ogs Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Kupiłem na Plejady komplecik opon do upalania. :cool: Bieżnik na swojej powierzchni jest zużyty równo, ale opony różnią się od siebie minimalnie wysokością bieżnika... dało mi to do myślenia W teorii bardziej powinny zużywać się opony na osi pędnej. Zakładając, że mamy AWD - wszystkie powinny się zużywać równo. Z moich obserwacji wynika jednak, że opony zużywają się w następującej kolejności: 1. Przednia-Lewa 2. Przednia-Prawa 3. Tylna-Lewa 4. Tylna-Prawa Teoria, że przednie przed tylnymi - po prostu częściej się uślizgują, jeżeli jest szpera z przodu to jest słabsza, jeżeli nie ma to tym bardziej. Teoria, że lewe przed prawymi - wydaje mi się, że jest to uwarunkowane wrodzoną zdolnością do lepszego kontrolowania poślizgu w prawym zakręcie - stąd częściej pozwalamy sobie na boki w tą stronę. Samochód w zależności jak często płuży przodem + przesunięcie masy wynikającej z siły odśrodkowej powoduje takie a nie inne zużycie opon. Czy może ktoś mnie wyprowadzić z błędu albo potwierdzić tą teorię bo nie daje mi to spać Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Jeżeli chodzi o przód-tył to przód zużywa się szybciej bo jeszcze nim skręcasz i przenosi o wiele większe siły przy hamowaniu. Jeżeli chodzi o prawą-lewą to przyczyn jest więcej np.: rozłożenie obciążenia pojazdu zazwyczaj jeździ sam kierowca i jest bardziej obciążona lewa strona , a tym samym zużycie opon będzie większe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 OGS, tylna, tylnymi... :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 hogi, dzięki, korekta [ Dodano: Czw Maj 15, 2008 9:24 pm ] lukass, a widzisz! tej opcji z kierowcą nie uwzględniłem... :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
FITNES Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 co jest z tymi klockami? ...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 FITNES, jakimi klockami? stopka to automat... każdy widzi swojego nicka tam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 zazwyczaj jeździ sam kierowca A z prawej strony jest bak paliwa. Mimo wszystko w Subaru zazwyczaj leje sie do pełna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 A z prawej strony jest bak paliwa :?: Do tej pory był umieszczony symetrycznie, pół po jednej stronie wału, pół po drugiej, coś się zmieniło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 coś się zmieniło? pewnie zbiornik lpg, he, he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 zazwyczaj jeździ sam kierowca A z prawej strony jest bak paliwa. Mimo wszystko w Subaru zazwyczaj leje sie do pełna. ale jak czesto pozostaje pelnym poza tez mi sie wydaje, ze jest po polowie, nad/miedzy walem tez ostatnio rozkminialem temat opon i powiem wam, ze moim zdaniem duzo zalezy od indywidualnych predyspozycji kazdego kierowcy do szybkiego pokonywania zakretow (prawy-lewy) a co za tym idzie to roznego zuzycia prawych i lewych opon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Czy nie jest tak, ze na wiekszosci torow jezdzi sie w pawo, wiec bardziej bedzie sie zuzywala lewa strona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogs Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 Kuba, też.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Czy nie jest tak, ze na wiekszosci torow jezdzi sie w pawo, wiec bardziej bedzie sie zuzywala lewa strona? czy ja wiem...nigdy nie bylem na wiekszosci torow OGS zakladajac topic chyba myslal o codziennej jezdzie co do torow na powaznie to chyba masz racje. logika podpowiadalaby, ze tam jest wiecej prawych winkli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Myślałem, że bak umieszczony jest zdecydowanie po prawej badz lewej stronie. Sorry za zamieszanie w takim razie Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARKO RALLY Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 OGS zakladajac topic chyba myslal o codziennej jezdzie Pewnie tak, codziennej jeździe :wink: jest to uwarunkowane wrodzoną zdolnością do lepszego kontrolowania poślizgu w prawym zakręcie - stąd częściej pozwalamy sobie na boki w tą stronę. Samochód w zależności jak często płuży przodem + przesunięcie masy wynikającej z siły odśrodkowej powoduje takie a nie inne zużycie opon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now