kubaxc332 Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca Witam, ostatnio zauważyłem, że przy zmianie biegu przy wysprzęgleniu obroty delikatnie wzrastają (na oko ok. 50 RPM). Taka sytuacja występuje tylko na zimnym silniku. Po przejechaniu ok. 10KM wszystko wraca do normy i biegi też wchodzą bez większych oporów. Na zimnym wyczuwalny jest zdecydowanie większy opór przy zmianie biegów (minimalne haczenie). Sprzęgło ma przejechane 30 tys. KM Olej w skrzyni też był zmieniany, natomiast tutaj ewidentnie coś jest z układem sprzęgła. Być może było tak od początku i tego wcześniej nie zauważyłem, chociaż wątpię, bo jednak zauważyłem ten minimalny wzrost obrotów. Płyn hamulcowy był wymieniany 4 lata temu. Czy miał ktoś podobny problem? Narazie wymienię ten płyn, bo to i tak nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca Fajnie by było wiedzieć, o jakim aucie mówimy. Ale wyższe obroty na zimnym to raczej norma, nie tylko w Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxc332 Opublikowano 1 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 7 minut temu, 555marcin napisał(a): Fajnie by było wiedzieć, o jakim aucie mówimy. Ale wyższe obroty na zimnym to raczej norma, nie tylko w Subaru. Zapomniałem napisać. Chodzi o Subaru Impreza GH 2008 2.0 150KM. Ja do tej pory nie zauważyłem w żadnym samochodzie nawet w tym, żeby przy wysprzęgleniu obroty mi nawet delikatnie rosły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca Mam podobnie z obrotami, ostatnio temu się przyglądałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca To nie jest tak, że zimny silnik jest na "ssaniu" i dąży do nabrania temperatury pracy? U mnie po uruchomieniu obroty rosną, ale kiedy wrzucę na D to spadają do normalnych wartości, później gdy silnik się rozgrzeje nie ma już różnicy w obrotach na postoju między D, a N. Uważam to za kompletnie normalną rzecz. W manualu za każdym razem kiedy rozpinasz sprzęgło jesteś jakby na N. Poza tym, dobre masz oko, że zauważyłeś różnice w postaci 50rpm na wskazówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaxc332 Opublikowano 1 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca Nie chodzi mu tutaj o sam moment odpalenia silnika, bo wtedy na zimnym zawsze obroty są większe i spadają np.: po dodaniu gazu. Miałem na myśli zwiększenie obrotów przy wysprzęgleniu podczas zmiany biegów. Po przejechaniu pewnego dystansu gdy wszystko się nagrzeje, problem znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luku Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca na zimnym w GH 2.0 mam dokładnie to samo dojeżdżam do bramy garażowej, wysprzęglam a obroty wzrastają, nie wiem czemu, zawsze zakładałem że właśnie kwestia ssania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca 6 godzin temu, kubaxc332 napisał(a): Nie chodzi mu tutaj o sam moment odpalenia silnika, bo wtedy na zimnym zawsze obroty są większe i spadają np.: po dodaniu gazu. Miałem na myśli zwiększenie obrotów przy wysprzęgleniu podczas zmiany biegów. Po przejechaniu pewnego dystansu gdy wszystko się nagrzeje, problem znika. Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy, może jest tak zaklejona że sama nie wie co ma robić W czasie czyszczenia odłącz akumulator, żeby zresetowała się adaptacja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się