xowiec Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Kupiłem niedawno Forestera z 2003 roku 2.0 XT. NIby wszystko Ok, ale atrasznie żre olej ( ok. 1 litr/1000 km ). Co się dzieje ????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 czyżby uszczelki P.S. witamy na forum TUTAJ sie witamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xowiec Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 A jak mogę to sprawdzić i ewentualnie które to mogą być uszczelki? P.S. Przebieg 196000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Po pierwsze obejrzyj silnik z każdej strony czy nie ma świeżych śladów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Pierścienie są zużyte i pali olej . 1) Czy dymi z rury po dodaniu gazu ? 2) Zmierz koniecznie kompresję na zimnym i ciepłym silniku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Pierścienie są zużyte i pali olej . Gdzie można kupić takiego rentgena i to zdalnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xowiec Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Dziękuję za odpowiedzi. Na zimymym silniku kopci dość mocno, jak się zagrzeje to przestaje. [ Dodano: Sob Paź 18, 2008 11:31 am ] A czy ten typ silnika ma zawory hydrauliczne i czy może to być przyczyna uszczelniaczy na zaworach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 czy może to być przyczyna uszczelniaczy na zaworach? to jedna z przyczyn, ale na 99% tłoki/pierścienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xowiec Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 A czy może ktoś z Was naprawiał taką usterkę i jaki jest ewentualnie jej koszt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 A czy może ktoś z Was naprawiał taką usterkę i jaki jest ewentualnie jej koszt? Wielu ludzi naprawiało, koszty zalezą od tego co sie okaże po rozebraniu, ale szykowac sie musisz na min. 4000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Modyfikowales jakos silnik ? Moj prawie tyle bral po mocnym remapie bez odetkania wydechu. Teraz przestal. Nie do konca to rozumiem... Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Może też brać oliwę turbo sprężarką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Tak bylo u mnie. Jako, czy to oznacza, ze olej moze isc w wydech, czy po prostu wycieka na zewnatrz turbiny ? I czy to moze skonczyc sie przytkaniem katów ? Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Tak bylo u mnie. Jako, czy to oznacza, ze olej moze isc w wydech, czy po prostu wycieka na zewnatrz turbiny ? I czy to moze skonczyc sie przytkaniem katów ? Piotr Wczoraj właściciel 2,5XT twierdził, że czasami czuje smród oleju w okolicach turbo, ale żeby tak było to oliwa musi wycieknąć na zewnątrz i spalić się na jakimś gorącym elemencie. Zapach jest specyficzny i inny niż oleju przepalonego w wydechu. Jeżeli nie ma żadnego wycieku i sprężarka jest szczelna to oliwa idzie w wydech i na pewno osady mają wpływ na katalizator i drugą sondę lambda. Ostatnio widziałem przypadkowy efekt jednej próby. W Forku 2,5XT, w którym zweryfikowane zostało, że sprężarką przecieka olej do wydechu. Po ponownym zamontowaniu turbo, okazało się, że jest jakiś minimalny wyciek płynu chłodzącego z któregoś przewodu na sprężarce (auto 120tys przebiegu, lepiej przy ponownym montażu zastosować skręcane opaski zaciskowe). Na wolnych obrotach nie było widać, więc motor został wprowadzony w okolice 3000rpm. Popracował tak koło 1,5 minuty do 2, i nagle puścił dyma z wydechu, który zasnuł cały warsztat. Ja w aucie podniesionym pod sufit miałem okazję poznać dobrze zapach i jest inny niż oliwy spalonej na wydechu czy przepalonej w silniku z nieszczelnymi pierścieniami. Ale nie wiem jak go opisać. Dym był koloru białego. Na pewno nie była to para wodna, bo auto było już przepalone i dobrze rozgrzane. Był duszący, ale z niewielką nutą spalenizny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Jako, dziekuje za wyjasnienia. Czy w jakis latwy sposob mozna zweryfikowac, czy turbina daje olej, poza zapachem ? Jakies slady w downpipe ? Modyfikuje wydech i nie chce brudzic niepotrzebnie nowej instalacji. Wole wymienic turbine przy okazji. A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ? Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Może też brać oliwę turbo sprężarką. Oczywiście że może :cool: , ale w subarakach turbo jest wybitnie żywotne i generalnie rzadko zdarzają sie awarie. [ Dodano: Sob Paź 18, 2008 9:00 pm ] A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ? Wszytsko jest możliwe ale szczerze wątpie, jak by brał 1l /1000km to połączenie turbo/ic , lub downpipe jest w oleju. wystarczy te dwa elementy ścignac i zobaczyć, ale ja bym sie nie łudził że przez turbo, turbo jak sie konczy eksploatacyjnie wydaje charakterystyczne dzwięki. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km. Pasowanie, pasowaniem, 1Litr w przypadku forestera XT , który jak domniemuje omija imprezy szybkościowe , do normalnych nie nalezy :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Może też brać oliwę turbo sprężarką. Oczywiście że może :cool: , ale w subarakach turbo jest wybitnie żywotne i generalnie rzadko zdarzają sie awarie. [ Dodano: Sob Paź 18, 2008 9:00 pm ] A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ? Wszytsko jest możliwe ale szczerze wątpie, jak by brał 1l /1000km to połączenie turbo/ic , lub downpipe jest w oleju. wystarczy te dwa elementy ścignac i zobaczyć, ale ja bym sie nie łudził że przez turbo, turbo jak sie konczy eksploatacyjnie wydaje charakterystyczne dzwięki. :roll: Wyobraź sobie, że w tym aucie wyraźnie widać było ślady oliwy na łopatkach turbiny, w kanale westegate, oraz w downpipe. Żadnych dodatkowych dźwięków, ciśnienia doładowania ok. Pozdrawiam [ Dodano: Sob Paź 18, 2008 10:19 pm ] Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km. Pasowanie, pasowaniem, 1Litr w przypadku forestera XT , który jak domniemuje omija imprezy szybkościowe , do normalnych nie nalezy :cool: Tym bardziej, że to 2,0 XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Moj ladowal 0,97bara (latem). Olej bral w takich ilosciach podczas zimowego upalania, moglo byc chyba lekko wyzsze cisnienie ? Jak branie oleju ma sie do wskazan cisnienia oleju ? Dlatego wlasnie montuje wskazniki i AFR :/ Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Olej bral w takich ilosciach podczas zimowego upalania to może być całkiem normalne :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 to może być całkiem normalne i to mnie cieszy :grin: Ten motul, ktory od Ciebie kupilem, jeszcze mam, a to bylo ladne 5tys temu, dolalem moze pol litra. Jutro przy demontazu IC sprawdze jeszcze rury. dziekuje za info i pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 a to bylo ladne 5tys temu to go lepiej wymień, ten Motul jest przeznaczony na ok 7tys.km, pod warunkiem ciągłego nieupalania :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 fakt, po drodze wymienialem olej przy okazji duzego przegladu Wymieniam co 7,5tys regularnie, chociaz myslalem (mowiono mi), ze 15tys na 20W60 pojedzie :!: . sprawdzam tez i bierze symbolicznie, przynamniej po korekcie map i redukcji cisnienia. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 (mowiono mi), ze 15tys na 20W60 pojedzie :!: . Oleje z serii motorsport wymienia sie czesciej , z reguły co 7tys, ale jest to bardzo "płynna" granica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się