Jump to content

Roznice miedzy europejska a amerykanska Tribeki


uosiu
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,

Pisze tego posta, gdyż zastanawiam się nad sprowadzeniem Tribeki z USA.

Bylem zobaczyć to auto w salonie subaru we Wrocławiu, rozmawiałem na temat tego auta z pewną panią i oto co się dowiedziałem:

* Tribeca w USA ma zupełnie inne części i może być problem z serwisowaniem (osobiście uważam to za prawdopodobne)

* Tribeca z USA ma zupełnie inny zawias (problemy z serwisem oraz to, że w europie, a co dopiero w polsce sobie nie da rady)

* Tribeca z USA nie ma chłodzenia oleju w skrzyni biegów (Jak to ujęła ta pani- 1000km z przyczepa za jednym zamachem przejechać i skrzynia popełnia sepuku, gdyż się zagotował olej)

 

Dodała również, że jedna pani ma tribeke z USA i średnio raz na tydzień przyjeżdża na warsztat.

 

Czy któryś z forumowiczów mógłby się wypowiedzieć na temat różnic mechanicznych między wersją europejska a amerykanska?

 

Pozdrawiam,

uosiu

Link to comment
Share on other sites

Dodała również, że jedna pani ma tribeke z USA i średnio raz na tydzień przyjeżdża na warsztat.

 

LOL - taki szczegół, ze wszystkie Tribecki są z USA.

 

 

* Tribeca w USA ma zupełnie inne części i może być problem z serwisowaniem (osobiście uważam to za prawdopodobne)

 

Szczerze to jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

 

* Tribeca z USA nie ma chłodzenia oleju w skrzyni biegów (Jak to ujęła ta pani- 1000km z przyczepa za jednym zamachem przejechać i skrzynia popełnia sepuku, gdyż się zagotował olej)

 

Chłodnicę oleju można dokupić jako opcję w salonie w USA, albo osobno - żaden problem.

* Tribeca z USA ma zupełnie inny zawias

 

Przypuszczam, że ma wyłącznie bardziej miękkie nastawy i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Patrze na subaru.com, w konfiguratorze widze, ze chlodzenie oleju w skrzyni jest w pakiecie z hakiem holowniczym. lacznie 514$. Nie wiecie, ile mozna utargowac w salonach w usa?

z bajerami, hakiem, chlodzeniem skrzyni etc wychodzi jakies 40 000$ z lekka gorka

Link to comment
Share on other sites

U nas 'dobrzy' sąsiedzi mają Tribecę z USA (jeszcze tą przed liftingiem) i nie słyszałem żeby jakieś problemy z nią póki co były. A jeżdżą nią już ponad rok.

Zresztą sam im doradziłem tą Tribecę i nie słyszałem skarg :P

Link to comment
Share on other sites

jeszcze, moze troche odejde od tematu-

kazdy chyba spotkal sie z problemem oszczedzania na oponach.

Czesto zdarza sie, ze jedna para opon jest z przodu, inna z tylu.

Oczywiscie kazda para zuzyta w innym stopniu (= inny obwod opony)

Czy taki stan opon niszczy jakos naped 4x4? (wyczytalem na forum ze nie mozna miec opon innych rozmiarow na osiach)

I w jaki sposob zalatwia sie 4x4 w tribece? (torsen czy co?)

Link to comment
Share on other sites

uosiu, kupujesz auto za $40k i chcesz oszczedzac na oponach?

 

Jezeli juz musisz zalozyc jedna nowa opone, to lepiej na przod, gdzie w wiekszosci Subaru jest otwarty dyferencjal i roznica w predkosci obrotowej miedzy kolamu nie szksodzi mu az tak. W samochodach ze skrzynia automatyczna, w srodkowym dyferencjale jest sprzeglo sterowane elektronicznie, a w tylnym moscie jest sprzeglo wiskotyczne, ktore dziala na zasadzie wykrywania roznicy predkosci obrotowej kol i to jemu najbardziej szkodza opony o innym rozmiarze.

Link to comment
Share on other sites

nigdy nie zakladalem jednej nowej opony ;) jesli juz to nowy komplecik na oske.

 

Pytalem sie, gdyz rozne moga byc przypadki. zreszta przy 4x4 kapcie raczej rowno sie zuzywaja.

A wiedziec wiecej niz mniej raczej nikomu nie zaszkodzi (poza info o ciemnych interesach ruskiej mafii ;) )

Link to comment
Share on other sites

tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju.

Uosiu narazie pyta jaki ewentualnie rabat by dostal gdyby tam juz dojechał i był u tego dilera w US.Nawet koloru jeszcze nie ustalil....A jak dojedzie to nie wiadomo jaki bedzie kurs $....wiec nie mow mu co ma zmieniac co druga wymiane oleju..... :mrgreen: ...raczej gdzie ewentualnie clić i jakie z tego moga wyniknac konsekwencje..... :roll: o ile z tym dilerem sie by sie dogadał...... :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju.

Uosiu narazie pyta jaki ewentualnie rabat by dostal gdyby tam juz dojechał i był u tego dilera w US.[...]

Jedna tribeka czeka juz w warszawie na kupca :) druka jest juz na statku

Link to comment
Share on other sites

Jedna tribeka czeka juz w warszawie na kupca druka jest juz na statku

Z tych podtopionych , czy z tych co sa tansze niz cena zakupu + koszty.. :?: a nie podtopionych.... :mrgreen:

AK

ps.warto wiedziec , ze jak zwykle z opóznieniem , US zaczeły sprawdzać faktury zakupu nowych aut :idea: oraz to , ze przeglad dopuszczajacy do ruchu w Polsce auto z US bez dokonania niezbednych zmian to dla stacjii kontroli pojazdow po ujawnieniu niezgodnosci kara 5 tys zł....Ale może jeszcze sie uda.. :wink: W Wa-wie to ich czeka na kupca ze 100 sztuk nowe po 111 tys netto...( oczywiscie tak słyszałem... :cool: )

Link to comment
Share on other sites

w Polsce auto z US bez dokonania niezbednych zmian to dla stacjii kontroli pojazdow po ujawnieniu niezgodnosci kara 5 tys zł

 

Wolne żarty ;) Sam pan wie jak to wygląda.

 

Ja kupilem nowe Subaru w 5 minut.

 

Moja ciotka (82 lata!!!!!!!!!!) odstawiła starego Forysia i po 35 minutach wyjechała z nową Imprezą Sport (odpowiednik WRX?) Tablice i ubezpieczenie i wszystko sie udalo. Nie jest to może zachęta do kupna w USA, ale warto może podpatrzeć, że się da i tak sprzedać auto. (wiem, że u nas przepisy spowalniają...)

 

I tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju.

 

przerost formy nad treścią - lepiej sprawdzać ciśnienie w oponach

Link to comment
Share on other sites

Wolne żarty Sam pan wie jak to wygląda.

Tak wiem doskonale jak bylo i co sie zmienia . Przeglad techniczny po naprawie blacharskie auta z US ( dla ubezpieczyciela ) od 2 miesiecy dostaje taki , ze naprawa blacharska OK ale...i tu zastrzezenia......

Jak zapytałem o co chodzi ( znajomi ) to własnie dowiedziałem sie , ze za stwierdzone niezgodnosci z dopuszczeniem do ruchu 5000zl kary dla stacji diagnostycznej (jakas akcja przypominajaca...)

O fakturach z US , niewazne czy clone w Polsce czy w Niemczech rowniez wiem ,ze zaczyna sie akcja sprawdzajaca w UC ...trzeba zrozumiec , ze ONI wszystko wiedza : ile auto kosztuje , ile transport , cło , akcyza , wat i ze nowe przestaje byc jak ma przebieg 6000km lub wiecej niz pol roku....itd a to jest kasa..wiec dlaczego mieliby odpuscic...przeciez to zadna nowosc wzywaja sprawdzaja itd traktujac to jako oszustwo celno skarbowe...czyli uszczuplenie dochodow państwa :wink:

AK

ps.nikogo nie ostrzegam przed importem...sam jade kupic pewne kultowe auto :idea: ...więc pytałem co i jak...powiedzieli , ze o rok sie spózniłem.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Czyli sprowadzam z USA piękny MusceCar, który ma tylko 2 czerwone lampki (nie ma wstecznej a reszta czyli migacze stop i postój są w tych dwóch na cały tył) i nie dostaje przeglądu?

 

Czy tyczy się to tylko obecnych US version jak mój 04 WRX, który nie ma przeciwmgielnego. No i w innych moga się jeszcze palić migacze ciągle i moga posiadać obrysówki - czy o te rzeczy chodzi diagnostom?

Link to comment
Share on other sites

czyzby subaru

Nie Subaru , auto sportowe dwudrzwiowe , awd , silnik bokser , na litere P :mrgreen:

czy o te rzeczy chodzi diagnostom?

jakos sie nie wgłebialem o co dokładnie chodzi ale tylne lampy do Tribeki dobrze sie sprzedaja i cos tam jeszcze chyba....no trzeba dostosowac do przepisów UE , nie wiem czy analiza spalin tez ma jakis zwiazek...ale jest tam kilka punktów...ale przyznam , ze nie jestem za bardzo w temacie...do tej pory wystarczylo 100 lub 200.....podobno..tak slyszalem.. :mrgreen: ale problem moze sie zaczac przy kontroli drogowej i wtedy dochodzi do konfrontacji dopuszczenia do ruchu przez stacje diagnostyczna a stanem faktycznym... :cool: ..mysle , ze na auta , które pare lat sa w Polsce nikt nie bedzie zwracal uwagi ale coraz wiecej nowych widac :razz:

AK

AK

Link to comment
Share on other sites

"Czy któryś z forumowiczów mógłby się wypowiedzieć na temat różnic mechanicznych między wersją europejska a amerykanska?"

 

jak zwykle igly z widly i troche bajeru o "badziewiu z USA" - czlowieku przypomnij sobie kto wygral obie wojny! :grin:

 

Mam tribeca 2007, a moj tata 2008 wszystko chodzi jak marzenie, trzeba tylko wymienic tylne klosze zeby nie swiecic na czerwono i juz! GIT Nic wiecej nie trzeba. Jak przytomnie ktos napisal - wszystkie Tribeca sa z USA...

 

Jak bardzo, bardzo, bardzo bedziesz chcial to jeszcze mozna domontowac tylne przeciwlmgielne i wymienic olej na syntetyczny.

 

PS. zeby tak wszystkie maluchy, polonezy i sprowadzony szrot z D chodzily to bylibysmy bezpiecznym i fajnym krajem.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Dostosowanie Tribeci MY08 nie jest takie kosztowne - do tylnych kloszy montuje się kierunki LED + rezystory - komplet 40zł. Światło pmgielne w tylnym zderzaku (tam jest nawet miejsce na oprawkę do żarówki - wystarczy się pochylić pod zderzak) i spiąć to należy z przednimi światłami pmgielnymi - do przekaźnika pod kierownicą. Z przodu fakt, szlifowanie soczewek do standardu euro ale są firmy w Wawie i okolicach, które to fachowo robią w 24h. Koszt wszystkich zmian 1000zł i na stacji diagnostycznej ZERO pytań. Formalnie i bez tego 100-200.. spokój na drodze w PL i całej Europie.

 

Pozdr.

 

Link to comment
Share on other sites

spokój na drodze w PL i całej Europie.

O tu juz się popisałeś z ta Europą... :mrgreen: Konicznie musisz trafić na jakąś kontrole w Niemczech Tribeci z US ...oj będą koszty lawety... :!:

W Niemczech możesz liczyć tylko na to , że im się nie bedzie chciało... :cool:

AK

ps.piszę to na podstawie " zeznań " dwóch moich klientów serwisu....co policji niemieckiej sie akurat chciało... :mrgreen: ..dobrze , ze niedaleko polskiej granicy...( byłej )

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...