Skocz do zawartości

System chłodznia w GT


polo

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałem zaznaczyc ze korzystałem z wyszukiwarki i FAQ (manuale) w technicznym , ale poziom wiedzy znaleziony mnie nie zadowala.

 

Wymieniłem całą chemie w aucie i został system chłodzenia i teraz tak , nie kumam działania zbiorniczka wyrównawczego (przelewowego) płynu. Zbiornik ten mam w połowie pełny a jak dolewam płyn w miejsce gdzie należy go dolewac (obok aku) poziom płynu zostaje ten sam ?

Czy to oznacza że układ jest zapowietrzony ?

Czy system sam się odpowietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to do reszty zgłupiałem :D , wydawało mi się że własnie ten obok aku wyraznie jest do uzupełniania bowiem są tam wyraznie 2 kreski mogące sugerowac poziomy jakiejś tolerancji (min,max) ,

To jak lejecie do tego wyrównawczego to do jakiego poziomu ? tam nie ma max, min ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :!: Sam nie wiedziałem do czego właściwie służy ten zbiorniczek ale było mi głupio się do tego przyznać :oops: ale widzę, że temat spotkał się z szerokim zaintersowaniem :wink: Moim zdaniem jest to taki zawór bezpieczeństwa przed nadciśnieniem w układzie chłodzenia i jednocześnie służy do samoczynnego odpowietrzania się układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że każdy z Nas ma inną teorię na ten temat i w każdej jest po części trochę prawdy. Ale tak od początku do końca co jak i po co to chyba nikt nie wie...ja przynajmniej nie do końca rozumiem, bo w sumie ten układ chłodzenia jest otwarty więc jak trzyma ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem jak ciśnienie przekroczy 1,1 bara to korek puszcza i wypluwa nadmiar ciśnienia z płynem przez ten zbiorniczek koło aku (tylko po co jest na nim ta podziałka MIN/MAX :roll:

A jak jest z tym odpowietrzaniem w GT MY99? Czy po wymianie płynu zalewamy sobie przez zbiornik główny pod korek, zamykamy, grzejemy na otwartej nagrzewnicy do momentu włączenia się wentylatora i już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk nie ! :) , ja rozumiem że nadmiar płynu powinien byc wywalony przez ten metalowy zbiornik, w którym jest korek ze sprężyną ... i że działa to mniej wiecej na zasadzie ze cisnienie podnosi korek i nadmiar jest wyrzucany i to jest zawór cisnieniowy, tak mi sie wydaje

ale co z odpowietrzaniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polo, przez ten zawór powietrze też ucieka i wpada razem z cieczą do zbiornika, tam oddziela się od wody, woda z tego zbiornika może wrócić poprzez rurkę (która ciągle jest zanurzona w cieczy) i dzięki podciśnieniu z powrotem do silnika gdy ten stygnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polo, przez ten zawór powietrze też ucieka i wpada razem z cieczą do zbiornika, tam oddziela się od wody, woda z tego zbiornika może wrócić poprzez rurkę (która ciągle jest zanurzona w cieczy) i dzięki podciśnieniu z powrotem do silnika gdy ten stygnie.
czyli się pięknie sam odpowietrza :smile:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...