Skocz do zawartości

Kod błedu P0741


barytosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Od niedawna jestem "nieszczęśliwym" posiadaczem Legacy z 2005roku silnik 2.0 o mocy 138 KM w automacie. I cały problem tkwi w automacie - wyskakuje błąd ze skrzyni automatycznej o kodzie P0741,"Sprzęgło przetwornika momentu - problemy z osiągami lub zatrzymanie". Po zapaleniu sie check engina i mruganiu tempomatu oraz kontrolki "sport" nie zauważyłem żadnych innych niepokojących objawów. Wszystki niby git, a jednak. Dodam tylko że dziś po wizycie w Subaru Emil Frey w Krakowie wymieniono olej i skasowano błędy, lecz cóż z tego skoro po wjeździe na zutostrade A4 do Katowic znów się sytuacja powtórzyła. Może ktoś coś wie więcej na ten temat. Wyczytałem na innym forum ( pewnej niemieckiej marki), że w samochodach z automatami wyskakiwały te same błędy i wina tkwiła nie w skrzyni biegów tylko w alternatorze i zacisku DL - nie wiem co to znaczy i z czym się to je. Ale ponoć skrzynia typu tiptronic do prawodłowego działania pobiera również dane z zacisku DL alternatora do prawidłowego działania. Ktoś coś może wie? Pomocy!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dla wszystkich!!! - nie kupujcie nigdy subaru z automatem!!! Subaru porostu nie umie ich robić. Problem błędu P0741 w moim wozie tkwił w konwerterze. Na 3 i 4 biegu w momencie poruszania się ze stałą prędkościa i dodania minimalnie gazu następuję poślizg, który zależnie od obciążenia i różnych innych składowych może wywołać błąd lub nie:

 

1) Jeśli poślizg jest mały i mieści się w granicach tolerancji to nie zaświeci się check engine

ale błąd zapiszę się w pamięci komputera

 

2) Jeśli poślizg jest duży i mieści się w granicach tolerancji to wtedy włącza się tryb awaryjny

i świeci się check engine

 

Generalnie chodzi o to że na biegach 2,3 i 4 nie powinno dochodzić do poślizgu... a dochodzi bo Subaru nie umie zrobić dobrej autopmatycznej skrzyni, która przy przebiegu 60.000 wymaga remontu - skandal!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym innym aucie usterki automatu zdarzają się dopiero po 200.000km a nie po 60.000. I akurat wiem co piszę bo automaty w Subaru ,szczególnie 4 biegowe są bardzo do kitu, wolno pracują , nie wiedzą co zrobić, długo myślą - porażka. Poza tym nie nazywa się wymiany konwertera drobną usterką szczególnie kiedy jego wymiana w ASO kosztuje 11.000zł!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Może jednak ktoś podpowie co to może być.

Kupiłem niedawno Legacy 2.0 automat, w trasie wywala check i błędy P0700 oraz P0741.

Dodam że skrzynia wydaje mi się że pracuje normalnie nie szarpie płynnie zmienia biegi.

Po kupnie oczywiście wymieniłem wszystkie oleje i filtry.

Błędy wyskakują tylko w trasie w mieście jest ok.

Do kolegi CAKKE pisałem ale nie wiem czy otrzymał nie odpowiedział.

Czekam jakiekolwiek info w tej sprawie.

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla wszystkich!!! - nie kupujcie nigdy subaru z automatem!!!

Kolego, trochę ostro pojechałeś. Takich opinii nie powinieneś wyrażać w TAKI sposób.

 

szczególnie 4 biegowe są bardzo do kitu, wolno pracują , nie wiedzą co zrobić, długo myślą - porażka. Poza tym nie nazywa się wymiany konwertera drobną usterką szczególnie kiedy jego wymiana w ASO kosztuje 11.000zł!!!!

No chyba nikt Ci nie kazał kupować 4biegowca. Kupiłeś w ciemno, czy miałeś okazję się przejechać?

Konwerter nie kosztuje 11k PLN! ktoś Cię robi w ch...

Miałem podobny problem jakiś czas temu (daaawno), wymiana to kilkaset złotych razem z nowym czujnikiem.

Edytowane przez woyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich!!! - nie kupujcie nigdy subaru z automatem!!! Subaru porostu nie umie ich robić. Problem błędu P0741 w moim wozie tkwił w konwerterze. Na 3 i 4 biegu w momencie poruszania się ze stałą prędkościa i dodania minimalnie gazu następuję poślizg, który zależnie od obciążenia i różnych innych składowych może wywołać błąd lub nie:

 

1) Jeśli poślizg jest mały i mieści się w granicach tolerancji to nie zaświeci się check engine

ale błąd zapiszę się w pamięci komputera

 

2) Jeśli poślizg jest duży i mieści się w granicach tolerancji to wtedy włącza się tryb awaryjny

i świeci się check engine

 

Generalnie chodzi o to że na biegach 2,3 i 4 nie powinno dochodzić do poślizgu... a dochodzi bo Subaru nie umie zrobić dobrej autopmatycznej skrzyni, która przy przebiegu 60.000 wymaga remontu - skandal!!!!

 

A tak z ciekawości samochód nie jest sprowadzony z Niemiec czy innej Szwajcarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę problem jest często spotykany więc warto byłoby aby pojawiło się więcej postów ze wskazówkami jak go rozwiązać.

U mnie w Legacy 2005 automat jest podobnie. Jeżdżę z zapaloną kontrolką CHECK i migającym CRUSE a czasemi i migającym SPORT przez kilka dni, po czym potem problem sam gdzieś zanika, niestety też na kilka dni. Zawszw bład wyskakuje w trasie,a nie w miescie. Kasowanie błędów nic nie daje bo wracają, Zdiagnozowano P0700 i P0741 ale co dalej....

Na forum znalazłem że może to być

-czujniki prędkości skrzyni biegów (są 2),

- konwerter

- alternator i jakiś zacisk DL.

Proszę jeśli ktoś wie jak można rozwiązać problem i gdzie się udać (najlepiej w Warszawie)....piszcie.

 

Podobno gdzieś na Ursusie jest dobry serwis automatycznych skrzyń ...poprosze o namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawszw bład wyskakuje w trasie,a nie w miescie. Kasowanie błędów nic nie daje bo wracają,

Tak jak wspominałem powyżej - najprawdopodobniej kwestia konwertera lub czujnika skrzyni biegów.

Miałem podobną sytuację - włączała się kotrolka "sport" oraz "cruise". Czy możesz przełączyć na ręczną zmianę i wachlować dó góra? Prawdopodobnie nie.

U mnie wina tkwiła w czujniku prędkości skrzyni, koszt był raczej marginalny.

Od dwóch lat (odpukać) problemu nie ma.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz ja chyba mogę wachlować góra dół podczas wyślwietlania SPORT i CRUSE, ale jeszcze to sprawdzę.

A jeśli okaże się że to konwerter to jaki jest koszt naprawy (wymiany)?

Gdzie w Wwie można fachowo zdiagnozować i naprawiać automatyczne skrzynie biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli okaże się że to konwerter to jaki jest koszt naprawy (wymiany)?

konwerter jest sprawą nieco droższą niż czujnik prędkości, ja płaciłem coś koło 300zł (razem z robicizną).

 

Gdzie w Wwie można fachowo zdiagnozować i naprawiać automatyczne skrzynie biegów?

W Wawie nie mam pojęcia, natomiast w Łodzi mogę polecić jeden z warsztatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i lipa z tym P741. Wstawiłem auto do Subaru nieautoryzowanego, wymienili ATF, świece,wyregulowali zawory, posprawdzali wiązki,zaprogramowali na nowo komputer i wszystko było pięknie ....przez ok 300km.

Przy plynnej jeżdzie i przy lekkim dodaniu gazy wyskakują CHECK, SPORT i CRUSE...po czym po ok 200/300km znikają i tak wkoło macieju. Mechanik twierdzi że to nie konwerter, bo te się nie psują w tym modelu, a że ma do czynienia tylko z tą marką to chyba wie co mówi.

Pomocy

Edytowane przez troci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...