Skocz do zawartości

Odpinanie tylnego napędu. AT


murd_er

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.. Przychodzę do Was z pewnym problemem przy którym moi mechanicy już rozkładają ręce..

Subaru impreza 2.5rs skrzynia 4eat 2005.
Problem jest taki, że powyżej +/-60km/h skrzynia odcina całkowicie tylną oś, nie ważne czy jadę trasę czy krótki dystans - skrzynia odpina tył i auto staje się FWD. Podobno to normalny proces w automatach... ale problem nie leży tutaj że go odpina, tylko w momencie gdy schodze poniżej tej prędkości. W tym momencie komputer powinien z powrotem zapiąć tył i dobierać % przełożenia odpowiednio w razie potrzeby gdy wyczuje uślizg (prawda?). Tutaj się tak nie dzieje, po rozpędzeniu się powyżej około 60km/h , a następnie zjechaniu np. na parking przód wiruje w miejscu a tył nie podaje. Aby ponownie zapięło tył muszę zgasić i odpalić samochód (po około 15 sekundach od zgaszenia problem wciąż istnieje i jest tylko FWD, trzeba odczekać około minutę i od razu można startować z 4 kół) no i nie przekraczać 60km/h. Kilka dni temu pojeździłem po okolicy trochę DO 50km/h i przez 1,5h zrobiłem 36.6km, wtedy samochód miał napęd 4x4 do samego końca, start z miejsca na czterech "butach", zakręty wchodził bokiem, rozpędziłem się specjalnie do 80 i od razu FWD. Na desce brak jakichkolwiek oznak, czytanie błędów u mechanika wykazało brak błędów ABS oraz skrzyni AT przed i po jej rozpięciu, kontrolka ABS ani AT nie świeci/nie miga gdy jest ten problem. Na podnośniku auto zostało rozpędzone do 120km/h i jedynie wtedy ABS się zaświecił pokazując błąd prawego przedniego oraz prawego tylnego koła, a w skrzyni wyskoczył błąd 86 który widniał dopiero wtedy jako VDC communication signal nie odpinając przy tym ośki, podczas jazdy 86 się nie pojawił. Dzieje się to również na innych kołach (inne felgi z oponami - wszystkie te same oczywiście) które są na lato, podczas deszczu przód kręci się w miejscu.. Dodam również, że bezpiecznik FWD nie jest wsadzony(co jest oczywiste pisząc powyżej że odpina dopiero przy około 60km/h) Ktoś posiadał przy tej skrzyni podobny problem i wie co może być powodem? TCU wariuje? Z góry dziękuję wszystkim którzy coś doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze to sprawdzić dobrze masy przy sterowniku. Druga sprawa, nie wiem czy jest jakiś interfejs co pokaże prędkość z czujników na skrzyni, a są dwa. Coś z nimi będzie nie tak w mojej ocenie, przedni ten na dyfrze raczej będzie ok, bo z niego jest brana prędkość do licznika i sterownika silnika. Zostaje drugi czujnik on jest na tzw dupce skrzyni. Jeszcze możesz pojeździć z wpiętym miernikiem do sterownika skrzyni. A działa to tak że napęd jest rozpięty przy napięciu zasilania czyli ok 12V w miare dopinania spada to napięcie. Da się to sprawdzić nawet na załączonym zapłonie na postoju na zgaszonym silniku. Jak już to będziesz miał to wio w trase, Bo może się okazać że zawór Ci się blokuje a całe sterowanie jest ok. 

Tu masz serwisówke. 

https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2005/Service Manual/Transmission/4AT(D)(diag) Auto Trans (Diag) H4SO.pdf

Tylko teraz uwaga w samochodach z rynku US może być odwrotne sterowanie zaworem.  Szukaj w schemacie "transfer duty solenoid". Strona 11 B56 pin 4

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zostaje drugi czujnik on jest na tzw dupce skrzyni

Został przeze mnie wymieniany w tamtym roku ale ze źródła które nie jest hurtownią, a po prostu kupiłem go w dobrych pieniądzach.. może z uszkodzonego został zmieniony na inny uszkodzony.. resztę przedstawię chłopakom na warsztacie.

Jutro przychodzi mi kabel KKL i spróbuję podpiąć się pod FreeSSM.

Edytowane przez murd_er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po budowie jego oraz to co mu podaje sygnał to musiałby być od tak uszkodzony i nie dawał by nic albo ciągły sygnał. Chyba że jest zabrudzony po prostu. Ale to wyjdzie jak sprawdzisz miernikiem to co Ci podałem. Jeśli sterowanie zaworem będzie ok to znaczy że on sam jest uszkodzony. Ja miałem go ciągle zamkniętego i nie spinał napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę ładnych lat temu za zawór w ASO płaciłem chyba 380pln albo 480pln. Do tego uszczelki takie dwie papierowe. Tylko u Ciebie pewnie będzie razem z resztą zaworów pod miską olejową. Więc wygląda to inaczej. 

https://rostrapowertrain.com/videos/replace-subaru-4eat-transfer-clutch-solenoid/

 

Tak jednak jest w mechatronice.

https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/2005/Service Manual/Transmission/4AT Automatic Trans.pdf

Strona 56/57

 

Jest małe zamieszanie z tymi zaworami, generalnie w VTD jest w dupce, bez względu chyba na generacje skrzyni. Natomiast przy zwykłej z MPT jak u CIebie był różnie. W starszych w dupce skrzyni w nowszych razem z resztą. Masz zapewne nowszą, ale na 100% pewny nie jestem gdzie jest ten zawór. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł kabel, zero błędów w freessm. Różnica prędkości przód tył to max 2km/h. Co ciekawe po zgaszeniu auta nie trzeba czekać minuty, tylko faktycznie tyle czasu aż straci napięcie na TCU czyli około 15 sekund. Po utracie sygnału TCU a następnie odpaleniu od razu 4x4.. Zastanawiam się nad reset memory 2, czy jest szansa że reset go uspokoi?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabierasz się do tego od d.. strony. Ty naprawiasz to auto czy mechaniki , kolega w przedostatnim poście wysłał Ci rozwiązanie na talerzu - oglądałeś filmik ?

Masz taką płytę zaworową czy starego typu z elektrozaworem na przewodach w dupce skrzyni ?

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ty naprawiasz to auto czy mechaniki  (...) - oglądałeś filmik ?

Oczywiście mechanicy.. tak oglądałem ale to informacja dla mnie mało zrozumiała więc zarzuciłem tematem na warsztacie.

Cytat

Masz taką płytę zaworową czy starego typu z elektrozaworem na przewodach w dupce skrzyni ?

 

image.thumb.png.5186932d533f7790692158982984db51.png

Edytowane przez murd_er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gustaf napisał(a):

Zabierasz się do tego od d.. strony. Ty naprawiasz to auto czy mechaniki , kolega w przedostatnim poście wysłał Ci rozwiązanie na talerzu - oglądałeś filmik ?

Masz taką płytę zaworową czy starego typu z elektrozaworem na przewodach w dupce skrzyni ?

Skoro napęd jest i działa normalnie poniżej pewnej prędkości, a po osiągnięciu tej prędkości zanika i nie wraca aż do resetu, to jak winny może być Duty C? Jak nawali Duty C to napęd albo jest spięty na sztywno albo go nie ma wcale.

 

A co do "mechaników" to zazwyczaj trzeba ich samemu edukować.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zapytałem kto naprawia to auto. Każdy myślący mechanik zloguje sygnał z softu jak się da a jak nie to wepnie się do wiązki przy kompie TCU i odczyta poziomy napięć a nie będzie odraz kazał wymieniać mechatronikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gustaf napisał(a):

Dlatego zapytałem kto naprawia to auto. Każdy myślący mechanik zloguje sygnał z softu jak się da a jak nie to wepnie się do wiązki przy kompie TCU i odczyta poziomy napięć a nie będzie odraz kazał wymieniać mechatronikę.

 

Masz takiego mechanika? To poleć koledze (na PW). Mnie też możesz, przyda się na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem się przejechać sprawdzić wartości solenoidów na SSM, wszystkie są zmienne podczas jazdy, żaden z nich nie stoi w miejscu. Nawet podczas odpięcia napędu wartości się zmieniają. Zastanawia mnie solenoid LOCK-UP który wstępnie pokazuje 5%, powyżej prędkości 40 km/h wyświetla miedzy 15-40% a powyżej 60km/h wyświetla 95% a następnie gdy prędkość spada to znowu wyświetla około 20% aż schodzi do 5%.

Zaobserwowałem dzisiaj po wyciszeniu radia, że z tylnej części auta przy 50km/h i 80km/h coś wydaje wyjący odgłos (wtedy gdy jest napęd). Nie wydobywa się on z tunelu między kierowcą a pasażerem tylko z tylnej część budy jakby od dyfra (?). Wraz z prędkością zmienia się odgłos co dziwne przy 50 i się wycisza tak jak i 80 wydaje taki sam dźwięk i się wycisza..., do momentu odpięcia napędu a potem jest już cisza.

3 lata temu miałem obustronny kontakt z krawężnikiem i wtedy na pewno był napęd :facepalm:, ale wszystko co trzeba było wymienić zostało wymienione (prócz dyfra). Właśnie od wtedy borykam się z tym problemem.. Jest możliwe, że dyferencjał jest na tyle uszkodzony, że czuje obciążenie na napędzie a następnie go odpina dla bezpieczeństwa? 

 

Fun fact: rozpędziliśmy wielokrotnie auto na podnośniku powyżej 100km/h a nawet powyżej 200km/h i nie odpięło napędu (nawet dość mocno zaciągając ręczny dodając obciążenie), wyjechałem na drogę posiadając napęd na pierwszą prostą, a następnie zjechałem na parking to już był tylko przedni napęd.. W czwartek będziemy patrzeć na masę przy TCU oraz na samo TCU czy nie dostała się do niego woda.. SSM nie pokazuje żadnego błędu na skrzyni.

Edytowane przez murd_er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...