Jump to content

Jak wyjąć radio z Forestera 2,5X 2005r USA


Guest Michal2500x

Recommended Posts

Guest Michal2500x

Rozebrałem obudowę automatu, rozkręciłem 2 śrubki na krzyżak i dalej nie daje rady bo coś trzyma przy nawiewach. Co Robić?????

Chcę wyjąć bo nie działa:: ma podświetlenie, bezpieczniki ok, ale nie reaguje na włączanie i nie pobiera płyty cd(brak zasilania??)

Link to comment
Share on other sites

Przy nawiewach są (w rogach tego elementu co zdejmujesz) 2 prostopadłe do deski bolce. Wsuwasz ręce od dołu maksymalnie do góry ile Ci się zmieszczą i ciągniesz do siebie energicznie ale z umiarem, żeby nie połamać. I nie wystrasz się, jak zaczepy puszczą - bo dźwięk będzie przypominał dźwięk łamanego plastiku - ja prawie zawału dostałem ;) Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem - jakby co to pytaj :)

Link to comment
Share on other sites

Nie kładź też zdjętej konsoli środkowej na obudowie skrzyni bo jeden plastik porysuje drugi. Nie chciało mi się wypinać pokręteł i położyłem na skrzyni i mam teraz dwie widoczne ryski.

 

Ważne, żeby z zaczepów wyciągać z obu stron jednocześnie. Bo jak wypnie się jeden to potem drugi idzie ciężko i jest duże ryzyko połamania.

 

Jeśli wiesz, że w najbliższym czasie bedzie manewr wyciagania powtarzać to wyjmij z obudowy konsoli białe zaczepy - po przykręceniu śrubami obudowa bedzie sie normalnie trzymać a zaczepy nie wyrobią się przy ponownym zakładaniu i łatwo bedzie ją zdjąć.

:)

Link to comment
Share on other sites

Mozna w ogole kupic jakis sprzet w to gniazdo 2DIN ktore jest w Foresterze ? Jakis markowy...

 

Pozdrawiam

 

Markowe odtwarzacze bez problemu kupisz. Kwestia tego, co byś chciał. Ewentualnie możesz zakupić radyjko 1DIN a w dziurę wsadzić szufladkę lub zamykany schowek w kolorze konsoli :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Przy nawiewach są (w rogach tego elementu co zdejmujesz) 2 prostopadłe do deski bolce. Wsuwasz ręce od dołu maksymalnie do góry ile Ci się zmieszczą i ciągniesz do siebie energicznie ale z umiarem, żeby nie połamać. I nie wystrasz się, jak zaczepy puszczą - bo dźwięk będzie przypominał dźwięk łamanego plastiku - ja prawie zawału dostałem ;) Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem - jakby co to pytaj :)

 

rozumiem ze trzeba najpierw wyjac nawiewy :?:

Link to comment
Share on other sites

rozumiem ze trzeba najpierw wyjac nawiewy :?:

 

Nie, nawiewów nie trzeba ruszać, starałem się tylko w miarę dokładnie opisać gdzie są zatrzaski górne konsoli środkowej. Czyli są one w gónych rogach. Cały czas mowa o obudowie środkowej - czyli tej z klimą i dziurą na radio. Ruszamy tylko obudowy przy lewarku skrzyni i właśnie tę środkową. Mam nadzieję, że teraz będzie wszystko wiadomo, jakby co to mogę fotę zrobić :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

stare, ale tytuł pasuje niestety :mrgreen: .

1. odkręciłem i wyjałem plastikowe obudowy tunelu

2. dotarłem do panelu wentylacji/klimy i nie wiem co dalej. Nie widzę, nie czuję żadnych klipsów do zwolnienia kabli sterujących wentylacją. Bez tego nie zdejmę plastikowej ramki i nie wyciągnę radia.

JAK ODŁĄCZYĆ PANEL WENTYLACJI OD RAMKI?

Link to comment
Share on other sites

bo sa na zatrzaski w krztałcie ">" jak podejzewam, przy wyzszej czesci musisz chwycic i równomiernie wypiać uzywajac obu dłoni, przynajmniej tak było umnie (Impreza). Panele wentylacyjne (kratki) sa przykrecone do obudowy a zdrugiej strony sa wsuwane do kanałów wentylacyjnych. Dosyć głośno ten plastik pracuje przy zdejmowaniu i mozesz odniesc wrazenie ze cos połamiesz ... na 90% tak nie bedzie :wink:

Link to comment
Share on other sites

gourmet, wygląda na to, że w US-spec jest trochę inaczej. U mnie panel klimatyzacji wychodzi w całości - pokrętła razem z taką centralką. Wypinam wtyczkę i zostaje pusta przestrzeń. Druga kwestia to klipsy - u mnie żeby panel odszedł 1,5cm od deski to musiałby puścić klipsy. Po rozpięciu klipsów też miałem zonka bo pozawijane kable od radia nie pozwalały odciągnąć panelu od deski na tyle by móc je rozpiąć. Na szczęście moje małe łapy i jakoś te kable rozplątałem, ale trwało to z godzinę. Od tyłu jest odrobina dojścia - popatrz uważnie, ręka wchodzi.

 

Wydaje mi się, że u Ciebie panelu nie trzyma już nic poza kablami klimy i radia. Czy panel daje się poruszać tylko przód/tył, czy na boki też da się nim poruszyć ? Bo jeżeli tak to na bank już klipsy nie trzymają.

Link to comment
Share on other sites

to, co zaznaczyłem na czerwono - cała plastikowa ramka. Ładnie wyszła, nic się nie ułamało. Jedyne, co ją trzyma to prawd. kable od sterowania klimą/wentylacją. W niewielkim zakresie daje się ruszać

na żółto - nieszczęsne sterowanie wentylacją. Przykęcone na wkręty od wewnątrz (od strony silnika) :o

Jest pokrętło i kabel od strony kierowcy - prędkość wiatraka

pokrętło środkowe - regulacja temp. - na kostkę, tę być może uda się wypiąć

pokrętło i kabel od strony pasażera - tryb pracy/wybór skąd wieje

na brązowo - tam muszę dojść :evil:

 

Coś musi zwolnić kable od wentylacji. Na kresce wynalazłem opis, ale nijak nie pasuje do mojej sytuacji :cry: Zwłaszcza p-t 6, zdjęcie 3.

t120391_radio-z-kreski.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja nie pomogę, ale przypomniał mi się kawał a propos. Ponadto temat ten jest mi w pewnym sensie bliski, bo nieraz miałem chęć wyrwać to radio z obudowy i wywalić z wściekłością przez okno. A to z powodu takiego, że nagle i bez uprzedzenia, w czasie jazdy, zaczęło grać muzykę zespółu Wilki / Myslowitz / Kasia Cerekwicka :evil:

---

Po latach harówki w Reichu Czesiek wraca odwiedzić rodzinną wioskę, oczywiście za kierownicą nówki merca. Będąc już blisko celu, na lokalnej drodze łapie gumę. Wysiada, trzaska ze złości drzwiami, otwiera bagażnik i kombinuje gdzie koło, lewarek itd. Wqrwiony, bo oczywiście nigdy wcześniej tego nie robił. Z przeciwka nadjeżdża traktor, za kierownicą Zdzisiek, kumpel z lat młodości. Nooo cześć brachu, kopę lat itd. Ale co Ty tutaj robisz, Czesiu ? Koło zapasowe wyciągam. Aha, mówi Zdzisiek sięgając pod siedzenie w traktorze; podchodzi do przednich drzwi, bierze zamach łomem i mówi : to ja se wezmę radyjko.

Link to comment
Share on other sites

U mnie panel klimatyzacji wychodzi w całości - pokrętła razem z taką centralką. Wypinam wtyczkę i zostaje pusta przestrzeń

może masz klimatronic i dlatego.

Link to comment
Share on other sites

Niepotrzebnie demolowałeś panel sterowania wentylacji, teraz musisz zdjąć boczne osłony- prawa zaznaczona na zdjęciu (są wciskane) i odpiąć cięgna sterowania temperaturą i kierunkiem nawiewu, dodatkowo odpinasz kostkę od awaryjnych, wtedy panel da się odciągnąć mocniej i radio w ramce będzie twoje :D

Link to comment
Share on other sites

widziałem wcześniej, pudło :P , film dotyczy automatycznej klimatyzacji :cry:

 

-- 5 mar 2012, o 17:45 --

 

uff, radio wyjęte, zdemontowane wszystko za wyjątkiem kokpitu. Następny ZONK - ori radio US ma gniazdo antenowe żeńskie, ori radio EU ma gniazdo antenowe męskie. Czy idzie kupić przejściówkę male/female czy uciąć kabel i wcisnąć na chama?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...