Jump to content

Tribeca MY08 3,6l


Than_Junior

Recommended Posts

Pozno juz jest, ale co tam, napisze teraz, poki pamiec jeszcze swieza, najwyzej jutro popoprawiam :)

 

Otoz mialem okazje zrobic wczoraj jakies 900km "nowa" Tribeca, glownie po autostradach. Wrazenia ogolnie pozytywne.

 

Stylistyka / na zewnatrz

 

√ tak jak w przypadku Imprezy, nowa Tribeca na zywo wyglada lepiej niz na zdjeciach. Co prawda, stracila troche charakter, ale nie jest zle. Nowy przod wyglada masywniej i agresywnie, tyl nie jest zly, choc mi troche przypomina Avensis Verso. Tylne swiatla przeciwmgielne sa ladnie wkomponowane w zderzak (co nie mialo miejsca w poprzedniej wersji).

 

√ pomimo wzglednej "nijakosci" wzbudza spore zainteresowanie na drodze.

Podczas podroza normalnym bylo to, ze inne samochody po tym, jak je wyprzedzilem, to przyspieszaly, zrownywaly sie ze mna, kierowcy sie przypatrywali, po czym znowu zwalniali do swojego tempa ;) Jeden gosc to wrecz pojechal za moimi rodzicami, specjalnie zmienil trase i jak sie zatrzymali pod sklepem to wysiadl i zaczal wypytywac, nie moga wyjsc z zachwytu - "najpiekniejszy samochod jak w zyciu widzialem", tak mowil ;) Jak widac, nie jest tak zle...

 

Wnetrze

 

niewiele sie zmienilo w stosunku do poprzedniczki

 

√ jakosc plastikow taka sama

√ (chyba) minimalnie zmienione podswietlenie przyciskow

√ fotel kierowcy z funkcja pamieci

√ fotel pasazera niestety oferuje zbyt male podparcie ud

√ kolumna kierownicy regulowana tylko w jednej plaszczyznie :neutral:

rzekomej lepszej widocznosc do tylu dzieki wiekszym czwartym szybom bocznym nie zauwazylem

 

O reszcie nie pisze, bo tam bez zmian.

 

Prowadzenie/zawias

 

Tutaj tez drobne zmiany, ale na plus

 

√ odnioslem wrazenie, ze zawieszenie jest troche bardziej sztywne, mniej amerykanskie, ale wciaz komfortowe - cos w rodzaju tego z OBK

 

√ uklad kierowniczy precyzyjny (nie porownuje oczywiscie do STI, czy EVO), przyjemny na trasie i w miescie: stawia opor, ale nie za duzy, taki w sam raz dla tego typu samochodu

 

√ nawet przy wysokich predkosciach i szybszych zmianach pasa ruchu jest stabilny, tak samo przy bocznym wietrze

 

Skrzynia biegow/tempomat

 

Bazuje na tej z trzylitrowki, ale:

 

√ biegi zmienia znacznie plynniej, bajka

 

tempomat pozbawiony wady, ktora wystepuje w Legacy, czyli jak mu sie kaze powrocic do ustalonej predkosci, to nie wachluje tymi biegami bez sensu w te i nazad tylko przyspiesza na aktualnym biegu (np od 120 do 160km/h)

 

Silnik, czyli to, na co wszyscy czekali

 

moment nad momenty! To jest to czego brakowalo! Ciagnie tak samo mocno przy kazdych obrotach! Super! Nie czuc przyspieszenia dzieki przebiegowi krzywej momentu - i w pierwszym momencie jak wjechalem na autobahne, but w podlodze, to stwierdzilem, ze to cholera nie jedzie. W fotel nie wgniata, silnik nie ryczy, tylko jakos tak mruczy basowo na stosunkowo niskich obrotach (6,5tys max), a tu nagle: 160 na liczniku :shoch:

 

208 km/h max wg GPSa. Przy tej predkosci wciaz mozna normalnie rozmawiac z innymi pasazerami.

 

 

Ogolnie wrazenia bardzo pozytywne! Pomimo, wg mnie, mniej ciekawego designu od poprzedniczki, wolalbym nowa Tribeca. Szczegolnie, ze jest dostepna w kolorze bialym :twisted:

 

Aha, i jeszcze do tych, ktorzy mowia, ze kompletnie nie rozumieja, dla kogo sa budowane takie samochody. Ja odpowiadam: dla 90% tych ludzi, ktorzy do tej pory jezdzili terenowkami z prawdziwego zdarzenia. A jezdzili nimi po drogach asfaltowych, nigdy nie zapuszczajac sie w teren. Te samochody maja sens.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeden gosc to wrecz pojechal za moimi rodzicami, specjalnie zmienil trase i jak sie zatrzymali pod sklepem to wysiadl i zaczal wypytywac, nie moga wyjsc z zachwytu - "najpiekniejszy samochod jak w zyciu widzialem", tak mowil ;)

Cud! Nie dość, że ślepy i prowadził auto to jeszcze wzrok na chwilę odzyskał - co miał powiedzieć jak pierwsze w swoim życiu auto zobaczył :mrgreen:

 

Aha, i jeszcze do tych, ktorzy mowia, ze kompletnie nie rozumieja, dla kogo sa budowane takie samochody. Ja odpowiadam: dla 90% tych ludzi, ktorzy do tej pory jezdzili terenowkami z prawdziwego zdarzenia. A jezdzili nimi po drogach asfaltowych, nigdy nie zapuszczajac sie w teren. Te samochody maja sens.

Jaki sens ma jeżdżenie autem terenowym z prawdziwego zdarzenia tylko i wyłącznie po asfalcie? Na logikę jest pozbawione sensu - kiepska stabilność, beznadziejne kierowanie, hałas, paliwożerność, beznadziejne wybieranie nierówności. W tych 90% jest to zwykły przedłużacz, w pozostałych 10% być może chodzi o ilość miejsca w środku związaną z faktycznymi potrzebami.

Link to comment
Share on other sites

Jaki sens ma jeżdżenie autem terenowym z prawdziwego zdarzenia tylko i wyłącznie po asfalcie? Na logikę jest pozbawione sensu - kiepska stabilność, beznadziejne kierowanie, hałas, paliwożerność, beznadziejne wybieranie nierówności. W tych 90% jest to zwykły przedłużacz, w pozostałych 10% być może chodzi o ilość miejsca w środku związaną z faktycznymi potrzebami.

Po to, by moc potem odsprzedac niezajezdzona terenowke tym, ktorzy wykorzystaja je w 100% w terenie =)

Link to comment
Share on other sites

Otoz mialem okazje zrobic wczoraj jakies 900km "nowa" Tribeca, glownie po autostradach. Wrazenia ogolnie pozytywne.
A ile konkretnie to auto spaliło? Wrażenie przy pompie równiez pozytywne?

 

 

 

moment nad momenty! To jest to czego brakowalo! Ciagnie tak samo mocno przy kazdych obrotach! Super!
To fajnie, że na to zwrócono uwagę.

 

Czyli inaczej niż w przypadku nowej Imprezy WRX...

Porównaniem może być nowe Volvo S40 T5 AWD:

- oba silniki 2.5 turbo

- w obu moc 230 KM

- oba maję maksymalny moment obrotowy 320 Nm

więc jaka jest różnica?

W Imprezie maksymalny moment jest dostępny od 2800 obr/min a w Volvo S40 już od 1500 obr/min.

 

Przy czym to 320 Nm dostępne w nowej Imprezie już od 2800 orb/min to i tak jest postęp, bo w Foresterze 2.5XT jest niestety dopiero od 3600 obr/min. W związku z czym jednak trudno używać tego auta jako ciagnika przyczepy lub auta terenowego. Lepiej spisuje się jako miejska wyścigówka... oczywiście po wymianie oryginalnych hamulców... :wink:

 

:grin:

Link to comment
Share on other sites

A ile konkretnie to auto spaliło? Wrażenie przy pompie równiez pozytywne?

 

przy jezdzie 160 licznikowe (150 wg GPS) na tempomacie spalanie od 14.8 do 15.2. Wydaje mi sie, ze biorac pod uwage mase i opory powietrza, jest to calkiem niezle. Jednak bak 65l troche za maly ;)

 

Jaki sens ma jeżdżenie autem terenowym z prawdziwego zdarzenia tylko i wyłącznie po asfalcie?

 

Nie wiem, jaki jest sens*, ale prawda jest taka, ze wlasnie 90% wlascicieli samochodow terenowych, nigdy nie wjechalo w ciezki teren. A skoro tak, to wlasnie dla nich idealnym rozwiazaniem jest Tribeca!

 

*choc moja mamusia, ktora b cenila sobie Patrola GR Station (!) i tez nigdy nim nie wjezdzala w powazny teren (co najwyzej po lesie troszku), zapytana dlaczego go tak lubila, odpowiada: "bo duzy, bo wszystko widze, bo wysoko siedze, bo dzieki temu szybciej sie poruszam po miescie niz Ferrari, bo nie chlapie po szybie, bo moge miec w nosie krawezniki, slupki i ciezarowki sie na mnie nie pchaja tak czesto i dziecko ( ;) ) nie marudzilo, bo wszystko widzialo i nie musialam sie schylac zeby wyciagac zakupy albo przypinac dziecko.....no i moglam bezkarnie patrzec na facetow z gory :) "

Link to comment
Share on other sites

fotel kierowcy z funkcja pamieci

 

Ponieważ własny pamienci właściwie nie posiadywuje kciała bem skorzystać z pamienci Waszego fotela. Czy istnieje możliwoś zakupienia samy pamięci bez fotela? Czasyma poczebywuje skorzystać z pamienci na mieście i beło by dla mię krempujonce dyskutować z fotelem przy ekspediencie jako gorzałe miałam kupić.

 

S powarzaniem Mamusia

Link to comment
Share on other sites

Mamusia!

"Jako gorzałe", to niestety trzeba samemu spamiętać.

 

 

No to po jako holere piszo że on posiaduje pamienć. Ja osobiście też pamientam tyko jak ustawiś folet a sie nie chwale to funkcjom. Jak ta fura posiaduje wiency takich funkcji to jes mni wiency moi kondycji ....znaczy ..... złom.

 

mamusia .... tem razem bes poważania i jeszcze dołanczam różne wyrazy

Link to comment
Share on other sites

fotel kierowcy z funkcja pamieci

 

Ponieważ własny pamienci właściwie nie posiadywuje kciała bem skorzystać z pamienci Waszego fotela. Czy istnieje możliwoś zakupienia samy pamięci bez fotela? Czasyma poczebywuje skorzystać z pamienci na mieście i beło by dla mię krempujonce dyskutować z fotelem przy ekspediencie jako gorzałe miałam kupić.

 

S powarzaniem Mamusia

 

Słyszałem, że sklepik "żeni" coś takiego :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ty rżniesz głupa (że się klasykiem podeprę).

Gorzała = osobowość, osoba, osobno, sam, samodzielnie, decyzja. Problem do samodzielnego rozwiązania, znaczy. A fotel, to mechanizm, rzecz, Ikea.

Kamprad ma z gorzałą coś do rzeczy, ale nie ma się tym co przejmować.

Link to comment
Share on other sites

 

Słyszałem, że sklepik "żeni" coś takiego :mrgreen:

 

Kochaneńki, jedyne z czem pozwolił bem sie obecnie Ożenić to jes właściciel sklepu monopolowego. Płeć akuratnie miię powiewa kalafiorem. W posagu poproszem o klucze od zaplecza.

 

mamusia

Link to comment
Share on other sites

 

Słyszałem, że sklepik "żeni" coś takiego :mrgreen:

 

Kochaneńki, jedyne z czem pozwolił bem sie obecnie Ożenić to jes właściciel sklepu monopolowego. Płeć akuratnie miię powiewa kalafiorem. W posagu poproszem o klucze od zaplecza.

 

mamusia

 

To szacunek :mrgreen: Zapraszam zatem do wątku alkoholików, pijaków, degustatorów etc. "Klub nocnych marków".

Dobra spadam, bo za OT dostanę zaraz pasek - nie mam pod nickiem .:Święto Krowo:. :grin:

Link to comment
Share on other sites

[ nie mam pod nickiem .:Święto Krowo:. :grin:

Też nie zawsze miałem, może wystarczy sobie zapracować. Wystarczy pienć lat i troche niekonwencjonalnego poczucia humoru.

 

mamusia

Ty nie bądź taka poważna.

To, jak zwykle, jest problem niekompatybilności poczucia humoru.

Często powierzchownej.

Link to comment
Share on other sites

To, jak zwykle, jest problem niekompatybilności poczucia humoru.

Często powierzchownej.

 

Jaki problem mieć powierzchowne poczucie humoru ? W mojem wieku ponoć nie problem mieć problem tyko ze sikaniem.

 

mamusia

Ja też się zastanawiam dlaczego moi synowie są krócej w łazience niż ja. Pewnie rąk nie myją, pacany.

Powierzchowna jest niezgodność, Mamusia.

Znaczy - talenta dane nam są różne, wypowiedź internetowa jest z natury swojej osłabiona brakiem intonacji i innych takich głupot funkcjonujących na Rynku, a emotikony są bez sensu.

W rezultacie - kaszana.

[EDIT] Dziecko przyjechało ze świata i powiedziało mi, że Platfusy nie rozumieją (tzn. nie odbierają) sarkazmu i ironii, jeżeli nie jest to podparte odpowiednią intonacją. Sama absurdalność wypowiedzi nie wystarcza.

W internecie jest podobnie.

[EDIT2] Powyższe dotyczy Platfusów reformownych, czyli z drugiej strony Dużej Wody. Te z Wyspy są jakoś bardziej kumate.

Link to comment
Share on other sites

Ja też się zastanawiam dlaczego moi synowie są krócej w łazience niż ja.

Znaczy - talenta dane nam są różne,.

 

Yhy !!!! Wiek odbiera talenty. Mię oderał talent szczania i talent myślenia. Niby oba niezbendne a jakoś se radze ............ze ......szczaniem.

 

mamusia

Link to comment
Share on other sites

Już się poprawiam:

Tribeca jest kolosalnym krokiem naprzód koncernu FHI. Tym modelem (szczególnie z silnikiem 3.6l) Subaru wchodzi na lukratywny i prestiżowy rynek dużych SUVów.

Ten model to nowa jakość w ofercie Subaru. Jakość plastików na desce rozdzielczej wprowadziła w osłupienie designerów Maybacha, właściwości jezdne dobiły projektantów X5.

Moment obrotowy nowego silnika spowodował momentalne zamroczenie u twórców Hemi.

Wszyscy marzą, by się przejechać na trzecim rzędzie siedzeń w tym cudzie.

 

 

Teraz już chyba na temat i dobrze?

Link to comment
Share on other sites

Już się poprawiam:

Tribeca jest kolosalnym krokiem naprzód koncernu FHI. Tym modelem (szczególnie z silnikiem 3.6l) Subaru wchodzi na lukratywny i prestiżowy rynek dużych SUVów.

Ten model to nowa jakość w ofercie Subaru. Jakość plastików na desce rozdzielczej wprowadziła w osłupienie designerów Maybacha, właściwości jezdne dobiły projektantów X5.

Moment obrotowy nowego silnika spowodował momentalne zamroczenie u twórców Hemi.

Wszyscy marzą, by się przejechać na trzecim rzędzie siedzeń w tym cudzie.

 

Teraz już chyba na temat i dobrze?

 

Nie do końca mnię o to chodziło, ale zaczeło Cie pojebywać w niekonwencjonalnem kierunku.

 

mamusia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...