Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

To ze Msport ktory jest na budzecie testuje w Estonii na 3 nadchodzące rajdy tzn Polski , Estonię i Finke to zrozumie ale ciężko zrozumieć że Hyundai nie testuje na Mazurach. W Estonii jest przecież kompletnie inna nawierznia a więc i przyczyepnosc i degradacja odcinka.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie), miałbym do Was pytanie odnośnie oglądania Rajdu Polski, na który przylatuję z Anglii z dwoma synami (11 i 8 lat). 

 

Na rajdach jako młody chłopak bywałem często, gdyż jestem spod Świdnicy, więc wiem jak się poruszać jeśli chodzi o RSMP, ale moje doświadczenie z Mistrzostwami Świata jest minimalne - byłem tylko raz i było to dawno - był to rok 2002 w Finlandii.

Pamiętam, że strefy kibica były ustawione w miejscach baaardzo odległych od drogi i nie koniecznie dawały frajdę z oglądania. Dlatego na własną rękę szukaliśmy miejsc znacznie ciekawszych, ale też w miarę bezpiecznych (dużo tam lasów, więc zawsze się coś znalazło). I nikt nam nie robił problemu, że nie były to strefy oficjalne. 

 

Jak to wygląda obecnie w Polsce? Warto oglądać rajd ze strefy kibica? Nie za daleko? Widać coś będąc w tłumie (szczególnie z perspektywy dziecka)? Czy lepiej poszukać innej, ciekawej i bezpiecznej miejscówki na własną rękę (nikt nie będzie się czepiał?)?

 

Z góry dzięki za wszelka pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PAPAof4 napisał(a):

Panowie (i Panie), miałbym do Was pytanie odnośnie oglądania Rajdu Polski, na który przylatuję z Anglii z dwoma synami (11 i 8 lat). 

 

Na rajdach jako młody chłopak bywałem często, gdyż jestem spod Świdnicy, więc wiem jak się poruszać jeśli chodzi o RSMP, ale moje doświadczenie z Mistrzostwami Świata jest minimalne - byłem tylko raz i było to dawno - był to rok 2002 w Finlandii.

Pamiętam, że strefy kibica były ustawione w miejscach baaardzo odległych od drogi i nie koniecznie dawały frajdę z oglądania. Dlatego na własną rękę szukaliśmy miejsc znacznie ciekawszych, ale też w miarę bezpiecznych (dużo tam lasów, więc zawsze się coś znalazło). I nikt nam nie robił problemu, że nie były to strefy oficjalne. 

 

Jak to wygląda obecnie w Polsce? Warto oglądać rajd ze strefy kibica? Nie za daleko? Widać coś będąc w tłumie (szczególnie z perspektywy dziecka)? Czy lepiej poszukać innej, ciekawej i bezpiecznej miejscówki na własną rękę (nikt nie będzie się czepiał?)?

 

Z góry dzięki za wszelka pomoc. 

To zależy. Jak wbijasz się na odcinek na cały dzień to szukałbym poza strefą. Z lataniem po odcinkach raczej strefy i ich okolice, bo z dojazdem może być krucho. Na YouTube jakiś gość wrzucił onboardy z odcinków, więc można przeanalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak BTW teraz bylem na ERC w Szwecji. Musielismy kupic day pass na caly dzien za 250 zl zeby wejsc na jeden odcinek na którym byliśmy caly dzien. Kogos chyba powalilo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w tym roku mają mocno pilnować Polski. FIA nie była zadowolona z zabezpieczenia i samowolki kibiców w poprzednich latach.

Teraz poza samochodami funkcyjnymi i helikopterem, w którym będzie latać sama Michelle, nie należąca do łagodnych w tych kwestiach, będą również analizy na żywo z kamer w rajdówkach.

Chcą w ten sposób wyeliminować czynnik, tzw. powrotu w niebezpieczne miejsce, po przejeździe sędziów.

Michelle i FIA zapowiedzieli, że będą wstrzymywać odcinek jeśli na żywo z kamery pokładowej pierwszych załóg, zobaczą kibiców w nieoznaczonych miejscach. 

 

To wiele zmienia.

My dostawaliśmy się na odcinki zazwyczaj w dwa sposoby. Albo do oficjalnej strefy, a później szliśmy w górę, lub w dół odcinka, tak długo, aż znaleźliśmy perfekcyjne miejsce. Albo od razu znajdowaliśmy na mapach obiecującą przecinkę i  (terenowymi autami...nie suvami ;) ) jechaliśmy na spotkanie z odcinkiem. Czasami był to niezły hardcore, ale było warto ;) 

 

W tym roku może być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polski jest o tyle fajny, że dużo idzie w otwartym terenie, więc dużo widać. Tak 10x więcej niż w gęstych lasach Finlandii
Ja bym jednak sugerował strefy kibica, powinny być dość fajne.
Podobało mi się ostatnio jak np. wycięto krzaki obok tej największej hopy Rosochackie i wszyscy wszystko widzieli z rozsądnej odległości.
Dzisiejsze WRC jest dużo bardziej restrykcyjne dla kibiców niż 20 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adi napisał(a):

Podobno w tym roku mają mocno pilnować Polski. FIA nie była zadowolona z zabezpieczenia i samowolki kibiców w poprzednich latach.

Teraz poza samochodami funkcyjnymi i helikopterem, w którym będzie latać sama Michelle, nie należąca do łagodnych w tych kwestiach, będą również analizy na żywo z kamer w rajdówkach.

Chcą w ten sposób wyeliminować czynnik, tzw. powrotu w niebezpieczne miejsce, po przejeździe sędziów.

Michelle i FIA zapowiedzieli, że będą wstrzymywać odcinek jeśli na żywo z kamery pokładowej pierwszych załóg, zobaczą kibiców w nieoznaczonych miejscach. 

 

To wiele zmienia.

My dostawaliśmy się na odcinki zazwyczaj w dwa sposoby. Albo do oficjalnej strefy, a później szliśmy w górę, lub w dół odcinka, tak długo, aż znaleźliśmy perfekcyjne miejsce. Albo od razu znajdowaliśmy na mapach obiecującą przecinkę i  (terenowymi autami...nie suvami ;) ) jechaliśmy na spotkanie z odcinkiem. Czasami był to niezły hardcore, ale było warto ;) 

 

W tym roku może być inaczej.

 

 

Ja polecam rally maps a potem rekonesans na google street view. Sprawdza sie doskonale i oszczedza sie kupé czasu.

 

 https://www.rally-maps.com/home

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem Gryazin pokazuje Marczykowi jakim tempem będzie trzeba jechać za tydzień w Polskim ,aby liczyć się w wynikach.

1. Gryazin 2. Miko (+0,66s/km) i potem cała reszta  z Matulką na czele (+1,63s/km). 

 

Edit: Warto odnotowac ze Matulka jedzie Rally3 i jest przed kiloma autami Rally2.

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/22/2024 at 9:50 AM, Bosman said:

Polski jest o tyle fajny, że dużo idzie w otwartym terenie, więc dużo widać. Tak 10x więcej niż w gęstych lasach Finlandii emoji6.png
Ja bym jednak sugerował strefy kibica, powinny być dość fajne.
Podobało mi się ostatnio jak np. wycięto krzaki obok tej największej hopy Rosochackie i wszyscy wszystko widzieli z rozsądnej odległości.
Dzisiejsze WRC jest dużo bardziej restrykcyjne dla kibiców niż 20 lat temu.

Dzięki Bosman i inni za podpowiedzi. 

Myślę, że zaczniemy od oglądania w strefach kibiców i zobaczymy czy ma to ręce i nogi. 

Tego, że poza strefami kibica w ogóle nie wolno przebywać, to o tym nie słyszałem. Mam nadzieję, że się wszyscy zmieszczą i będą w stanie komfortowo oglądać, nawet ci, którzy nie mają 1,80m, tylko sporo mniej jak moi synowie :) Stref kibica jest sporo, a każda w dość ciekawym miejscu, więc liczę, że dla każdego się skrawek miejsca znajdzie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, PAPAof4 napisał(a):

Mam nadzieję, że się wszyscy zmieszczą i będą w stanie komfortowo oglądać, nawet ci, którzy nie mają 1,80m, tylko sporo mniej jak moi synowie :)

16813810558580761-jpg-gallery.big-iext127633845.thumb.jpg.b7e4412b6e3aa7a05f380ef0bc3603fe.jpg

Stosuję od lat i polecam. Nawet tym wysokim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jumpman napisał(a):

Miko na 3pętli niemal równo z Gryazinem. Mozna? Można.

Trzeba przyznać ze Gryazin zaczal blyszczec w tym Citroenie. Nie to ze byl wolny ale na prawdę solidnie kladzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem co z tym Seesksem sie wykluje. Czyzby M-sport widzal by go w swoim skladze na 2025 ? Myse ze potencjal jest na pewno wieksxy niz u Munstera. 

 

Z drugiej strony wolna  jest taka petarda jak Solberg tylko w jego sytuacji chyba Monster stoi na przeszkodzie. Szkoda bo to moze sie skonczyc jak z Paddonem ktorego lojalnosc do sponsora kosztowala karriere w WRC. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, turdziGT napisał(a):

Szkoda bo to moze sie skonczyc jak z Paddonem ktorego lojalnosc do sponsora kosztowala karriere w WRC

 

Bliżej nas też był podobny konflikt interesów. 

Total z Lotosem.

I tak Robert trafił do prywatnej Fiesty, zamiast do fabrycznego Citroena.

 

A Sesks, fajnie by było, żeby już w tym roku zastąpił najwolniejszego w stawce Munstera.

Ale tam chyba spore, greckie pieniądze już zostały położone, więc będziemy musieli oglądać ten spektakl z wolną Pumą, do końca roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ośmiokrotny rajdowy mistrz świata miał wypadek - Olsztyn (onet.pl)

 

Ogier zderzył się na zapoznaniu czołowo z osobówką, zostal przewieziony do szpitala.

 

EDIT: "

Warmińsko-mazurska policja potwierdziła, że w wyniku zdarzenia cztery osoby zostały ranne. W akcji ratunkowej uczestniczyły dwa helikoptery lotniczego pogotowia ratunkowego. Zarówno Ogier, jak i prowadząca samochód osobowy trafiły do szpitala drogą lotniczą, a pozostałych uczestników wypadku odwieziono karetkami. Według początkowych informacji, „u wszystkich podejrzewa się urazy kręgosłupa oraz klatki piersiowej”.

Toyota potwierdziła sam fakt wypadku. W krótkim oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych możemy przeczytać: „Seb i Vincent uczestniczyli w wypadku drogowym na zapoznaniu przed Rajdem Polski i zostali przetransportowani na badania”."

 

 

 

 

Edytowane przez Jumpman
  • Smutny 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...