Jump to content

żre olej


xowiec
 Share

Recommended Posts

Dziękuję za odpowiedzi.

Na zimymym silniku kopci dość mocno, jak się zagrzeje to przestaje.

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 11:31 am ]

A czy ten typ silnika ma zawory hydrauliczne i czy może to być przyczyna uszczelniaczy na zaworach?

Link to comment
Share on other sites

czy może to być przyczyna uszczelniaczy na zaworach?

 

to jedna z przyczyn, ale na 99% tłoki/pierścienie

Link to comment
Share on other sites

A czy może ktoś z Was naprawiał taką usterkę i jaki jest ewentualnie jej koszt?

 

Wielu ludzi naprawiało, koszty zalezą od tego co sie okaże po rozebraniu, ale szykowac sie musisz na min. 4000zł

Link to comment
Share on other sites

Tak bylo u mnie.

Jako, czy to oznacza, ze olej moze isc w wydech, czy po prostu wycieka na zewnatrz turbiny ? I czy to moze skonczyc sie przytkaniem katów ?

 

Piotr

 

Wczoraj właściciel 2,5XT twierdził, że czasami czuje smród oleju w okolicach turbo, ale żeby tak było to oliwa musi wycieknąć na zewnątrz i spalić się na jakimś gorącym elemencie.

Zapach jest specyficzny i inny niż oleju przepalonego w wydechu. Jeżeli nie ma żadnego wycieku i sprężarka jest szczelna to oliwa idzie w wydech i na pewno osady mają wpływ na katalizator i drugą sondę lambda.

 

Ostatnio widziałem przypadkowy efekt jednej próby. W Forku 2,5XT, w którym zweryfikowane zostało, że sprężarką przecieka olej do wydechu. Po ponownym zamontowaniu turbo, okazało się, że jest jakiś minimalny wyciek płynu chłodzącego z któregoś przewodu na sprężarce (auto 120tys przebiegu, lepiej przy ponownym montażu zastosować skręcane opaski zaciskowe).

Na wolnych obrotach nie było widać, więc motor został wprowadzony w okolice 3000rpm.

Popracował tak koło 1,5 minuty do 2, i nagle puścił dyma z wydechu, który zasnuł cały warsztat.

Ja w aucie podniesionym pod sufit miałem okazję poznać dobrze zapach i jest inny niż oliwy spalonej na wydechu czy przepalonej w silniku z nieszczelnymi pierścieniami. Ale nie wiem jak go opisać. Dym był koloru białego. Na pewno nie była to para wodna, bo auto było już przepalone i dobrze rozgrzane. Był duszący, ale z niewielką nutą spalenizny.

Link to comment
Share on other sites

Jako, dziekuje za wyjasnienia. Czy w jakis latwy sposob mozna zweryfikowac, czy turbina daje olej, poza zapachem ? Jakies slady w downpipe ?

Modyfikuje wydech i nie chce brudzic niepotrzebnie nowej instalacji. Wole wymienic turbine przy okazji.

 

A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ?

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Może też brać oliwę turbo sprężarką.

 

Oczywiście że może :cool: , ale w subarakach turbo jest wybitnie żywotne i generalnie rzadko zdarzają sie awarie.

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 9:00 pm ]

A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ?

 

Wszytsko jest możliwe ale szczerze wątpie, jak by brał 1l /1000km to połączenie turbo/ic , lub downpipe jest w oleju. wystarczy te dwa elementy ścignac i zobaczyć, ale ja bym sie nie łudził że przez turbo, turbo jak sie konczy eksploatacyjnie wydaje charakterystyczne dzwięki. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km.

Link to comment
Share on other sites

Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km.

 

Pasowanie, pasowaniem, 1Litr w przypadku forestera XT , który jak domniemuje omija imprezy szybkościowe , do normalnych nie nalezy :cool:

Link to comment
Share on other sites

Może też brać oliwę turbo sprężarką.

 

Oczywiście że może :cool: , ale w subarakach turbo jest wybitnie żywotne i generalnie rzadko zdarzają sie awarie.

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 9:00 pm ]

A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ?

Wszytsko jest możliwe ale szczerze wątpie, jak by brał 1l /1000km to połączenie turbo/ic , lub downpipe jest w oleju. wystarczy te dwa elementy ścignac i zobaczyć, ale ja bym sie nie łudził że przez turbo, turbo jak sie konczy eksploatacyjnie wydaje charakterystyczne dzwięki. :roll:

 

Wyobraź sobie, że w tym aucie wyraźnie widać było ślady oliwy na łopatkach turbiny, w kanale westegate, oraz w downpipe. Żadnych dodatkowych dźwięków, ciśnienia doładowania ok.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 10:19 pm ]

Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km.

 

Pasowanie, pasowaniem, 1Litr w przypadku forestera XT , który jak domniemuje omija imprezy szybkościowe , do normalnych nie nalezy :cool:

 

Tym bardziej, że to 2,0 XT.

Link to comment
Share on other sites

Moj ladowal 0,97bara (latem). Olej bral w takich ilosciach podczas zimowego upalania, moglo byc chyba lekko wyzsze cisnienie ?

Jak branie oleju ma sie do wskazan cisnienia oleju ?

 

Dlatego wlasnie montuje wskazniki i AFR :/

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Olej bral w takich ilosciach podczas zimowego upalania
to może być całkiem normalne :roll:
Link to comment
Share on other sites

to może być całkiem normalne

 

i to mnie cieszy :grin:

Ten motul, ktory od Ciebie kupilem, jeszcze mam, a to bylo ladne 5tys temu, dolalem moze pol litra.

 

Jutro przy demontazu IC sprawdze jeszcze rury.

 

dziekuje za info i pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

a to bylo ladne 5tys temu

 

to go lepiej wymień, ten Motul jest przeznaczony na ok 7tys.km, pod warunkiem ciągłego nieupalania :roll:

Link to comment
Share on other sites

fakt, po drodze wymienialem olej przy okazji duzego przegladu :oops:

Wymieniam co 7,5tys regularnie, chociaz myslalem (mowiono mi), ze 15tys na 20W60 pojedzie :!: .

sprawdzam tez i bierze symbolicznie, przynamniej po korekcie map i redukcji cisnienia.

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

(mowiono mi), ze 15tys na 20W60 pojedzie :!: .

Oleje z serii motorsport wymienia sie czesciej , z reguły co 7tys, ale jest to bardzo "płynna" granica

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...