Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Ale dramat dla Toyoty. Na przedostatnim odcinku Evansa wyrzuciło z koleiny i poszedł w drzewa na pierwszym zakręcie a Kalle dachował pod koniec tego samego odcinka. Niestety nie z jego winy po prostu na lini poprzedni samochód wykopał głaz, udezyl w niego płyta i auto pojechało prosto. Człowiek ogląda na żywo i nie wierzy w to co widzi. To jest rally, it's not over until is over.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Durbos napisał(a):

Tymczasem Kalle i Evans zostali na przedostatnim odcinku :( No to Neuville ugrał to co wydawało się niemożliwe 

No do Therrego mikolaj przyszedl troche wcześniej w tym roku. 

Az niedowiary. Tegoroczna Finlandia okazala sie niezla rzeźnia a dla Kalle ten rajd jest mega pechowy wrecz zakręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem lis Ogier cichaczem zgarnie P1 a Fourmaux znów P3. 

W tym sporcie niczego nie możesz być pewien do chwili przekroczenia mety.

Jedyne co można skomentować to wydaje mnie się ze Kalle miał dziś trochę za mocne tempo mając taka przewagę mógł spokojnie zdjąć 10-15% może gdyby wjechał w ten zakręt wolniej miał by większe pole manewru.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz znow doleję do ognia. 

 

Kalle wygrał dzisiaj wszytkie odcinki. Tylko jeden Hyundai zbierał punkty wczoraj i można zadać pytanie czy konieczne było żeby jechał dzisiaj tak szybko. 

Rozumie że Toyota nie lubi team orders ale one są nie bez powodu w profesjonalnych teamach. Czasami nie moza zostawić wszytkich decyzji kierowcy i muszą dostać konkretne insukcje czy im się to podoba czy nie.  Moim zdaniem to nic innego kiepska polityka i kiepskie zarządzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyfikacja producentów. 

Będzie dalej bardzo blisko po tym rajdzie dzięki wypadkom Evansa I Kalle. Tak na dobrą sprawę to Ogier w tej chwili im ratuje dupe. 

 

Screenshot_20240804_120815_SamsungInternet.thumb.jpg.c871c021eeeac180d634f8282d665940.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szubaru napisał(a):

Ale debiut Pajari, 4 miejsce na mecie i wygrany os :puchar:

 

No i ostatni w WRC, tych, co przejechali cały rajd.

Ale fakt, pokazał się doskonale w swojej domowej rundzie.

 

Godzinę temu, szubaru napisał(a):

Latvala 6 w generalce i drugi w klasie po takiej przerwie, brawo :thumbup:

 

Dołączam się do braw.

I co ciekawe, rok młodszy Latvala jadąc w WRC, nie był w stanie nawiązać sensownego tempa.

A teraz miał szansę nawet na zwycięstwo w WRC2. Chłopaki (Sami i Martins) pokazują, że dzieli ich niewiele do dużej ligi, a przypadek JML pokazuje zgoła coś innego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdziGT napisał(a):

No do Therrego mikolaj przyszedl troche wcześniej w tym roku.

 

Chyba, że obecnie drugi w klasyfikacji Seb, pojedzie resztę sezonu....i wtedy Thierry pozostanie wiecznie drugi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Adi napisał(a):

 

Chyba, że obecnie drugi w klasyfikacji Seb, pojedzie resztę sezonu....i wtedy Thierry pozostanie wiecznie drugi ;) 

 

Myślę, że pojedzie, w obecnej sytuacji to jedyne rozwiązanie, aby Mistrzem Świata został zawodnik Toyoty. Z tego co można było wywnioskować i z wypowiedzi Seba i Toyoty, to raczej pójdą w tym kierunku.. niby Ogier nie ma nic do udowodnienia... no ale ma 8 tytułów, a Loeb 9 ... jest szansa się zrównać, będąc już na "emeryturze" ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał(a):

 

Chyba, że obecnie drugi w klasyfikacji Seb, pojedzie resztę sezonu....i wtedy Thierry pozostanie wiecznie drugi ;) 

 

I to juz jest faktem bo Seb na mecie powiedzal ze teraz prawdopodobnie nie ma wyboru I jezeli tak sie stanie to bedzie to kolejnym skandalem bo kierowca nie zgloszony do calego cyklu nie powinien miec mozliwosci walki o tytyl z oczywistych wzgledow. 

 

Ogromne brawa dla JML mega debiut w WRC2 na prawde imponujaca prędkość co tylko pokazuje ze odwiesil kask chyba troche za wcześnie. Oczywiście brawa tez dla Solberg,  weekend na piątke, nie postawil ani razu nogi w zlym miejscu I mam nadzieję ze to końcu przeksztauci sie na fotel w Rally1 w przyszlym roku. 

 

Brawa też dla Fourmaux za kolejne P3 i bezbłędny weekend i dla Pajari za świetny debiut. 

Co za rajd , aż dziw bierze ze taka sieczka po dwóch równie szybkich rajdach gdzie prawie całą czołówka dojechała do mety.

 

Weekend Toyoty w paru zdjęciach. 

 

Screenshot_20240804_165924_Instagram.thumb.jpg.36c076584fff70dfb236b5dcefbe3363.jpgScreenshot_20240804_165913_Instagram.thumb.jpg.605b56ed02f9643982a85bfb9f970a40.jpgScreenshot_20240804_165736_Instagram.thumb.jpg.cbbda9b7a17320a4a3bb4b5ae5336cac.jpgScreenshot_20240804_165800_Instagram.thumb.jpg.10b113e45e5c17f3319166b8370cc167.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, turdziGT napisał(a):

I jezeli tak sie stanie to bedzie to kolejnym skandalem bo kierowca nie zgloszony do calego cyklu nie powinien miec mozliwosci walki o tytyl z oczywistych wzgledow. 

 

ale skandalem to chyba masz na myśli tylko fakt, tego, że gość który nie jedzie całego sezonu ma szanse na tytuł? i postawę rywali oceniasz na skandaliczną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, zajcev napisał(a):

 

Myślę, że pojedzie, w obecnej sytuacji to jedyne rozwiązanie, aby Mistrzem Świata został zawodnik Toyoty. Z tego co można było wywnioskować i z wypowiedzi Seba i Toyoty, to raczej pójdą w tym kierunku.. niby Ogier nie ma nic do udowodnienia... no ale ma 8 tytułów, a Loeb 9 ... jest szansa się zrównać, będąc już na "emeryturze" ;)

 

 

Nie ma wyjścia inaczej Toyota ma po jednym tytule a ten brak zarządzania kierowcami może ich kosztować drugi. 

Ja tego nie rozumie jak w profesjonalnym teamie ich etatowy kierowca musi walczyć ze swoimi  kolegami jadącymi z doskoku  o punkty w super niedzieli co prawdopodobnie przyczyniło się do jego wypadku. 

Polityka Toyoty na dzisiaj powinna być jasna. Kalle i Ogier maja utrzymać pozycje, dowieść wynik do mety i dać możliwość Evansowi wygrywać oesy i zdobyć jak najwięcej punktów w super niedzieli. Jakim więc cudem Kalle był do dzwona najszybszym kierowcą? Dla mnie to niezrozumiałe.

 

Finał jest taki że Hyundai prowadzi w mistrzostwach z przewaga 20 punktów. To nic innego jak kompletny brak zarządzania sportowego zespołem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu Evans nie jest "materiałem" na mistrza w tym roku, nie można za to winić zespołowych kolegów.. gdy na początku roku zobaczyłem że Neuville i Tanak będą walczyć z Evansem to już wiedziałem, że nic z tego nie będzie.. a teraz żeby uratować sytuację, jedynym rozwiązaniem jest Ogier, który jeszcze może obronić szansę na mistrza z Toyoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zajcev napisał(a):

 

ale skandalem to chyba masz na myśli tylko fakt, tego, że gość który nie jedzie całego sezonu ma szanse na tytuł? i postawę rywali oceniasz na skandaliczną? 

Postawę FIA. Z obecnym systemem startowym kierowca nie jadący całego cyklu nie powinien miec mozliwosci walki o tytyl z oczywistych powodów. 

Ciężko postawę Therrego i Evansa  oceniać na skandaliczna jak na co drugim rajdzie mają wielokrotnych mistrzów świata startujących z pozycji dających im ogromna przewagę a teraz pod koniec sezonu na rajdach gdzie pozycja nie ma już takiego znaczenia Ogier wejdzie sobie na gotowe. Coś takiego nie powinno mieć miejsca. 

 

Oczywiście nic nie jest przesadzone i to nadal long shot z obecnym system punktowym ale sam fakt takiej możliwości pokazuje ze jest luka w przepisach i to nie jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zajcev napisał(a):

Po prostu Evans nie jest "materiałem" na mistrza w tym roku, nie można za to winić zespołowych kolegów.. gdy na początku roku zobaczyłem że Neuville i Tanak będą walczyć z Evansem to już wiedziałem, że nic z tego nie będzie.. a teraz żeby uratować sytuację, jedynym rozwiązaniem jest Ogier, który jeszcze może obronić szansę na mistrza z Toyoty.

 

To nie jest tak do końca. Ok ma przygody w tym roku i jest wolniejszy od Therrego ale tak jak on walczy z przegranej pozycji z Ogierem i Kalle. Albo jesteś zespołem i walczysz jako zespół albo każdy walczy sam sobie. Ha uważam ze to także wizerunkowy błąd zostawiając go samemu sobie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak Ogier poruszał temat pozycji startowych, kiedy przez tyle lat startów był właśnie na tej gorszej pozycji.. to pojawiały się głosy ze gwiazdeczka narzeka.. jakoś wtedy gdy Ogier cały czas musiał odkurzać nikomu to nie przeszkadzało.. oczywiście nikomu poza nim.. a teraz gdy rola się odwróciła... ;) no cóż :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turdziGT toż to kabaret byłby. Ogier mógłby tylko rampę przejeżdżać dla sztuki na każdym "niejechanym" rajdzie i byłby komplet "występów". To że reszta chłopaków nie dowozi to nie jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, zajcev napisał(a):

tylko jak Ogier poruszał temat pozycji startowych, kiedy przez tyle lat startów był właśnie na tej gorszej pozycji.. to pojawiały się głosy ze gwiazdeczka narzeka.. jakoś wtedy gdy Ogier cały czas musiał odkurzać nikomu to nie przeszkadzało.. oczywiście nikomu poza nim.. a teraz gdy rola się odwróciła... ;) no cóż :)

 

Masz racje byl ale jego konkurenci wtedy tez startowali razem z min z tych zlych pozycji czyli ci najszybsi kierowcy w stawce startowali razem. W tej chwili lider nie ma jak walczyc bo dwoch najszybszych kierowcow w stawce startuje z doskonalych pozycji a ten kto lideruje na starcie skazany jest na porazke. To troche zmienia postac rzeczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, przymar napisał(a):

@turdziGT toż to kabaret byłby. Ogier mógłby tylko rampę przejeżdżać dla sztuki na każdym "niejechanym" rajdzie i byłby komplet "występów". To że reszta chłopaków nie dowozi to nie jego wina.

 

Problem byl by calkowicie rozwiazany gdyby byl odcinek kwalifikacyjny a pozycje startowe do niego wybierane wedle pozycji w mistrzostwach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba problemu, wyimaginowanego trochę już nie ma.

Ogier już nie ma uprzywilejowanej pozycji, załatwił to sobie tym świetnym występem.

Startuje teraz jako drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, turdziGT napisał(a):

 

Masz racje byl ale jego konkurenci wtedy tez startowali razem z min z tych zlych pozycji czyli ci najszybsi kierowcy w stawce startowali razem. W tej chwili lider nie ma jak walczyc bo dwoch najszybszych kierowcow w stawce startuje z doskonalych pozycji a ten kto lideruje na starcie skazany jest na porazke. To troche zmienia postac rzeczy. 

Na tej zasadzie Hyundai wystawia rotacyjnie 3-go kierowcę, żeby nabijał punkty dla fabryki. Przez lata "żarło" tylko ostatnio przestało.

 

Co by można ewentualnie zmienić to konieczność wytypowania np. maksymalnie 4 kierowców na sezon, którzy mogą punktować dla fabryki. Albo w ogóle 3 i skończyłoby się rotowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...