Skocz do zawartości

Przekladka kierownicy, OBK, pytan kilka


hajaku

Rekomendowane odpowiedzi

Polukalem w wyszukiwarce, ale brak dokladnych informacji.

 

Jak wyglada sprawa z przekladka kierownicy w legacy outback?

 

nie piszcie prosze o bezsensie tej operacji, badz tez o kosztach z kosmosu...

 

1 - stopien trudnosci?

2 - czy trzeba ciac sciane grodziowa?

3 - jak z elektryka?

4 - maglownica stara, czy musi byc z wersji europejskiej?

5 - co jeszcze potrzebne oprocz kompletnej deski rozdzielczej?

 

oraz pytanie - czy dealer subaru wyda "kwitek od przedstawiciela producenta", że homologacja samochodu dopuszcza przełożenie kierownicy" http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n ... 3287%2Exml lub tez kto moze, lub nie moze tego wydac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hajaku, jak to ma być profi przekładka, to potrzebujesz nową deskę, nową wiązkę elektryczną, maglownicę, pierdoły typu dźwignia do otwierania wlewu paliwa, fotel kierowcy, tapicerkę na stronę pasażera i kierowcy (chyba, że nie potrzebujesz przełączników do otwierania szyby), klimatyzacja, lampy przednie. Przy tak starym aucie zastanowiłbym się 100 razy. Chyba, ze hobbystycznie budujesz wersję Turbo - wtedy koszt faktycznie nie gra roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - decha to nie jest taki straszny problem, mozna zrobic na zamowienie nawet, lustrzane odbicie oryginalnej.

2 - wiazka - mowisz ze kable nie siegna? :P

3 - co z maglownica, czemu z wersji EU?

4 - o dzwigni wlewu paliwa nie pomyslalem nawet...

5 - dlaczego klima? przy wymienianej desce panel srodkowy pozostaje taki sam, w silniku tez bez zmian O_O

6 - lampy przednie mozna chyba przestawic?? jak nie to oryginalki mozna sciagnac za pare stow...

7 - panel drzwi, racja potrzebny, ale tylko panel, przelaczniki wejda stare. ciekawe czy panel drzwi tez mozna zrobic... O_O

8 - fotel kierowcy, mozna przelozyc chyba stary, nawet razem z szynami.

 

ogolnie to bardziej zastanawiam sie nad rocznikiem 2000+, ale starszy, czemu nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 - wiazka - mowisz ze kable nie siegna? :P

będziesz uprawiał druciarstwo i dolutowywał nową wiązkę tak gdzie nie styknie? Powodzenia w szukaniu ewentualnych usterek potem.

 

3 - co z maglownica, czemu z wersji EU?

a nie chciałeś przypadkiem robić przekładki?

 

5 - dlaczego klima? przy wymienianej desce panel srodkowy pozostaje taki sam, w silniku tez bez zmian O_O

Ciekawe czy Ci się zmieści parownik z dmuchawą nad kolanami i jeszcze przepuścisz przez niego kierownicę, ale możesz próbować :)

 

6 - lampy przednie mozna chyba przestawic?? jak nie to oryginalki mozna sciagnac za pare stow...

No przestawić se można, jak masz regulację z wnętrza - góra dół, bo lewo prawo to tylko kupując właściwe.

 

7 - panel drzwi, racja potrzebny, ale tylko panel, przelaczniki wejda stare. ciekawe czy panel drzwi tez mozna zrobic... O_O

Powodzenia w takim razie :)

 

8 - fotel kierowcy, mozna przelozyc chyba stary, nawet razem z szynami.

By zmienić kąt pochylenia oparcia będziesz go wyjmował z auta? Bo do dźwigni możesz przy tunelu nie sięgnąć :) Poduszka powietrzna też pewnie się fajnie otwiera w stronę pasażera zamiast drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym Ci zdjąć wszelkie osłony, plastiki z pod deski rozdzielczej i przyjrzeć się temu, co tam siedzi, zerknąć pod auto na maglownicę i przyznać rację aflincie...

Praktycznie wsystkie te elementy, to identyczne, lustrzane odbicie odpowiedników europejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym Ci zdjąć wszelkie osłony, plastiki z pod deski rozdzielczej i przyjrzeć się temu, co tam siedzi, zerknąć pod auto na maglownicę i przyznać rację aflincie...

Praktycznie wsystkie te elementy, to identyczne, lustrzane odbicie odpowiedników europejskich.

 

Sylvan, gorzej.

 

Nie wszystkie. Część wiązek jest po tej samej stronie i na tym polega trudność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierozumiem, co jest po tej samej stronie? Podejrzewałem, że inna jest wiązka deski, i poprzeczna główna z przodu, która łączy się poprzez S.M.J. z przodem w komorze silnikowej, a boki i tył to to samo.*

*To jest wróżenie z fusów, więc proszę o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierozumiem, co jest po tej samej stronie? Podejrzewałem, że inna jest wiązka deski, i poprzeczna główna z przodu, która łączy się poprzez S.M.J. z przodem w komorze silnikowej, a boki i tył to to samo.*

*To jest wróżenie z fusów, więc proszę o sprostowanie.

 

Dokładnie ci nie odpowiem bo nigdy nie robiłem przekładek, ale większość osprzętu silnika jest po tej samej stronie, główne bezpieczniki, tak samo zbiornik paliwa pompa, światła itp których okablowanie musi dotrzeć na przeciwległą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dopóki nie dobiore się do jakiegoś anglika całkiem realne wydaje się być zróżnicowanie tych dwóch wiązek poprzecznych, o których wspomniałem, bo one przerzucają właśnie wszystko lewo/prawo (mam w pamięci zdjęcie komory jakiegoś legaca anglika, w którym punkt przechodzenia wiązek przez grodź był ten sam - bo to jest podstawa).

 

Tak apropos, widziałem kiedyś, zdaje się isuzu tropera przełożonego gdzie wiązka została angielska - sterowniki w schowku pasażera, przedłużki, drut i taśma izolacyjna :roll: , znaczy się da! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaj do tego wiązkę do przednich drzwi - więcej kabli idzie na stronę kierowcy bo tam są wszystkie włączniki do szyb, lusterek - no chyba, że pasażer będzie kręcić szybami. Co też z hamulcami? o tym nie było mowy - pompa, no i przewody hamulcowe są akurat tam gdzie nie powinny. Sprzęgło?

 

Według mnie gra nie warta świeczki - chyba, że zgarniesz gdzieś "rozbitka" z dobrym przodem do przekładki.

 

powodzenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co też z hamulcami? o tym nie było mowy - pompa, no i przewody hamulcowe są akurat tam gdzie nie powinny. Sprzęgło?

 

co ma byc z hamulsami? przewody hamulcowe jak i sprzegla mozna kupic w oplocie, "gietkie"

 

trzeba rozbebeszyc jakiegos outbacka na probe w takim razie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie - czyli rozbierasz przód i składasz od nowa włączając wszystko co jest po zewnętrznej i wewnętrznej stronie grodzi plus wiązki elektryczne i cała elektronika z modułami włącznie.

 

To se ne oplati! jak mówią nasi południowi sąsiedzi...

 

Jeśli faktycznie "wszystko" jest jak odbicie lustrzane od przodu do tyłu (cały samochód)... pod machą, zbiornik, wydech, itp, itd... no to wtedy zupełna kicha.

 

good luck!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...