Skocz do zawartości

Szybkie ruszanie WRX-em?


winduil

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze!

Jak ruszać subarakiem (WRX 03' seria) z miejsca, żeby rozpędzić autko jak najszybciej? Chodzi mi o strat z miejsca, wysprzęglanie i operowanie gazem. W tym przecież drzemie cały potencjał subaru :). Do tej pory bywało różnie, łącznie z buksowaniem i piskiem przednich kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

won zmotywowanego sprzegla jest nie-do-za-po-mnie-nia :wink: 5min. wietrzenia kabiny wymaga.

winduil, bez wiwisekcji nie da sie pojac, a to wymaga poswiecenia sprzegla. mozesz uslyszec: krecisz na 5k rpms i wolno puszczasz, albo krecisz na 6k i rzucasz sprzeglem. fajnie brzmi, ale jak rzucac, nie nauczysz sie, poki nie sprobujesz :mrgreen: ja nigdy nie probowalem i zawsze mnie na starcie biora :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 3 sposoby ruszania:

1. Bolesny dla skrzyni i napędów, czyli wrzucasz 1 wchodzisz na 4,5tys obr i szybko puszczas sprzęgło.

Zalety: szybko wystartujesz,

Wady: bardzo jest obciążana skrzynia biegów i napędy.

 

2. Bolesny dla sprzęgła, czyli wrzucasz 1 i startujesz z 5tys obr spokojnie puszczając sprzęgło

Zalety: nie rozwalisz szybko skrzyni i napędów

Wady: przypalisz sprzęgło

 

3. Podobny do drugiego, ale bezpieczny dla napędów że niczego nie ukręcisz. Najlepiej wcześnie potestować na zamkniętej drodze i robi się to na własną odpowiedzialność!!! Podjeżdzasz do linii, zatrzymujesz się, zaciągasz ręczny, wkładasz 1, powoli puszczasz sprzęgło (ręczny nadal trzyma) będziesz czuł że auto chciało by pójść do przodu, ale coś go trzyma (napędy masz napięte). Jak masz wskaźnik ciśnienia doładowania to zobaczysz że możesz silnik doładować, w pewnym momencie puszczas jednocześnie sprzęgło i ręczny i naciskasz na pedł gazu.

Zalety: Bardzo szybko startujesz, nie uszkodzisz napędów i skrzyni (chyba że 2 jak źle włożysz)

Wady: Jak przytrzymasz zbyt długo, to spalisz sprzęgło całkowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jest ktoś ze Szczecina kto chciałby nauczyć mnie latać subarakiem? Czy pozostaje tylko Pan Podkalicki ?

 

Siema Ja jestem ze Szczecina- Debno i mam WRX MY06 ale moj kumpel Leszek ma Sprteka i potrafi wiecej sztuczek niz ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda opcja ruszania boli !W sumie uwazam ze "semi strzal", czyli z wyczuciem przeprowadzona operacja szybkiego i calkowitego puszczenia sprzegla przy wczesniej ustalonych obrotach na poziomie powyzej ladowania turbo powinna dac kompromis. Jak koledzy zauwazyli usmazenie pierwszego sprzegla jest nieuniknione. O ile raczej zdzierzy na luznej nawierzchni to sadze ze wrx tak traktowany na asfalcie i betonie zdechnie szybciej niz myslisz.Sti przyjmie na klate duzo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to zrobilem ale juz ze 4 razy ruszalem ze strzalem ze swiatel bo sytucja tego wymagala :grin: i zadnego smrodu nie poczulem . Nie wiem trzymalem obrotu gdzies na 3700 i popuscilem bardzo delikatnie sprzeglo , zielone swiatlo i wtedy puscilem calkiem. I jakos mi wyszlo. Takze mam farta jak narazie i pare groszy w kieszeni :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...