Skocz do zawartości

Skrzynia CVT, mały(duży) problem


michal9049

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Od kilku tygodni posiadam Levorga MY15. Przebieg 192k.

 

Mam też Forka MY18 2.5 z CVT i tam skrzynia chodzi idealnie.

 

A u mnie... no cóż.

 

Przy skręconych kołach i jeździe do przodu przeskakują mi przednie koła. Wrażenie jak przy jeździe E36 z dyfrem zalanym miłością. Śmiechy śmiechami.

W dodatku przy przełączaniu z R na P czuć tąpnięcie w tylnej części skrzyni.

 

Wymieniłem oleje w dyfrach, i skrzyni (był czarny :/). 

 

Po adaptacji skrzynia chodzi o niebo lepiej. Przeskakiwanie nie występuje już na zimnym silniku. Dopiero po rozgrzaniu zaczyna przeskakiwać.

 

 

Mam dostęp do SSMa Subaru, błędów żadnych.

 

Na wstępie podejrzewam selenoidy i/lub tarcze cierne w koszach sprzęgłowych o ile dobrze to nazywam.

 

Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć, zanim rozbiorę skrzynię na jakie parametry mam spojrzeć żeby namierzyć winowajcę ?

 

Dodam iż skrzynia ogólnie pracuje bardzo gładko w trybie S jak i I oraz w trybie M. Nie ślizga się ani nie buja autem.

 

Pozdrawiam ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, michal9049 napisał(a):

Przy skręconych kołach i jeździe do przodu przeskakują mi przednie koła. 

 

Półosie/przeguby sprawdziłeś? 

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wyglądają na ok, nie stukają luzów nie mają. Choć z tym to może być różnie bo mogą dawać znać o sobie pod obciążeniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tytule CVT, tu nie ma wiskozy.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michal9049 napisał(a):

Tak, wyglądają na ok, nie stukają luzów nie mają. Choć z tym to może być różnie bo mogą dawać znać o sobie pod obciążeniem...

 

Przegub wewnętrzny jest chyba trudniejszy do sprawdzenia ot tak. Zwłaszcze, że jak mówisz, może mieć objawy tylko pod obciążeniem, jak np. uszkodzone łożysko piasty. 

Niemniej jednak może to być tańsze w sprawdzeniu i wymianie niż szukanie problemów w skrzyni biegów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal9049 napisał(a):

Wymieniłem oleje w dyfrach, i skrzyni (był czarny :/

Statycznie czy dynamicznie w skrzyni?

 

Sprawdź ciśnienie na sprzęgło między osiami. Nie wiem jak będzie opisane, może coś z "transfer"

 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Statycznie czy dynamicznie w skrzyni?

 

Sprawdź ciśnienie na sprzęgło między osiami. Nie wiem jak będzie opisane, może coś z "transfer"

 

 

Statycznie, sprawdzę ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Orear napisał(a):

 

Przegub wewnętrzny jest chyba trudniejszy do sprawdzenia ot tak. Zwłaszcze, że jak mówisz, może mieć objawy tylko pod obciążeniem, jak np. uszkodzone łożysko piasty. 

Niemniej jednak może to być tańsze w sprawdzeniu i wymianie niż szukanie problemów w skrzyni biegów. 

Dla spokoju ściągnę obie pół ośki i je dokładnie obejrzę od "środka".

 

Będę informował o dalszych postępach ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, michal9049 napisał(a):

Dzień dobry,

Od kilku tygodni posiadam Levorga MY15. Przebieg 192k.

 

Mam też Forka MY18 2.5 z CVT i tam skrzynia chodzi idealnie.

 

A u mnie... no cóż.

 

Przy skręconych kołach i jeździe do przodu przeskakują mi przednie koła. Wrażenie jak przy jeździe E36 z dyfrem zalanym miłością. Śmiechy śmiechami.

W dodatku przy przełączaniu z R na P czuć tąpnięcie w tylnej części skrzyni.

 

Wymieniłem oleje w dyfrach, i skrzyni (był czarny :/). 

 

Po adaptacji skrzynia chodzi o niebo lepiej. Przeskakiwanie nie występuje już na zimnym silniku. Dopiero po rozgrzaniu zaczyna przeskakiwać.

 

 

Mam dostęp do SSMa Subaru, błędów żadnych.

 

Na wstępie podejrzewam selenoidy i/lub tarcze cierne w koszach sprzęgłowych o ile dobrze to nazywam.

 

Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć, zanim rozbiorę skrzynię na jakie parametry mam spojrzeć żeby namierzyć winowajcę ?

 

Dodam iż skrzynia ogólnie pracuje bardzo gładko w trybie S jak i I oraz w trybie M. Nie ślizga się ani nie buja autem.

 

Pozdrawiam ;)

 

 

 

 

Czasami zdarza się usterka selenoidu od transferu. Duży wpływ na działanie cewki ma temperatura. Zwykle zapalą się kontrolki informujące o usterce. Może w tym przypadku jeszcze nie jest tak źle, ale praca układu jest zaburzona. 
Tarczki od transferu łatwo się wyciąga. Jeśli są przebarwione(bardzo ciemny brązowy) albo mają ślady przypalenia, to wiadomo że do wymiany. Powinny mieć jasno-brązowy kolor. Mimo wszystko selenoid też bym wymienił, bo tarczki mogły "dostać" przez nieprawidłowe działanie selenoidu. Poszukaj chińskiego, działają dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedzi ;)

 

W którym miejscu jest dokładnie ten koszt transferowy ? Całą skrzynie trzeba szarpać czy da radę to od dupli skrzyni zrobić ?

 

Właśnie selenoidy chińczyki wrzucę, kilka lat temu w 5eat wymieniałem i do dziś działają. 

 

Masz, albo ktoś z Was ma serwisówkę do CVT TR580 abym wiedział jakie oporności powinny mieć selenoidy no i jak do tych tarczek się dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal9049 napisał(a):

Dzięki wielkie za podpowiedzi ;)

 

W którym miejscu jest dokładnie ten koszt transferowy ? Całą skrzynie trzeba szarpać czy da radę to od dupli skrzyni zrobić ?

 

Właśnie selenoidy chińczyki wrzucę, kilka lat temu w 5eat wymieniałem i do dziś działają. 

 

Masz, albo ktoś z Was ma serwisówkę do CVT TR580 abym wiedział jakie oporności powinny mieć selenoidy no i jak do tych tarczek się dostać.

 

wyciągasz wał napędowy i tylny dekiel, tylko tyle 

image.png.35b01363e6cf979d40ca3429ced6213e.png

Edytowane przez ir3n3usz
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dwa selenoidy i komplet uszczelek i tarcz ciernych. Po naprawie dam znać ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...