie wywala check i błędy P0700 oraz P0741.

Dodam że skrzynia wydaje mi się że pracuje normalnie nie szarpie płynnie zmienia biegi.

Po kupnie oczywiście wymieniłem wszystkie oleje i filtry.

Błędy wyskakują tylko w trasie w mieście jest ok.

Do kolegi CAKKE pisałem ale nie wiem czy otrzymał nie odpowiedział.

Czekam jakiekolwiek info w tej sprawie.

Będę wdzięczny za pomoc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dla wszystkich!!! - nie kupujcie nigdy subaru z automatem!!!

Kolego, trochę ostro pojechałeś. Takich opinii nie powinieneś wyrażać w TAKI sposób.

 

szczególnie 4 biegowe są bardzo do kitu, wolno pracują , nie wiedzą co zrobić, długo myślą - porażka. Poza tym nie nazywa się wymiany konwertera drobną usterką szczególnie kiedy jego wymiana w ASO kosztuje 11.000zł!!!!

No chyba nikt Ci nie kazał kupować 4biegowca. Kupiłeś w ciemno, czy miałeś okazję się przejechać?

Konwerter nie kosztuje 11k PLN! ktoś Cię robi w ch...

Miałem podobny problem jakiś czas temu (daaawno), wymiana to kilkaset złotych razem z nowym czujnikiem.

Edited by woyt
Link to comment
Share on other sites

Dla wszystkich!!! - nie kupujcie nigdy subaru z automatem!!! Subaru porostu nie umie ich robić. Problem błędu P0741 w moim wozie tkwił w konwerterze. Na 3 i 4 biegu w momencie poruszania się ze stałą prędkościa i dodania minimalnie gazu następuję poślizg, który zależnie od obciążenia i różnych innych składowych może wywołać błąd lub nie:

 

1) Jeśli poślizg jest mały i mieści się w granicach tolerancji to nie zaświeci się check engine

ale błąd zapiszę się w pamięci komputera

 

2) Jeśli poślizg jest duży i mieści się w granicach tolerancji to wtedy włącza się tryb awaryjny

i świeci się check engine

 

Generalnie chodzi o to że na biegach 2,3 i 4 nie powinno dochodzić do poślizgu... a dochodzi bo Subaru nie umie zrobić dobrej autopmatycznej skrzyni, która przy przebiegu 60.000 wymaga remontu - skandal!!!!

 

A tak z ciekawości samochód nie jest sprowadzony z Niemiec czy innej Szwajcarii?

Link to comment
Share on other sites

Jak widzę problem jest często spotykany więc warto byłoby aby pojawiło się więcej postów ze wskazówkami jak go rozwiązać.

U mnie w Legacy 2005 automat jest podobnie. Jeżdżę z zapaloną kontrolką CHECK i migającym CRUSE a czasemi i migającym SPORT przez kilka dni, po czym potem problem sam gdzieś zanika, niestety też na kilka dni. Zawszw bład wyskakuje w trasie,a nie w miescie. Kasowanie błędów nic nie daje bo wracają, Zdiagnozowano P0700 i P0741 ale co dalej....

Na forum znalazłem że może to być

-czujniki prędkości skrzyni biegów (są 2),

- konwerter

- alternator i jakiś zacisk DL.

Proszę jeśli ktoś wie jak można rozwiązać problem i gdzie się udać (najlepiej w Warszawie)....piszcie.

 

Podobno gdzieś na Ursusie jest dobry serwis automatycznych skrzyń ...poprosze o namiary.

Link to comment
Share on other sites

Zawszw bład wyskakuje w trasie,a nie w miescie. Kasowanie błędów nic nie daje bo wracają,

Tak jak wspominałem powyżej - najprawdopodobniej kwestia konwertera lub czujnika skrzyni biegów.

Miałem podobną sytuację - włączała się kotrolka "sport" oraz "cruise". Czy możesz przełączyć na ręczną zmianę i wachlować dó góra? Prawdopodobnie nie.

U mnie wina tkwiła w czujniku prędkości skrzyni, koszt był raczej marginalny.

Od dwóch lat (odpukać) problemu nie ma.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

A widzisz ja chyba mogę wachlować góra dół podczas wyślwietlania SPORT i CRUSE, ale jeszcze to sprawdzę.

A jeśli okaże się że to konwerter to jaki jest koszt naprawy (wymiany)?

Gdzie w Wwie można fachowo zdiagnozować i naprawiać automatyczne skrzynie biegów?

Link to comment
Share on other sites

A jeśli okaże się że to konwerter to jaki jest koszt naprawy (wymiany)?

konwerter jest sprawą nieco droższą niż czujnik prędkości, ja płaciłem coś koło 300zł (razem z robicizną).

 

Gdzie w Wwie można fachowo zdiagnozować i naprawiać automatyczne skrzynie biegów?

W Wawie nie mam pojęcia, natomiast w Łodzi mogę polecić jeden z warsztatów.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

No i lipa z tym P741. Wstawiłem auto do Subaru nieautoryzowanego, wymienili ATF, świece,wyregulowali zawory, posprawdzali wiązki,zaprogramowali na nowo komputer i wszystko było pięknie ....przez ok 300km.

Przy plynnej jeżdzie i przy lekkim dodaniu gazy wyskakują CHECK, SPORT i CRUSE...po czym po ok 200/300km znikają i tak wkoło macieju. Mechanik twierdzi że to nie konwerter, bo te się nie psują w tym modelu, a że ma do czynienia tylko z tą marką to chyba wie co mówi.

Pomocy

Edited by troci
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...