slonex Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 a ja ostatnio tez mialem ten dylemat, ojciec sie upieral na stalowe ja na alu, w koncu kupilem komplet powystawowych alu 16" za 700 i ojciec nie ma co gadac, teraz juz nic nie marudzi :razz: ale z moim fatrem to tak zawsze :grin: ps. kilka razy widzialem jak sie zmienia opony na tej samej feldze 2 razy do roku, miazga to ja juz wole wydac raz i miec spokoj przez pare sezonow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Jak to jest z alu - bardzo sie niszcza w warunkach zimowych? Jeżdżę zimą na alufelgach i jakoś nie zauważyłem problemów... :roll: Notabene najwygodniej jest mieć dwa komplety kół; oba z alufelgami. Nie traci się czasu na przekładki opon; jak się ktoś martwi, że sól zje felgi, to na zimę zakłada się te tańsze i tyle 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Notabene najwygodniej jest mieć dwa komplety kół; oba z alufelgami. Nie traci się czasu na przekładki opon jedynie na wyważenie i odpowiednie dopompowanie, ale to można zrobić dużo wcześniej przed kolejkami u wulkanizatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Notabene najwygodniej jest mieć dwa komplety kół; oba z alufelgami. Nie traci się czasu na przekładki opon Przydaje się jeszcze podnośnik "żaba", dzięki któremu wymiana jest łatwiejsza i szybsza. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Jeżdżę zimą na alufelgach i jakoś nie zauważyłem problemów... :roll: bo nie przydzwoniles jeszcze w kraweznik... :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 No to dzieki koledzy!W takim razie zamiast wydawac ok 1000 na stalowki doloze do dobrych oponek i zaloze je na aluski ktorych uzywam obecnie Jeszcze raz dziekoweczka! pozdr nieco ponad dwa lata temu kupiłem prawie nowe stalówki tu na forum. komplet oryginałów do imprezy za 450 złotych. szukaj )) acha, stalowe kupiłem tylko dlatego, że nie potrafiono mi dobrać odpowiednich alusów :???: przed imprezą zawsze jeździłem zimą właśnie na alusach i nie zauważyłem niszczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazeee Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 mam jeszcze jedno pytanie - czy jest jakas wieksza roznica pomiedzy profilem 50 a 55? wypatrzylem w sieci Bridgestone Blizzak LM-25 205/55 R16 94V XL VZ w dobrej cenie, tyle ze oryginalne letnie opony mam w profilu 50 i zastanawiam sie czy 55 mi podejda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 fazeee, różnica jest 10,3 mm na promieniu (teoretycznie), czyli sporo. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Może jeszcze nie będą trzeć o nadkole, za to minimalnie wzrośnie Vmax. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazeee Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 fazeee, różnica jest 10,3 mm na promieniu (teoretycznie), czyli sporo. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Może jeszcze nie będą trzeć o nadkole, za to minimalnie wzrośnie Vmax. No to zobaczymy jak bedzie jezdzic moja imprezka na takich gumach - wlasnie zamowilem - odezwe sie jak potestuje pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 No to zobaczymy jak bedzie jezdzic moja imprezka na takich gumach - wlasnie zamowilem - odezwe sie jak potestuje pozdro A kiedy bedziesz zakladal? Sam jestem ciekawy bo kupilem LM-22 ale zaloze chyba pod koniec listopada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazeee Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 A kiedy bedziesz zakladal? Sam jestem ciekawy bo kupilem LM-22 ale zaloze chyba pod koniec listopada. Dzisiaj zamowilem. Jesli dostane je do poniedzialku to tego samego dnia zaloze. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Dzisiaj zamowilem. Jesli dostane je do poniedzialku to tego samego dnia zaloze. pozdrawiam Moje juz czekaja w bejsmencie. Optycznie i na 'dotyk' znacznie sie roznia od Goodyear Ultra Grip Ice ktore mialem w starym aucie. Widac ze sa bardzo twarde (jak na zimowki). Ja wzialem 215/45/18 (zakladam na fabryczne felgi ktore juz w dwoch miejscach przejechalem). Zobaczymy czy bedzie 'telepac'. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robeet Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 mam jeszcze jedno pytanie - czy jest jakas wieksza roznica pomiedzy profilem 50 a 55?wypatrzylem w sieci Bridgestone Blizzak LM-25 205/55 R16 94V XL VZ w dobrej cenie, tyle ze oryginalne letnie opony mam w profilu 50 i zastanawiam sie czy 55 mi podejda? fazeee....profil 55 podejdzie bez problemu,ja właśnie takie zapodałem-nawet przy pełnym obciążeniu wszystko ok. Tylko przekłamania na liczniku są delikatne....po prostu mniejsze przebiegi będzie Ci nabijało :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 OK, ale wymysliłem kolejny problem - musisz mieć klucz dynamometryczny, zeby sobie porządnie opony przykręcić. I co? :razz: Żaden problem, przykręcasz na trzy 'YYY'. No ja tak właśnie ostatnio zmieniałem w naszym dupowozie kółka na zimę... To co zaoszczędziłem na wymianie opon to wydałem, na pana fachurę, który przy pomocy spawarki pomógł mi wykręcić ukręconą śrubę Chyba o jedno Y za dużo było Dlatego jednak polecam klucz dynamometryczny :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazeee Opublikowano 12 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 A kiedy bedziesz zakladal? Sam jestem ciekawy bo kupilem LM-22 ale zaloze chyba pod koniec listopada. Oponki założone. Potestowałem troche na suchym w temp. 7 stopni C i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Po pierwszych 10 km musiałem ostro przychamować i droga hamowania wydłużyła się nieznacznie ale to pewnie skutek niedotarcia opon (podobno dociera się na pierwszych 100 km). Co prawda w subaru to mój pierwszy sezon zimowy :razz: ale nie zauważyłem efektu z przednionapędówek 'lekkiego pływania" na suchym.. Anyway dzieki wszystkim za swoje opinie! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rauf Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Zimowych felg alu mam ze 2 komplety, nie wygląda, żeby któryś cierpiał z tego powodu bardziej niż te letnie. Ważne raczej, żeby kupując felgę upewnić się, że wchodzi na duży hamulec. Nie każdy ma przecież przekładkę. Jak ma się jeden secik, to najważniejsze pojechać do dobrego wulkanizatora, nie rzeźnika co potrafi pokaleczyć 070 przy naciąganiu, albo co gorsza porysować rant! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się