Skocz do zawartości

EE20Z 2.0D 2010 Euro5 ciśnienie oleju na wolnych obrotach 7atm


relom

Rekomendowane odpowiedzi

Po polerce wału+ panewki kpl. 

Szlif bloku, kpl. Tłoków

Planowanie bloku

Regeneracja głowic

Nowa pompa oleju

Nowe wtryski

Nowe świece zarowe

Kpl. Uszczelek silnika

Filtr oleju oryginalny 

Stalowe podpory wału

 

Nie mam pojęcia, czemu cisnienie oscyluje 7-8atm na wolnych obrotach :(

Edytowane przez relom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • relom zmienił(a) tytuł na EE20Z 2.0D 2010 Euro5 ciśnienie oleju na wolnych obrotach 7atm
42 minuty temu, relom napisał(a):

Po polerce wału+ panewki kpl. 

Szlif bloku, kpl. Tłoków

Planowanie bloku

Regeneracja głowic

Nowa pompa oleju

Nowe wtryski

Nowe świece zarowe

Kpl. Uszczelek silnika

Filtr oleju oryginalny 

Stalowe podpory wału

 

Nie mam pojęcia, czemu cisnienie oscyluje 7-8atm na wolnych obrotach :(

 

jaka temperatura oleju i jaka lepkość oleju?

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAE 5W-30

API SN/CH-4

ACEA A3/B4

VOLKSWAGEN 502.00

VOLKSWAGEN 505.00

VOLKSWAGEN 503.01

VOLKSWAGEN 501.01

MB 229.3

MB 229.5

BMW LL-98

RENAULT RN0710

RENAULT RN0700

FORD WSS-M2C913-B

 

Na rozgrzanym.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Gustaf napisał(a):

Na 2,5- 3tyś. jakie ciśnienie ?

Mechanik mi odpisał, że właśnie na 2.5-3 ma ponad 7 barów. Na niskich obrotach mniejsze i zależy od temperatury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oil pressure:

Standard

98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14.2 psi) or more (at 700 rpm)

294 kPa (3.0 kgf/cm2, 42.6 psi) or more (at 2,000 rpm)

490 kPa (5.0 kgf/cm2, 71.0 psi) or more (at 4,000 rpm)

Standard value is based on an engine oil temperature of 80°C
 

  

24 minuty temu, relom napisał(a):

SAE 5W-30

API SN/CH-4

ACEA A3/B4

VOLKSWAGEN 502.00

VOLKSWAGEN 505.00

VOLKSWAGEN 503.01

VOLKSWAGEN 501.01

MB 229.3

MB 229.5

BMW LL-98

RENAULT RN0710

RENAULT RN0700

FORD WSS-M2C913-B

 

Na rozgrzanym.  

 

Olej jest niewłaściwy do tego silnika. Powinien mieć normę C3, a nie A3/B4. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

Oil pressure:

Standard

98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14.2 psi) or more (at 700 rpm)

294 kPa (3.0 kgf/cm2, 42.6 psi) or more (at 2,000 rpm)

490 kPa (5.0 kgf/cm2, 71.0 psi) or more (at 4,000 rpm)

Standard value is based on an engine oil temperature of 80°C
 

  

 

Olej jest niewłaściwy do tego silnika. Powinien mieć normę C3, a nie A3/B4. 

A czy możliwe, że przez olej jest taki mezalians ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, relom napisał(a):

A czy możliwe, że przez olej jest taki mezalians ciśnienia?

Nie. Norma C3 ma chronić DPF przed popiołem. 

Odnośnie ciśnienia oleju nie podałeś żadnych konkretów tak naprawdę. To, że silnik jest rozgrzany nie znaczy, że olej ma odpowiednią temperaturę do pomiarów. Podałem dane,a żeby mieć konkrety trzeba zmierzyć temperaturę oleju i dokładnie zapisać wyniki dla oleju o temperaturze co najmniej 80st.C. Rozgrzanie diesla to nie taka prostą sprawa. Ciśnienie 7barow dla oleju który ma np. 50st i 3000obr jest normalne. Minimum to pomiar temperatury np. obudowy filtra oleju pirometrem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

Nie. Norma C3 ma chronić DPF przed popiołem. 

Odnośnie ciśnienia oleju nie podałeś żadnych konkretów tak naprawdę. To, że silnik jest rozgrzany nie znaczy, że olej ma odpowiednią temperaturę do pomiarów. Podałem dane,a żeby mieć konkrety trzeba zmierzyć temperaturę oleju i dokładnie zapisać wyniki dla oleju o temperaturze co najmniej 80st.C. Rozgrzanie diesla to nie taka prostą sprawa. Ciśnienie 7barow dla oleju który ma np. 50st i 3000obr jest normalne. Minimum to pomiar temperatury np. obudowy filtra oleju pirometrem. 

Mechanik napisał: Cisnienie sprawdzamy zawsze po rozgrzaniu wiadomo że po odpaleniu na zimnym jest wysokie I z wraz wzrostem temperatury na wolnych obrotach cisnienie spada do 1.5 bara ale gdy jest rozgrzazy to przy obrotach 2000 zamyka manometr ponad 7 barów 

Obudowa filtra z chodniczka też zmieniona jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze gdzie jest wkręcony ten manometr? Na dieslach Subaru się nie znam ale w benzyniaku była dość duża różnica ciśnienia w zależności gdzie się ten manometr wkręciło. W sumie też ciekawe gdzie serwisówka każe wkręcać manometr. @ir3n3uszpomożesz?
Druga sprawa:
 

23 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):

Oil pressure:

Standard

98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14.2 psi) or more (at 700 rpm)

294 kPa (3.0 kgf/cm2, 42.6 psi) or more (at 2,000 rpm)

490 kPa (5.0 kgf/cm2, 71.0 psi) or more (at 4,000 rpm)

Standard value is based on an engine oil temperature of 80°C

Czy te dane dotyczą zdrowego silnika czy są to wartości minimalne? Bo warsztatowe programy typu auto data podają zazwyczaj minimalne wartości ciśnienia. Nie wiem jak serwisówka Subaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, pablonas napisał(a):

Pytanie jeszcze gdzie jest wkręcony ten manometr? Na dieslach Subaru się nie znam ale w benzyniaku była dość duża różnica ciśnienia w zależności gdzie się ten manometr wkręciło. W sumie też ciekawe gdzie serwisówka każe wkręcać manometr. @ir3n3uszpomożesz?
Druga sprawa:
 

Czy te dane dotyczą zdrowego silnika czy są to wartości minimalne? Bo warsztatowe programy typu auto data podają zazwyczaj minimalne wartości ciśnienia. Nie wiem jak serwisówka Subaru. 

 

w miejsce czujnika ciśnienia przy filtrze oleju
przy każdej wartości jest napisane "or more", więc można uznać że to minimalne wartości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...