Skocz do zawartości

Sprezyny obnizajace?


Milek

Rekomendowane odpowiedzi

niekoniecznie

 

Niekoniecznie, to zrozumiałeś ten bazgroł powyżej (może ten drugi da więcej do myślenia). Owszem, można zjechać niewiadomo jak, trzeba tylko utwardzić zawias do wartości torowych, aby zrównoważyć te siły. A potem się lansować pod MakSyfem, bo nigdzie normalnie tym nie pojedziesz. Nie, nie na tym polega ustawianie zawieszenia, szczególnie na nasze bezdroża.

 

Trzeba zakladac inne stabilizatory, mialem u siebie kiedys gotowy kit hmm zapomnialem nazwy firmy:PP... amory(z regolacja tlumienia) + sprezyny calosc -75\50 w m3.

Efekt taki byl ze auto na zakretach szlo jak po szynach nie bylo mowy o jakich kolwiek przechylach ,norkowaniu przy hamowaniu itp.

 

Ja też miałem sprężyny około -50 (na takich kupiłem samochód), auto było twarde jak cholera i rzeczywiście nie pochylało się. Ale jeździć dało się tylko na naprawdę równym asfalcie, którego u nas raczej nie ma.

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHEHE ja mialem to szczescie ze sporo po zacodnich trasach latalem, ale fakt taki zawias to byl spory bald .....

Na niemieckie trasy ,po wloskich czy francuskich alpach autkiem jezdilo sie pieknie po serpentynach:)))

tak czy owak nigdy nie zamontuje wiecej takiego obnizenia, i nie polecam nikomu (chyba ze na tor!!!) jesli to auto do codziennego uzytku to -30 jest max.

Doroslem juz i potrzebuje auta do pracy i zima na nart, a nie tylko do lansu .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie zgodze sie z poprzednim postem!!! mialem okazje bawic sie na torze kilka razy na serjyjnym zawiasie , i na kilku modyfikowanych.

Zdecydowanie auto przy dedykowanym kicie i po wieu probach ustawienia tlumienia (no moze nie az tak wielu..) i zdecydowanie lepiej prowadzilo sie w zakretach niz na serji i wszelkich domoroslych kombinacja...

Co zreszta bylo czasem potwierdzone, szybsze pokonywanie szykn itp.

Mozliwe ze spory wplyw na to tez mialo ze jak zalozyle dedykowany zawias, autko przeszlo większy remont zaieszenia (zagoscil komplet proflexa:)))

Wiec ja bede dalej sie upieral ze obnizony i utwardzony odopowiedni zestaw poprawi prowadzenie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozsadne!!! bo ja przesadzilem i nigdy tego nie zrobie wiecej!!

W takim razie po co kupowac proflexa elementy ??? zostawmy seryjne...bo mamy kiepskie drogi.... trzeba zrobic wszystko z rozsadkiem.

Albo kupic gwint i mamy po sprawie, tylko jeszcze nauczyc sie ustawiac go.

Owszem mozna dac -70 sztywne amory stabilizatory itp i zrobimy lansowoz...do gibania sie 25km/h po miescie.

Jak napisalem niekoniecznie wielkie obnirzenie daje poprawe, tylko odpowiedni dobor elementow.I jeszcze do czego chcemy auto tylko asfalt i gibanie sie ok jezeli ktos ma troche zaciencia do normalniejszej jazdy odpada.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias proflex czy cokolwiek innego profi ma odpowiedni do warunków, czyli akurat polskich wyrypów skok, a w przypadku Imprezy nie powinien być on mniejszy od serii. Proponujesz wsadzenie niskich sprężyn, które ten skok zmniejszą, powodując tym samym, że na nierównościach koło zacznie tracić kontakt z podłożem i nie da się pojechać szybko. To nie jest dobra droga, co już kilka osób próbuje Ci wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory są odpowiedzialne za kontakt z podłożem na nierównościach, więc seryjne amorki + np. Eibachy -30mm drastycznie nie pogorszą właściwości jezdne.

 

ZGADZAM SIE sprawdzone empirycznie !!!!ucz sie na cudzych bledach:PPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżenie zawiasu powoduje obniżenie środka ciężkości samochodu - daje to już naprawdę zauważalną (in plus) różnicę w ogólnej jeździe samochodu. Nie ma co narzekać nad twardością, bo założenie kubełków Spraco sportowych też daje w "dupę" (dosłownie!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga, plis, zauważ że wyżej piszą ludzie którzy coś wiedzą... a Ty sloganami z gazetki tuningowej sypiesz.

 

 

Ten wątek to w ogóle jakaś porażka bo zarówno jedna jak i druga strona dramatycznie upraszcza sprawe powodując, że problem staje się niezrozumiały.

 

Kuba - nie jest tak ze żadne obniżanie nie ma sensu. Auta grupy N mimo seryjnej geometrii i konstrukcji zawieszenia stoja na asfalcie bardzo nisko w stosuku do serii.

 

Nie jest też tak ze jest jakikolwiek sens w obniżaniu auuta rypu Civic Si. Milkowi chodzi o efekt wizualny, a to chyba tematyka jakiegoś innego forum, ja np. się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael zauwaz, ze Honda Si odrazu ma twardy zawias (osobiscie wydaje mi sie, ze w WRX'06 Wojtka jest bardziej komfortowo) i sama sprezyna nie bedzie miala tak negatywnego wplywu na amortyzator jak w zwyklym Civie, Golfie czy Focusie. Zglebiajac te 3cm, zawias chyba nie powienien w tym przypadku dostac mocno po dupie?

Na rownej drodze w zakrecie auto powinno lepiej sie prowadzic. I stary nie pisz, ze to tematyka innego forum, mam pytanie do forumowiczy (a akurat tutaj jest pare osob znajacych sie na rzeczy wiec pytam) i jest to moje ulubione forum wiec o co chodzi. Tak samo mozna powiedziec o osobach zakladajacych tematy 'ktore felgi sa ladniejsze'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w corsie na progresywnych Eibachach -30 mm do seryjnych amorków.

Na naszych drogach dupka nerwowo podskakiwała, ale za to na prostym asfalcie... :mrgreen:

Felgi wcisnąłem 15 cali na 7 a gumy 195/50/15, po wycięciu rantów z tyłu -nie ocierały. :mrgreen:

Ogólnie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rownej drodze w zakrecie auto powinno lepiej sie prowadzic. I stary nie pisz, ze to tematyka innego forum, mam pytanie do forumowiczy (a akurat tutaj jest pare osob znajacych sie na rzeczy wiec pytam) i jest to moje ulubione forum wiec o co chodzi. Tak samo mozna powiedziec o osobach zakladajacych tematy 'ktore felgi sa ladniejsze'

 

 

Kuba sie nie nza na poprawianiu wygladu auta. Tylko na performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - nie jest tak ze żadne obniżanie nie ma sensu. Auta grupy N mimo seryjnej geometrii i konstrukcji zawieszenia stoja na asfalcie bardzo nisko w stosuku do serii.

To w jaki sposob radza sobie z problemami, o ktorych pisalem wczesniej?

 

Z tego co znalazlem na sieci, to Subaru N grupowe siedzi maksymalnie o 30 mm nizej niz seryjny WRX, moze opony o innym rozmiarze robia wrazenie ze auto siedzi bardzo nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga, plis, zauważ że wyżej piszą ludzie którzy coś wiedzą... a Ty sloganami z gazetki tuningowej sypiesz.

 

No bo siedzi tu może 2 osobników pro w temacie, 2 lub 3 tak jak ja, którzy coś tam wiedzą + minimalistyczne doświadczenie zyciowe, a reszta nie wie praktycznie nic :)

 

Ty nawet z Kuba dyskutujesz nad wysokością N grupowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...