Skocz do zawartości

jak często kontrolować poziom oleju w boxer - diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Co ciekawe - Castrol w swojej "wyszukiwarce odpowiedniego oleju" do Subaru Diesel Boxer poleca olej Edge 5W30.

Jestem przed rytualna wymiana oleju po 5kkm. Troche mi nie w smak ten castrol - mam wrazenie, ze castrol od kilku lat bardziej skupia sie na tworzeniu wizerunku niz olejow.

Sa natomiast Motule EcoClean C2 i X-Clean C3. Zamierzam popytac o nie w serwisie...

Pozdr.

 

Polecam ze wszech miar oleje marki Motul. Oryginalne w bańkach (nie rozlewane).

Używam od lat w swoich wysilonych dieslach. Nigdy nie zwiodły. Bardzo dobre własności. Oleje stosowane w wyczynowych sportach motorowych. Warto się zainteresować. O ile wiem, centrala Motula ma swoją siedzibę w Łodzi.

 

Odpowiadając na główne pytanie wątku : kontroluję 1-raz w tygodniu. Z reguły w weekend, po 24-godzinnym postoju samochodu (wtedy mam pewność że spłynął cały do miski i to jest rzeczywisty poziom).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ponawiam pytanie: czy olej, o którym pisałem wcześniej w wątku może być używany w Foresterze 2.0d?

 

 

Polecam ze wszech miar oleje marki Motul. Oryginalne w bańkach (nie rozlewane).

Używam od lat w swoich wysilonych dieslach. Nigdy nie zwiodły. Bardzo dobre własności. Oleje stosowane w wyczynowych sportach motorowych. Warto się zainteresować.

 

Olejów Motul używam w większości moich aut, tutaj chyba też wleję Motula - C2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej!

Cytat:

"Odpowiadając na główne pytanie wątku : kontroluję 1-raz w tygodniu. Z reguły w weekend, po 24-godzinnym postoju samochodu (wtedy mam pewność że spłynął cały do miski i to jest rzeczywisty poziom)."

 

Wg tego co piszą w oficjalnej instrukcji obsługi, którą dostałem w sieci dilerskiej SIP do Forestera Boxer Diesel robisz kardynalny błąd, bo prawidłowy odczyt otrzymuje się wyłącznie po 5 min od zgaszenia rozgrzanego wcześniej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

2-gie Subaru, 3 rok jazdy ta marka i pierwszy raz wzielo mi olej. Nie bral nic przy jezdzie 200+ na autobahn, nie bral nic podczas codziennej jazdy dom-praca-dom ale teraz podczas pobytu w PL z minusawa temperatura gdzie auto stalo na mrozie wzial okolo litr oleju. No i nie wiem czy sie cieszyc ze naleze do tych co woza "dolewki" czy raczej plakac ze wzgledu na to ze takie nowe a juz zlopie olej :-D.

Moze to te polskie paliwo tak na niego dziala? Jezdzilem tylko na dieslu Verva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prawidłowe sprawdzanie poziomu oleju w dieselu, jak to jest? Sprawdzanie na zimnym czy rozgrzanym silniku? Gdy sprawdzam na zimnym, bagnet pokazuje full, jak wg opisu w instrukcji, bardzo blisko minimum. Gdzie leży prawda?

 

Pozdrawiam,

 

witam,

 

prawda :?: Trudne pytanie :???: Nie polemizuje z zapisami instrukcji :cool:

Instrukcja jest instrukcją i basta. Sam nie znam treści instrukcji Subaru diesel.

Pisałem o mojej stronie pomiaru, jakie wykonuje w swoich dieslach od lat, grupy VAG.

Fakt że nie napisałem tego wyraźnie. I mogę dopisać, że nigdy nie miałem z tym problemów, pomimo że silniki były "katowane".

 

Jedno mnie tylko zastanawia. Kupuję do swojego 4-cyl. diesla bańkę 5 l Motula. Pojemność miski to 4,2 l. Wlewam taką ilość i mam na bagnecie poziom "zimny" na 3/4 miarki (od min. do max. jest 1 litr). Załóżmy że mierzę poziom oleju zgodnie z przytoczoną metodyką zawartą w instrukcji. Zgodnie z tym powinienem mieć minimum na bagnecie lub nawet poniżej ! I co to dalej oznacza ? Że mam dolać oleju ? Przecież to niemożliwe (!). Nadmiar oleju jest gorszy od jego niedostatku (oczywiście w granicach normy dla wymaganego poziomu). Nie bardzo rozumiem tę metodę pomiaru :???: Chyba że tam wyraźnie napisano, że 5 min. po wyłączeniu poziom oleju ma być w okolicach min. na bagnecie :idea: :?:

 

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 9:08 am ]

2-gie Subaru, 3 rok jazdy ta marka i pierwszy raz wzielo mi olej. Nie bral nic przy jezdzie 200+ na autobahn, nie bral nic podczas codziennej jazdy dom-praca-dom ale teraz podczas pobytu w PL z minusawa temperatura gdzie auto stalo na mrozie wzial okolo litr oleju. No i nie wiem czy sie cieszyc ze naleze do tych co woza "dolewki" czy raczej plakac ze wzgledu na to ze takie nowe a juz zlopie olej :-D.

Moze to te polskie paliwo tak na niego dziala? Jezdzilem tylko na dieslu Verva.

 

napisz coś więcej n/t. Bo 1 litr dla Twojego przebiegu to jest dla mnie :shock:

 

Tzn. co, wcześniej w Szwecji jak mierzyłeś nie stał na mrozie ? Przecież tam jest jeszcze zimniej :lol: Jak mierzyłeś poziom w Szwecji a jak w PL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prawidłowe sprawdzanie poziomu oleju w dieselu, jak to jest? Sprawdzanie na zimnym czy rozgrzanym silniku? Gdy sprawdzam na zimnym, bagnet pokazuje full, jak wg opisu w instrukcji, bardzo blisko minimum. Gdzie leży prawda?

Ja zrobilem tak: uznalem, ze serwis przy wymianie oleju nalal wlasciwa ilosc. Czyli na zimnym silniku, stan nieco powyzej maximum.

Teraz tylko kontroluje czy nie spada (i nie spada juz od 4tys. km).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobilem tak: uznalem, ze serwis przy wymianie oleju nalal wlasciwa ilosc. Czyli na zimnym silniku, stan nieco powyzej maximum.

 

fakt, jak zagladalem kilka razy po przegladach, na zimnym silniku, zawsze byl olej na max (na gornej kresce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...