Skocz do zawartości

6 bieg


Finiak

Rekomendowane odpowiedzi

Droga Dyrekcjo,

 

Próbowałem szukać na forum, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na następujące pytanie: czy planowane jest (a jeżeli tak to kiedy) wprowadzenie wersji 6 biegowej w Subaru Outback-u Diesel ? Zainteresowany jestem zakupem tego samochodu.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 2:19 pm ]

A przy okazji, byłbym wdzięczny Użytkownikom tego samochodu za uczciwe opinie czy jest to poważna wada - patrz w szczególności poziom głośności przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji, byłbym wdzięczny Użytkownikom tego samochodu za uczciwe opinie czy jest to poważna wada - patrz w szczególności poziom głośności przy większych prędkościach.

 

Odpowiedzi na to pytanie proponuję szukać tutaj:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=116290

 

W "Pytaniach do Dyrekcji" ograniczmy się do... pytań do Dyrekcji 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji, byłbym wdzięczny Użytkownikom tego samochodu za uczciwe opinie czy jest to poważna wada - patrz w szczególności poziom głośności przy większych prędkościach.

Dla mnie diesel przy szybkościach 150 - 170 km/godz jest cichszy niz OBK 2.5 benz. więc pytanie o 6 bieg może miec sens wyłącznie jako mocniejszy 1 bieg....bo 5 (może 6) jest ok.

AK

ps. cichszy bo prawie nie słyszę silnika w odróżnieniu od benzynowych ale może mam coś ze słuchem.... :wink: przy jak dużych prędkościach ta "wada" ma występować :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji, byłbym wdzięczny Użytkownikom tego samochodu za uczciwe opinie

 

potrzebna jest mi wiążąca opinia przedstawiciela firmy, a nie luźne komentarze Użytkowników.

 

No to się zdecyduj :mrgreen:.

 

A tak na poważnie: dlatego zacytowałem tylko część Twojej wypowiedzi - tę dotyczącą opinii, bo je rzeczywiście znajdziesz w podanym przeze mnie wątku.

 

Tak że, reasumując: w tym wątku dostaniesz (pewnie nie szybko, ale kiedyś na pewno) odpowiedź na pytanie dot. ewentualnego montażu 6MT w legacy/outback diesel, a co do opinii/komentarzy - to szukaj tego tam, gdzie wskazałem :cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki, może faktycznie chciałem "ugotować za dużo grzybów w jednym barszczu" :grin:

 

Jak już jestem taki marudny :mrgreen: to zapytam się jeszcze o jeden temat: czy (a jeżeli tak to kiedy) przewidziana jest instalacja diesla w Foresterze ?

Jak widać targają mną problemy związane z faktem, że sam chciałbym Outback-a, ale Małży podoba się Forester... cóż może jednak "rozmiar ma znaczenie" :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Nie ma planów wprowadzenia 6-go biegu do Legacy/Outbacka w połączeniu z silnikiem diesla.

Generalanie, z praktyki, nie widzę nagatywnego wplywu ani na dynamikę, ani na zużycie paliwa.

Jedyne co mi osobiście przeszkadza, to to że w Niemczech "z górki" samochód nie chce się rozpędzać poważnie ponad prędkość maksymalną.

I tak w Legacy 208 km/godz było i na płaskim, i z górki (4300 obr/min).

Outback osiągający na płaskim 202 - 203 km/godz był z górki nieco bardziej "chętny" osiagając 211 km/godz.

Powyższe pomiary oczywiści w/g GPS.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że realnie patrząc prędkości powyżej 200 nie są tutaj najważniejsze.

 

Byłbym dodatkowo wdzięczny za odniesienie się do kwestii dokładnego terminu wprowadzenia do sprzedaży Forestera w wersji Diesel. Rozumiem, że będzie to ten sam silnik 150KM?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Byłbym dodatkowo wdzięczny za odniesienie się do kwestii dokładnego terminu wprowadzenia do sprzedaży Forestera w wersji Diesel. Rozumiem, że będzie to ten sam silnik 150KM?

 

Ze względu na obecność DPF silnik nieco się różni (acz minimalnie).

Moc jest minimalnie niższa (147 KM), co jednak w praktyce nie daje się wogóle odczuć.

Samochody pochodzą z produkcji w tym miesiącu, więc spodziewamy się dostaw na przełomie wrześnie i października.

 

Pozdrawiam

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ok, dzięki, może faktycznie chciałem "ugotować za dużo grzybów w jednym barszczu" :grin:

 

Jak już jestem taki marudny :mrgreen: to zapytam się jeszcze o jeden temat: czy (a jeżeli tak to kiedy) przewidziana jest instalacja diesla w Foresterze ?

Jak widać targają mną problemy związane z faktem, że sam chciałbym Outback-a, ale Małży podoba się Forester... cóż może jednak "rozmiar ma znaczenie" :mrgreen::mrgreen:

 

Witam,

mam taki sam problem co Finiak, choć raczej skłaniam się ku Foresterowi Diesel. Chciałbym się dowiedzieć kiedy będzie znana pełna spacyfikacja i dane techniczne tego modelu. Jak będzie zestopniowana skrzynia biegów, jakie osiągi itd.

U dealarów nie dowiadziałem się niczego konkretnego poza tym, że auto można już zamawiać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji, byłbym wdzięczny Użytkownikom tego samochodu za uczciwe opinie czy jest to poważna wada - patrz w szczególności poziom głośności przy większych prędkościach.

 

Witaj, polecam artykuł w ostatnim numerze V12, jest o Legacy ale chyba odpowie na Twoje pytania, pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji, byłbym wdzięczny Użytkownikom tego samochodu za uczciwe opinie czy jest to poważna wada - patrz w szczególności poziom głośności przy większych prędkościach

Jeżeli chodzi o poziom głośnosci to dla mnie diesle są zdecydowanie cichsze od benzynowych , faktem jest , że szum opon ( chyba ) słyszę i to trochę przeszkadza...zależy od rodzaju asfaltu .

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie jest uzasadnienie dla wstawienia skrzyni 6-biegowej, skoro 5-tka w legacy daje rade? a silnik ten sam? :?:

Mysle , ze chodzi o mocna jedynke zamiast reduktora......

AK

 

Z ciekawości porównałem spodziewane maksymalne prędkości na poszczególnych biegach w 6-biegowej skrzyni, ktora ma być montowana w foresterze diesel na podstawie danych dostępnych tu http://www.subaru.co.uk/Subaru_co_uk/Vi ... uid=M0M3M7.

 

Przy założeniu, że maksymalne obroty silnka to 4500 (choć ze zdjęc deski rodzielczej można wnioskować, że powinno dać się pociągnąć do 4700) maksymalne prędkości na kolejnych biegach to ~35, ~70, ~120, ~160, ~200, ~225.

W porównaniu z przybliżonymi danymi dla fordowskiego silnika 2.0d z 6-biegową skrzynią (zestaw spotykany też w volvo) to w foresterze krótsza jest jedynka (o około 5km/h), dwójka, trójka, czwrórka i piątka sa prawie takie same.

Co jest dla mnie dziwne to fakt, że w diselu subaru przy niższych obrotach osiągalny jest max moment (1800 vs 2000 w volvo), oraz moc(3800 vs. 4000 w volvo).

 

Nie potrafię odgadnąć na ile różna jest charakrterystyka diesla w subaru od tych fordach/volvo. Wydaje mi się jednak, w przypadku forestera z takim silnikiem i 6 biegową skrzynią najprawdopodobniej będzie trzeba wachlować skrzynią tak samo jak w innych autach z turbo dieslem. Spodziewałem się czegoś innego, choć mogę się mylić - dlatego bardzo proszę o wskazanie błędów w moim rozumowaniu.

Swoją drogą szkoda, że subaru nie daje wyboru międzu 5 i 6 biegową skrzynią.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą szkoda, że subaru nie daje wyboru międzu 5 i 6 biegową skrzynią.

 

jak to nie daje? masz legacy z 5b. albo forestera z 6b. :mrgreen:

tak poważnie, to raczej zawsze do konkretnego silnika jest przypisana określona skrzynia i nie ma tu już wyboru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...