Skocz do zawartości

Na co zwrócić uwage przy zakupie Legacy 2,5 z 1999 automat?


Gość Derek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do wszystkich wytrawnych posiadaczy LEGACY. Mam zamiar kupić Legacy 2,5 z 1999 lub 2000 roku z automatem. Proszę wszystkich posiadaczy podobnego pojazdu o podpowiedź na co zwrócić baczną uwagę i co najczęsciej jest niepokojącą oznaką przy zakupie takiego auta, oraz proszę równocześnie o uwagi na temat tego pojazdu. Piszcie szczególnie co dyskwalifikuje takie auto (tzn jakie usterki mogą wpływać na to że taniej będzie kupić inny pojazd niż naprawić usterki), oraz proszę o podanie przykładowych kosztów przeglądu standartowego dla tego typu auta.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też niedawno kupowałem subaru i to też dla mnie była nowość. Warto ze sprzedawcą umówić się w serwisie - np. u freya w krakowie na tzw przegląd przed zakupem. Kosztuje to 150 zł m.in. z kontrolą grubości powłoki lakierniczej, lokalizacją ew. wycieków, zużycie el. zawiesznia. Niestety dodatkowe 150 pln kosztuje podpięcie pod kompa co też trzeba zrobić bo wtedy może wyjsc sporo ciekawych lub nieciekawych rzeczy. Dla mnie dyskwalifikacją auta jest jego przeszłość wypadkowa - szczególnie takiego jak subaru, które służy do jaaaaaaaazdy!!!!!!! a nie do toczenia.... Reszta jest do ogarniecia i nawet jak przyjdzie do np. wymiany silnika czy skrzyni to duża dostępnosc używek np. z GB nie czyni z tego totalnej zagłady naszego portwela. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm - legacy 2,5 AT - raczej do jaaaaaaaazdy nie służy , ja bym ci radził albo kupić auto z zawieszeniem sprężynowym albo jeśli kupujesz pneumatyka założyć z góry wydatek 7000-8000 na nowe amortyzatory - nie kupisz żadnych podróbek ani nikt ci ich nie zregeneruje i jeszcze jedno - wizyta w stacji obsługi gdzie dzielny komputer obwącha twoje zawieszenie - g... wykaże . Najlepiej żeby ktoś komu ufasz a który wie jak taki samochód powinien sie zachowywać na drodze sie nim przejechał .

pozdrawiam

ps. jeśli zadałeś sobie trochę trudu i przejeżdżałeś forum to pewnie sie zorientowałeś że kupowanie EJ 25 to loteria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek79 hmm no nie wiem czy akurat wymiana skrzyni biegów A/T z GB to taka tania sprawa?.

Ja osobiście do mojego autka taniej skrzyni znaleźć za bardzo nie mogę a to co jest zaczyna się od 450 funtów.

I właśnie na skrzynię biegów oraz na wycieki płynu z pod głowic zwrócił bym uwagę.

Ogólnie jest to w miarę fajne auto nie do zabawy :mrgreen: , chyba że się bardzo postarasz :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam do zabawy jest wszysko , ja mam 2.0 impreze w automacie i lata bokiem:PPPP

ps wycieki norma ....sprawdz hisorie auta, jak bylo po dzwonie czy wlasciciel potrafi udokumenowac naprawy , lub odrazu gnaj zagranice szukac , aut kupionych w pl jak na lekarswo z tego roku.

Z amorami da sie za 5tys -6tys zrobic albo przeszczepic zawias tylni (tez drogo i masa zabawy... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm - legacy 2,5 AT - raczej do jaaaaaaaazdy nie służy , ja bym ci radził albo kupić auto z zawieszeniem sprężynowym albo jeśli kupujesz pneumatyka założyć z góry wydatek 7000-8000 na nowe amortyzatory - nie kupisz żadnych podróbek ani nikt ci ich nie zregeneruje i jeszcze jedno - wizyta w stacji obsługi gdzie dzielny komputer obwącha twoje zawieszenie - g... wykaże . Najlepiej żeby ktoś komu ufasz a który wie jak taki samochód powinien sie zachowywać na drodze sie nim przejechał .

pozdrawiam

ps. jeśli zadałeś sobie trochę trudu i przejeżdżałeś forum to pewnie sie zorientowałeś że kupowanie EJ 25 to loteria

 

Przeszukałem trochę forum i nie znalazłem zbyt dużo informacji o 'awaryjności' EJ25 w Legacy z lat 1999-2003. Poniżej te zagadnienia:

 

Pękanie uszczelek pod głowicą:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100204

ale jak twierdzi Wikipedia:

Some owners of the newly developed 2.5 engine for this generation have experienced leaking head gasket issues, which were addressed and much improved on the Third Generation models.

co zresztą potwierdza Dyrekcja w tym temacie.

Analogicznie w tym temacie:

 

http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=34067

Head gaskets are generally not a problem on the 2.5 SOHC. Some people have slight external drips but its taken care of by the Subaru coolant additive

 

Poza tym silnik w tym Subaru, jeśli się nie mylę to SOHC tak? Co dodatkowo 'gwarantuje' jego bezkolizyjność, kolejna rzecz którą można doczytać w kilku tematach.

 

Dlatego chciałem się spytać z jakimi problemami można się spotkać w przypadku tego konkretnego silnika EJ25 w Legacy 1999-2003? Być może źle szukałem, tak czy inaczej z góry dziękuję za jakieś informacje w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku SOHC problem z wyciekami spod głowic też występuje , choć rzadziej . W moim aucie po dolaniu preparatu uszczelniającego do układu chłodzenia problem ten zanikł :mrgreen: ( I nie koniecznie musi to być oryginalny preparat Subaru) . Zwrócić należy też uwagę na wycieki z układu przeniesienia napędu itd. oraz na skrzynię biegów ( ja mam z nią problem) :evil: poza tym auto jedzie ok !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze, ze 2.5 SOHC jest bezkolizyjne.

Co do tego na co zworocic uwage: odpal na zimno i zobacz czy stuka jak dodajesz gazu. Te silniki (zreszta wszystkie subaru) maja tendencje do piston slap. Jezeli stuka ale po chwili jazdy przestaje to taki piston slap jest niegrozny i moze conajwyzej wkurzac (u mnie tak jest), jezeli nie przestaje no to juz gorzej.

Zwroc uwage tez na to jakie sa luzy w uk. napedowym, polosie, dyfry, bo to moze byc wydatek, nie wiem czy do legacy III mozna poza ASO dostac cos w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jesli kupujesz samochód z ej 25 - to tak naprawdę nie wiesz czy zaraz nie bedziesz robił uszczelek ,rozmawiałem z dwoma ( cenionymi na tym forum ) mechanikami i obaj twierdzą ze naprawiają silniki ej25 dużo częściej niż ej22 po prostu sa awaryjne - podobno odpowiada za to niewydolne chłodzenie 3 czy 4 cylindra.

kol Cypis - gdzie mozna zrobic pneumatyczne zawieszenie za 5000-6000 ?? bo ja przerobiłem ten temat i kosztowało mnie to : 2950 przód i 3780 tył - czesci sciagane(podobno) z centralnego magazynu z niemiec. Nikt sie nie podejmuje regeneracji tych amorów - a uzywki to raczej zart.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tylko czy nie mówimy o trochę innych modelach ? Bo rozumiem, że ty Grzegor, mówisz o drugiej generacji Legacy z lat 95-99, która dostała ten 'nowy' silnik DOHC EJ25. Jak przeczytałem tutaj:

silnik EJ25D, Legacy 96~99, DOHC - 125kW @ 6000 RPM 238Nm at 2800

silnik EJ253, SOHC, Legacy 00+

(te daty 95-99 i 00+ prawdopodobnie dotyczą USA, jak dużo rzeczy na temat Legacy w Wiki, a tam III generacja weszła w 2000 roku do sprzedaży)

Chyba, że na początku w Legacy III generacji montowano także ten silnik DOHC, ale chyba raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mechanicy nie dzielili tych silników na roczniki , w necie jest informacja że poroblem głowic został "poprawiony" a nie usuniety . Zresztą ja z nimi rozmawiałem pod innym wzgledem - mam busa vw t3 syncro którego chcę napedzić silnikiem subaru - nim kupiłem legacy myślałem o tym właśnie silniku - i pod tym kątem rozmawiałem z Panami Mechanikami - i obydwaj stanowczo wybijali mi ten silnik z głowy , nie mówili ;"szukaj nowszego " -tylko ;" wkładaj ej 22 nie bedziesz miał kłopotu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Pozwolę sobie wskrzesić ten temat. Odnośnie zawieszenia o czym wspomniał kolega Grzegor:

ja bym ci radził albo kupić auto z zawieszeniem sprężynowym albo jeśli kupujesz pneumatyka założyć z góry wydatek 7000-8000 na nowe amortyzatory

pod tym linkiem http://www.subaru.pl/...archiuwum wiadomosci

mamy fragment (chodzi o Legacy po liftingu, 2002-2003):

Zastosowanie zoptymalizowanego mechanicznego - zamiast dotychczasowego pneumatycznego - zawieszenia wpłynęło na możliwość obniżenia ceny detalicznej samochodu.

Z tego by wynikało, że w autach z tych roczników 1999-2001 były tylko amortyzatory pneumatyczne, a w latach 2002-2003 to rozwiązanie zostało zastąpione rozwiązaniem mechanicznym, z amortyzatorami sprężynowymi, czy dobrze wnioskuję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie takie auto jakie planujesz kupic(roznica zapewne w wyposazeniu) outback 2.5 auto lux pack .

Upewnij sie ze auto ma pelna historie oraz co zostalo wymienione ostatnio - standardowe pytania.

Dokladnie sprawdz SZYBERDACH bo wlasnie w modelu z 2000 czesta jest usterka ktora prowadzi do tego ze masz maly basen w aucie- woda sie leje z obudowy swiatelka w suficie.

Sposob na sprawdzenie jest latwy. Woda i auto ustawione tak ze przod jest nizej niz tyl.

Jezeli jest wyciek to zaobserwujesz go po 2, 3 min. Lej na tylny szyber.

Nie martw sie o komputer jezeli kontrolki nic nie pokazuja. A to sprawdzisz jak sie nim przejedziesz min 10 minut. Wlacz nawiew z zewnatrz na maxa w trakcie jazdy i jezeli masz wyciek oleju z glowicy "poczujesz" go wczesniej niz go zobaczysz :} .

Nie polecam ci zakupu auta z zaw. pneumatycznym z tylu ze wzgledu na koszty naprawy o ile planujesz cos ciagnac tym autem.

Auto w standardzie ma immobiliser, centralny zamek i "auotpilot". Ewentualne problemy z tym pierwszym sygnalizowane sa " check engine".

.......bardzo przyjemne auto,jezeli bedziesz je szanowac to pojezdzisz 10 lat i dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...