michal9049 Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca Dzień dobry, Od kilku tygodni posiadam Levorga MY15. Przebieg 192k. Mam też Forka MY18 2.5 z CVT i tam skrzynia chodzi idealnie. A u mnie... no cóż. Przy skręconych kołach i jeździe do przodu przeskakują mi przednie koła. Wrażenie jak przy jeździe E36 z dyfrem zalanym miłością. Śmiechy śmiechami. W dodatku przy przełączaniu z R na P czuć tąpnięcie w tylnej części skrzyni. Wymieniłem oleje w dyfrach, i skrzyni (był czarny :/). Po adaptacji skrzynia chodzi o niebo lepiej. Przeskakiwanie nie występuje już na zimnym silniku. Dopiero po rozgrzaniu zaczyna przeskakiwać. Mam dostęp do SSMa Subaru, błędów żadnych. Na wstępie podejrzewam selenoidy i/lub tarcze cierne w koszach sprzęgłowych o ile dobrze to nazywam. Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć, zanim rozbiorę skrzynię na jakie parametry mam spojrzeć żeby namierzyć winowajcę ? Dodam iż skrzynia ogólnie pracuje bardzo gładko w trybie S jak i I oraz w trybie M. Nie ślizga się ani nie buja autem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca (edytowane) 7 minut temu, michal9049 napisał(a): Przy skręconych kołach i jeździe do przodu przeskakują mi przednie koła. Półosie/przeguby sprawdziłeś? Edytowane 4 Marca przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 4 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca Tak, wyglądają na ok, nie stukają luzów nie mają. Choć z tym to może być różnie bo mogą dawać znać o sobie pod obciążeniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca Wiskoza pada - płytki cierne do wymiany. Zakładam że to automat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 4 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca Jak w tytule CVT, tu nie ma wiskozy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca 1 godzinę temu, michal9049 napisał(a): Tak, wyglądają na ok, nie stukają luzów nie mają. Choć z tym to może być różnie bo mogą dawać znać o sobie pod obciążeniem... Przegub wewnętrzny jest chyba trudniejszy do sprawdzenia ot tak. Zwłaszcze, że jak mówisz, może mieć objawy tylko pod obciążeniem, jak np. uszkodzone łożysko piasty. Niemniej jednak może to być tańsze w sprawdzeniu i wymianie niż szukanie problemów w skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Marca Udostępnij Opublikowano 4 Marca (edytowane) 2 godziny temu, michal9049 napisał(a): Wymieniłem oleje w dyfrach, i skrzyni (był czarny :/ Statycznie czy dynamicznie w skrzyni? Sprawdź ciśnienie na sprzęgło między osiami. Nie wiem jak będzie opisane, może coś z "transfer" Edytowane 4 Marca przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 5 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 8 godzin temu, ewemarkam napisał(a): Statycznie czy dynamicznie w skrzyni? Sprawdź ciśnienie na sprzęgło między osiami. Nie wiem jak będzie opisane, może coś z "transfer" Statycznie, sprawdzę ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 5 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 9 godzin temu, Orear napisał(a): Przegub wewnętrzny jest chyba trudniejszy do sprawdzenia ot tak. Zwłaszcze, że jak mówisz, może mieć objawy tylko pod obciążeniem, jak np. uszkodzone łożysko piasty. Niemniej jednak może to być tańsze w sprawdzeniu i wymianie niż szukanie problemów w skrzyni biegów. Dla spokoju ściągnę obie pół ośki i je dokładnie obejrzę od "środka". Będę informował o dalszych postępach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca 22 godziny temu, michal9049 napisał(a): Dzień dobry, Od kilku tygodni posiadam Levorga MY15. Przebieg 192k. Mam też Forka MY18 2.5 z CVT i tam skrzynia chodzi idealnie. A u mnie... no cóż. Przy skręconych kołach i jeździe do przodu przeskakują mi przednie koła. Wrażenie jak przy jeździe E36 z dyfrem zalanym miłością. Śmiechy śmiechami. W dodatku przy przełączaniu z R na P czuć tąpnięcie w tylnej części skrzyni. Wymieniłem oleje w dyfrach, i skrzyni (był czarny :/). Po adaptacji skrzynia chodzi o niebo lepiej. Przeskakiwanie nie występuje już na zimnym silniku. Dopiero po rozgrzaniu zaczyna przeskakiwać. Mam dostęp do SSMa Subaru, błędów żadnych. Na wstępie podejrzewam selenoidy i/lub tarcze cierne w koszach sprzęgłowych o ile dobrze to nazywam. Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć, zanim rozbiorę skrzynię na jakie parametry mam spojrzeć żeby namierzyć winowajcę ? Dodam iż skrzynia ogólnie pracuje bardzo gładko w trybie S jak i I oraz w trybie M. Nie ślizga się ani nie buja autem. Pozdrawiam Czasami zdarza się usterka selenoidu od transferu. Duży wpływ na działanie cewki ma temperatura. Zwykle zapalą się kontrolki informujące o usterce. Może w tym przypadku jeszcze nie jest tak źle, ale praca układu jest zaburzona. Tarczki od transferu łatwo się wyciąga. Jeśli są przebarwione(bardzo ciemny brązowy) albo mają ślady przypalenia, to wiadomo że do wymiany. Powinny mieć jasno-brązowy kolor. Mimo wszystko selenoid też bym wymienił, bo tarczki mogły "dostać" przez nieprawidłowe działanie selenoidu. Poszukaj chińskiego, działają dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 5 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca Dzięki wielkie za podpowiedzi W którym miejscu jest dokładnie ten koszt transferowy ? Całą skrzynie trzeba szarpać czy da radę to od dupli skrzyni zrobić ? Właśnie selenoidy chińczyki wrzucę, kilka lat temu w 5eat wymieniałem i do dziś działają. Masz, albo ktoś z Was ma serwisówkę do CVT TR580 abym wiedział jakie oporności powinny mieć selenoidy no i jak do tych tarczek się dostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca (edytowane) 2 godziny temu, michal9049 napisał(a): Dzięki wielkie za podpowiedzi W którym miejscu jest dokładnie ten koszt transferowy ? Całą skrzynie trzeba szarpać czy da radę to od dupli skrzyni zrobić ? Właśnie selenoidy chińczyki wrzucę, kilka lat temu w 5eat wymieniałem i do dziś działają. Masz, albo ktoś z Was ma serwisówkę do CVT TR580 abym wiedział jakie oporności powinny mieć selenoidy no i jak do tych tarczek się dostać. wyciągasz wał napędowy i tylny dekiel, tylko tyle Edytowane 5 Marca przez ir3n3usz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal9049 Opublikowano 6 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca Zamówiłem dwa selenoidy i komplet uszczelek i tarcz ciernych. Po naprawie dam znać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się