Skocz do zawartości

Subaru WRX STI 2014


Qóba

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

następcą WRX (link) miał być inny boxer, ale rozsądek i wizja wożenia dwójki dzieci do żłobka/przedszkola wygrała - na 911 przyjdzie jeszcze czas..

 

Tym samym na dużym spontanie kupiłem tytułowe WRX STI, w końcu (po srebrnym i czarnym WRX), niebieskie :D

 

1) rocznik 2014, od pierwszego właściciela, zakup w SIP (Dawoj), 2) przebieg 142.500 km,

3) do 121 tys. km serwisowany w ASO (Koper),

4) bezwypadkowy,

5) kompletna seria, używany jako daily. 
 

Najbliższe plany to:

1) ogarnięcie pierdół typu obszycie kierownicy, demontaż CB, smart detailing (w tym jedna większa wgniotka na klapie),

2) serwis pozakupowy - olej był wymieniany, ale na wszelki wypadek wymienię + check stanu auta,

3) piaskowanie / konserwacja podwozia - tu niestety termin wrzesień 2025 :facepalm:

 

W dalszej perspektywie na pewno rozważę wydech i inne drobne modyfikacje mechaniczne. Jestem otwarty na rekomendacje co warto - coś mało jest na forum wątków o tym modelu :( 

 

Zmiana „klimatu” vs. WRX jest dziwna i wymaga przyzwyczajenia - tam jest zdecydowanie bardziej analogowo, głośno (3” Greddy) i chyba niestety bardziej „klimatycznie”, ale z kolei ten samochód prowadzi się zdecydowanie lepiej, skrzynia to też niebo a ziemia. Do cywilnego przeznaczenia to będzie chyba dobry wybór.

 

Kilka zdjęć sprzed zakupu / z zakupu.

 

 

 

IMG_3439.jpeg

IMG_3440.jpeg

IMG_3450.png

DSCF8892.jpeg

DSCF8897.jpeg

DSCF8896.jpeg

Edytowane przez Qóba
  • Super! 5
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu!
Biorąc pod uwagę funkcje jakie auto ma pełnić to jednak dodatkowa para drzwi i wielkość tylnej kanapy ma tutaj kluczowe znaczenie.
W 911 z tyłu dziecko posadzić się da ale jeśli ma to być codzienność to byłoby szkoda Twojego kręgosłupa jak i auta.
Liczę na jakiś boxerowy spot już wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! @badyl, jeszcze nie wiem co, ale zakładam, że przed konserwacją coś będzie - 10 letni japoniec. Napiszesz mi proszę na PW skąd jesteś, jak z terminami, ilością czasu na taką usługę itd.?

 

@faza20, koniecznie! W końcu się musi udać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 18.08.2024 o 22:28, Qóba napisał(a):

@kowal raczej pierwsza, bo cała historia serwisowa to ASO, a nie widzę takiego wpisu. Czy coś warto przy okazji zrobić dodatkowo? Jakiego rzędu to są obecnie koszty? 

Dodatkowo zrobiłbym wymianę bloku na nowy :mrgreen:

 

Ja tak zrobiłem i jest spokojne spanie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@respect, brak innych podejrzeń, wszystko wskazuje na UPG, włącznie z wykonanym testem. Objawy - podczas jazdy zaczęła podnosić się temperatura cieczy, jak tylko zobaczyłem, że jest wyżej niż połowa, zatrzymałem samochód, zgasiłem i laweta do serwisu.

 

Największy dylemat w tej sytuacji to czy „przy okazji” nie iść drogą @Żeton’a, czyli wstawić wzmocniony, nowy short-block Type RA. Coraz bardziej skłaniam się ku tej decyzji - nowy short-block, szpilki ARP, uszczelka Cosworth lub inna wzmocniona, przy okazji zrobię też sprzęgło.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem decyzję, że zrobię to kompleksowo, tj.:

- nowy shortblock EJ257 od type RA, czyli wersja ze wzmocnionym wałem i tłokami (10103AD020),

- szpilki ARP,

- uszczelka Cosworth,

- komplet uszczelek OEM,

- przewody i korek chłodnicy,

- pompa oleju 12 mm,

- nowy smok olejowy (rozważam czy OEM czy KillerB),

- termostat,

- sprzęgło,

- świece,

- i masa mniejszych pozycji.. ;)

 

Jeżeli ktoś z Was na tym etapie może jeszcze coś doradzić, dajcie znać :rolleyes:

 

Wrzucę tu pewnie jakąś relację z prac.  

Edytowane przez Qóba
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Qóba napisał(a):

Podjąłem decyzję, że zrobię to kompleksowo, tj.:

- nowy shortblock EJ257 od type RA, czyli wersja ze wzmocnionym wałem i tłokami (10103AD020),

- szpilki ARP,

- uszczelka Cosworth,

- komplet uszczelek OEM,

- przewody i korek chłodnicy,

- pompa oleju 12 mm,

- nowy smok olejowy (rozważam czy OEM czy KillerB),

- termostat,

- sprzęgło,

- świece,

- i masa mniejszych pozycji.. ;)

 

Jeżeli ktoś z Was na tym etapie może jeszcze coś doradzić, dajcie znać :rolleyes:

 

Wrzucę tu pewnie jakąś relację z prac.  

 

Też bym tak zrobił. Zacisnąć zęby i do przodu. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by było dać grubszą chłodnicę i jak świeżo zrobiony silnik to DP na grubym kołnierzu ze sportowym katem i zrobić potem mapę pod to. 

Wywalić pompę wtórnego powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualne mody mechaniczne to potencjalnie dalszy krok, generalnie prawdopodobnie ten samochód będzie finalnie użytkowany przez mojego tatę, więc na razie idę w kierunku mocno cywilnym.

 

Przy okazji kierownica idzie do obszycia.

 

Motor już wyjęty :)

 

IMG_5189.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalić klapki z tgv polecam jak już i tak rozebrane =]

 

Później tylko pozostaje kwestia czy wywalać kata i dać temu oddychać z remapem czy zostawić serię. Seria w tym aucie średnio jedzie, a po takim stage 1 to już fajne szybkie i bardzo elastyczne autko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wywalenie tych klapek @Żetonnie wymusza od razu remapu? Nie sypnie jakimś błędem?

 

W głowie mam oczywiście wydech (dokładnie ten co Ty wybrałeś - AWE Touring) i remap, ale nie wiem czy nie zrobię tego dopiero za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Qóba napisał(a):

A wywalenie tych klapek @Żetonnie wymusza od razu remapu? Nie sypnie jakimś błędem?

 

W głowie mam oczywiście wydech (dokładnie ten co Ty wybrałeś - AWE Touring) i remap, ale nie wiem czy nie zrobię tego dopiero za jakiś czas.

Jak usunie się jedynie klapki a sensory pozostawi to błędów nie będzie. Nadal będą silniczki pracować i uchylać tylko nie będzie miało czego uchylać =] na przyszłość sobie wykodujesz wraz z remapem ale czekiem do tego czasu sypać nie będzie. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...