Qóba Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) Cześć, następcą WRX (link) miał być inny boxer, ale rozsądek i wizja wożenia dwójki dzieci do żłobka/przedszkola wygrała - na 911 przyjdzie jeszcze czas.. Tym samym na dużym spontanie kupiłem tytułowe WRX STI, w końcu (po srebrnym i czarnym WRX), niebieskie 1) rocznik 2014, od pierwszego właściciela, zakup w SIP (Dawoj), 2) przebieg 142.500 km, 3) do 121 tys. km serwisowany w ASO (Koper), 4) bezwypadkowy, 5) kompletna seria, używany jako daily. Najbliższe plany to: 1) ogarnięcie pierdół typu obszycie kierownicy, demontaż CB, smart detailing (w tym jedna większa wgniotka na klapie), 2) serwis pozakupowy - olej był wymieniany, ale na wszelki wypadek wymienię + check stanu auta, 3) piaskowanie / konserwacja podwozia - tu niestety termin wrzesień 2025 W dalszej perspektywie na pewno rozważę wydech i inne drobne modyfikacje mechaniczne. Jestem otwarty na rekomendacje co warto - coś mało jest na forum wątków o tym modelu Zmiana „klimatu” vs. WRX jest dziwna i wymaga przyzwyczajenia - tam jest zdecydowanie bardziej analogowo, głośno (3” Greddy) i chyba niestety bardziej „klimatycznie”, ale z kolei ten samochód prowadzi się zdecydowanie lepiej, skrzynia to też niebo a ziemia. Do cywilnego przeznaczenia to będzie chyba dobry wybór. Kilka zdjęć sprzed zakupu / z zakupu. Edytowane 18 Czerwca przez Qóba 5 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Siema. Piękne auto, mam podobne. Co tam chcesz piaskować ? Jak chcesz zrobić konserwację podwozia to mogę Ci pomóc jeszcze w tym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza20 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Gratuluję zakupu!Biorąc pod uwagę funkcje jakie auto ma pełnić to jednak dodatkowa para drzwi i wielkość tylnej kanapy ma tutaj kluczowe znaczenie.W 911 z tyłu dziecko posadzić się da ale jeśli ma to być codzienność to byłoby szkoda Twojego kręgosłupa jak i auta.Liczę na jakiś boxerowy spot już wkrótce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 19 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Dzięki! @badyl, jeszcze nie wiem co, ale zakładam, że przed konserwacją coś będzie - 10 letni japoniec. Napiszesz mi proszę na PW skąd jesteś, jak z terminami, ilością czasu na taką usługę itd.? @faza20, koniecznie! W końcu się musi udać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 18 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia No niestety Oby tylko UPG. Także taki powrót z mazurskich winkli… 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 18 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia Ech. Tzw Subaru life 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 18 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia Jeśli to pierwsza UPG to i tak dobry wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 18 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia @kowal raczej pierwsza, bo cała historia serwisowa to ASO, a nie widzę takiego wpisu. Czy coś warto przy okazji zrobić dodatkowo? Jakiego rzędu to są obecnie koszty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żeton Opublikowano 21 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia W dniu 18.08.2024 o 22:28, Qóba napisał(a): @kowal raczej pierwsza, bo cała historia serwisowa to ASO, a nie widzę takiego wpisu. Czy coś warto przy okazji zrobić dodatkowo? Jakiego rzędu to są obecnie koszty? Dodatkowo zrobiłbym wymianę bloku na nowy Ja tak zrobiłem i jest spokojne spanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia W dniu 18.08.2024 o 18:56, Qóba napisał(a): No niestety Oby tylko UPG Jakie masz inne podejrzenia? Napisz dokładnie jakie objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 26 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia @respect, brak innych podejrzeń, wszystko wskazuje na UPG, włącznie z wykonanym testem. Objawy - podczas jazdy zaczęła podnosić się temperatura cieczy, jak tylko zobaczyłem, że jest wyżej niż połowa, zatrzymałem samochód, zgasiłem i laweta do serwisu. Największy dylemat w tej sytuacji to czy „przy okazji” nie iść drogą @Żeton’a, czyli wstawić wzmocniony, nowy short-block Type RA. Coraz bardziej skłaniam się ku tej decyzji - nowy short-block, szpilki ARP, uszczelka Cosworth lub inna wzmocniona, przy okazji zrobię też sprzęgło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia Możesz jeszcze spróbować nowe korki na chłodnicy/zbiorniczku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia (edytowane) Podjąłem decyzję, że zrobię to kompleksowo, tj.: - nowy shortblock EJ257 od type RA, czyli wersja ze wzmocnionym wałem i tłokami (10103AD020), - szpilki ARP, - uszczelka Cosworth, - komplet uszczelek OEM, - przewody i korek chłodnicy, - pompa oleju 12 mm, - nowy smok olejowy (rozważam czy OEM czy KillerB), - termostat, - sprzęgło, - świece, - i masa mniejszych pozycji.. Jeżeli ktoś z Was na tym etapie może jeszcze coś doradzić, dajcie znać Wrzucę tu pewnie jakąś relację z prac. Edytowane 30 Sierpnia przez Qóba 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia czyli grubo albo wcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 6 godzin temu, Qóba napisał(a): Podjąłem decyzję, że zrobię to kompleksowo, tj.: - nowy shortblock EJ257 od type RA, czyli wersja ze wzmocnionym wałem i tłokami (10103AD020), - szpilki ARP, - uszczelka Cosworth, - komplet uszczelek OEM, - przewody i korek chłodnicy, - pompa oleju 12 mm, - nowy smok olejowy (rozważam czy OEM czy KillerB), - termostat, - sprzęgło, - świece, - i masa mniejszych pozycji.. Jeżeli ktoś z Was na tym etapie może jeszcze coś doradzić, dajcie znać Wrzucę tu pewnie jakąś relację z prac. Też bym tak zrobił. Zacisnąć zęby i do przodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Warto by było dać grubszą chłodnicę i jak świeżo zrobiony silnik to DP na grubym kołnierzu ze sportowym katem i zrobić potem mapę pod to. Wywalić pompę wtórnego powietrza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 30 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Ewentualne mody mechaniczne to potencjalnie dalszy krok, generalnie prawdopodobnie ten samochód będzie finalnie użytkowany przez mojego tatę, więc na razie idę w kierunku mocno cywilnym. Przy okazji kierownica idzie do obszycia. Motor już wyjęty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fyrkes Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia i zabawa się zaczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żeton Opublikowano 31 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia Wywalić klapki z tgv polecam jak już i tak rozebrane =] Później tylko pozostaje kwestia czy wywalać kata i dać temu oddychać z remapem czy zostawić serię. Seria w tym aucie średnio jedzie, a po takim stage 1 to już fajne szybkie i bardzo elastyczne autko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 31 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia A wywalenie tych klapek @Żetonnie wymusza od razu remapu? Nie sypnie jakimś błędem? W głowie mam oczywiście wydech (dokładnie ten co Ty wybrałeś - AWE Touring) i remap, ale nie wiem czy nie zrobię tego dopiero za jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żeton Opublikowano 31 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2 godziny temu, Qóba napisał(a): A wywalenie tych klapek @Żetonnie wymusza od razu remapu? Nie sypnie jakimś błędem? W głowie mam oczywiście wydech (dokładnie ten co Ty wybrałeś - AWE Touring) i remap, ale nie wiem czy nie zrobię tego dopiero za jakiś czas. Jak usunie się jedynie klapki a sensory pozostawi to błędów nie będzie. Nadal będą silniczki pracować i uchylać tylko nie będzie miało czego uchylać =] na przyszłość sobie wykodujesz wraz z remapem ale czekiem do tego czasu sypać nie będzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września I jak tam, fura ogarnięta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 20 Września Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września W trakcie @badyl, głowice czekają na planowanie W międzyczasie obszyłem kierownicę. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 25 Września Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września Kilka zdjęć z prac, czyszczone są wszystkie elementy. 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 2 Października Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października Wrzucać relację z unboxingu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się