Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Prawda ale ja nie chce ze to placic, nie lubie takiego wciskania na sile. Skora przypominanajaca cerate czy niedzialajaca nawigacja za 30 kola to lekka farsa:)

160 tys to bylo pol roku temu, na dzis H6 to wydatek 201600 PLN.

 

mam podobną opinię na ten temat. Skóra, automat i navi powinny być jako opcje no ale to nie jest samochód robiony pod UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kario, powiedz no, rozmawiałeś z kimś z FHI, że się z taką pewnością wypowiadasz nt. "nowej strategii Subaru" czy tak sobie stukasz w klawisze?

 

Czemu wg mnie subaru nie aspiruje do segmentu premium i stara się konkurować z masówka:

- Z aut subaru znikają szpery i zastępuje je elektrownia, zniknęły tez stosowane dawniej zawieszenia pneumatyczne charakterystyczne dla klasy premium.

- Znikają tez inne rzeczy (np. automatycznie składane lusterka) a wielu bajerów typowych dla premium brakuje ciągle na wyposażeniu.

- Ograniczenie oferty wersji. Mała ilość wersji silnikowych / skrzyniowych i nadwoziowych jest typowa dla aut tanich. W USA wycofano legacy wagon GT. Teraz w V wycofano automat z GT.

- Cena subaru spada. Legacy V będzie chyba tańsze w USA niż IV.

- Kiepska jakoś wnętrz. Chyba nowe modele są tutaj bardziej po taniości zrobione niż poprzednia generacja. na youtube są filmy gdzie krytykują materiały we wnętrzu legacy V.

- Image marek premium często buduje się samochodami z bardzo dobrymi osiami i w sporcie. Subaru oficjalnie mówi, ze stawia na ekologie i niską emisję. Tak na targach nie chwalą się osiągami czy prowadzeniem. Zresztą to widać, nowe legacy ma wysoki dach zamiast np. zawieszenia wielowahaczowego z przodu. Skrzynia CVT zamiast 2 sprzęgłowej.

- Auta segmentu premium oferują przeważnie moc i niewielkie rozmiary kabiny. Subaru w nowym legacy starało się konkurować rozmiarem kabiny a nie właściwościami jezdnymi czy mocą.

 

Poprzednie modele były wg mnie bardziej plasowane jako premium. Subaru starało się konkurować właściwościami jezdnymi i silnikami. Niestety ta strategia nie jest już możliwa wg mnie z następujących powodów:

- Inne marki dogoniły lub przegoniły subaru jeżeli chodzi o zawieszenie.

- Coraz więcej marek oferuje AWD.

- Coraz większa rola elektroniki a nie systemów mechanicznych w bezpieczeństwie odbiera subaru subaru argumenty co do przewagi AWD w bezpieczenstwie.

- Niski środek ciężkości i silniki bokser nie odgrywają już takiej roli jak wcześniej. Co więcej, subaru nie ma już lekkich silników, ma nawet dość ciężkie w porównaniu z konkurencja. A masa silników odgrywa coraz mniejsza role bo są coraz lżejsze w porównaniu do reszty auta.

- Inne marki głownie premium wprowadzili dużo nowej technologi, na która nie stać Subaru.

 

Wg mnie nowe legacy to trochę takie miotanie się na rynku. Próba, odskoku w innym kierunku bo może będzie lepiej. Ale jest tak, ze klienci którzy szukają osiągów, prowadzenia i luksusu ominą subaru. Klienci szukający rodzinnych aut tez bo po co im AWD i wyższe spalanie. Fakt subaru sprzedało ostatnio znacznie więcej aut w USA, ale jest to zasługa głownie forestera i jedynie pokazuje to, ze poprzedni model był porostu dużo za mały na tamten rynek. AWD w segmencie SUVow nie przeszkadza, bo i tak cala konkurencja je ma.

W legacy subaru próbuje AWD obecnie sprzedać trochę za darmo, na zasadzie, macie taka cena jak konkurencja ale macie i AWD. Problem w tym, ze wg mnie klienci wybiorą niższe spalanie, nowocześniejsze silniki oraz lepsze wnętrza.

 

Takie są moje odczucia. Oczywiście można się z nimi nie zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację w kilku punktach ale w takiej samej liczbie są sprzeczności.

Według Twoje tezy Mercedesy czy Audi budują swoją "klasę premium" na bazie małych i bardzo mocnych samochodach. Szkoda tylko, że każda następna generacja dowolnego modelu jest większa od poprzedniej i dzieje się tak od lat. Nie wiem jak to robi Subaru ale mimo wszystkich "wad" jakie wymieniłeś jak przesiadam się z Accorda , Vectry czy Passata od razu wczuje, że jadę Subaru. TTTM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujesz bo jesteś entuzjasta. Nie jechałeś jeszcze legacy V :) Male i mocne auta - tu mnie źle zrozumiałeś. Chodzi o to, ze w klasie premium nie rywalizuje się wielkością kabiny a mocą, właściwościami jezdnymi, jakością materiałów i technologia. Dlatego auta segmentu premium są mniejsze. Innymi słowy najłatwiej zrobić większa bodę i powiedzieć u nas jest więcej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujesz bo jesteś entuzjasta. Nie jechałeś jeszcze legacy V :) Male i mocne auta - tu mnie źle zrozumiałeś. Chodzi o to, ze w klasie premium nie rywalizuje się wielkością kabiny a mocą, właściwościami jezdnymi, jakością materiałów i technologia. Dlatego auta segmentu premium są mniejsze. Innymi słowy najłatwiej zrobić większa bodę i powiedzieć u nas jest więcej miejsca.

 

może i entuzjasta ale w odniesieniu do WRX'a. OBK, którym jeżdżę został wybrany z czysto praktycznego i ekonomicznego powodu i miałem zamiar zmienić na nowy.....

Jak to mawiają filozofowie: pożyjemy, przejedziemy się i zobaczymy :)

 

PS. słyszałem wiele opinii neutralnych osób po przejażdżce Legacy ON mojego kolegi. Passaty i Mondeo szły na spalenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym skrócie martwi mnie fakt, ze subaru się chwali, że budując nowego legacy wzięli szczęśliwą, wygodnie siedząca rodzinkę i obudowali ja autem. Powinno się chwalić ile to opon zdarli na torze dopracowując zawieszenie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny przykład - mój tata :mrgreen:

Jak obk bedzie wiekszy w środku i w dieslu z automatem - to go kupi. A teraz nie, bo h6 za dużo pali, a w dieslu trzeba mieszać wajhą. A i tak za małe toto jak na rodzinno - wakacyjne auto (dla naszych potrzeb ok. jest mondeo kombi tdci automat) :mrgreen: .

Więc może nowe legacy jest robione dla innego targetu niż poprzednie - własnie dla mojego taty. Tyle że nowe jemu też sie nie podoba :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Segment premium sie nie sprzedaje i nie zarabia pieniedzy. Jak Subaru ma dalej istniec, to musi sie sprzedawac, akcjonariusze nie nie przyjmuja innej wiadomosci.

 

A ja słyszałem, ze Audi czy BMW całkiem niezłe sobie radzą... Skoro się nie sprzedaje to skąd taka ekspansja Lexusa czy Infinity ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chcialbym zeby koledzy czesciej poslugiwali sie realnymi danymi a nie "Ja slyszalem".

 

Dane na temat sprzedarzy w USA z ostatniego miesiaca:

http://www.autoblog.com/2009/04/01/by-t ... e-edition/

Audi -19%, BMW -24%, Mercedes -25%, Lexus -43%, Infiniti -48%, Hummer -76% (pomimo ze paliwo teraz jest po $2 a nie ponad $4 jak rok temu).

Subaru -2.6% i sprzedaje wiecej sztuk niz kazda z ww marek (poza BMW, ale i tak jest blisko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chcialbym zeby koledzy czesciej poslugiwali sie realnymi danymi a nie "Ja slyszalem".

 

Dane na temat sprzedarzy w USA z ostatniego miesiaca:

http://www.autoblog.com/2009/04/01/by-t ... e-edition/

Audi -19%, BMW -24%, Mercedes -25%, Lexus -43%, Infiniti -48%, Hummer -76% (pomimo ze paliwo teraz jest po $2 a nie ponad $4 jak rok temu).

Subaru -2.6% i sprzedaje wiecej sztuk niz kazda z ww marek (poza BMW, ale i tak jest blisko).

 

czyli dobrze słyszałem/pamiętałem :) mimo, że dane z US są raczej mało adekwatne w stosunku do sytuacji w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dobrze słyszałem/pamiętałem :) mimo, że dane z US są raczej mało adekwatne w stosunku do sytuacji w Europie.

To tez prawda bo o ile dobrze pamietam to SIP sprzedal w ciagu calego ostatniego roku cos pomiedzy 2 a 3 tysiace samochodow Subaru, kiedy SOA w ciagu jednego miesiace sprzedaje ponad 16 tysiecy. Jak wyglada sprzedaz Subaru np w Niemczech czy UK? Ile Niemcy kupuja nowych Mercedesow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dobrze słyszałem/pamiętałem :) mimo, że dane z US są raczej mało adekwatne w stosunku do sytuacji w Europie.

To tez prawda bo o ile dobrze pamietam to SIP sprzedal w ciagu calego ostatniego roku cos pomiedzy 2 a 3 tysiace samochodow Subaru, kiedy SOA w ciagu jednego miesiace sprzedaje ponad 16 tysiecy. Jak wyglada sprzedaz Subaru np w Niemczech czy UK? Ile Niemcy kupuja nowych Mercedesow?

 

SIP w Polsce ok. 2300 w 2008 a w 2007 ok. 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile, statystyki z USA maja takie znaczenie ze Subaru nie projektuje nowych modeli na rynek gdzie sprzedaje 2 tysiace aut rocznie, tylko tam gdzie sprzedaje 200 tysiecy. Kupujcie wiecej Suabaru, to firma bardziej sie o was postara. Dla 2 tysiecy samochodow po prostu sie im nie oplaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, ale sam przecież dobrze wiesz że to nierealne. Niechby nawet połowa limuzyn klasy wyższej średniej to były Legacy,to i tak będzie to ułamek ogólnej sprzedaży aut. Nie sądze żeby wzrost z 2 tysięcy do 20 tysiecy robił tu jakąkolwiek różnice w polityce Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile, wskoczyles do srodka dyskusji, bez zapoznania sie z jej trescia, przeczytaj przynajmniej ostatnia strone.

Kario stwierdzil ze segment premiun sie rozwija, ja mu pokazalem dane ze nie. W Europie chyba jajwiecej sie sprzedaje samochodow klasy Golfa i mniejszych, drogich limuzym sie duzo nie sprzedaje. Dla Subaru najwiekszymi rynkami jest Japonia, Ameryka polnocna i Australia. Dlatego statystyki sprzedarzy ze Stanow maja tu znaczenie. Gdyby Subaru mialo wyzyc ze sprzedarzy w Europie to by dalno przestalo dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, nie rozumiesz. Mi nie chodzi o to kto jest najważniejszym rynkiem zbytu dla Subaru i każdego innego producenta,bo to dość oczywiste. Chodziło o to że podpierasz sie statystykami sprzedaży w USA,a dyskusja toczy sie o potencjalnych klientów,ale w Polsce. A tutaj realia cenowe są jednak nieco inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile, o ile wiem Subaru nie ma w ofercie samochodow zaprojektowanych dla klientow w Polsce. Chyba zaden producent nie ma czegos takiego.

 

Taki samochod musialby miec cene Skody, gwarancje Hyundaia, wnetrze Audi, spalanie diesla VW, osiagi BMW, wlasciwosci terenowe Jeep'a i gwiazde na masce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile, wskoczyles do srodka dyskusji, bez zapoznania sie z jej trescia, przeczytaj przynajmniej ostatnia strone.

Kario stwierdzil ze segment premiun sie rozwija, ja mu pokazalem dane ze nie. W Europie chyba jajwiecej sie sprzedaje samochodow klasy Golfa i mniejszych, drogich limuzym sie duzo nie sprzedaje. Dla Subaru najwiekszymi rynkami jest Japonia, Ameryka polnocna i Australia. Dlatego statystyki sprzedarzy ze Stanow maja tu znaczenie. Gdyby Subaru mialo wyzyc ze sprzedarzy w Europie to by dalno przestalo dzialac.

 

Kario nie stwierdził NIC takiego. Kario stwierdził, ze marki premium potrafią sprzedawać więcej aut niż subaru. W europie więcej się sprzedaje 911 niż foresterów. Wzrost w USA jest spowodowany wprowadzeniem nowego forestera, i wskazuje raczej na to jak stary był niedopasowany do tamtego rynku czyli zbyt mały.

Statystyki sprzedaży, które przytaczasz są efektem obecnego kryzysu gdzie maleje popyt, szczególnie popyt na dobra luksusowe i nie dotyczy to jedynie samochodów. To oczywiste, ze tanie marki, usiłujące robić auta tanie i atrakcyjne cenowo będą wypadać lepiej w dynamice sprzedaży w czasach kryzysu (który tak naprawdę w dużej mierze jest właśnie globalna awersja do wydawania pieniędzy). Na sprawę sprzedaży marek premium trzeba spojrzeć globalnie. Ilość takich marek rośnie to chyba świadczy o tym, ze rynek ma pojemność w długim okresie czasu.

Rynek USA nie jest tak wymagający co do technologi oraz jakości wykonania. Dowodem na to jest brak presji w tym zakresie na marki amerykański, które są technicznie i jakościowo w tyle za europa. W USA jeździ się wolno po prostych drogach bez zakrętów. Liczy się wielkość auta, ewentualnie jego wybajerzenie. To nic dobrego dla nas, ze subaru usiłuje tam konkurować wysokością poprowadzenia linii dachu.

To ze subaru robi tanie auto na rynek amerykański dowodzi jedynie mojej tezy, ze nowe legacy jest robione w duchu beztroskiej wycieczki utytej amerykańskiej rodziny na piknik za miasto a nie w duchu pokonywania tras rajdowych czy czerpania emocji z prowadzenia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...