polo Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Na początku chciałem zaznaczyc ze korzystałem z wyszukiwarki i FAQ (manuale) w technicznym , ale poziom wiedzy znaleziony mnie nie zadowala. Wymieniłem całą chemie w aucie i został system chłodzenia i teraz tak , nie kumam działania zbiorniczka wyrównawczego (przelewowego) płynu. Zbiornik ten mam w połowie pełny a jak dolewam płyn w miejsce gdzie należy go dolewac (obok aku) poziom płynu zostaje ten sam ? Czy to oznacza że układ jest zapowietrzony ? Czy system sam się odpowietrza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Ja tam leje zawsze do tego wyrownawczego. Ten obok akumulatora jest dla mnie pewna tajemnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Do tego przy aku się nic nie wlewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 ...można wlać, ale i tak wypluje... jak będzie za dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Teraz to do reszty zgłupiałem , wydawało mi się że własnie ten obok aku wyraznie jest do uzupełniania bowiem są tam wyraznie 2 kreski mogące sugerowac poziomy jakiejś tolerancji (min,max) , To jak lejecie do tego wyrównawczego to do jakiego poziomu ? tam nie ma max, min ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Tam się nalewa pod korek, a właściwie powyżej (podkręca się obroty dolewa i zakręca) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Tam się nalewa pod korek, a właściwie powyżej (podkręca się obroty dolewa i zakręca) jezeli mowisz o wyrownawczym, to nie jest tak ze zbiornik ma dziurkę odpowietrzajaca i wszystko powyzej max laduje na blotniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Tam się nalewa pod korek, a właściwie powyżej (podkręca się obroty dolewa i zakręca) Ufff, tak wlasnie czynie. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 A zna ktos tajemnice tego zbiorniczka obok akumulatora? W sensie po co jest, co robi, etc? Bo tam faktycznie sa jakies poziomy, tyle ze u mnie zawsze ten zbiorniczek jest pusty i kontroluje plyn ze zbiornika wyrownawczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 No właśnie :!: Sam nie wiedziałem do czego właściwie służy ten zbiorniczek ale było mi głupio się do tego przyznać ale widzę, że temat spotkał się z szerokim zaintersowaniem :wink: Moim zdaniem jest to taki zawór bezpieczeństwa przed nadciśnieniem w układzie chłodzenia i jednocześnie służy do samoczynnego odpowietrzania się układu chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 no u mnei ten zbiorniczek jest w polowie pelny - pomiedzy min a max- czasem zauwazam ze sie poziom w nim zmienia. Przy zmianie chlodziwa chlopaki lali do tego przy silniku na max, potem oborty i dolewali no i odpowietrzali gorna rura od chlodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 No to jak, wie ktos od czego jest ten zbiorniczek przy akumulatorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 No to jak, wie ktos od czego jest ten zbiorniczek przy akumulatorze? Żeby CI się nie przelewało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Az, to znaczy, ze tam wywala nadmiar tego, co by sie przelalo do glownego zbiornika? I jesli wszystko jest ok, to powinno byc tam sucho? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Wydaje mi się, że każdy z Nas ma inną teorię na ten temat i w każdej jest po części trochę prawdy. Ale tak od początku do końca co jak i po co to chyba nikt nie wie...ja przynajmniej nie do końca rozumiem, bo w sumie ten układ chłodzenia jest otwarty więc jak trzyma ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Kruk, przelewa się przez korek, który jest przy okazji zaworem ciśnieniowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Kruk, spokojnie, Azrael zaraz nam wszystko wylozy i wszystko bedzie jasne jak sloneczko. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 a mi sie zawsze wydawalo ze to przy akumulatorze to zbiornik wyrownawczy :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 aflinta, a no tak przecież korek trzyma do 1,1 bara - nie zaskoczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 W tym koło aku moze być pusto. Jak dobrze pamiętam to W4 TURBO chyba go w ogóle nie ma, tylko ten lejek od niego i rurkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 No i po sprawie. Dzieki. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Jednym słowem jak ciśnienie przekroczy 1,1 bara to korek puszcza i wypluwa nadmiar ciśnienia z płynem przez ten zbiorniczek koło aku (tylko po co jest na nim ta podziałka MIN/MAX :roll: A jak jest z tym odpowietrzaniem w GT MY99? Czy po wymianie płynu zalewamy sobie przez zbiornik główny pod korek, zamykamy, grzejemy na otwartej nagrzewnicy do momentu włączenia się wentylatora i już? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Kruk nie ! , ja rozumiem że nadmiar płynu powinien byc wywalony przez ten metalowy zbiornik, w którym jest korek ze sprężyną ... i że działa to mniej wiecej na zasadzie ze cisnienie podnosi korek i nadmiar jest wyrzucany i to jest zawór cisnieniowy, tak mi sie wydaje ale co z odpowietrzaniem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 polo, przez ten zawór powietrze też ucieka i wpada razem z cieczą do zbiornika, tam oddziela się od wody, woda z tego zbiornika może wrócić poprzez rurkę (która ciągle jest zanurzona w cieczy) i dzięki podciśnieniu z powrotem do silnika gdy ten stygnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 polo, przez ten zawór powietrze też ucieka i wpada razem z cieczą do zbiornika, tam oddziela się od wody, woda z tego zbiornika może wrócić poprzez rurkę (która ciągle jest zanurzona w cieczy) i dzięki podciśnieniu z powrotem do silnika gdy ten stygnie. czyli się pięknie sam odpowietrza :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się