Skocz do zawartości

Pytanie laika


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

radekk, no ale 1,5 litra na 1000km w wolnossącym aucie z automatem?

A bo to wolny ssak. No ja tak lałem nawet 0,5-1 litra na 1000km i tak praktycznie od początku. Ale miał okresy że brał mniej. Ale w tym przypadku to faktycznie trochę dużo :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LeszekS, mocno dymi Ci z rury auto? Możesz spróbować 10W40, ale nie ma gwarancji, że pomoże. Niemniej jedna butelka tańsza od remontu silnika, spróbować nie zaszkodzi.

 

No właśnie nie dymi na niebiesko, nie czuć charakterystycznego zapachu spalonego oleju, a bierze sporo.

Głośno stuka, ale jak go kupowałem to sprzedający zapewniał mnie że to "piston slap". Później pojechałem do mechniaka (znany na forum) ten osłuchał go stetoskopem i zwyrokował, że coś nie tak z tłokiem na 3 cylindrze, ale w szczegóły się nie wdawał. Stwierdził też, że bardziej opłaca się kupić używany silnik, niż robić remont, bo jak się rozbierze to nie wiadomo co będzie w środku i koszty naprawy mogą przewyższyć cenę używanego silnika. Niezbyt podoba mi się taka koncepcja naprawy, bo niby skąd mam wiedzieć jaki silnik kupię? Co myślicie na temat wymiany silnika na używany?

Na razie dolewam ale mnie to wkurza bo czuje się jakbym jeździł dwusuwem, prawie przy każdym tankowaniu dolewka.

Ad meritum, czyli jak doleje MaxLife 10W40 do Quakera 5W40 to nic mi się nie zważy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LeszekS, zmieszanie oleju nie powinno nic strasznego zrobić, po prostu będzie ciut gęściej - a o to chodzi.

Jeżeli idzie o remont silnika, to też uważam, że nie należy porównywać kosztu silnika używanego i remontu - bo nie wiadomo na co się trafi w pierwszym przypadku. W tym drugim teoretycznie wiesz co masz. Ja bym remont stawiał jako alternatywę do nowego silnika - bo w obu wypadkach dostajemy coś o znanym stanie i co powinno nam przez kolejne kilka lat działać bez większych problemów.

 

Odnośnie piston slap, nie wiem czemu, ale zawsze mi się to z silnikami turbo kojarzyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zmień cały na Max Life albo dolej Moto Doktora.

 

Co do wymiany silnika, jak zrobisz remont - będziesz wiedział co masz.

Jak kupisz używany, to nie wiadomo w jakim stanie.

edit: Aflinta pierwszy i rozwinął bardziej.

Co do oleju nie zgadzam się z Aflintą. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max mt, półsyntetyk, a nie mineralny :)

 

Dosyć dużo przeczytałem i przestudiowałem na temat oleli silnikowych, olej tzw. "półsyntetyczny" to olej mineralny z małymi dodatkami środków czyszczących i usuwających tzw."czad" to olej z przetwarzany z ropy. Oleje Syntetyczne wykonane są przez człowieka od podstaw czyli czysta chemia środki czyszczące itd. Raczej nie stosowałbym dolewki, a wymienił cały na "półsyntetyczny". :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max mt, ależ ja doskonale wiem, że półsyntetyk ma bazę mineralną, niemniej dzięki dodatkom nie jest to olej mineralny. Zresztą dla tego silnika to i tak już wszystko jedno :)

 

Jak się silnik kończy i będzie wymieniany - fakt, nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączając się pod temat, jeżeli do tej pory jeździłem na shell xelix 5w-40 to można zmienić na MOTUL 300V COMPETITION (15W50)? Który lepszy? (samochód to Imreza WRX 2002 przebieg 90 000km.) olej w silniku zmieniam co 10tyś a jak często zmieniać w dyferencjałach i skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...