relom Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) Po polerce wału+ panewki kpl. Szlif bloku, kpl. Tłoków Planowanie bloku Regeneracja głowic Nowa pompa oleju Nowe wtryski Nowe świece zarowe Kpl. Uszczelek silnika Filtr oleju oryginalny Stalowe podpory wału Nie mam pojęcia, czemu cisnienie oscyluje 7-8atm na wolnych obrotach Edytowane 16 Kwietnia przez relom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) 42 minuty temu, relom napisał(a): Po polerce wału+ panewki kpl. Szlif bloku, kpl. Tłoków Planowanie bloku Regeneracja głowic Nowa pompa oleju Nowe wtryski Nowe świece zarowe Kpl. Uszczelek silnika Filtr oleju oryginalny Stalowe podpory wału Nie mam pojęcia, czemu cisnienie oscyluje 7-8atm na wolnych obrotach jaka temperatura oleju i jaka lepkość oleju? Edytowane 16 Kwietnia przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia SAE 5W-30 API SN/CH-4 ACEA A3/B4 VOLKSWAGEN 502.00 VOLKSWAGEN 505.00 VOLKSWAGEN 503.01 VOLKSWAGEN 501.01 MB 229.3 MB 229.5 BMW LL-98 RENAULT RN0710 RENAULT RN0700 FORD WSS-M2C913-B Na rozgrzanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia Na 2,5- 3tyś. jakie ciśnienie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 4 minuty temu, Gustaf napisał(a): Na 2,5- 3tyś. jakie ciśnienie ? Mechanik mi odpisał, że właśnie na 2.5-3 ma ponad 7 barów. Na niskich obrotach mniejsze i zależy od temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 16 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) Oil pressure: Standard 98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14.2 psi) or more (at 700 rpm) 294 kPa (3.0 kgf/cm2, 42.6 psi) or more (at 2,000 rpm) 490 kPa (5.0 kgf/cm2, 71.0 psi) or more (at 4,000 rpm) Standard value is based on an engine oil temperature of 80°C 24 minuty temu, relom napisał(a): SAE 5W-30 API SN/CH-4 ACEA A3/B4 VOLKSWAGEN 502.00 VOLKSWAGEN 505.00 VOLKSWAGEN 503.01 VOLKSWAGEN 501.01 MB 229.3 MB 229.5 BMW LL-98 RENAULT RN0710 RENAULT RN0700 FORD WSS-M2C913-B Na rozgrzanym. Olej jest niewłaściwy do tego silnika. Powinien mieć normę C3, a nie A3/B4. Edytowane 16 Kwietnia przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 9 minut temu, ir3n3usz napisał(a): Oil pressure: Standard 98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14.2 psi) or more (at 700 rpm) 294 kPa (3.0 kgf/cm2, 42.6 psi) or more (at 2,000 rpm) 490 kPa (5.0 kgf/cm2, 71.0 psi) or more (at 4,000 rpm) Standard value is based on an engine oil temperature of 80°C Olej jest niewłaściwy do tego silnika. Powinien mieć normę C3, a nie A3/B4. A czy możliwe, że przez olej jest taki mezalians ciśnienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 9 godzin temu, relom napisał(a): A czy możliwe, że przez olej jest taki mezalians ciśnienia? Nie. Norma C3 ma chronić DPF przed popiołem. Odnośnie ciśnienia oleju nie podałeś żadnych konkretów tak naprawdę. To, że silnik jest rozgrzany nie znaczy, że olej ma odpowiednią temperaturę do pomiarów. Podałem dane,a żeby mieć konkrety trzeba zmierzyć temperaturę oleju i dokładnie zapisać wyniki dla oleju o temperaturze co najmniej 80st.C. Rozgrzanie diesla to nie taka prostą sprawa. Ciśnienie 7barow dla oleju który ma np. 50st i 3000obr jest normalne. Minimum to pomiar temperatury np. obudowy filtra oleju pirometrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 17 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 9 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Nie. Norma C3 ma chronić DPF przed popiołem. Odnośnie ciśnienia oleju nie podałeś żadnych konkretów tak naprawdę. To, że silnik jest rozgrzany nie znaczy, że olej ma odpowiednią temperaturę do pomiarów. Podałem dane,a żeby mieć konkrety trzeba zmierzyć temperaturę oleju i dokładnie zapisać wyniki dla oleju o temperaturze co najmniej 80st.C. Rozgrzanie diesla to nie taka prostą sprawa. Ciśnienie 7barow dla oleju który ma np. 50st i 3000obr jest normalne. Minimum to pomiar temperatury np. obudowy filtra oleju pirometrem. Mechanik napisał: Cisnienie sprawdzamy zawsze po rozgrzaniu wiadomo że po odpaleniu na zimnym jest wysokie I z wraz wzrostem temperatury na wolnych obrotach cisnienie spada do 1.5 bara ale gdy jest rozgrzazy to przy obrotach 2000 zamyka manometr ponad 7 barów Obudowa filtra z chodniczka też zmieniona jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Pytanie jeszcze gdzie jest wkręcony ten manometr? Na dieslach Subaru się nie znam ale w benzyniaku była dość duża różnica ciśnienia w zależności gdzie się ten manometr wkręciło. W sumie też ciekawe gdzie serwisówka każe wkręcać manometr. @ir3n3uszpomożesz? Druga sprawa: 23 godziny temu, ir3n3usz napisał(a): Oil pressure: Standard 98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14.2 psi) or more (at 700 rpm) 294 kPa (3.0 kgf/cm2, 42.6 psi) or more (at 2,000 rpm) 490 kPa (5.0 kgf/cm2, 71.0 psi) or more (at 4,000 rpm) Standard value is based on an engine oil temperature of 80°C Czy te dane dotyczą zdrowego silnika czy są to wartości minimalne? Bo warsztatowe programy typu auto data podają zazwyczaj minimalne wartości ciśnienia. Nie wiem jak serwisówka Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 12 minut temu, pablonas napisał(a): Pytanie jeszcze gdzie jest wkręcony ten manometr? Na dieslach Subaru się nie znam ale w benzyniaku była dość duża różnica ciśnienia w zależności gdzie się ten manometr wkręciło. W sumie też ciekawe gdzie serwisówka każe wkręcać manometr. @ir3n3uszpomożesz? Druga sprawa: Czy te dane dotyczą zdrowego silnika czy są to wartości minimalne? Bo warsztatowe programy typu auto data podają zazwyczaj minimalne wartości ciśnienia. Nie wiem jak serwisówka Subaru. w miejsce czujnika ciśnienia przy filtrze oleju przy każdej wartości jest napisane "or more", więc można uznać że to minimalne wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 18 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia A jesteś pewny, że masz sprawny czujnik ciśnienia oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 18 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia Wkręcony ręczny manometr w miejsce czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się