uosiu Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Witam wszystkich forumowiczów, Pisze tego posta, gdyż zastanawiam się nad sprowadzeniem Tribeki z USA. Bylem zobaczyć to auto w salonie subaru we Wrocławiu, rozmawiałem na temat tego auta z pewną panią i oto co się dowiedziałem: * Tribeca w USA ma zupełnie inne części i może być problem z serwisowaniem (osobiście uważam to za prawdopodobne) * Tribeca z USA ma zupełnie inny zawias (problemy z serwisem oraz to, że w europie, a co dopiero w polsce sobie nie da rady) * Tribeca z USA nie ma chłodzenia oleju w skrzyni biegów (Jak to ujęła ta pani- 1000km z przyczepa za jednym zamachem przejechać i skrzynia popełnia sepuku, gdyż się zagotował olej) Dodała również, że jedna pani ma tribeke z USA i średnio raz na tydzień przyjeżdża na warsztat. Czy któryś z forumowiczów mógłby się wypowiedzieć na temat różnic mechanicznych między wersją europejska a amerykanska? Pozdrawiam, uosiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Dodała również, że jedna pani ma tribeke z USA i średnio raz na tydzień przyjeżdża na warsztat. LOL - taki szczegół, ze wszystkie Tribecki są z USA. * Tribeca w USA ma zupełnie inne części i może być problem z serwisowaniem (osobiście uważam to za prawdopodobne) Szczerze to jakoś nie chce mi się w to wierzyć. * Tribeca z USA nie ma chłodzenia oleju w skrzyni biegów (Jak to ujęła ta pani- 1000km z przyczepa za jednym zamachem przejechać i skrzynia popełnia sepuku, gdyż się zagotował olej) Chłodnicę oleju można dokupić jako opcję w salonie w USA, albo osobno - żaden problem. * Tribeca z USA ma zupełnie inny zawias Przypuszczam, że ma wyłącznie bardziej miękkie nastawy i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 27 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Patrze na subaru.com, w konfiguratorze widze, ze chlodzenie oleju w skrzyni jest w pakiecie z hakiem holowniczym. lacznie 514$. Nie wiecie, ile mozna utargowac w salonach w usa? z bajerami, hakiem, chlodzeniem skrzyni etc wychodzi jakies 40 000$ z lekka gorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 brac za taka ceno to naprawde okazja :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 uosiu, na tym samochodzie minimum dwa tysiace. Zobacz sobie na carsdirect.com, nie powinienes wiecej zaplacic, a jak sie dobrze potargujesz to mozna wziasc za mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 U nas 'dobrzy' sąsiedzi mają Tribecę z USA (jeszcze tą przed liftingiem) i nie słyszałem żeby jakieś problemy z nią póki co były. A jeżdżą nią już ponad rok. Zresztą sam im doradziłem tą Tribecę i nie słyszałem skarg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 jeszcze, moze troche odejde od tematu- kazdy chyba spotkal sie z problemem oszczedzania na oponach. Czesto zdarza sie, ze jedna para opon jest z przodu, inna z tylu. Oczywiscie kazda para zuzyta w innym stopniu (= inny obwod opony) Czy taki stan opon niszczy jakos naped 4x4? (wyczytalem na forum ze nie mozna miec opon innych rozmiarow na osiach) I w jaki sposob zalatwia sie 4x4 w tribece? (torsen czy co?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 uosiu, kupujesz auto za $40k i chcesz oszczedzac na oponach? Jezeli juz musisz zalozyc jedna nowa opone, to lepiej na przod, gdzie w wiekszosci Subaru jest otwarty dyferencjal i roznica w predkosci obrotowej miedzy kolamu nie szksodzi mu az tak. W samochodach ze skrzynia automatyczna, w srodkowym dyferencjale jest sprzeglo sterowane elektronicznie, a w tylnym moscie jest sprzeglo wiskotyczne, ktore dziala na zasadzie wykrywania roznicy predkosci obrotowej kol i to jemu najbardziej szkodza opony o innym rozmiarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 nigdy nie zakladalem jednej nowej opony jesli juz to nowy komplecik na oske. Pytalem sie, gdyz rozne moga byc przypadki. zreszta przy 4x4 kapcie raczej rowno sie zuzywaja. A wiedziec wiecej niz mniej raczej nikomu nie zaszkodzi (poza info o ciemnych interesach ruskiej mafii ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 I tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju. Uosiu narazie pyta jaki ewentualnie rabat by dostal gdyby tam juz dojechał i był u tego dilera w US.Nawet koloru jeszcze nie ustalil....A jak dojedzie to nie wiadomo jaki bedzie kurs $....wiec nie mow mu co ma zmieniac co druga wymiane oleju..... ...raczej gdzie ewentualnie clić i jakie z tego moga wyniknac konsekwencje..... :roll: o ile z tym dilerem sie by sie dogadał...... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Dealerzy mowia po polsku, ale ogolnie sie z nimi nie rozmawia. Ja kupilem nowe Subaru w 5 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju. Uosiu narazie pyta jaki ewentualnie rabat by dostal gdyby tam juz dojechał i był u tego dilera w US.[...] Jedna tribeka czeka juz w warszawie na kupca druka jest juz na statku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Jedna tribeka czeka juz w warszawie na kupca druka jest juz na statku Z tych podtopionych , czy z tych co sa tansze niz cena zakupu + koszty.. :?: a nie podtopionych.... AK ps.warto wiedziec , ze jak zwykle z opóznieniem , US zaczeły sprawdzać faktury zakupu nowych aut oraz to , ze przeglad dopuszczajacy do ruchu w Polsce auto z US bez dokonania niezbednych zmian to dla stacjii kontroli pojazdow po ujawnieniu niezgodnosci kara 5 tys zł....Ale może jeszcze sie uda.. :wink: W Wa-wie to ich czeka na kupca ze 100 sztuk nowe po 111 tys netto...( oczywiscie tak słyszałem... :cool: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 w Polsce auto z US bez dokonania niezbednych zmian to dla stacjii kontroli pojazdow po ujawnieniu niezgodnosci kara 5 tys zł Wolne żarty Sam pan wie jak to wygląda. Ja kupilem nowe Subaru w 5 minut. Moja ciotka (82 lata!!!!!!!!!!) odstawiła starego Forysia i po 35 minutach wyjechała z nową Imprezą Sport (odpowiednik WRX?) Tablice i ubezpieczenie i wszystko sie udalo. Nie jest to może zachęta do kupna w USA, ale warto może podpatrzeć, że się da i tak sprzedać auto. (wiem, że u nas przepisy spowalniają...) I tak powinienes zmieniac miejscami (przod - tyl) kola co druga zmiane oleju. przerost formy nad treścią - lepiej sprawdzać ciśnienie w oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Wolne żarty Sam pan wie jak to wygląda. Tak wiem doskonale jak bylo i co sie zmienia . Przeglad techniczny po naprawie blacharskie auta z US ( dla ubezpieczyciela ) od 2 miesiecy dostaje taki , ze naprawa blacharska OK ale...i tu zastrzezenia...... Jak zapytałem o co chodzi ( znajomi ) to własnie dowiedziałem sie , ze za stwierdzone niezgodnosci z dopuszczeniem do ruchu 5000zl kary dla stacji diagnostycznej (jakas akcja przypominajaca...) O fakturach z US , niewazne czy clone w Polsce czy w Niemczech rowniez wiem ,ze zaczyna sie akcja sprawdzajaca w UC ...trzeba zrozumiec , ze ONI wszystko wiedza : ile auto kosztuje , ile transport , cło , akcyza , wat i ze nowe przestaje byc jak ma przebieg 6000km lub wiecej niz pol roku....itd a to jest kasa..wiec dlaczego mieliby odpuscic...przeciez to zadna nowosc wzywaja sprawdzaja itd traktujac to jako oszustwo celno skarbowe...czyli uszczuplenie dochodow państwa :wink: AK ps.nikogo nie ostrzegam przed importem...sam jade kupic pewne kultowe auto ...więc pytałem co i jak...powiedzieli , ze o rok sie spózniłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 sam jade kupic pewne kultowe aut czyzby subaru :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Czyli sprowadzam z USA piękny MusceCar, który ma tylko 2 czerwone lampki (nie ma wstecznej a reszta czyli migacze stop i postój są w tych dwóch na cały tył) i nie dostaje przeglądu? Czy tyczy się to tylko obecnych US version jak mój 04 WRX, który nie ma przeciwmgielnego. No i w innych moga się jeszcze palić migacze ciągle i moga posiadać obrysówki - czy o te rzeczy chodzi diagnostom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 czyzby subaru Nie Subaru , auto sportowe dwudrzwiowe , awd , silnik bokser , na litere P czy o te rzeczy chodzi diagnostom? jakos sie nie wgłebialem o co dokładnie chodzi ale tylne lampy do Tribeki dobrze sie sprzedaja i cos tam jeszcze chyba....no trzeba dostosowac do przepisów UE , nie wiem czy analiza spalin tez ma jakis zwiazek...ale jest tam kilka punktów...ale przyznam , ze nie jestem za bardzo w temacie...do tej pory wystarczylo 100 lub 200.....podobno..tak slyszalem.. ale problem moze sie zaczac przy kontroli drogowej i wtedy dochodzi do konfrontacji dopuszczenia do ruchu przez stacje diagnostyczna a stanem faktycznym... :cool: ..mysle , ze na auta , które pare lat sa w Polsce nikt nie bedzie zwracal uwagi ale coraz wiecej nowych widac :razz: AK AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 czyzby ten piekny model911? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo10 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 "Czy któryś z forumowiczów mógłby się wypowiedzieć na temat różnic mechanicznych między wersją europejska a amerykanska?" jak zwykle igly z widly i troche bajeru o "badziewiu z USA" - czlowieku przypomnij sobie kto wygral obie wojny! :grin: Mam tribeca 2007, a moj tata 2008 wszystko chodzi jak marzenie, trzeba tylko wymienic tylne klosze zeby nie swiecic na czerwono i juz! GIT Nic wiecej nie trzeba. Jak przytomnie ktos napisal - wszystkie Tribeca sa z USA... Jak bardzo, bardzo, bardzo bedziesz chcial to jeszcze mozna domontowac tylne przeciwlmgielne i wymienic olej na syntetyczny. PS. zeby tak wszystkie maluchy, polonezy i sprowadzony szrot z D chodzily to bylibysmy bezpiecznym i fajnym krajem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 czyzby ten piekny model911? Bede próbował..ale jakies utrudnienia wywozowe na nowe sa wprowadzone....podobno. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Witam, Dostosowanie Tribeci MY08 nie jest takie kosztowne - do tylnych kloszy montuje się kierunki LED + rezystory - komplet 40zł. Światło pmgielne w tylnym zderzaku (tam jest nawet miejsce na oprawkę do żarówki - wystarczy się pochylić pod zderzak) i spiąć to należy z przednimi światłami pmgielnymi - do przekaźnika pod kierownicą. Z przodu fakt, szlifowanie soczewek do standardu euro ale są firmy w Wawie i okolicach, które to fachowo robią w 24h. Koszt wszystkich zmian 1000zł i na stacji diagnostycznej ZERO pytań. Formalnie i bez tego 100-200.. spokój na drodze w PL i całej Europie. Pozdr. WŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 @wlyszkow- moglbys na PW wyslac namiary na komplet firm, ktore by sie zajely autem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 spokój na drodze w PL i całej Europie. O tu juz się popisałeś z ta Europą... Konicznie musisz trafić na jakąś kontrole w Niemczech Tribeci z US ...oj będą koszty lawety... :!: W Niemczech możesz liczyć tylko na to , że im się nie bedzie chciało... :cool: AK ps.piszę to na podstawie " zeznań " dwóch moich klientów serwisu....co policji niemieckiej sie akurat chciało... ..dobrze , ze niedaleko polskiej granicy...( byłej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi