Skocz do zawartości

żre olej


xowiec

Rekomendowane odpowiedzi

A czy może ktoś z Was naprawiał taką usterkę i jaki jest ewentualnie jej koszt?

 

Wielu ludzi naprawiało, koszty zalezą od tego co sie okaże po rozebraniu, ale szykowac sie musisz na min. 4000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bylo u mnie.

Jako, czy to oznacza, ze olej moze isc w wydech, czy po prostu wycieka na zewnatrz turbiny ? I czy to moze skonczyc sie przytkaniem katów ?

 

Piotr

 

Wczoraj właściciel 2,5XT twierdził, że czasami czuje smród oleju w okolicach turbo, ale żeby tak było to oliwa musi wycieknąć na zewnątrz i spalić się na jakimś gorącym elemencie.

Zapach jest specyficzny i inny niż oleju przepalonego w wydechu. Jeżeli nie ma żadnego wycieku i sprężarka jest szczelna to oliwa idzie w wydech i na pewno osady mają wpływ na katalizator i drugą sondę lambda.

 

Ostatnio widziałem przypadkowy efekt jednej próby. W Forku 2,5XT, w którym zweryfikowane zostało, że sprężarką przecieka olej do wydechu. Po ponownym zamontowaniu turbo, okazało się, że jest jakiś minimalny wyciek płynu chłodzącego z któregoś przewodu na sprężarce (auto 120tys przebiegu, lepiej przy ponownym montażu zastosować skręcane opaski zaciskowe).

Na wolnych obrotach nie było widać, więc motor został wprowadzony w okolice 3000rpm.

Popracował tak koło 1,5 minuty do 2, i nagle puścił dyma z wydechu, który zasnuł cały warsztat.

Ja w aucie podniesionym pod sufit miałem okazję poznać dobrze zapach i jest inny niż oliwy spalonej na wydechu czy przepalonej w silniku z nieszczelnymi pierścieniami. Ale nie wiem jak go opisać. Dym był koloru białego. Na pewno nie była to para wodna, bo auto było już przepalone i dobrze rozgrzane. Był duszący, ale z niewielką nutą spalenizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, dziekuje za wyjasnienia. Czy w jakis latwy sposob mozna zweryfikowac, czy turbina daje olej, poza zapachem ? Jakies slady w downpipe ?

Modyfikuje wydech i nie chce brudzic niepotrzebnie nowej instalacji. Wole wymienic turbine przy okazji.

 

A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ?

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też brać oliwę turbo sprężarką.

 

Oczywiście że może :cool: , ale w subarakach turbo jest wybitnie żywotne i generalnie rzadko zdarzają sie awarie.

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 9:00 pm ]

A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ?

 

Wszytsko jest możliwe ale szczerze wątpie, jak by brał 1l /1000km to połączenie turbo/ic , lub downpipe jest w oleju. wystarczy te dwa elementy ścignac i zobaczyć, ale ja bym sie nie łudził że przez turbo, turbo jak sie konczy eksploatacyjnie wydaje charakterystyczne dzwięki. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km.

 

Pasowanie, pasowaniem, 1Litr w przypadku forestera XT , który jak domniemuje omija imprezy szybkościowe , do normalnych nie nalezy :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też brać oliwę turbo sprężarką.

 

Oczywiście że może :cool: , ale w subarakach turbo jest wybitnie żywotne i generalnie rzadko zdarzają sie awarie.

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 9:00 pm ]

A wracajac do tematu, czy 1l/1000km moze isc tylko przez turbine ?

Wszytsko jest możliwe ale szczerze wątpie, jak by brał 1l /1000km to połączenie turbo/ic , lub downpipe jest w oleju. wystarczy te dwa elementy ścignac i zobaczyć, ale ja bym sie nie łudził że przez turbo, turbo jak sie konczy eksploatacyjnie wydaje charakterystyczne dzwięki. :roll:

 

Wyobraź sobie, że w tym aucie wyraźnie widać było ślady oliwy na łopatkach turbiny, w kanale westegate, oraz w downpipe. Żadnych dodatkowych dźwięków, ciśnienia doładowania ok.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Paź 18, 2008 10:19 pm ]

Nie tylko, boxer w turbo Subaru jest dosc luzno spasowany. Czesciowo zuzycie zalezy od rodzaju oleju. Ale wystarczy pojezdzic tak by nie przekraczac 3000-4000 obr/min i zuzycie oleju spada na 0,1-0,2 l na 1000 km.

 

Pasowanie, pasowaniem, 1Litr w przypadku forestera XT , który jak domniemuje omija imprezy szybkościowe , do normalnych nie nalezy :cool:

 

Tym bardziej, że to 2,0 XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(mowiono mi), ze 15tys na 20W60 pojedzie :!: .

Oleje z serii motorsport wymienia sie czesciej , z reguły co 7tys, ale jest to bardzo "płynna" granica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...